Suiker suiker suiker suiker!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:16

MZorro schreef:
Ik ben vanaf januari opnieuw gestart met actief bodieboost en dus de hele week gezond en 2 lekker dingen per week. Ik probeer zoveel mogelijk suikervrij te eten, maar weet wel dat in mijn vleesvervangers en mayo nog suiker zit. Ook de honing die ik 's ochtends door mijn yoghurt doe is natuurlijk ook suiker.

Als ik ga beginnen met de 40 dagen zonder suiker challenge, dan skip ik de honing in mijn yoghurt en koop ik mayo zonder toegevoegde suikers!
Hebben jullie tips voor het eten van vleesvervangers zonder suiker? Of kennen jullie toevallig een merk wat geen suiker bij de vleesvervangers stopt? Of wordt het dan gewoon een visje bij het avondeten?

Als ik suikervrij ga eten, ga ik dit combineren met bodieboost. De 2 jokers per week moet ik dan alleen even vervangen door twee dingen die ik zelf gemaakt heb waar geen suiker in zit, dus daar ga ik dan lekker mee experimenteren! :D

Ipv honing door je yoghurt kan je ook agavesiroop er doorheen doen, is een beetje hetzelfde maar dan zondet suiker. :)

anne_bento

Re: Suiker suiker suiker suiker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:01

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:09

Ik begin maandag weer :')
Wil dan eigenlijk ook extra gaan letten op broodbeleg ed.
Misschien hebben jullie tips?

Wat blijft lekker op brood na een aantal keer eten en wordt niet zompig ed, maar is wel redelijk gezond? :)

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:37

Ik vind Humus (Hoemoes) enorm lekker. Daar kan je ook verschillende kruiden aan toevoegen voor variatie :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:56

HUMUS!! <3 Meerdere smaken zijn er ook beschikbaar geloof ik.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:09

Vleesvervangers zonder suiker; ik maak ze zelf :) champignonburgers.. Falafel.. Kaasburgers.. Gevulde champignons/portabello's.. En natuurlijk gewoon gemarineerde tofu :)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 07:51

Falafel, lekker. Heb je daar een recept van dat je zou willen delen 8nnemiek?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:09

Barbabientje schreef:
Ik begin maandag weer :')
Wil dan eigenlijk ook extra gaan letten op broodbeleg ed.
Misschien hebben jullie tips?

Wat blijft lekker op brood na een aantal keer eten en wordt niet zompig ed, maar is wel redelijk gezond? :)

Humus inderdaad, notenpasta ben ik zelf helemaal gek op, kaas valt voor mij ook onder niet ongezond, ei

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:13

Op internet staan een hoop lekkere recepten van falafel :) Ik kijk altijd wat ik op voorraad heb thuis.. Soms tuinbonen, maar meestal gebruik ik kikkererwten.. met ui, knoflook.. even fruiten.. En dan een ei, peterselie, koriander, komijn, cayenne peper, citroensap, beetje bakpoeder en wat peper en zout.. En dan met wat brood (in kleine stukjes scheuren, of gewoon droge broodkruimels, totdat het kneedbaar wordt maar niet te slap meer is.. In panneermeel rollen en dan bakken of frituren :)
Hoeveelheden kan ik je zo niet zeggen, dat doe ik allemaal op gevoel, en tussendoor even proeven :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:25

Er is een aantal soorten honing zonder verder toegevoegd suikerwater...

Mijn ontbijt voor vandaag:
Volle yoghurt met rozijnen, lijnzaad, kokosvlokken, speltvlokken en een klein met cacao erdoor.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:30

Klinkt goed ijssnuiver! Rozijnen maakt een maaltijd ook altijd zoetig

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:35

Klopt inderdaad. Bovenal vind ik rozijnen ook erg lekker!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:39

8nnemiek schreef:
Op internet staan een hoop lekkere recepten van falafel :) Ik kijk altijd wat ik op voorraad heb thuis.. Soms tuinbonen, maar meestal gebruik ik kikkererwten.. met ui, knoflook.. even fruiten.. En dan een ei, peterselie, koriander, komijn, cayenne peper, citroensap, beetje bakpoeder en wat peper en zout.. En dan met wat brood (in kleine stukjes scheuren, of gewoon droge broodkruimels, totdat het kneedbaar wordt maar niet te slap meer is.. In panneermeel rollen en dan bakken of frituren :)
Hoeveelheden kan ik je zo niet zeggen, dat doe ik allemaal op gevoel, en tussendoor even proeven :)

Leuk idee, ga ik proberen!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:41

Danique_G schreef:
HUMUS!! <3 Meerdere smaken zijn er ook beschikbaar geloof ik.

En anders ook super eenvoudig zelf te maken!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:48

Gebruiken jullie ahornsiroop?

Er staat ook granola in de allerhande :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:51

Ahornsiroop bevat suikers en zorgt voor hoge suikerpieken, ik gebruik het om die rede niet.
Ik gebruik overigens helemaal geen suikervervanger, mijn smaak is zo veranderd dat ik het niet nodig vind iets zoet te maken

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:01

Ik zoek soms iets voor in bakproducten, maar mist dat af en toe dus om hem een beetje mee te laten genieten leek me dit alternatief op?

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:35

8nnemiek schreef:
Vleesvervangers zonder suiker; ik maak ze zelf :) champignonburgers.. Falafel.. Kaasburgers.. Gevulde champignons/portabello's.. En natuurlijk gewoon gemarineerde tofu :)

Zelf maken is natuurlijk het beste, maar dat gaat me doordeweeks niet lukken. Nu is het een optie om dat in het weekend te doen, maar voorlopig lukt dat nog even niet door drukte. Het is wel nog een idee om bij de falafel in het schap te kijken, maar ik ben bang dat daar ook suiker in zit. Wel een kijkje waard en anders eet ik wel vis, ook niet erg ^.^

Niiennke schreef:
Wat houdt bodyboost in Mzorro??
Honing kan opzich wel...in de suikerchallenge gaat het toch ook om de toegevoegde suikers etc? of mag je dan helemaal niets?

Vrouwelijke feestweek is inderdaad een drama om dan goed bezig te blijven..vind ik ook lastig hoor!!
Goed hoor dat het je lukt!

BodieBoost is een 'dieet' ontwikkeld voor in het echte leven. Dieet tussen aanhalingstekens, omdat ik het meer een verandering van je levensstijl vindt, die je gewoon heel goed volhoudt in het dagelijkse leven. Zo eet je zoals andere mensen eigen ook doen en mag je eigenlijk alles eten, maar in normale porties en goed verdeeld over de dag. Er zijn 5 families (koolhydraten, eiwitten, groentes, fruit en zuivel) waar je 2 porties van eet gedurende 1 dag. Daarnaast mag je per week 2 jokers (iets wat je zelf lekker vindt; dus bijv. een stuk taart, blokjes chocolade of net wat op je pad komt) en als vrouw mag je dan nog 3 glazen alcohol per week. Door deze genietmomentjes houd je het gewoon supergoed vol, en vooral in het dagelijkse leven! Ook 3 uur sporten hoort bij BodieBoost.

BodieBoost voor mij zorgt vooral voor veel houvast en niet continu de gedachtes over calorieën, wat ga ik eten en kom ik niet aan. Naar mijn mening, kan ik zelf niet veel gewicht meer verliezen met BodieBoost, tenzij ik gewoon van de bank afkom en lekker ga bewegen, maar daar werken we aan! :)

En over de honing. Ik hoor inderdaad dat sommige honing echt natuurlijk is, maar er soms ook gewoon wel nog suiker aan toegevoegd is. Voor in de 40 dagen zonder suiker (40DZS) wil ik proberen om zoveel mogelijk suikers, dus ook de natuurlijke suikers, behalve 2 stuks fruit per dag, te vermijden. Hierbij kies ik dan wel voor vers fruit en probeer ik gedroogd fruit ook te vermijden.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:44

Interessant topic! Ik heb 3 maanden suikervrij geleefd, maar vond het wel moeilijk. Zeker om de juiste producten te vinden. Daarbij was ik veel meer geld kwijt en ook tijd kwijt om producten bij een reformwinkel te halen en klaar te maken. Inmiddels ben ik al weer maanden suiker aan het eten en het bevalt me helemaal niet. Ik wil er eigenlijk weer vanaf, of in elk geval minderen.

Het filmpje is erg interessant en heb het ook al vaker gehoord.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:58

Ik had een relatief verantwoorde lunch! :j Wel met wat suiker(vervangers)

Afbeelding

American pancakes van speltmeel en fijngemalen havermout. Drupje honing, drupje maplesyrup en kaneelsuiker (zelf samengevoegd) van stevia en kaneel.

Ipv. de gebruikelijke dikke klodder karamelstroop. :+

Volgende keer ga ik ze in kokosolie bakken. Nog beter! :)

Niiennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:18

Klinkt inderdaad als goed vol te houden MZorro, dat bodieboost!
Die pannenkoekjes zien er lekker uit! Hier staan muffins in de oven, gezoet met fruit:) zo lekker! Zometeen lekker smullen:D

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:22

Niiennke schreef:
Klinkt inderdaad als goed vol te houden MZorro, dat bodieboost!
Die pannenkoekjes zien er lekker uit! Hier staan muffins in de oven, gezoet met fruit:) zo lekker! Zometeen lekker smullen:D

Hmm wat voor muffins zijn het en wat zit er zoal in? :)

Niiennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:30

recept:
Muffins met appel en kaneel voor 8 grote/24 kleintjes
• 250gr. Meel (bijv spelt)
• 110 ml. Volle yoghurt
• 130 ml olie (kokos of olijf)
• 2 tl bakpoeder
• 1 grote appel in stukjes gesneden
• 1 eetlepel appel/perenstroop
• 3 tl kaneel
Alles door elkaar mengen en ongeveer 30 minuten bakken in een voorverwarmde oven op 160 graden.
Ik heb ze nu in de oven staan met cacao ipv kaneel en banaan ipv appel..:) appel stroop doe ik er vaak niet door

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:35

Hmm klinkt lekker!

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:43

Cindeeh schreef:
Ik had een relatief verantwoorde lunch! :j Wel met wat suiker(vervangers)

[ Afbeelding ]

American pancakes van speltmeel en fijngemalen havermout. Drupje honing, drupje maplesyrup en kaneelsuiker (zelf samengevoegd) van stevia en kaneel.

Ipv. de gebruikelijke dikke klodder karamelstroop. :+

Volgende keer ga ik ze in kokosolie bakken. Nog beter! :)

Ziet er goed uit! Voor het zoete zou je ook stukjes appel/banaan mee kunnen bakken! Was het lekker?