Gebruiken jullie iets ter in de plaats van kaas? Dat is het enige wat ik nog echt graag en regelmatig eet (op een pizza, boterham, op een ovenschotel,..), maar zou het toch graag willen proberen vervangen door iets anders, dat ook goed smaakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RedPassion schreef:Met kinderen heb ik ook niets. Ik snap ook niet dat mensen maar door'fokken' met zijn allen en op die manier deze planeet ook compleet in de vernieling helpen.
_Nelleke_ schreef:RedPassion schreef:Met kinderen heb ik ook niets. Ik snap ook niet dat mensen maar door'fokken' met zijn allen en op die manier deze planeet ook compleet in de vernieling helpen.
Ik ben het helemaal met je eens, met een kleine nuance: want als iedereen die 'zo' denkt zelf geen kinderen grootbrengt, kun je de boodschap ook moeilijk overbrengen naar een volgende generatie.
Wel ben ik groot voorstander van adoptie.
Emmaa_ schreef:Hey dames! Ik lees hier al een tijdje mee en zie dat nog een niet 100% veganist zich komt melden, dus daar wil ik graag bij aanhaken![]()
Ik eet nu al een tijdje thuis vegetarisch. Ik ben wat dat betreft een beetje een gezelligheidsvleeseter, ik eet wel vlees op bbq's of als anderen het voor me klaarmaken omdat ik het moeilijk vind om de moeilijke eter te zijn die alleen maar een paar happen groenten wilt. Als mensen vragen of ik nog speciale voorkeuren heb vraag ik of ze er rekening mee willen houden, en als ik voor een diner met een vriendin nog samen boodschappen ga doen dan kiezen we ook altijd iets vegetarisch. In de realiteit eet ik dus misschien 1 keer per maand een kleine hoeveelheid vlees.
Als ik kijk naar waar ik vandaan kom (elke dag vlees) dan vind ik dat ik aardig ver ben gekomen, en daar ben ik ook heel trots op. Nou eet ik van mezelf eigenlijk vrij weinig tot geen eieren en dergelijke. Ik ben daarentegen wel een melkdrinker.
Goed, de rede dat ik me hier wil melden is eigenlijk dat ik graag een beetje mee wil spieken hoe mensen dit nou doen. Omdat ik zelf pas kortgeleden de overstap heb gemaakt naar vegetarisch eten vind ik het moeilijk om de boel nou ook om te gooien tot veganisme. Ik ben benieuwd hoe anderen hiernaar kijken en hoe mensen dat aangepakt hebben!
Emmaa_ schreef:Fijn dat ik zo ontvangen word! Er heerst toch een soort beeld van de veganistische cultuur waarin iedereen die niet 100% veganistisch eet of even moeite heeft met de overgang gelijk op de brandstapel gegooid wordt, ik heb al langer het idee dat dit niet klopt en ik vind het heel prettig dat het op deze manier nog even bevestigd wordtEieren eet ik heel zelden, ik zal vooral moeite hebben met het helemaal laten verdwijnen van bepaalde kaassoorten en wat andere zuivelproducten, waaronder magere kwark en room/creme fraiche. Het is dus gewoon even aftasten en kijken hoe ik het beste kan omgaan met die overgang!
xMercury schreef:Welkom inderdaad! Ik sluit me ook aan bij Nelleke.
Ik heb gisteren zomaar veganistisch gegeten met mijn ouders! Mama had lekker gekookt. Wat ben ik trots op ze
xMercury schreef:Lief he. Ze had salade gemaakt met paprika, noten en komkommer. Daarnaast aten we gekruide aardappeltjes en van die goddelijke groentenschijven
Wauw dat is super!! Wat is er vooral veranderd in je dieet?
Ik heb helaas af en toe veel last van mondhoek eczeemIk weet niet waar dat aan ligt.... Vind dat zeer vervelend.
xMercury schreef:Oh hahaha! Nou super fijn toch dat je er zoveel beter bij voelt. Dat is nog meer motivatie om zo door te gaan!
Minder koolhydraten... Betekent dat ook minder brood? Ik vind het heel moeilijk om brood te vervangen
xMercury schreef:Bedankt voor je opheldering
Had jij toevallig ook last van een 'broodbuik' of kan dat eigenlijk helemaal niet?
Normaal eet ik 's ochtends altijd Alpro Soya yoghurt met granola of cruesli. Dit heb ik een tijd niet gedaan, toen at ik 4 crackers 's ochtends en 's middags 6 boterhammen. Nou mijn buik stond een hele dag strak en bol... Daarnaast had ik ook nog een super veel buikpijn!
's middags een salade is eigenlijk zoveel lekkerder dan broodMoet ik ook echt gewoon gaan doen.
xMercury schreef:Lief he. Ze had salade gemaakt met paprika, noten en komkommer. Daarnaast aten we gekruide aardappeltjes en van die goddelijke groentenschijven
Wauw dat is super!! Wat is er vooral veranderd in je dieet?
Ik heb helaas af en toe veel last van mondhoek eczeemIk weet niet waar dat aan ligt.... Vind dat zeer vervelend.