Taarten Decoreren VI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

seabiscuitje

Re: Taarten Decoreren VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:20

:D dankje :D

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:24

Ik heb net kleurstof op de kop weten te tikken bij een buurtwinkeltje hier..toko bamboe, 1 potje van 28 mL 1 euro, lijkt me niet duur toch?
Marsepein kom ik misschien wel weer duur uit..had 500 gram amandelen nodig..alleen dat was al 5 euro (daarmee-+andere ingrediënten- kan ik dan 1 kg marsepein maken)

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:37

Nou mijn 2e biscuit zit in de oven!

Mijn 1e is mislukt.. en ben bang door de hoeveelheden!? Heb nu beslag voor een 28 cm taart in een 25 cm vorm gedaan := hopen dat hij nu wel hoger komt!

Morgen nog een biscuit bakken! 4 taarten in bestelling.. waaronder 1 eerste stapeltaart *D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:42

Nee das niet duur, ben benieuwd of het een beetje goed werkt :j. Die potjes van wilton van 28ml zijn iets meer dan 2 euro per stuk volgens mij. Tsja, dat zelf maken van marsepein wordt zelfs mij iets te gortig, ik ben heel erg van het zelf maken, maar dat wordt me teveel werk :n.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:00

Haha..als je het via internet besteld, hoe duur is het dan?
Ik sta nu al die amandelen van hun jasje te ontdoen :=

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:08

OOK NOG! Pfft, dan ben je helemaal lang bezig, zou ze gewoon lekker opeten en marsepein bestellen :D. Bij DLT betaal je voor 1:3 7,95 per kilo en voor 1:4 6,95 per kilo. Per 5 kilo is het resp. 35 en 31,50 euro. Plus verzendkosten natuurlijk. Maar ik heb laatst ook even bij die site van homebaked zitten gluren omdat iemand hier zei dat die zoveel goedkoper was, en dat scheelt nog wel een stuk :j. Die heeft volgens mij alleen niet die 5 kilo verpakkingen.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:48

Haha, ze zijn alweer klaar ;)
Wat een lol ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:21

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:26

Ik heb denk ik wel interesse :j heb je een voorbeeld van hoe ze worden? En waarom doe je 'm weg? :P

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:29

Oh had 'em ook net op DLT gezet en binnen 3 minuten had ik een koper :+ Dus ovb verkocht, mocht het niet doorgaan dan geef ik je een gil Jaime :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:29

Voorbeeldje kan je via dat linkje krijgen, klikken op meer informatie en dan krijg je een voorbeeld van al hun parelmallen :)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:17

wij willen nu gaan marsepijn kleuren en een taart mee bedekken, kan het hier even in stappen uitgelegt worden

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:24

Zoals beloofd de fotos van mij mega taart, 60cm bij 60 cm
Ben benieuwd, het is mijn tweede taart wat ik heb gemaakt :D
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OCIHTHYN-D.jpg
er zijn wat punten die de volgende keer beter mogen, maar ik ben er best trots op. en iedereen vond hem prachtig, dat gaf wel een goed gevoel :D

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:25

Ik vind hem mooi! Maar man man, wat een taart zeg........

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:35

Haha, een tweeling zeker??!

Ik heb mijn marsepein klaar (het is ben ik bang wel wat grof van structuur :S, fijner lukte niet met mijn staafmixer)..ben nu aan het kleuren maar vind het wel lastig om de goede hoeveelheden te pakken..ben bang dat ik dadelijk bvb teveel blauw heb en te weinig oranje oid..het is toch een beetje gokken.
Uhm..trekken jullie bij het kleuren altijd handschoenen aan? Ik heb het idee dat ik deze kleurtjes niet meer van mijn vingers krijg ;)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:36

Jif kan dan erg goed helpen seabiscuitje :) Maar gaat er echt wel af :)

(alleen opletten als je na één kleur kleuren nog een keer wat kleurt)

Wat een werk Kelly! Respect! Op deze manier zie je trouwens echt niet dat het vier taarten zijn. Super!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:36

@Seabiscuitje, ik heb laatst handschoenen aangedaan en ik moet zeggen, dat ga ik vaker doen! Echt ideaal :D

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:37

Nee waren 2 vrienden, ik was zo onder de indruk van de taart dat ik ben vergeten ze proficiat te wensen hihi, was zelf even van de complimentjes nt genieten :D

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:38

Hoe bedoel je dat? alleen opletten na 1 keer kleuren nog een keer wat kleurt (je bedoelt voor dezelfde kleur?)?

Ik heb 1kg klaar gemaakt..dat moet toch genoeg zijn voor 1 taartje? Bekleden en decoratie bedoel ik dan..

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:38

oOoKellyoOo schreef:
Nee waren 2 vrienden, ik was zo onder de indruk van de taart dat ik ben vergeten ze proficiat te wensen hihi, was zelf even van de complimentjes nt genieten :D

Agh, de taart zei genoeg toch? Top hoor :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:39

seabiscuitje schreef:
Hoe bedoel je dat? alleen opletten na 1 keer kleuren nog een keer wat kleurt (je bedoelt voor dezelfde kleur?)?

Ik heb 1kg klaar gemaakt..dat moet toch genoeg zijn voor 1 taartje? Bekleden en decoratie bedoel ik dan..

Ik heb weleens gekleurd en dat ik toen nog geen handschoenen had. En bij het kleuren van een andere kleur daarna merkte ik af en toe dat er een beetje eerste kleur bij kwam :)
Handschoenen zijn wel ideaal, maar zonder lukt dus ook wel :)

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:56

Ooh, op die manier ;)
Nou volgens mij is dat wel goed gegaan..

Ik wil een taart gaan maken voor mijn schoonzus die een baby krijgt 1 dezer dagen..dus daarom heb ik alvast de marsepein gemaakt en gekleurd..dan kan ik op dat moment veel sneller..
Ze was 10 maart uitgerekend..maar..ze kan ook wel 2 weken overlopen..het is haar eerste.

Edit: Nog even een vraagje. Bij dat winkeltje hadden ze alleen de kleurstoffen in geel, rood, blauw en groen. Ik moet eigenlijk ook wit hebben..Ik weet dat je van wortelsap oranje kunt maken en van bietensap rood..is er ook zoiets voor wit (en zwart?)?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:30

Je kunt 'm ook gewoon maken en in de vriezer zetten hè? Als ze eenmaal bevallen is dan heb je waarschijnlijk niet bijster veel tijd meer om 'm te maken ;). Wat die kleuren betreft, geen idee, ik moet ook nog wit hebben en bij DLT is ie op :(.

@kelly, hij is leuk geworden, maar wat een ding zal dat zijn zeg :=!

Ik heb net de laatste biscuit gebakken, degene voor mezelf, helaas is die natuurlijk weer net niet zo mooi omhoog gekomen als ik had gewild (die andere 2 natuurlijk wel :+), nou is de vorm ook wel ietsje groter, maar komt waarschijnlijk omdat ik handig dacht te zijn om een roostertje met alu-folie erboven te hangen, dacht dat ie dan nog wel voldoende omhoog zou komen en dan dus ook niet zo verbranden. Op zich kwam ie wel omhoog en verbrandde ie dus niet, maar weet nu niet helemaal of ie nou nog hoger was geweest als ik dat roostertje er niet boven had gehangen. Beetje jammer weer :n.
Verder alles klaar gezet, de BC en vullingen doe ik morgenochtend maar, dan blijven ze het best denk ik. Nu nog de puinzooi weghalen en opruimen :+.

Oh, crap, ik heb nog geen marsepein gekleurd, nou ja, dan doen we dat morgen wel... Ik heb trouwens tegenwoordig ook handschoentjes, is op zich wel erg handig, is alleen een beetje jammer dat die marsepein er een beetje aan vast blijft plakken.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:42

bij kaufmarkt in meppen (duitsland) heb je ook goedkope marsepijn 100 gr geloof ik vor 1 euro en goedkope smaak/kleurstoffen!!

nu moet ik nog even weten hoe ik zeg maar zn lap gekleurd krijg en niet plakkerig dus als iemand me pleas wil uitleggen?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 02:14

fionaf09 schreef:
bij kaufmarkt in meppen (duitsland) heb je ook goedkope marsepijn 100 gr geloof ik vor 1 euro en goedkope smaak/kleurstoffen!!

nu moet ik nog even weten hoe ik zeg maar zn lap gekleurd krijg en niet plakkerig dus als iemand me pleas wil uitleggen?

Zo goedkoop is dat niet hoor, in de webshop betaal je 2 euro voor 250 gram
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod ... ts_id=1903

Met het kleuren poedersuiker toevoegen helpt tegen het plakken...
het word dan in eerste instantie een beetje dof, maar als je nadat de taart klaar is met een licht vochtige kwast de taart afstrijkt krijgt het juist door de poedersuiker een mooie glans..