Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:33

Venthe schreef:
Nog een vraagje; met die bananen pannekoekjes gebruiken jullie dan 1 ei of 2 eieren? En voor die mugcake?

Ik gebruik 1 banaan, 2 eieren en wat havermout.

Kiwipitje

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:37

Eet iemand van jullie wel eens amaranth in plaats van quinoa? Is dit een aanrader? Heb het al wel in huis maar nog niet klaar gemaakt haha.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:41

Kiwipitje schreef:
Eet iemand van jullie wel eens amaranth in plaats van quinoa? Is dit een aanrader? Heb het al wel in huis maar nog niet klaar gemaakt haha.

Ik hoorde mn zus daar toevallig van de week over. Zij had het ook gekocht maar nog niet gegeten geloof ik. Het schijnt ook wel prima te zijn :j

@xSarina: Brinta is wel iets anders als havermout, in havermout zitten nog wat meer goede dingen. Maar al zeker een veel beter ontbijt dan een boterham met hagelsag! Ik heb jaren Brinta gegeten, maar eet nu toch liever havermout met fruit :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:47

Ik pof amaranth, heerlijk :j

Die entrecote smaakte me veelste goed trouwens. Ik voel me nu zo goed dat ik twijfel of het wel goed gaat met m'n kleine monstertje :+

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:03

O: Omeletje van twee eieren, twee plakjes kalkoen filet, een plakje 20+kaas, rode en groene paprika, bosui en champignons
T: Rest van de appel die niet in mijn lunch ging.
L: Havermout met sojayoghurt en lijnzaad en kwart appel.
T: Twee mandarijnen
A: 300g gekookte broccoli ; schouderkarbonade (in olijfolie bereid)
T: 31 g chocolade 74%
T: Appel
T: één pakje smoeltje ufo's = twee koekjes. :o
T: Plakje 20+ kaas
Edit; T: Nog een pakje smoeltjes ufo's :9

B: Piepjestest, trap 8 gehaald ; volgende week herkansen en dan kijken welke trap ik haal als ik mijn voeding erop af heb gestemd.
B: 12 km wielrennen op wielrennersfiets (waarvan 6km intensief want ik was bijna te laat op school haha x'D, andere 6 op normaal tempo)

In de ochtend ging het fout ^^
Mams had 20+ kaas ipv 30+, ben ik zeer blij mee, maar ik kwam daar pas in de ochtend achter, en 20+ kaas bevat aanzienlijk minder dan 30+ kaas haha x'D
Dus ik had zo het idee van nou dan doe ik die driekwart appel nog bij mijn lunch, en twee mandarijnen als tussendoortje om 10h. Maar ik was gehaast in de ochtend dus het ging een beetje fout x'D

Intotaal ongeveer 1535 1670 kcal op, maar dit ligt waarschijnlijk iets hoger.

Ojaa mensjes ... smoeltjes ufo = insta honger '-'
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 29-01-14 22:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:21

Ik ben de mist in gegaan... -O-

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:23

En nu komt het nooit meer goed ;(

nee hoor, kan nooit zo erg zijn. :)

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:24

ochtend :1 broodje kaas
middag: 1 gemengde sla met stukje zalm uit oven met pijnboompitjes
avond: 2 broodjes met portie kibbeling erbij
avond: 1 cupcake

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:24

Venthe schreef:
Nog een vraagje; met die bananen pannekoekjes gebruiken jullie dan 1 ei of 2 eieren? En voor die mugcake?

1 ei :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:26

Eliine schreef:
Kiwipitje schreef:

Ik hoorde mn zus daar toevallig van de week over. Zij had het ook gekocht maar nog niet gegeten geloof ik. Het schijnt ook wel prima te zijn :j

@xSarina: Brinta is wel iets anders als havermout, in havermout zitten nog wat meer goede dingen. Maar al zeker een veel beter ontbijt dan een boterham met hagelsag! Ik heb jaren Brinta gegeten, maar eet nu toch liever havermout met fruit :j

Ik heb het ook opgezocht met mijn moeder. Alleen had zij het geluk dat de quinoa ineens weer te koop was bij Ah dus heeft ze meteen een paar pakken ingeslagen :Y)

DaraBariton

die bananenpannekoekjes ga ik morgenochtend proberen :) bedacht me net dat ik nog 1 ei heb liggen en had nog wat bananen :)

Venthe

NeverGiveUp schreef:
En nu komt het nooit meer goed ;(

nee hoor, kan nooit zo erg zijn. :)

Okee hierdoor moest ik lachen :=

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:27

DaraBariton schreef:
die bananenpannekoekjes ga ik morgenochtend proberen :) bedacht me net dat ik nog 1 ei heb liggen en had nog wat bananen :)

Ik zou echt gaan voor 2 eieren, anders overheerst de banaan nogal.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:27

Hmm weer gezwicht voor de koekjestrommel op het werk :n dat is echt mijn zwakke plek.. Gebakken aardappelen weggelaten ter compensatie met avond eten. Zou dat ondanks de suiker een beetje compenseren qua koolhydraten en vet?

O: 60 gr havermout/lijnzaad/melk
T: Sinaasappel, Mango stukjes en kaasrijstwafel
L: 2,5e plak roggebrood (gok 150 gr.) met zuivelspread/tomaat/komkommer
T: Appel + 8? kleine soort zandkoekjes :o
A: 130 gr. kikkererwten, 200 gr. schorseneren, groenteburger en beetje kerrie saus
T: Magere yoghurt, lijnzaad en rozijntjes
B: 50 minuten fietsen, 45 minuten spinnen, half uur abs/kracht

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:28

EskeGirl schreef:
DaraBariton schreef:

Ik zou echt gaan voor 2 eieren, anders overheerst de banaan nogal.

Met wat melk erbij overheerst de banaan ook minder

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 22:31

Ik kom even de advocaat van de duivel spelen: dit topic is in eerste instantie bedoeld voor eetlijstjes. Af en toe wat andere posts tussendoor vind ik geen probleem, maar de laatste dagen lijkt het evenwicht een beetje zoek. Het leest prettiger als iedereen alles in één post plaatst en desnoods een keer edit, inplaats van berichtjes van 1 zin te plaatsen. Voor vragen over gezond eten zijn meerdere topics hier op VT, laten we die daar dan ook stellen. Of ben ik de enige die er zo over denkt? Dan heb ik niks gezegd ;)

Mijn lijstje van vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad en honing; appel; gekookt ei
T: 2 mandarijnen
L: kikkererwten, zwarte bonen, paprika, courgette, amandelen en rozijnen
T: 3 wortels, banaan
A: zilvervliesrijst met spitskool, vega stukjes, cashewnoten en appel
T: warme choco (rijstmelk, cacao, honing)

B: 12 km fietsen, 3 kwartier paardrijden

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:37

Nee, dat ben ik wel met je eens Many. Het begint te veel op een HK-topic te lijken en dat is het niet. Om die reden reageer ik op veel dingen ook simpelweg niet.

Verder zag ik weer een paar keer de :o als iemand een koekje, bakje vla of iets anders lekkers of 'ongezonds' gegeten had.
Een keer snoepen of wat lekkers eten, daar is helemaal niks mis mee en :9 (lees: geniet) ervan in plaats van :o (je er voor te schamen of wat dan ook...)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:39

Ik vind het juist wel fijn om vragen te stellen en advies te krijgen/geven, maar misschien handig om gewoon 1 keer een lijst te plaatsen ipv 3 keer te editten e.d.?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:41

phormicola schreef:
Ik pof amaranth, heerlijk :j
Hoe doe je dat en wat doe je er daarna mee?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:41

Ik kan het ook echt niet meer bij reageren hier.
gaat zo hard!
en ben het wel met je eens. Er zijn speciale topics met tips over gezond eten, de vragen daarover horen daar. Tips en commentaar op lijstjes zijn hier imo wel op hun plek dus wat slow chat tussendoor is niets mis mee maar het slaat idd iets te ver door nu.

O: banaan pannenkoekjes met kiwi en cacao nibs (1 banaan 2 eieren en wat kaneel)
T: bakje chocolade pinda mix
L: roggebroodje met kaas, peer, mandarijn
A: hutspot van moeders en vier mandarijnen
T: 25gr whey shake
T: drie handjes lays chips

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:42

Wat vragen vind ik ook niet erg, maar soms gaat het wel erg offtopic.
Die bijleesposts horen hier ook niet thuis, dat is voor HK-topics.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:44

Het was mij ook wel opgevallen dat het topic vooral de laatste week wel echt waanzinnig hard gaat. Enkel lijstjes plaatsen lijkt me ook wel weer erg 'strikt', sommige dingen roepen nu eenmaal vragen op, en ik neem aan dat het topic ook wel bedoelt is om tips op je lijstjes/eetgewoontes te krijgen? Maar ben het er ook mee eens dat vragen die volledig buiten je lijstje vallen, of meer in de trant zijn van, 'help ik moet afvallen wat mag ik wel/niet meer eten' niet in dit topic horen. :j En blijkbaar is het een beetje te gezellig hier := ik maak me er zelf soms ook wel een beetje schuldig aan zie ik.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:51

Many, ik ben het met je eens. Ook het maken van 'bijleesposts' wat hier gebeurt vind ik zelf niet passen in een niet-huiskamer-forum :-)

Karin, eigenlijk helemaal met jou eens dus.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:00

Volledig eens met Many. Op lijstjes reageren of daar vragen over stellen is oke in dit soort topics, maar alles daarom heen is inderdaad voor HK's. Persoonlijk ben ik in dit topic gekomen om echt lijstjes te lezen, te plaatsen en daar wel wat 'small talk' over te hebben, maar verder niet. Ik doe niet aan HK's omdat ik simpelweg niet genoeg online ben om ze bij te houden. Nu sroll ik overal maar een beetje doorheen en dat is ook niet leuk. Maar goed, das mijn mening en ik ga er natuurlijk helemaal niet over en ik blijf gewoon meedoen hoor. :D

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:07

Nou laten we er met z'n allen even opletten, houden we het voor iedereen leuk :D!