Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:51

phormicola schreef:
Ik ook niet, maar ik zou niet weten wat ik anders moet gebruiken?
Ik wacht wel tot valtaf het weer doet.

Noeps

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:54

Ik gebruik heel soms de eetmeter maar kan heel veel producten daarin niet invoeren of niet gespecificeerd genoeg :\.

O: 40g havermout, 10g spelt, sojamelk, water, lijnzaad, hagelslag :=
T: 2 mandarijnen
L: 2 meergranenboterhammen kaas, salade van ijsbergsla/stoofperen/geitenkaas/balsamico-azijn/peper&zout, appel
T: Banaan
A: Verse paprikasoep met daarin een beetje volkorenspaghetti, meergranenstokbroodje
T: Vriendin komt op visite, dus thee met een koekje en wellicht een borrel met iets lekkers

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:54

EskeGirl schreef:
Tot nu toe:
O: 2 volkorenboterhammen
B: 5 km fietsen
T: Eierkoek
L: 3 volkorenboterhammen, appel
B: 5 km fietsen, 20 minuten met de hond uit
T: volkorenboterham, stukje chocola
B: mijn 15-minuten 'workout'

Planning:
A: 2 of 3 volkorenboterhammen 2 volkorenboterhammen met een gebakken ei, banaan (warm eten lukt vandaag even niet)
B: uur paardrijden (springen)
T: 1 volkoren boterham en een appel

Jups, veel brood gister. Vandaag weer braaf warm eten. Hoewel ik nu ziek thuis zit en misselijk ben... Tot nu toe alleen een kop thee en 2 beschuitjes gegeten, ik heb totaal geen eetlust.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:59

Eskegirl, lekker gebakken eitjes. Ik hou er echt zooo van! Als je echt wat wilt veranderen zou ik kijken of je wat minder gewoon brood kunt eten en wat meer groente, maar dat vond je lastig geloof ik? Er mag ook best wat fruit bij of evt gedroogd fruit of een soepje? Oh zie dat je dat zelf al stuurde :P
Als je toch niet lekker bent, maak je er toch mooi een balansdagje van? Geeft niks hoor!

Phor,Hmmm toch maar eens bij de toko hier loeren dan. Maar vanavond eerst maar deel 2 van de chili van gister. Met puree van zoete aardappel, yum yum. Meteen maar een lijstje maken dan:
o: niet gehad, er kwamen kijkers voor ons huis om 9:00 en we moesten als een malle aan de poets omdat de standaard van mijn vriend wat lager is dan de mijne (Ik kwam gister thuis en hij vertelde heel trots dat hij al had schoongemaakt, dus ik heb het niet gecontroleerd, blij als ik daarmee was om 21:00 en omdat ik zijn ego niet wilde verpesten:P)
t: plyoghurt met noten en kaneel.
l: kweetnie
t: halve paprika
a: chili dus, nu met restje zilvervliesrijst
b: uur squashen met iemand die het goed kan, dus dat wordt knallen en afgemaakt worden. Misschien daarvoor/erna nog even fitnessen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:01

danoesje schreef:
Eskegirl, lekker gebakken eitjes. Ik hou er echt zooo van! Als je echt wat wilt veranderen zou ik kijken of je wat minder gewoon brood kunt eten en wat meer groente, maar dat vond je lastig geloof ik? Er mag ook best wat fruit bij of evt gedroogd fruit of een soepje? Oh zie dat je dat zelf al stuurde :P
Als je toch niet lekker bent, maak je er toch mooi een balansdagje van? Geeft niks hoor!

Gister had ik zelf geen tijd om warm te eten door paardrijden, normaal eet ik dus 5-6x in de week warm (inclusief groentes). Balansdagje kan misschien wel, eens kijken wat ik binnen houd :P.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:06

Eetmeter zet boekweitgrutten per 100 gr op 357 kcal. Op het pak staat 90... Kent geen Alpro amandelmelk?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:08

EskeGirl, anders maar even niet zoveel eten, echt niet erg. Morgen weer een dag!
Vind zelf bouillon (niet bij je ontbijt natuurlijk:P) wel prettig om te beginnen als mijn maag raar doet. En misschien even aan de kamillethee of zo'n maag-darmmix (o.a bij de Tuinen geloof ik) ? Wordt mijn buik altijd weer lekker rustig van. Rot he, als je je zo voelt?
Stond gisteravond om 21:00 mijn chili nog op te warmen, ook niet echt ideaal. 't Leven van paardenmeisjes gaat niet altijd over rozen en in ieder geval niet over regelmaat haha.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:09

Karin, dat is wel erg veel verschil he! Pfffff! Dan geloof ik liever het pak haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:11

Ik moest van uit de opleiding voeding & dietetiek altijd met de eetmeter werken. Wat een crime was dat. De helft van de producten moesten nog handmatig ingevoerd worden ect. Gelukkig 'gelooft' de opleiding niet in soja/amandel/rijste melk of speltbrood ect. :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:16

KarinvdM schreef:
Eetmeter zet boekweitgrutten per 100 gr op 357 kcal. Op het pak staat 90... Kent geen Alpro amandelmelk?

Op het pak is waarschijnlijk 'bereid product'.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:18

Nee, op het pak staat beide, 90 is puur de grutten, onbereid dus. Op de eetmeter zal het bereid staan, maar met wat? Ik doe het met ongezoete amandelmelk.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:20

Wow, vreemd dan!

Ik zou amandelmelk op karnemelk of magere melk zetten. Dan geeft ie meer aan dan dat je binnenkrijgt, maar je kan altijd de hoeveelheden nog aanpassen. Als amandelmelk 40kcal per 100ml is en magere melk 50kal per 100ml, dan weet je hoe je de hoeveelheden kan manipuleren :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:45

Reden dat ik de eetmeter al laaaang heel erg links heb laten liggen :+ Wat een flutsite is dat. 3/4 van de producten die ik gebruik staat er niet op :n

Maar wel balen dat valtaf er al sinds gisteravond uitligt -O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:52

Ik hoop dat de site snel online komt, ik heb volgens mij afkick verschijnselen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:44

Bhriseis schreef:
Bedoel je met mijn gewicht Gast7391?

Je lijstje is erg mooi hoor Chantal :)

Yep, maar ook reactie op suiker etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:45

Judith_ schreef:
Bhris wat klinkt die veggie take out heerlijk! Ik ben heel hard aan het duimen dat ik met stage in Gent terecht kom, maar dit is alleen maar extra reden. *D

Wat betreft al die eetboeken, ik vind ze vreselijk interessant. Iedereen kijkt op een andere manier tegen eten aan en dat vind ik (net als dit topic) leuk om te lezen. Maar ik probeer vooral uit te vinden wat goed bij mij past.

Lijstje van gister:
O: Pannenkoekjes met eiwit van 2 eieren, 1 banaan en 2,5 eetlepel havermout.
L: 3 speltboterhammen, 1 met hummus, 1 met pindakaas en 1 met Surinaamse eiersalade.
T1: Pitjes van een 1/2 granaatappel + 2 eetlepels sojayoghurt.
T2: Eiwitshake
D: Potje van zwarte bonen, oogjesbonen, courgette, mais, paprika, ui, restje paddenstoelen, beetje ananas.
T: 2 oreo's en een handje naturel chips.

B: 25 min blogilatis en shred with weights level 1

Mooi lijstje zeg!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:07

Zo net boodschapjes bij de buurman en tevens oom met Ultra Biologische winkel gedaan :D Ga voor vanavond een heerlijke spelt-pasta maken :9

O: 60 g havermout, 150 ml amandelmelk, 150 ml water, 50 g zomerfruit (diepvries), 10 g pure chocola (dat is ZO lekker door de havermout :D ) lijnzaad, tarwezemelen, agavesiroop
T: eiwitshake
L: 2x speltboterham, 1 met gebakken eitje, 1 met smeerkaas 15+
T: groene smoothie met 80 g spinazie, 1 banaan en verse jus
A: speltspaghetti met een saus van vega gehakt en diverse groenten (aubergine, courgette etc) en wat geitenkaas
T: ga misschien de boekweitgrutten met stroop als toetje maken als experiment :Y)

D: water, thee, glas optimel puur yoghurtdrink
B: 30 day shred, 2 uur aan de gang geweest bij de paarden

Lekker gezond dagje ingepland vandaag en word er helemaal blij van :D

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:10

De eetboeken vind ik ook erg interessant, maar gebruik er eigenlijk ook alleen de basis van.

Lijstje van vandaag:
O: 45 gr havermout, lijnzaad, chiazaad & kaneel
T: Stukje van kokosballetje (zelf gemaakt, met dadels, amandelen, kokosolie en kokosschaafsel)
L: Paprika soep & sla met tomaat, paprika, geitenkaas en een beetje olijfolie met kruiden
T: Appel, mandarijn, 3 havermoutkoekjes (Havermout, banaan en rozijnen in de blender en 20 min in de oven)
A: Nog geen idee

B: 45 min KT + 45 min Cardio + 20 min fietsen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:39

O: twee bruine boterhammen met hagelslag, volkorenbeschuit met jam, volkorenbeschuit met kaas, een gekookt ei, kop thee.
L: twee bruine boterhammen met kaas, een croissantje, glas water.
T: glas cola light, kop thee, bakje rode druiven, een appel.
A: gekookte worteltjes, aardappels, een biologische varkenskarbonade.

B: uur paardgereden, waarvan een half uur privéles. Ander paard drie kwartier gelongeerd, flink meegelopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:18

Lekker dagje inderdaad Eliine!

Mijn planning:

O: havermout met peer en water
T: -
L: 3 roggecrackers en een oberlanderboterham met hummus
T: 2 gekookte eieren, 3 rauwe wortelen
A: uiensoep met kaas en brood

B: uur buitenrit (veel draf/galop)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:50

Eet jij wel eens een "normale" warme maaltijd Gast7391?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:54

Jep ik heb eens rode rijst gehad! Het was erg lekker, zelfs om 'droog' te eten had het een lekker smaakje. Enige nadeel was de eeuwigdurende kooktijd.

Leuk Judith! Ik duim voor je, want het is echt een gezellige stad.

Ik werk nog steeds met eetmeter... misschien moet ik me dan maar es omscholen :P

Gast7391: Qua gewicht weet ik niet, ik ga maar eens in de drie weken op de weegschaal staan :) Bovendien weeg ik nooit na een fout-eten-moment, omdat ik mezelf ken en de volgende dag niet durf te eten.
Qua suiker ben ik erg enthousiast! Ik heb nog steeds geen zin in zoet, kan makkelijk zonder (zonder de afkickverschijnselen) en heb zooo'n zin in groenten en fruit. Daar was ik echt het bangste voor, dat ik weer van 0 zou moeten beginnen voor wat betreft suiker. Ook sporten zit weer mooi in mijn ritme, dus ik ben happy!

Vandaag een vreemd dagje, wegens verjaardag:

O: Ontbijten met mams: 1 glas hazelnootmelk, 2 latte's, 1 croissant, 1 schep verse fruitsalade, 1 bakje magere aardbeiyoghurt, 30 g donker brood met halve plak kaas, 2 spiegeleieren, salade (sla, wortel, komkommer, tomaat)
B: 1,5 uur boodschappen doen, 1 u opruimen etc
T: 1 kleine banaan
B: 3 u naar de paarden toe, waarvan 1 u grondwerk, de rest klussen en zware dingen tillen
L (16.30): 1 kleine banaan, 60 g zemelenbrood met paturain noten, 200 ml hazelnootmelk + 100 ml melk + 1 schep whey vanille
A: ? + stuk taart
B: 2 uur poolen

Ik maak er maar mijn all you can eat dagje van, zo hoef ik ook niet te stressen over het feit dat ik geen eetmeter heb ingevuld én suiker heb gegeten vandaag :)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:01

LisErm94, ik dwing mezelf het nu toe te staan 'om die stomme vreetbuien te voorkomen dit weekend' en gaat redelijk goed :D
Mm klinkt heerlijk Bhriseis! :9 als ik ooit in Gent ben!
Beterschap Eskegirl :(:) lekker eten waar je zin in hebt als je je niet lekker voeld
Haha ah Danoesje, en hij bedoelde het waarschijnlijk zo goed :')
Veel mooie lijstjes!!

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, banaan) 1 waldcornbeschuit met pindakaas
T: 2 manderijnen
L: 2 waldcornbeschuiten (kaas tomaat/pindakaas) peer, 1 rijstwafel met smeerkaas
T: peer, 2 rijstwafels met smeerkaas
A: risottorijst, champignons, courgette, 3 kleine vega hapjes (meestal rond de 50 kcal per stuk). Stukjes fruit toe
T: ? Ga met mams naar een cabaret voorstelling

D: water en thee
B: 18 km fietsen

Peer en rijstwafel met smeerkaas verslaving :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:01

KarinvdM schreef:
Eet jij wel eens een "normale" warme maaltijd Gast7391?

Meestal wel :) Gisteren nog bijvoorbeeld (wraps).

Bhris: goed om te horen! (over de suiker)
Laatst bijgewerkt door FCSA op 20-11-13 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:02

Veel plezier vanavond Mandy! Geniet er van!

Veel beterschap Eske!