Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 22:28

Kasmir schreef:
Enkel mijn schoonzus haar moeder kon nog wel een aanvallend zijn in de trant van 'dan draag je zeker ook geen leer, eet je geen zuivel? Waarom dat wel en geen vlees?'
Heb altijd weinig zin mijzelf te moeten verdedigen, blijkbaar hebben sommige mensen die vlees eten de behoefte aan te vallen.

Ja ik snap dat niet hè. Jij eet dode dieren die op een gruwelijke manier hebben geleefd en vaak ook zijn vermoord, en ík moet mijzelf verklaren :\ Krom toch?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:35

Ja en daarbij is het ook nog eens ontzettend slecht voor 't milieu, de hele vlees industrie geeft meer uitstoot dan al het vervoer bij elkaar.
Ik noem mezelf graag milieubewust en daar hoort vlees eten imo niet bij. Maar goed ik val mensen niet aan als ze wel vlees eten en hoop
altijd ook dat ze mij niet aanvallen dat ik het niet doe. Ieder zijn keuze, ik voel mij er goed bij als ik het stukje vlees laat liggen.
Ik hoef geen mishandeld stukje vlees op mijn bord :r .

'''Carbon dioxide, methane, and nitrous oxide together cause the vast majority of global warming. Raising animals for food is one of the largest
sources of carbon dioxide and the single largest source of both methane and nitrous oxide emissions.''
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 13-01-12 22:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 22:41

Kasmir schreef:
Ja en daarbij is het ook nog eens ontzettend slecht voor 't milieu, de hele vlees industrie geeft meer uitstoot dan al het vervoer bij elkaar.
Ik noem mezelf graag milieubewust en daar hoort vlees eten imo niet bij. Maar goed ik val mensen niet aan als ze wel vlees eten en hoop
altijd ook dat ze mij niet aanvallen dat ik het niet doe. Ieder zijn keuze, ik voel mij er goed bij als ik het stukje vlees laat liggen.

Precies :j
Meestal zijn het ook de vleeseters die de discussie beginnen. En als je dan met goeie argumenten aankomt ben jij de zeurende vegetariër :')

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:43

Magrathea schreef:
Precies :j
Meestal zijn het ook de vleeseters die de discussie beginnen. En als je dan met goeie argumenten aankomt ben jij de zeurende vegetariër :')

Ja en dan krijg je altijd te horen 'nou ik hou van een stukje vlees en daar ga jij me niet van mening van doen veranderen'..
Ik was niet degene die erover begon hoor, als een ander graag vlees eet moet hij dat zelf weten. Ik voel me beter als ik het niet doe en waar
ik kan probeer ik mensen wel eens bewust te maken maar niet over te halen. De beslissing is aan hunzelf.

Magrathea

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 22:51

Precies..

Laatst was er een jongen op mijn vereniging die een maand vego zou eten := Was een weddenschap, ze wedden dat hij het niet vol zou houden. Nou ja, scheelt weer een bergje vlees ^^

Hee voor je hondenmodellen gezocht dingetje, offtopic, ben je geïnteresseerd in een kruising herder wolfshond? :) Is een heel knappe schattige hond, maar heb even geen foto van haar. Kan er van het weekend wel eentje maken als je wil.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:58

Hihi even offtopic terug, ben wel benieuwd naar een foto ja. Kruising herder wolfshond klinkt goed.
Reportage is wel op Salmsteke in Jaarsveld (provincie Utrecht).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 21:47

Aardappeltjes op daarnet (gebakken) met sla en een kaassoufflé :)

De aardappeltjes hadden wel een beetje uitlopers, is dat erg? :o

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:26

delerium schreef:
boemboe? Ik probeer al tijden boemboe te vinden maar bijna overal zit trassi door... (garnalenpasta)

Daar kwam ik inderdaad laatst ook achter... Nadat ik mijn berichtje geschreven had... :oo
Heb nu een grote pot currypasta gekocht bij de Appie, die je kan aanmaken met water en room. En daar staat specifiek op vermeld dat deze geschikt is voor vegetarisch etende mensen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 12:54

:j Dat is handig haha. Ik vind het jammer dat het op zo weinig producten staat, dat het vegetarisch is. Zou wel prettig zijn := Op de soep in zak van de unox staat er wel zo'n blaadje als het vegetarisch is, zoiets zou overal op moeten staan :)

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:20

Dat zou zeker een goed idee zijn, hoef je, je ook niet steeds rot te zoeken op de verpakking hihi.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 13:22

Inderdaad.. Of op zijn minste een Eko keurmerk, dan durf ik ook nog wel marshmellows te eten :=

Ik zag laatst iets raars trouwens bij mijn ouders. Een pakje hamburgers met daarop wél een eko keurmerk, maar geen sterren voor beter leven. :') (Of had ik dat al gezegd?)

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:42

Volgens mij had je dat nog niet gezegd. ;)
Vreemd inderdaad... Wellicht dat de producent niet 'samenwerkt' met de dierenbescherming?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:35

EKO-keurmerk staat voor biologisch en is van stichting Skal. (Als ik de naam van de stichting goed onthouden heb.)
Beterleven komt van de Dierenbescherming en geeft alleen aan dat er aan bepaalde voorwaarden is voldaan, die terugslaan op gezondheid van het dier.

Het heeft dus niet met elkaar te maken, in princpe.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:42

Even van meelees-modus af:
:oo Ik wist niet dat er in boemboe groene curry zo'n garnalenpoeder zit! Is mijn lievelingsgerecht.. Bummer.
Nouja, we hebben nog tig bakjes in de kast staan, die maak ik nog wel op en dan maar eens op zoek naar een vegetarische variant die even lekker is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:43

Ben een tijdje weer vleesloos geweest,toch weer geprobeerd.helaas gisteren weer met spoed naar huisarts, dreigde steeds flauw te vallen.Dus B12 en ijzer wordt nagekeken,en gisteren weer 2 noodzakelijke biefstukjes gegeten.Terwijl ik er genoeg dingen bij eet om het te voor komen.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:46

Ooh dat is balen marleen_usar! Zeker als je er al vanalles bij eet om het te voorkomen :(:)

Wat zullen we vanavond eens koken :)ddd
Jullie nog lekker gegeten de laatste paar dagen?

En, heeft hij de weddenschap volgehouden magrathea? :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 01:35

Haha weet ik eigenlijk niet. Volgens mij at hij gister wel vegetarisch..

Heb vandaag een kazenpizza van AH Excellent. Was bij mijn ouders, heb niet echt gelet op de kazen, maarja ga mijn ouders daar niet voor laten kijken. Ze zijn al amper gewend eraan dat ik geen vlees en vis meer eet :=

Gisteren was het stamppottenkwartet, wat ik niet echt lekker vond, was een beetje dom van mij om te vergeten dat de kans groot was op zuurkool en hutspot, laat ik dat nou NIET lekker vinden :r Maar de vegoburger die erbij zat was erg lekker, was iets met sojakek en walnoten :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 18:32

Het is weer etenstijd! Wat eten we vanavond?

Hier gebakken aardappelpartjes met schil, een beetje champignons met crème fraiche, een griekse groenterondo van appie met wat boursin erop gesmolten, en wat salade erbij :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:35

Aardappelkroketjes uit de oven, een vegaburgerding en salade. Altijd saai eten op woensdag :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 18:38

EllaBellaah schreef:
Aardappelkroketjes uit de oven, een vegaburgerding en salade. Altijd saai eten op woensdag :+

Eten is nooit saai :Y) In elk geval niet na een dag hard beunen op statistiek en kansrekening :=

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:43

Pompoensoep aangevuld met wat broccoli die ik van gisteren overheb staat er hier op t menu.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:45

Magrathea schreef:
Eten is nooit saai :Y) In elk geval niet na een dag hard beunen op statistiek en kansrekening :=

Ik vind het toch best saai als je dat al jaaaaaren 1x in de week eet :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:47

Ach ik heb 5,5 week spaghetti met pesto (en zo af en toe een paprika erbij) gegeten met uitzondering van - ik denk - een dag of 3/4, dan smaken zelfs aardappelen met blikgroenten ineens heerlijk. :') Overigens was het best te doen, het ging er iig elke avond weer met smaak in :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 18:51

Fiffill schreef:
Ach ik heb 5,5 week spaghetti met pesto (en zo af en toe een paprika erbij) gegeten met uitzondering van - ik denk - een dag of 3/4, dan smaken zelfs aardappelen met blikgroenten ineens heerlijk. :') Overigens was het best te doen, het ging er iig elke avond weer met smaak in :))

Daarom.. En ik slaag er toch vaak wel in om er een leuke twist aan te geven :) Dat het net ff anders is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:53

Nou wij moesten het echt hier mee doen, maar goed middle of nowhere hè, met de fiets en koken op 1 pitje :+ maar thuis eten wij ook wel vaker hetzelfde hoor. Maar bijv rijst of pasta en ook aardappelen hoeven niet altijd dezelfde groenten door natuurlijk.