Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:44

Volgens mij wordt ie nooit opgegeten, bij mij iig niet.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:47

zo'n strik is meer voor de sier ja. Met tylose wordt hij echt kei-hard. Is nog wel eetbaar, maar lekker is anders.
Je zou eventueel nog kunnen proberen hem een paar uur in de oven te zetten op de laagste stand om hem sneller te laten uitharden, maar ik weet niet hoe dat precies uitpakt en dan nog heb je geen garantie dat hij op tijd voldoende uitgehard is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:56

Valina schreef:
Nou,... de sliertjes aan de zijkant zou ik sowieso al achterwege laten, want ik heb nl. geen lijm,...

Men neme.....een beetje poedersuiker en een beetje water....ff mengen.....en klaar is je lijm :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:07

Is echt goor om te eten, ik heb wel eens de overige lussen geproefd. :D
Die van m'n dochters taart heb ik weggegooid, haha.
Nou moet ik zeggen dat de poppetjes ook vies zijn om zo te eten, maar deze foto van de barbapapa taart zegt toch wat anders he:

Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:11

De Woezel en Pip van pasgeleden zijn ook helemaal opgegeten := .

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:24

Haha ja die kinderen eten alles he. :D
mijn zoontje vreet ook alles op. Van snoep en taart dan he, wat hij met avondeten moet eten is wat lastiger... :P

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:30

Van mijn laatste taart wou iedereen een stuk strik hebben :D . Ze zijn geen van alle ziek geworden := en vonden m heerlijk :j .
Dus, ja het kan wel , tis maar net waar je van houd :P

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:32

Samantha_ schreef:
Haha ja die kinderen eten alles he. :D
mijn zoontje vreet ook alles op. Van snoep en taart dan he, wat hij met avondeten moet eten is wat lastiger... :P

Heel herkenbaar :D . Ineens buikpijn hebben nét voor het eten, of echt geen honger hebben (maar een boterham zou dan wel naar binnen gaan) :=

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:34

O echt, ik vind het zo goor. :=

Mijn zoon ook ja, hij is zo'n slechte eter dat hij in gewicht vanaf 1 jaar tot 3/ nu in verhouding niks is gegroeid. := We lopen ook bij een kinderarts/psycholoog met hem hiervoor.
Alhoewel het eten wel iets beter lijkt te gaan, maar niet geweldig, z'n zusje van 1 jaar stouwt met gemak het dubbele weg. :D

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:46

zo...eindelijk klaar met mn taart en 25 cupcakes
goed gelukt al zeg ik het zelf. foto's volgen morgen heb ik nu geen puf meer voor.

Ik heb de lussen voor de strik gisteravond gemaakt ( fondant met tylose 1 uurtje laten intrekken) en de lussen dus 1 dag laten drogen...het was al heel hard vanavond ging prima. Heb er wel ruim tylose door gedaan :)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 00:28

Hallo dames,
Voor ik mijn vraag stel; mijn naam is Irene en sinds kort erg besmet met het, jullie wel bekende, virus :-)
Gister heeft mijn collegaatje gevraagd een taart te maken voor haar 21e verjaardag. Mijn EERSTE gevraagde taart. Allemaal na aanleiding van CC die ik vorige week heb gemaakt.
Maar goed...die taart lijkt mij het probleem niet.
Strak bekleden en weinig poespas.
Ze wil echter ook 35 CC mét toef! Nu moeten jullie weten dat ik nog nooit een toef heb gemaakt maar ik ga er vanuit dat dit mij wel gaat lukken. Heb inmiddels veel gelezen en gezien op You Tube.
Wat ik echter niet kan vinden is een lekker recept, de een zegt dit en de ander zegt dat en ik kan er niet echt wijs uit.
Omdat het vrij veel CC vrees ik dat ik ze niet in de koelkast kwijt kan. Een recept voor buiten de koelkast zou dan ook fijn zijn. Liefst niet te boterig, daar is ze niet zo van.

Ik hoop dat een van jullie met de gouden tip zal komen.
In ieder geval vast bedankt voor de moeite.

Ik ga weer verder met het bewonderen van jullie taarten en het lezen(opslurpen) van alle info!

Groet!

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:13

Ik heb een vraagje die een beetje aansluit bij die van Diva2: kan je slagroom kleuren, zo ja, wanneer doe je dan best de kleurstof er doorheen?

Voor een toef op CC. Ik heb een receptenboekje en daar doen ze dan vaak botercreme (al dan niet met kleurstof), maar dat is wel het toppunt van boterig.
Daarom keek ik ook naar slagroom, misschien dat dat voor jou ook een optie is?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:22

Rinske schreef:
Ik zou het er meteen doordoen, wanneer het steviger begint te worden en je hebt niet genoeg kleurstof dan ben je misschien al te laat en slaat ie misschien wel door := .

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:40

Even een vraagje, hoe zat het ook alweer?

1 theelepel Tylose op 100 gram fondant?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:46

@ sundance11: Leuke taarten! Strik is inderdaad goed gelukt. En proficiat met je zwangerschap! :)

@ Diva2: Ik gebruik voor toef/ rozen op een cupcake buttercream icing. Het is tot nog toe bij iedereen wel in de smaak gevallen. Dit kan je ook kleuren naar welke kleur je wilt.

@ Valina: Ik zou het niet weten, ik gebruik nooit tylose.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:54

Lindas2 schreef:
Heb een soort van dilemma en was benieuwd naar jullie mening..
Zaterdag eind middag komen ze 2 taarten en 15 cupcakes ophalen voor een verjaardag zondag.
Ik red het niet om alles zaterdag te doen dus wilde de taarten vrijdag al vullen en afsmeren... Zouden ze nog wel lekker vers zijn? (vullingen worden: monchoubavarois met kersenvlaaivulling en witte chocolademousse met kersenvlaaivulling)

:o

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:24

Natuurlijk zijn die nog wel lekker :P . Als ik een taart met ganache maak moet hij sowieso al een dag voor het bekleden gemaakt worden, want de ganache moet 's nachts hard worden. Is geen probleem hoor :D .

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:40

Bijkomend voordeel van een dag van tevoren afsmeren en een nacht in de koelkast laten staan is dat hij lekker stevig is en je veel strakker kan bekleden.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:56

Dankje Rinske en Falona! +:)+ Ik twijfelde toch eventjes.. Misschien dat ik ze inderdaad gelijk een nachtje in de koelkast laat staan :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:13

wat vinden jullie eigenlijk fijner werken ? fondat of marsepein en waarom ?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:25

Falona schreef:
Bijkomend voordeel van een dag van tevoren afsmeren en een nacht in de koelkast laten staan is dat hij lekker stevig is en je veel strakker kan bekleden.

Ja, maar bij mij gaat de fondant i.c.m. de koude taart heel erg condenseren en is dan niet meer te smootheren.
Hebben jullie daar geen last van?

Weet iemand me de verhoudingen van de tylose i.c.m. fondant te vertellen?
Ze hebben het in de winkel tegen me gezegd, maar ik weet niet of het nou 1 theelepel op 100 gram fondant was?
Of was het nou op 200 gram? Of 500 gram? Ik heb echt geen flauw idee meer,....

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:41

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:44

@ Naomi_haffie: Dat is ieder voorzich.. Sommige gebruiken fondant omdat het elastischer is en sommige marsepein omdat het juist minder elastisch is. Persoonlijk gebruik ik altijd marsepein gewoon omdat ik fondant niet lekker vind :). Je kan ook marsepein en fondant met elkaar mengen (marsefond) dan heb je een beetje van allebei :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:49

@valina, ik pak altijd een stuk fondant en doe wat tylose erop en kneden maar :D
Kijk eigenlijk niet eens naar de hoeveelheid precies :o en het lukt altijd.
Denk dat je niet teveel moet doen, maar zo heel precies komt het niet hoor.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:51

Okee, ja ik hou niet van marsepein.. zal ook wel niet van fondant zijn haha :)
heb al wat voorbeelden voor de taart van m'n nicht :D
heb ook nog wat voor maandag.. m'n zusje wilt een sweet 16 taart dus ben benieuwd of ik nog aan ingredienten etc kan komen.. heb geen tijd om te halen :P