Koolhydraatarm & Gezond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_AB_

Re: Koolhydraatarm & Gezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:21

Ja,ik heb de chococake gemaakt! Hij was helaas niet zoet genoeg. Vanavond of morgen poging 2!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:26

Puur door het skippen van brood, rijst, pasta en aardappelen ben ik vrij simpel afgevallen (verder at ik al erg gezond). En het heeft me veel energie gegeven. Voorheen kreeg ik na de maaltijd altijd zon gigantische dip en daar heb ik nu geen last meer van. Ook van die ellendige opgeblazen, eeuwig rommelende buik ben ik af. Voor mij nooit meer anders, het is echt een nieuwe levensstijl geworden!

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:49

Weet misschien iemand een merk met koolhydraat arme koekjes of iets?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:30

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:38

Vanavond lekker gegeten! Ik dacht dat het voor 2 dagen zou zijn, maar ik denk dat ik het uiteindelijk over 3 porties verdeel, waarvan twee kleinere voor lunch of met rijst oid erbij.
Recept als volgt:
2 uien aanfruiten, daar in kleine blokjes gesneden bospeen bij.
Als dat begint te garen in roosjes gesneden broccoli bij.
Als alles (bijna) gaar is, philadelphia met bieslook toevoegen naar smaak. Omdat het best veel was heb ik gewoon het hele bakje er in gedaan.
Tenslotte gerookte zalm toevoegen en laten meewarmen :9 :9

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:12

Hier bij de action hebben ze slim pasta, rijst en noodles!
9kcal per 100 gram, zijn ook nog eens glutenvrij!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:24

XxLiindsaYxX schreef:
Hier bij de action hebben ze slim pasta, rijst en noodles!
9kcal per 100 gram, zijn ook nog eens glutenvrij!

Ik vraag me altijd af wat er dan wel in zit...

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:50

Ik vind zowel de pasta, de noodles als de rijst van Slim echt smaken naar rubber :o Krijg het echt niet weg.. Dan eet ik liever eens in de zo veel tijd een schepje rijst bij mijn eten als ik er echt behoefte aan heb eigenlijk.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:51

Ik vind de noodles prima te doen, de pasta vond ik niet te hachelen. :o Rijst nog niet geprobeerd.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 08:15

Goedemorgen!

Hoe gaat het met jullie?
Hier gaat het nog steeds lekker. Ruim 15,5 er af nu.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:58

Hallo iedereen,

Ik kom even binnenvallen met een vraag, hopelijk is dat goed :o
Afgelopen week ben ik erachter gekomen dat ik een (bijna chronisch) ontstoken dikke darm heb, en dat ik daarbij een bacterie heb die zorgt dat ik koolhydraten slecht verteer (>het gaat bij mij gisten>er wordt alcohol gecreëerd>mijn lever wordt overbelast)
Nu ga ik dus, tezaam met allerlei pilletjes en poedertjes, die problemen te lijf.
Ik raak echter wel nogal in de war van de stempel "koolhydraatarm". Ik ben nu op zoek naar andere "vullers" waar ik normaal pasta, brood en rijst eet en ik kwam o.a. op quinoa en bulgur uit. Maar, als ik kijk hoeveel koolhydraten per 100 gram daar inzitten, verschilt dat niets van pasta of rijst!

Waardoor wordt het dan toch als koolhydraatarm voedsel bestempeld?

Daarnaast zou ik graag dingen horen van mensen wat jullie eten voor ontbijt en lunch :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:57

Kwark, yoghurt dat soort dingen.

Die laatste dingen die je opnoemt zijn superfoods, tja geldklopperij dus zou daar niet eens aan beginnen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:27

Bulgur is geen superfood hoor _O- Dat is gewoon een Turkse variant op rijst/risotto.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:13

Ik doelde op quinoa ;)

En waarom zou je over gaan op de Turkse variant? Als je dat wil eten kies dan lekker volkoren producten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:10

Ik dacht omdat je de laatste ding'en' zei dat je bulgur ook bedoelde, mijn excuses. En ik vind bulgur zelf een stuk lekkerder dan rijst. Maak er een soort papje van ipv het droog koken

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:59

Ach, wat is superfood. Ik geloof absoluut dat het niet verkeerd is om af te wijken van de standaard rijst/pasta. Of je nu ineens blakend gezond wordt is de vraag, maar afwisseling lijkt mij nooit verkeerd, als je er geen wonderen van verwacht. Omdat quinoa geen graanproduct is, geloof ik wel degelijk dat het pasta/rijst kan vervangen als je niet goed tegen koolhydraten kunt. De samenstelling is gewoon anders. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor boekweit, peulvruchten en ook voor de simpele (zoete) aardappel. Vraag het eens na zou ik zeggen.
Moet je koolhydraatarm of glutenvrij eten? Koolhydraatarm is denk ik makkelijker dan glutenvrij. Je kunt overigens nog best heel veel eten en sla ook niet door als je lijf oke voelt. Noten, zuivel, groente en fruit, vlees, kun je allemaal eten. Er zijn talloze recepten te vinden voor vervangers van de dragers: courgettepasta, bloemkoolnasi etc. Daarnaast kun je heel veel prima eten zonder de 'drager', maar je moet vaak wel even wennen:)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:05

Afwijken van de standaard rijst of pasta is zeker niet verkeerd. Maar superfoods tja ik heb er niks mee, geldklopperij het is zo healthy blabla onzin..

Maar al het andere wat je opnoemt kan ik me in vinden :j

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:08

snap ik hoor...die term schijn je niet eens meer te mogen gebruiken vanwege de misleidende naam. Geloof heus wel dat gojibessen/hennepzaad etc gezond is, maar niet gezonder dan rozijntjes of noten etc. Kortom, als je t eet waar je anders snoep zou eten, levert het wat op, maar zo niet..

Eet wel ns hennepzaad door de yoghurt, maar vooral omdat ik dat gewoon lekker vind. Onsterfelijk zal ik er wel niet van worden, ook geen 120 :)
Af en toe quinoa af en toe wel lekker en heel mooi staan als ik uitgebreid heb gekookt. Iedere gek zijn gebrek :P Maar belangrijker: gezond eten, lekker genieten en je er goed bij voelen. Als je je gezond voelt door het eten van superfoods en je kunt het betalen, why not. Maar zoals je al zei, verwacht er geen wonderen van.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:22

Precies ben het met je eens, goed verwoord :j :)

Als je het kunt betalen inderdaad prima maar zoveel gezonder omdat het woordje superfood er aanhangt daar zou ik niet intrappen. Er zijn genoeg varianten daarvoor lijkt mij.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:20

Dankjulliewel voor de antwoorden!

Ik kan prima tegen gluten, maar moet alleen tijdelijk koolhydraatarm eten zodat mijn lever en darm tot rust kunnen komen.
Grootste probleem tot nog toe is avondeten, wij eten normaliter wel 3-4x per week pasta en de rest rijst en zo nu en dan een keer aardappels.
Courgettepasta is dus een fijne oplossing, die had ik nog niet gevonden :D

Voor het ontbijt en lunch is het even uitvogelen wat goed is en wat niet.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:17

Je zou ns kunnen informeren of je bijv wel havermout mag, schijnt normaal een goede vorm van koolhydraten te zijn waardoor je darmen er juist beter van functioneren.
Ik kan me voorstellen dat bijv peulvruchten dan voor je darmen lastiger zijn, die zorgen sneller voor gasvorming. Dat geldt ook voor koolsoorten.
Wat ik zelf ook een fijne optie vindt: bijvoorbeeld pompoen of knolselderij gebruiken ipv aardappel.
En een dagje alleen groente met een (zelfgemaakte) hamburger, gebakken eitje erop, lekkere rauwkost erbij en plakje spek als je dat lekker vindt is ook koolhydraatarm.
Ze hebben ook koolhydraatarme pasta en rijst, maar dat vind ik persoonlijk vrij chemisch, al is de rijst wel te doen.
http://www.bodyenfitshop.nl/merken/slim-pasta/
als je trek hebt kun je een eiwitshake nemen (ook chemisch natuurlijk maar wel lekker:P)
http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhe ... gredienten
Voor de trek tussendoor neem je voorgesneden groente (met evt yoghurtsausje) pittige stukjes voorgebakken kip, een blokje kaas,gehaktballetjes, kwark met fruit etc.
Of kook een pan groente/tomaten/wat je lekker vindt soep, met balletjes, stukjes kip....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:11

Ik wil me hier ook melden. Merk dat ik echt steeds vaker last van mijn buik krijg na eten van brood.
Heb 2 jaar terug atkins gedaan, ben daarmee ook wel afgevallen maar het voelt echt niet prettig al die vetten te eten.

Nu wil ik weer kilo's kwijt, en minderen met koolhydraten maar wel gezond eten.
Dus wél fruit en groente(liefste uit blender onder andere).

Nu ontbijt ik met kwark met banaan, handje rozijn, kaneel en wat muesli.
Of havermout met soja, banaan, kaneel en wat rozijn.

Lunch vind ik enorm moeilijk....
avondeten moet wel lukken al wil vriend niet af van normale aardappel,rijst pasta...kan af en toe best natuurlijk wat vervangen maar bij atkins werd hij er aardig gestoord van wat er allemaal niet mocht& moest.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:21

Ik meld me ook!

Probeer al een poosje koolhydraatarm te eten, maar val nog regelmatig terug.
Nu wil ik er toch echt aan geloven en hopelijk val ik niet meer terug.

Vanmiddag probeerde ik pannenkoeken te maken van monchou en ei in kokosolie maar ze bleven allemaal in de pan vast plakken dus dat was geen succes, proefde ook een stukje en vond het eigenlijk helemaal niks.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:47

Pannekoeken zonder graanproducten ed kun je ook maken met 2 eieren en 1 banaan. Prakken/mixen, snuf kaneel erdoor en yumyum :)