Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

volgend jaar eerst een stapeltje fruitboom palen halen bij de boomgaard op het dorp.
en toch nog strakker registreren wat wat is , heb nu weer een heel stel peperplanten waarvan ik moet afwachten wat welke is met aan mij de taak om voor te proeven, heb namelijk verschillende soorten die kwa vrucht op elkaar lijken, maar trust me they taste different 

er kan niet genoeg variatie zijn
Sonja_vR schreef:wat leermomentjes op een rijtje
- tomaten hebben echt meer nodig dan een een bamboe stokjevolgend jaar eerst een stapeltje fruitboom palen halen bij de boomgaard op het dorp.
-pompoenen mogen volgend jaar lekker in rekken klimmen, dat gaat prima met niet idioot grote pompoenen en scheelt een hoop ruimte+ levert een hoop schaduw.
- de staken voor de spekbonen mogen veeeeeeeel langer zijn, ze klimmen weer de caravanstalling van mijn buurvrouw in
-iets later beginnen met voorzaaien van de tomaten , pepers etc want voor je het weet blijft het lang koud en is je huis bijna niet meer begaanbaar zonder macheteen toch nog strakker registreren wat wat is , heb nu weer een heel stel peperplanten waarvan ik moet afwachten wat welke is met aan mij de taak om voor te proeven, heb namelijk verschillende soorten die kwa vrucht op elkaar lijken, maar trust me they taste different
- grote bakken maken voor een aantal zaken en meer in de hoogte werken in het algemeen om ruimte te creëren
en meer variatieer kan niet genoeg variatie zijn
Cindeeh schreef:Sjolvir, zijn dat nou lente uitjes, of gewone uien? Want de mijne lijken op de jouwe, maar het waren volgens mij gtoch echt lente uitjes, maar die van jou lijken meer op gewone ui haha. Ik ben nog nieuw op dat gebied ;p

werkt lekker makkelijk en de wind heeft vrijwel geen vat op de planten op die manier

nu heb je op een truttig bamboestokje ook niet echt veel grip met je binddraad, dat scheelt ene hoop als je een beetje een zinvolle paal hebt staan 
geeft heel veel handformaat tomaatjes die ook nog eens lekker volle smaak hebben .

Ik had dat dan ook echt niet gedaan. Druiven aan zijn kant van de schutting eraf, oké, ik had ze gewoon terug gebogen en aan jouw kant vastgebonden!