Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vanavond ga ik voor een zelfgemaakte lasagne, met verse producten.
Heb ook een paar kiwi's en appels meegenomen voor de vitamintjes.
heb lekker radijsjes mee genomen o.a., vast lekker in salade. Ik ben vanochtend ook wat aan het experimenteren geweest en heb een superlekkere eipannekoek gemaakt van 2 eieren, tomaatjes, paprika en basilicum. Bestrooid met wat zout, paprikapoeder en kerrie. Was echt lekker en vullend!
) heb niet altijd de zin om kant en klaar te maken, enniewee, nu dacht ik, zo'n plens dressing over je sla is ook niet goed, en ik wil gewoon dat smaakje een beetje hebben. Nu doe ik een bodempje water in een beker en een lepeltje dressing erin, goed schudden en dan heb je gewoon de 'waterige' 'mildere' variant, erg lekker 

Vanavond eten we op mijn werk één of ander ranzig wereldgerecht (waarbij de aanbevolen hoeveelheid groenten op het pak nog niet eens gehaald wordt vaak), dus ik ga vandaag eens een rauwe andijvie-salade proberen en die meenemen naar mijn werk! Wat ik erin ga gooien: gekookt eitje, beetje gebakken kip, tomaatje (of 2, weet ik nog niet) meebakken met de kip, pijnboompitjes en lijnzaad. En dan een dressing proberen te maken van magere yoghurt met verschillende kruiden (rozemarijn lijkt me wel oké). Benieuwd of het lekker is!
Meestal eet ik wel met de pot mee, maar die wereldgerechten gaan me steeds meer tegenstaan, heb dan het gevoel dat ik puur saus zit te eten..

VogeltjeM schreef:Klinkt lekkerVanavond eten we op mijn werk één of ander ranzig wereldgerecht (waarbij de aanbevolen hoeveelheid groenten op het pak nog niet eens gehaald wordt vaak), dus ik ga vandaag eens een rauwe andijvie-salade proberen en die meenemen naar mijn werk! Wat ik erin ga gooien: gekookt eitje, beetje gebakken kip, tomaatje (of 2, weet ik nog niet) meebakken met de kip, pijnboompitjes en lijnzaad. En dan een dressing proberen te maken van magere yoghurt met verschillende kruiden (rozemarijn lijkt me wel oké). Benieuwd of het lekker is!
Een zakje waar je dan water bij doet en dan is 't plop ineens hele dikke saus. Toess schreef:Wich reminds me, ik moet even zoeken naar een of ander rekje voor kruiden, want het hele plankje staat (bijna) vol en er is geen overzicht.
Zoiets lijkt mij ook wel handig! Ik heb al mn kruiden tussen de vijf-jaar-oude-half-vergane-kruiden van mn vriend staan
die niet weg mogen uiteraard.._Tara_ schreef:Die wereldgerechten heb ik ook echt een hekel aan... Huisgenoten van me eten dat zowat iedere dag. BahEen zakje waar je dan water bij doet en dan is 't plop ineens hele dikke saus.
). Ik moet me dringend eens inlezen over E-nummers.
Al heb ik hem geloof ik een beetje aangestoken met het 'alles vers'-motto
Ik moet toegeven, heb ze 'vroeger' ook heel veel gegeten. Toen ik net op kamers zat en nog niet zo goed was met koken en er niet zo mee bezig was, leek zo'n pak wel handig. Maar op gegeven moment smaakt alles hetzelfde en die saus gaat inderdaad overheersen. Ik ging me meer verdiepen in koken en begon het steeds leuker te vinden en kwam erachter dat hetzelf maken helemaal niet zo moeilijk was. Het kost gewoon meer tijd, dat is het enige. Een burrito of lasagne is helemaal NIET moeilijk om zelf te maken het enige dat veel mensen tegen de borst stuit is dat ze er meer tijd aan kwijt zijn omdat ze meer zelf moeten doen. Het is geen kwestie meer van een zakje met poeder en wat water en hop je hebt een sausje. Nee, nu moet je tomaten toevoegen en veel groenten en zelf kruiden en dan een beetje laten inkoken zodat je een wat dikkere saus krijgt. En dat kost gewoon meer tijd. Ik eet af en toe nog wereldgerechten maar dat is dan op Clubavond waar andere vriendinnen dat klaarmaken. Eet het altijd maar keurig op maar zeg nooit dat het me smaakt want dat doet het me totaal niet. En zout dat die troep nog eens is!
Ik heb het gemaakt met appel & kaneel in plaats van met banaan. Echt een aanrader hoor