Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:34

Ik ga lui op de bank hangen en proberen voor half 11 te slapen ;-)

Morgen mn paard naar een andere stal verhuizen, weekend wordt weer rete druk...blij als de werkweek weer begint :+

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:03

Ik ga naar bed, ben erg moe.

Weltrusten iedereen en succes met gezond eten morgen :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:28

Ik ben ook niet zo´n sla eter, vond het altijd maar konijnenvoer :') Tot een half jaartje geleden, ik was in Aken en ging daar uiteten en kreeg standaard een salade erbij, er zat echt een hele lekkere dressing over, geloof honing/mosterd. Ik nam eerst een hapje uit beleefdheid en toen dacht ik: huh, hoe kan dit zo lekker zijn. :+ Sindsdien probeer ik meer sla te eten maar wat het echt voor mij maakt is toch de dressing, die is wel erg belangrijk. Wel steeds met kropsla of ijsbergsla, vind rucola nog steeds niet lekker, het heeft echt een sterke smaak die ik nog steeds niet echt kan waarderen. Wie weet komt dat nog.

Ik ga eens kijken of ik de aflevering al terug kan kijken van de Keuringsdienst van Waarde van vandaag over filet americain en daarna ga ik maar eens slapen. Heb in principe al weekend dus ga eens lekker uitslapen en dan maar even langs de super want er is geen fruit in huis meer bij me ouders. }:0

Slaap lekker allemaal (al heb ik het idee dat het merendeel al slaapt :P ) en hopelijk gaat het morgen inderdaad wat beter met gezond eten voor ons allemaal. ^^

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:09

Goedemorgen deze morgen! wat zie ik weer heerlijk positieve berichten voorbij komen, goed bezig zeg :)

mijn dag is zoals al gezegd geeindigd in een drama :P maar daar gaan we hopelijk vandaag weer wat aan doen!

ik probeer een zo goed mogelijk lijstje vast te stellen, hopelijk houd ik dat vol;
o; 4 cracottes met kaas
t; appel
l; 3 bh met smeerkaas
t; worteltjes
a; soep met brood? (het is niet veel, maar het is hier standaard frietdag op vrijdag, dus dan kan ik beter iets anders maken)

drinken: water met aanmaaklimonade

Vanavond weer een lesje op mijn paard! *\o/* (wat duurt een week dan lang he!! ik heb nl maar een keer in de week les) en dan het weekend in.
Morgen weer werken en dan helemaal niks doen op zondag! heerlijk.

Voor de geïntereseerde: gisteren zijn ik en mijn hond duidelijk geslaagd voor de gehoorzaamheidscursus.
we moesten doen:
volgen,
volgen in verschillend tempo
volgen, halverwege de hal liggen terwijl ik meteen door moest lopen
liggen terwijl ik 3 minuten uit het zicht ben
aan de voet

verder kon je nog punten score met het algemeen appél (zit, lig, blijf etcetc...)
Ik had 37,5 punten gescoord van de in totaal 46 te halen punten.
En voor theorie had ik een 8.2

zeer netjes dus :) en we hebben het certificaat maar mooi op zak

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:38

Goedemorgen!

Nice MrUlbe :) ik train ook met mn hondje, maar dan behendigheid!

Ik zit nu aan een heerlijke smoothie. Ik heb een poging gedaan mijn sinaasappelsap (die van het jumbo-huismerk) te vervangen door een perssinaasappel en nog maar een klein scheutje sinaasappelsap :P Gelukt! :D

Mijn lijstje:

Ontbijt: smoothie van spinazie, peer, kiwi, sinaasappel, chiazaden, scheutje sinaasappelsap
T: 1 speltcracker met biologische smeerkaas
T: 2 rijstwafels met yoghurtlaagje
Lunch: 2 speltboterhammen (kaas, biologische pindakaas), stuk komkommer, aantal wortelen
T: 2 koekjes van Amber Albarda
Avondeten: weet ik nog niet, waarschijnlijk iets van lasagna ofzo, ik ga namelijk hardlopen voor het eten en dan heb ik erna wel behoefte aan wat koolhydraten, heb ik gemerkt..

Vandaag een laaaange dag, vandaar de vele tussendoortjes!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:03

Hmm, ik heb net een 'pannekoek' gemaakt, maw, mijn ontbijt gewoon in een koekenpan gegooid, jummie! Dat was best lekker voor de afwisseling.

Ik heb sla nooit echt vies gevonden. Vind het ook echt heerlijk om in de zomer een uitgebreidde salade te maken.

Pilletjes, poedertjes e.d. doe ik niet aan. Met gezond en gevarieerd eten kom je al een heel eind.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:30

Gefeliciteerd MrUlbe! Goed gedaan!

Gister (na mn junkdag van wo die gelukkig nog wel mee viel)netjes gegeten. Had een smoothie van raapstelen,ananas en sinasappel/aardbeiensap gemaakt. Daardoorheen lijn en chia zaad. Was heel goed bevallen! Tussende middag 3 sneetjes brood 2 met huttekase en 1 met kipfilet
tussendoor de rest van mn smoothie gemaakt en 's avonds zelfgemaakte nasie met veel groenten , zilvervliesrijst en stukjes kip.

Vandaag:
O: 2 havermoutpannenkoeken met 1 banaan en een klein beetje palmsuiker
t: h.pan.koek met wat parmezaanse kaas
L: salade met groene linzen
t:?
D:broccolie met een stukje vlees (man gaat het klaarmaken weet nog niet hoe haha)

Vitamine pillen doe ik ook niet aan. Neem wel iedere dag 1 el omega 3 olie. Ben er net mee begonnen dus even afwachten wat ik er van vind en of ik het blijf gebruiken...

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:46

Goedemorgen!

Toad, ik heb deze thee bij een bestelling bij deweegschaal.nl gedaan maar ik geloof dat ze het hier ook in de natuurwinkel hebben, dus wellicht ook bij jou?

Colway, spannend je paard verhuizen!

Gefeliciteerd met het behalen van het certificaat! Leuk is dat hè! Ik heb met mijn Hollandse Herder behendigheid gedaan (na het behalen van de 2 basis diploma's) en beetje pakwerk. Met mijn kruising bulldog was ik nog bezig met het 1e basisdiploma (wat jij nu gehaald hebt) en zou daarna ook beginnen met behendigheid maar helaas woont hij door omstandigheden nu bij mijn ouders en is hij een fatsige boerderijhond geworden :=
En vanavond weer lekker lessen.
Wb. de friet, het is maar net hoe streng je wilt zijn, zo nu en dan moet best kunnen hoor!

Wat een mooi lijstje heb je Hester!

Nou volgens mij is mijn hormonale bui voorbij :') Ben weer eens blij opgestaan, ga vandaag denk ik maar bloemetjes sturen naar de mensen in mijn omgeving die slachtoffer zijn geworden van mijn hormonen :+

O: Glas lauw water met citroen
O: Kop thee, 1 zelfgebakken speltboterham met boterhamworst en een speltcracker.
T: Koffie
M: Smoothie (ananas, appel, komkommer, basilicum, chiazaad)
T: ?
A: Penne met broccoli

Hoelang kun je een smoothie eigenlijk bewaren in de koelkast? 1 Dag?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:48

ik hou ook van sla! heerlijk :D
Dankjewel voor alle felicitaties :) het was vooral erg leuk om te zien hoe hij het allemaal zo snel oppakte!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 08:54

Gefeliciteerd MRU
nette lijstjes zie ik zo!
ik ben om half 8 mn bed uit gegaan, ff toilet bezoekje en meteen een klas water met een half citroentje gepakt, even gedronken en mn bedje weer in gegaan tot 10 over 8 :o

Net een smoothie gemaakt voor ontbijt (150 gram spinazie, 1 banaan, 2 geperste sinasappels)
T: ? worteltje denk ik? of chia zaadjes (eetlepel)
L: 2 of 3 sneetjes speltbrood
T: ?
A: de planning was salade, maar als het buiten zo donker is als nu, dan heb ik daar niet zo'n trek in.. moet ik dus nog ff bedenken!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:55

Leuk MrUlbe, wat voor hond heb je?

Mooie lijstjes zie ik weer voorbij komen :D

Ik ben de dag ook weer goed begonnen

O: glas lauw water + halve citroen
O: Smoothie van boerenkool, 1 sinaasappel, grote banaan en een lepel chia zaad
T: Rauwkost salade
L: Magere bilogische kwark met ongebrande noten en goji bessen (ze moeten toch eens op)
T: Roggecracker pindakaas
D: Kalfsoester met champignons en ui en sugarsnaps

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:55

Moet het weekend ook weer effe speltbrood halen

eten jullie wel eens pruimen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 08:57

ik probeer alle dingen die de stoelgang bevoorderen zo veel mogelijk te vermijden :o
Pruimen laat ik dus echt staat :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:58

Goedemorgen.

MrUlbe gefeliciteerd met het certificaat!
Nette lijstjes zie ik weer voorbij komen.
Gisteravond/middag heb ik ook wel wat chocoladedingetjes gesnoept. En toen ik om 23.15 thuis kwam van het oppassen had ik zo'n trek dat ik nog een restje koude bami gegeten heb :P..
Ach ja, vandaag maar weer proberen, al zal het lastig worden. Ga veel bewegen vandaag, zit weer 2 uur in de trein en moet veel leren en vanavond eten op de vereniging..

Sla vind ik ook lekker, vanaf mijn 14e ofzo. Ik lust eigenlijk alle sla wel.

Lijstje:
O: Magere kwark/muesli/rozijnen/lijnzaad/chiazaad (in 2 delen, tussendoor half uur hardlopen)
T: halve banaan (voor het paardrijden)
L: omelet van 2 eieren met wat soepgroentes en cherrytomaatjes. 1 of 2 boterhammen
T: smoothie van yoghurt/halve banaan/kiwi
T: Misschien een boterham en wat rauwkost (voor in de trein, is net rond etenstijd)
D: labas brood (?) met pesto en spaghetti gorgonzilla (gorgonzola zonder gorgonzola :P)
T: toetjes is koffiesponscake maar weet niet of ik dat ga nemen

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:00

Mri schreef:
ik probeer alle dingen die de stoelgang bevoorderen zo veel mogelijk te vermijden :o
Pruimen laat ik dus echt staat :P

Hahah, ja daar ben ik ook bang voor

Maar ik blijk een grote bak (onrijpe) pruimen te hebben gekocht, die nu dus bijna eet-klaar zijn, maar ja ben bang voor de gevolgen :+

Is het wel gezond verder? Wel toch? Ik heb nog nooit een pruim gegeten in mijn leven :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:01

Oh pruimen lekker, en voor mij ook handig :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 09:02

ze zijn wel gezond, heb het 1 keer gegeten en daarna was ik er klaar mee.
Mijn stoelgang is (simpel gezegd) al behoorlijk goed (toch minimaal 2 keer smorgens en 1 keer smiddags) dat ik echt niet blij wordt van "stimulerende etenswaren".

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:03

Lekker lijstje heb jij Phylos :D

Mri, ik had het eerder deze week ook in mijn hoofd om voor vanavond een salade te maken (vriend komt eten) maar nu het weer kouder is en wat grauwer buiten heb ik er ook geen zin meer in..

Pruimen zijn lekker :9 http://www.gezondenzo.net/nieuw-gezond- ... t-pruimen/

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:05

Ik heb een kruising Tzi Tzu x Jack Russel :P
Afbeelding

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:09

Ja Toess, lijkt mijn lijstje een beetje goed? Ik vind het nogal moeilijk inschatten of ik teveel of juist te weinig eet enzo..
Ik wil zeker niet aankomen, maar hoef ook niet echt af te vallen. Maar ik krijg snel snaaitrek en als ik niet op let ook zo'n trillerig gevoel..

Ik vind salade nicoise altijd zo lekker, vooral inderdaad als het warm is en dan bij de BBQ, heeerlijk!
Laatst bijgewerkt door Phylos op 30-03-12 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:10

Mri schreef:
ze zijn wel gezond, heb het 1 keer gegeten en daarna was ik er klaar mee.
Mijn stoelgang is (simpel gezegd) al behoorlijk goed (toch minimaal 2 keer smorgens en 1 keer smiddags) dat ik echt niet blij wordt van "stimulerende etenswaren".

Denk ook niet dat het wat voor mij is dus, die 3 keer per dag haal ik ook met gemak :+

Wat een Dotje dat hondje <3

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 09:10

Toess schreef:
Mri, ik had het eerder deze week ook in mijn hoofd om voor vanavond een salade te maken (vriend komt eten) maar nu het weer kouder is en wat grauwer buiten heb ik er ook geen zin meer in..

Gelukkig :P dan ben ik niet de enige die vanwege het weer geen trek heeft in bepaalde dingen :')
Vriendlief snapt dat niet :=

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:11

Gefeliciteerd mru met het halen van het certificaat!
Pruimen... lekker! Als het er tijd voor is eet ik ze ook graag.

O: yoghurt, chiazaad, banaan, wat druiven, handje goij en kaneel.
2 speltcrackers met paturain en chocopasta.
L: op mijn werk, belegd broodje en smoothie
T: wortels en 2 stukken komkommer
D: zelfgemaakte pizza met tonijn, ui, paprika en kappertjes

Chocopasta is nu op dus voortaan maar weer lekker bio jam op de cracker!

Leuk, hondjes. Wij hebben een chihuahua meisje, zou er nog wel graag nog een hondje bij willen maar zo lang wij nog in ons appartement wonen wachten we nog even.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:15

pruimen vind ik ook altijd zo lekker! alleen moet je die niet te veel eten, dan krijg je last van je stoelgang :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:16

Gedroogde pruimen klinkt wel aantrekkelijk (als gezondheid) voor door de yoghurt smorgens, ga ik maar eens halen, of door een smoothie? (laten wellen en dan door de smoothie)

@ MRI en Toes...ik heb daar vrijwel nooit last van, ik kan zomers nog boerenkool eten en swinters lekkere zomerse salades :D