Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:20

Noppert schreef:
Mevrouw v.d. T., wat doe jij nou hier? Als er eentje gezegd is met een prachtig figuur, dan ben jij dat wel!!!!!

:o Je weet het nu, en vind dit hele topic echt reuze interessant! :D

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:21

Chubby schreef:
FrankavdT schreef:
Chubby, jouw dagmenu is interessant om te lezen. Mag ik vragen wat je allemaal in jouw tonijnsalade doet?

In volgorde van hoeveelheid: tonijn, diverse rauwkost (sla, augurk, zilveruitjes, paprika, komkommer, etc), lekkere mayo :Y)

Ok, dank je wel! Wat klinkt dat al heerlijk zeg :9
Welke mayo doe je er precies bij?

Noppert

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:25

Ik vind die Zaanse mayonaise (gele tube) heerlijk, daar zitten de minste khd in en niet onbelangrijk, erg lekker!!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:36

En dan zelf een beetje citroensap erbij doen. (Dat doe ik altijd.)
Nou sinds ik op het Atkinsforum allerlei recepten heb gevonden die te lekker voor woorden zijn, ben ik niet meer afgevallen. Het goede nieuws is dat ik bijna niks meer hoef af te vallen en nu zonder enige moeite mijn gewicht kan houden. En verschrikkelijk lekker eet.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:39

FrankavdT schreef:
Welke mayo doe je er precies bij?

D'r zit nu ook nog radijs en selderij door, meen ik. Thanks to de kantine boven hoor :D
Heb Calvé mayo nu, maar thuis heb ik de zaanse.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:55

Ik ben een geboren en getogen Zaankanter, dus voor mij sowieso al niets anders dan Zaanse mayo :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:00

Heb geluncht met wat stukjes port salut en hamrolletjes met kruidenkaas. Errug lekker....ben de crackers weer een beetje zat en ik had vanmorgen niet genoeg tijd voor salade dus die eet ik morgen!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:01

Hier gaat het ook niet geweldig

Ik eet nu:
's morgens 1 ei
's middags salade, of groentesoep.
's avonds avondeten (geen pasta o.id., meestal vlees of vis met groenten) En daarna nog een bakje magere yoghurt

Ik probeer het koolhydraat gehalte zo laag mogelijk te houden, net zoals het vet en suiker gehalte.
Doe het nu een week, en ik had stiekem gehoopt dat het al wat had geholpen. Dus ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan. En hoeveel is er af...

...Welgeteld 0 kilo *\o/* *\o/*

-O-

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:03

Hoi Hoi,
Ik heb een aantal weken het Cambridge-dieet gevolgd.. is ook op basis van geen/weinig koolhydraten. Vet is niet altijd slecht zolang het maar onverzadigd is. En eiwitten heb je wel nodig voor je spieren.. Heb ook wat receptenboekjes gekocht waarin koolhydraatarme gerechten staan.. heerlijk!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:03

hier gaat het wel, zelfs met een paar keer uit eten, best goed uit. Vandaag twee kiwi's en een paar boekweitcrackers, zojuist een stukje omelet, een (helemaal kale) hamburger en salade van bleekselderij, paprika, komkommer, studentenhaver, mayo en sherry.

RS, eet je niet gewoon té weinig?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:05

@Lielle: Het kan voor mij eigenlijk niet meer weinig genoeg zijn. Als ik eet volgens een normaal voedingspatroon vliegen de kilo's eraan, maar eraf gaan ze niet. :n
Wie weet vinden ze wel wat in het ziekenhuis, al betwijfel ik het.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:11

Lielle schreef:
RS, eet je niet gewoon té weinig?

Ja, dat weet ik wel zeker. RS, jouw spijsvertering is werkelijk in oorlogswinterstand met deze hoeveelheden. Ik zou in jouw geval in overleg met een dietiste eerst eens je lichaam op orde brengen en daarna pas gaan denken over afvallen met een gezond eetpatroon.

Ik ken je voorgeschiedenis natuurlijk niet, maar wat je nu doet is niet normaal in elk geval.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:16

Chubby, ik weet dat het niet het meest gezonde is dat ik kan doen. Maar ik heb nu ZOveel geprobeerd, en ik ben het echt meer dan zat. Ik voel me echt helemaal niet fijn met dit gewicht, en het lijkt wel alsof de kilo's er alleen maar bij komen, maar eraf..dat lijkt niet te gaan.

Ik ben sowieso in onderzoek bij een endocrinoloog, en we hebben tot nu toe nog niets kunnen vinden wat dit zou kunnen veroorzaken, dus voor mij blijft het alleen maar gokken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:17

Is die foto in je profiel aktueel?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:18

Ja redelijk. Er zitten nu alleen 5 kilo meer aan.
Ik weet dat ik nog niet te dik ben, maar ik ben gewoon doodsbang, dat als het zo doorgaat, dat ik dat snel wel zal zijn.
Nu ik zo eet, kom ik tenminste niet aan.
Het lijkt wel alsof alles wat er aan komt, er niet meer vanaf kan.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:22

Maar meid, wat je nu doet verpest je vertering écht alleen maar meer. Want dit is niet vol te houden. Je lichaam zit giga in spaarstand en zal élk energietje wat ze krijgt opslaan als reserve. Precies wat je nu al meemaakt: al wat er aan komt gaat er niet meer af.

Sport je?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:26

Ik weet het, en ik ben er ook bang voor dat daarmee alles verpest. Maar ik weet het gewoon echt niet meer, ik heb tijden lang normaal gegeten, en de kilo's bleven maar komen. Suiker weglaten, werk niet. Dan weer wisselen met koolhydraten, werkt niet. Dan maar minderen. Werkt een klein beetje.

Ik sport ja, momenteel wel minder dan voorheen wegens geld en tijdgebrek. Ik zit nu wel even in een ongewilde pauze. Nu rijd ik nog 1 x per week paard, en doe ik 1 x per week paaldans. Ik fiets wel alle afstanden, elke dag weer, en bezorg folders. Dat draagt gelukkig ook een beetje bij.

Wanneer het geld en de tijd er weer is, hoop ik weer 2 tot 3 x per week te paaldansen. En eigenlijk wilde k daarnaast nog een paar x per week fitnessen, maar ben bang dat dat niet gaan lukken.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:29

Red Savage, ik heb bij jouw schema ook ernstig mijn twijfels hoor! Ik kom ook echt van alles aan maar ben pas gaan afvallen toen ik minimaal 5x op een dag wat ging eten (die zesde 's avonds red ik vaak niet), toen kwam de verbranding pas op gang.

Doordat je én de KH én de vetinname schrapt, wordt er helemaal niets verbrand en zul je dus echt niet afvallen!

Suiker weglaten en koolhydraten, maar de rest gewoon eens een paar weken gaan eten, kijken wat er dan gebeurt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:31

Savage, wat ik heb gedaan om m'n vertering even een boost te geven was dit:

elke dag at ik een normaal ontbijt en als lunch en avondeten had ik dit (het is vrij smerig, maar je went eraan):

Blikje tonijn
groenvoer
beetje gebakken champignonnetjes
handje diepvries sperziebonen
wat tomatenpuree
wat couscous/rijst
Heel veel cayennepeper en kerriepoeder/sambal
beetje azijn.
eventueel nog wat griekse yoghurt erdoorheen

Zeer pittig eten (dus dat de vlammen uit je bek slaan) is heel erg goed voor een snelle spijsvertering. Ik deed dit 2 weken en sindsdien is m'n vertering supersnel, terwijl ie daarvoor zo langzaam was als dikke stront in de winter. Dit was twee jaar geleden en m'n spijvertering is dus gewoon snel gebleven, wat ik ook deed.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:34

Zo vaak eten per dag red ik helaas ook niet omdat ik van 2 tot 8 op mijn werk zit, en daar eet ik niet. Vind het lastig om daar te eten.

Dus zal het helpen als ik vet en koolhydraten compenseer? Ik compenseer de koolhydraten nu vooral met groenten, vlees, en af en toe een La Vache quirit kaasje of een glas melk.
Zit nu trouwens een bakje special K te eten.

@phormicola: Wat grappig. Dat van pittig eten wist ik niet eens! Dat is helemaal geen slechte tip. En tonijn eet ik meestal tussen mijn salade. :j

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:37

Vinden jullie het geen enorme omschakeling van 'normaal' met brood e.d. ineens naar veel eiwitten?
Heb het boek over het Dukan dieet gelezen maar dat is ook nog eens heel vetarm, weet niet of dat vol te houden is.
Salade met mayo klinkt wel goed :D ..zal me eens in Atkins e.d. verdiepen. Wil sowieso meer eiwitten gaan eten maar klinkt lastig om heel m'n eetpatroon om te gooien..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:38

Ja, pittig eten werkt echt, vooral voor degenen met een genetisch langzame spijsvertering, waaronder ik dus.

Zes uur lang niets eten is een no-go. Al eet je een handje ongezouten nootjes en twee uur later nog een gekookt eitje, dat is al beter dan niets :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:39

Kytha schreef:
Vinden jullie het geen enorme omschakeling van 'normaal' met brood e.d. ineens naar veel eiwitten?
Heb het boek over het Dukan dieet gelezen maar dat is ook nog eens heel vetarm, weet niet of dat vol te houden is.
Salade met mayo klinkt wel goed :D ..zal me eens in Atkins e.d. verdiepen. Wil sowieso meer eiwitten gaan eten maar klinkt lastig om heel m'n eetpatroon om te gooien..

Voor mij was het even zoeken kwa avondeten, maar ik ontbeet altijd al met eieren, nu dus gewoon zonder brood.
Ik vind het helemaal niet lastig, ik ben hup 123 overgesprongen :j
Vetarm er nog eens bovenop vind ik niks.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:41

Precies, 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. daarmee hou je je spijsvertering op gang, als de boel stil ligt blijft het allemaal plakken ;)

*smult van een stukje camembert*

Kytha, momenteel mis ik de boterhammen, aardappelen en pasta/ rijst niet echt. Maar dat komt ook doordat ik wel khd-arm brood eet af en toe én omdat ik in het weekend van mezelf wel wat mag aan khd. Bijvoorbeeld een stukje taart, schaaltje chips of een maaltijd met pasta, rijst of aardappelen. En ik luvvvvv kaas, dus dat zit wel goed!

Ik probeer wel te letten op niet teveel vet. Ik eet niet de hele dag volvette kazen, zuivel en worsten.. Getsie!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:43

phormicola schreef:
Ja, pittig eten werkt echt, vooral voor degenen met een genetisch langzame spijsvertering, waaronder ik dus.

Zes uur lang niets eten is een no-go. Al eet je een handje ongezouten nootjes en twee uur later nog een gekookt eitje, dat is al beter dan niets :)

Nou, ik schaf meteen een sambal pot op mayonaise emmer formaat aan!

En ik weet dat het niet zo handig is om lang niet te eten omdat je je verbranding op gang moet houden, ik vind het alleen lastig om te eten op het werk. misschien dat ik toch maar gewoon wat meesmokkel in mijn broek zak en me eens in de 3 uur ga verschuilen in een hoekje. :D