Ik ben zaterdag jarig, en voor mijn verjaardag zelf ga ik een appeltaart maken en daarnaast geef ik nog een high tea voor vriendinnen, dus dan ga ik druk aan de cupcakes, en ik wilde 2 taarten maken. Iemand nog een leuk idee voor een taart?
Ik heb het topic even 'bijgelezen' oooh ik heb echt te weinig gebakken de laatste tijd.. morgen komt vriendje weer, misschien maar is even iets lekkers maken voor hem!
Laurabram
Geplaatst: 06-09-12 22:10
Wat een feest voor het oog SF! En ook nog lekker bij Simon Levelt voor de deur, goeie combi.
Edit typo
Laatst bijgewerkt door Laurabram op 06-09-12 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Was een zeer geslaagde combi, aan de andere kant van de deur stond namelijk een ingehuurde koffiekar. Dat was echt heel leuk, zo'n mini-autotje omgebouwd tot kar waar dus alle koffie enzo in stond, erg grappig! En daar werd gratis koffie geschonken dus vaak namen mensen dan een cupcake erbij.
Ik probeer morgen wel foto's te maken van de stappen van de workshop. Ook zodat ik zelf kan terugzien hoe we het hadden gedaan. Ik heb een flink aantal printjes gemaakt voor het plaatje wat er op moet komen, ben zo benieuwd.
Ik ben vandaag ook weer even lekker bezig geweest in de keuken... weer op verzoek een Millionair Shortbread gemaakt en even geprobeerd 'paardenkoekjes' te bakken. Volgens manlief roken en proefden ze allesbehalve naar paard
_Mara_
Geplaatst: 06-09-12 23:36
Dat ziet er echt heel leuk uit SF! En koffie en cupcakes naast elkaar, dat is een goeie combi.
@Ollie: die koekjes zien er echt héél gaaf uit! Met sjabloontjes en cacaopoeder die figuurtjes gemaakt? Wauwie.
Ik ben vandaag naar het boekenfestijn in Utrecht geweest en ik heb me moeite kunnen inhouden. Vier enorm lange rijen (zeg gerust 10 meter rijen ofzo) vol met kook en bakboeken. Ik heb een klein boekje meegenomen om snel currys in elkaar te zetten. Maar de leukste boeken zijn toch de bakboeken, er lagen er zoveel dat het echt moeilijk kiezen was. Ik ben afgegaan voornamelijk op de inhoud, boeken waarin taarten etc. staan die ik al kende heb ik laten liggen. Ik wilde vernieuwende dingen en die heb ik zeker gevonden in de twee boeken die ik meegenomen heb. Ik heb deze: http://www.bol.com/nl/p/zoete-lekkernij ... 006761283/ Voor maar 5.95! En heb echt al héérlijke recepten gezien, ben echt onwijs blij met deze aanwinst. De ander heeft de titel: Het succes zit 'm in het deeg. Boter suiker bloemhttp://www.bol.com/nl/p/boter-suiker-bl ... 005750265/ Vond de titel zo goed weergeven waarom ik bakken steeds leuker vind. In principe is de basis heel simpel, boter, suiker, bloem (en eieren) en daar kan je zovéél dingen mee doen! Toen zag ik een recept voor Rocky Road staan en toen kon ik hem niet meer laten liggen, zeker niet voor die 4.99 euro. Dus ik ben weer helemaal happy!
Zit te denken om dit weekend iets kleins te bakken, iets van koekjes, cupcakes of iets anders. Moet nog even kijken wat, maar die ene taart in de week heb ik niet genoeg aan en ik moet natuurlijk ook me andere 'skills upgraden'. Haha.
Die cupcakes zien er helemaal niet uit alsof er iets mis is gegaan met vervoeren SF hoor, prachtig! Leuke koekjes Ollie!
Ik wil ook weer iets bakken, zou deze week trakteren, maar kwam iets tussen. Nu komende week trakteren. Sta nog in twijfel tussen 2 soorten muffins en appelplaattaart met honing. Laatste moeten alleen wel veel appels in, dus maar eens even kijken of die ergens in de aanbieding zijn...
Miriam91
Geplaatst: 07-09-12 15:15
Spikkelfire: ik zat te denken aan een appeltaart, lemon pie, kwarktaart en nog een. Chocopistache had ik ook al opgeslagen, maar die is dus de moeite waard? Misschien maak ik ook wel allerlei smaken muffins, ook lekker
Ollie, die koekjes zijn leuk! Heb ze even doorgestuurd naar een boktvriendinnetje voor een eventuele volgende meeting
Leuke boekjes heb je gekocht!
Emma
Geplaatst: 07-09-12 21:28
Er staan nu 2 appeltaarten in de oven, eentje voor onszelf morgen (ouders, er komen 3 vriendinnen, broertje) en een voor op stal
Rocky road? nog nooit van gehoord Iemand een goed recept? dan ga ik het een keer proberen!
Ollie1
Geplaatst: 07-09-12 22:40
Zo, ik ben weer even uitgebakken voor van het weekend. Resultaat: Paardenkoekjes Millionair Shortbread Stroopwafelcupcakes en stroopwafelcake (ik ben nog steeds jaloers op die mooie toefjes van Spikkelfire want dat krijg ik niet voor elkaar )
Maar goed mislukte toefjes of niet laat de visite maar komen
Ik ga vandaag ook cupcakes bakken, weet alleen nog niet welke smaak en of ik ze ook ga decoreren. Wil eigenlijk toch een beetje oefenen met die dingen, want ik vind ze nog niet heel makkelijk. Eerst denk maar een kleine zes/muffinvorm kopen, want we hebben nu een 12 en die kan niet ronddraaien in onze oven waardoor dus niet alle kanten even gaar en dezelfde kleur krijgen.