Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AllstarLove

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:55

O: 100 gram havermout, 80 gram banaan, 100 ml volle yoghurt, 10 gram chia, maca en kaneel.
T: Appel
L: 2 BB met kaas en 2 BB met pindakaas.
T: 2 wasa volkoren knackerbrod met 2 gebakken eitjes.
A: 200 gram gebakken aardappelen en Hollands Pannetje met prei en champignons.

Gecondoleerd Eline, wat een vervelend nieuws.. :(:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:09

Jeetje wat gaan jullie hard, ik ga later pas bijlezen hoor :+

Bhriseis schreef:
En dan ging ik ook nog eens snoeien in de koolhydraten :roll:

Hoe gaat het met jouw eten vandaag Phor? Laat Mini-phor nog steeds zijn of haar willetje gelden? ;)

Mooi zo Plien :)

Het gaat erg goed! Ik ga nu weer proberen vaker wat gezonds te eten, maar ook toegeven als ik écht trek ergens in heb. Beetje 50/50 dus. Je word wel erg geleefd hoor door zo'n demoontje in je buik, je lijf is niet meer van jou :')

Ik hoefde zelfs geen koekje te eten voordat ik uit bed kwam *\o/*

Vandaag

O: klein bakje Special K met magere melk, 1 appel
B: 12km fietsen, 5u lesgeven
L: 2 dubbele boterhammen, 1 met brie en paardenrookvlees, de ander met pindakaas
T: 2 digestives
B: 12km fietsen
T: 1 potje babyvoer peer/yoghurt (ga ik dus mooi niet aan m'n kleine voeren, wat een fabriekssmaak!)
A: 1,5 aardappel, +/- 250gr spinazie a la creme, 150gr entrecote in 5 gr roomboter gebakken, vetjes weggesneden
T: 1 kersenflap

Ik ben niet ontevreden vandaag, inclusief de kersenflap zal ik eten wat ik verbrand of er iets overheen zitten, denk ik.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:11

ik probeer ook gezonder te leven. maar ik weet niet waar ik moet beginnen en hoe ik het door moet zetten. ten eerste lust ik kwa beleg niet meer dan hagelslag pasta of een plakje ham. dit heb ik dan s'morgens als ontbijt en s'middags weer. verder als ik thuis kom heb ik een uur gefietst en ben ik op! dus eet ik weer 2-3 koekjes. en sinds dit jaar (goede voornemens) elke dag een appel. die ik vorig jaar 1x in de maand zag. maar goed heeft iemand nóg ideeën hoe ik dit moet doen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:14

Horse_xx schreef:
KarinvdM schreef:
Ga jij dan wat anders eten omdat een ander dat ook eet, zonder dat je eerst kijkt waarom? Dat vind ik wel wat apart... Op Google is genoeg te vinden over allisonbrood.

Ik had er over gelezen in dit topic en zag het in de supermarkt liggen vandaar :)

Ik vind het eigenlijk gewoon erg lekker, de structuur vind ik helemaal fantastisch aanvoelen in m'n mond. Ik wist niet dat er wat speciaals aan was, maar schijnbaar gebruiken ze minder vet, minder gist en meer water :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:15

xsarinax schreef:
ik probeer ook gezonder te leven. maar ik weet niet waar ik moet beginnen en hoe ik het door moet zetten. ten eerste lust ik kwa beleg niet meer dan hagelslag pasta of een plakje ham. dit heb ik dan s'morgens als ontbijt en s'middags weer. verder als ik thuis kom heb ik een uur gefietst en ben ik op! dus eet ik weer 2-3 koekjes. en sinds dit jaar (goede voornemens) elke dag een appel. die ik vorig jaar 1x in de maand zag. maar goed heeft iemand nóg ideeën hoe ik dit moet doen?

Niet bij de pakken neer zitten en meer dingen leren eten :) Dat betekend dat je een bepaald product meerdere keren moet eten, op een gegeven moment ga je de smaak waarderen. Iedereen kan leren eten!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:46

Iedereen bedankt :) Vandaag gelukkig qua eten heel prima. Merk dat mn lijf daar wel blij mee is.

Allinson brood bestaat voor 80% uit water (in elk geval het allinson dat wij verkopen, werk bij de bakker). Het bevat daardoor inderdaad minder vetten en minder koolhydraten. Ik vind het zelf erg lekker, al eet ik het nu bijna nooit meer omdat ik liever speltbrood eet.

Eliine schreef:
Planning:

O: 60 gr havermout, 50 gr zomerfruit DV, 150 ml sojamelk + water, 15 gr lijnzaad, 10 gr chia zaad, 10 gr tarwezemelen.
T: eiwitshake
L: spelt-groentebrood (van mn werk, zooo lekker, 100% spelt en biologisch) + grote kop biologische pompoen/linzensoep + 1 rozijnennotenboterham met 30+ kaas
T: groene-smoothie van spinazie, mango, banaan en mss avocado + volkoren cracker met bio-pindakaas
A: Citroenrisotto van quinoa (dus geen risottorijst maar quinoa, werkt echt heel goed) met champignons, groentebouillon en parmezaanse kaas
T: boekweit/amandelmeel/spelt-pannenkoekjes met zelfgemaakte kersen/vanille-jam en beetje slagroomijs

D: water en thee
B: Killer Abs level 2, stal en paddock uitmesten, 3 pony's trainen (grondwerk, longe)

Calorieen weet ik niet precies, door het toetje wellicht wat over mn kcal heen, maar maakt me even niet zoveel uit. Heerlijk gegeten met het hele gezin, en dat is even wat belangrijker nu :)
Zelf jam maken is trouwens supermakkelijk en echt heel erg lekker ben ik achter gekomen *D

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:51

Bluh niet tevreden over mijn avondeten/toetje. Heb helaas niet veel te zeggen over het eten wanneer ik bij mijn ouders ben. Vanaf maandag weer gewoon bij mijn vriend (waar ik woon) en kan ik mijn kastjes weer vullen met eigen eten. Baal dat ik mijn toetje al op heb want nu weet ik zeker dat ik vanavond weer trek krijg..

Venthe schreef:
O: 200 ml magere yoghurt, 5 el ontbijtmix. Kop koffie met scheutje halfvolle koffiemelk
T: 4 gedroogde abrikozen
L: 2 volkorenboterhammen met 2 plakjes rookvlees en 4 schijfjes komkommer, 1 sneetje volkorenroggebrood, dun laagje halvarine, halve plak 30+ kaas en 3 schijfjes komkommer. Kop thee
T: Peer, pakje lu crackertjes
A: zelfgemaakte lasagna, gehakt, eigen tomatensaus, ui, feta, mozarella, rijk gevulde salade erbij
T: schaaltje vanille vla

B: gewandeld met paard en de stal gedaan,30 day shred level 1

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:51

O: magere kwark met dv-fruit, healthy mix, cacao nibs, lijnzaad en tarwezemelen. 1 speltcracker met bio-pindakaas
T: grote banaan
L: 2 vk boterhammen met kipfilet, 3 trostomaatjes en een gekookt ei. Kommetje heldere groentensoep
T: 2 mandarijnen en een kiwi
A: stamppot rauwe andijvie (aardappels gestampt met een scheutje halfvolle melk) en een kipkrokantschnitzel
T: 4 gedroogde abrikozen en ong. 10 nootjes uit een ongezouten notebmix

B: 40 min fietsen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:02

Wat is er zo erg aan een schaaltje vla?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:05

Niks gelukkig :)
Maar baal er van dat ik hem nu al op heb terwijl ik no vol zat van mijn avondeten, beetje zonde zeg maar :+ Als ik hem later op de avond had gegeten had ik er meer van genoten en minder trek gehad in wat anders lekkers

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:07

Oh, op die fiets :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:08

xsarinax schreef:

Kipfilet en hummus zijn dingen die ik echt niet kan missen als beleg!
Die kan je ook goed combineren, met tomaat, komkommer :j

Kipfilet met komkommer, kipfilet met tomaat, hummus met tomaat of komkommer.
Ook alfalfa is heel gezond en kan je er zo boven op gooien.

Daarbij kan je kijken of je met ontbijt óf lunch tijd hebt om iets anders te maken?
Pannekoekjes met kaneel, een fruitsalade of een omeletje? :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:11

Dus nu moet ik gaan opletten dat ik straks niet ga snaaien :+
Aangezien ik nogal een emotie eter ben (slecht excuus I know) en het de laatste even niet helemaal lekker gaat allemaal is het op het moment een beetje lastig om nette lijstjes te produceren. Gelukkig zijn ze nog niet dramatisch :D

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:12

NeverGiveUp schreef:
xsarinax schreef:

Kipfilet en hummus zijn dingen die ik echt niet kan missen als beleg!
Die kan je ook goed combineren, met tomaat, komkommer :j

Kipfilet met komkommer, kipfilet met tomaat, hummus met tomaat of komkommer.
Ook alfalfa is heel gezond en kan je er zo boven op gooien.

Daarbij kan je kijken of je met ontbijt óf lunch tijd hebt om iets anders te maken?
Pannekoekjes met kaneel, een fruitsalade of een omeletje? :)

bedankt voor je ideeën, helaas zit ik s middags op school en kan ik moeilijk een omeletje maken :') . wel kan ik idd een fruitsalade meenemen naar school!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:13

Oeps. Geen trek op het werk dus avondeten maar 1/3 op en nu chippies :=
Moet kunnen zo nu en dan.

Kom na alles op ong. 1300 calorieën. Hele dag alleen maar achter de computer. Is dit te weinig als je ongeveer 8 kilo wil afvallen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:14

Venthe schreef:
Dus nu moet ik gaan opletten dat ik straks niet ga snaaien :+
Aangezien ik nogal een emotie eter ben (slecht excuus I know) en het de laatste even niet helemaal lekker gaat allemaal is het op het moment een beetje lastig om nette lijstjes te produceren. Gelukkig zijn ze nog niet dramatisch :D

Eet wat groenten met hummus oid :) Dan heb je wel wat te knagen (ik zou ook niet zolang zonder eten kunnen), maar niets te snoepen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:15

Dat heb ik het zelfde sarina.

Daarom maak ik sochtends altijd havermout, en zorg ik dat ik op school als lunch mijn broodjes gezond beleg. Zodat ik toch weer wat groentes en zo mee pik. Dan zijn die broodjes prima.

Zodra ik dan tijd heb om als lunch of ontbijt iets anders te maken doe ik dat ook, dus zoals vandaag vroeg uit en lekkere pannekoekjes gemaakt :9

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:21

Eline, jeetje wat een verhaal.. Gecondoleerd en sterkte!

Phor, ik vind het inderdaad ook heel erg lekker brod :)

Kiwi, ja dat is erg weinig. Reken je BMR eens uit! Als jij af wilt vallen is het niet de bedoeling je zelf ''uit te hongeren'' want dan gaan je lichaam in spaarstand en val je dus eigenlijk niet af.

Sarina, niet opgeven :D ik luste eerder ook bijna niks, at veel ongezond. En moet je me nu zien alles wat gezond is lus en ik de meeste ongezonde dingen vind ik niet eens echt lekker meer :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:22

Phor, hummus hebben mijn ouders helaas niet in huis. Maandag als ik weer bij mijn vriend zit mag ik me van mezelf weer uitleven met inkopen doen :+ Hummus komt zeker op mijn lijstje. Ik zag nog wel een paprika in de koelkast liggen dus denk dat ik die inderdaad vanavond in blokjes snij en tijdens een aflevering van House lekker op eet, thanks!
Fijne van mijn vriend is ook dat hij heel weinig tussendoor snoept, hij werkt hele dagen op stal en heeft alleen tijd om te ontbijten, lunchen en avondeten en 's avonds heeeeel af en toe een bakje chips. Dus hoef voor hem ook niks te snoepen in huis te halen waardoor ik ook niet in de verleiding kan komen :)
Moet alleen mijn vriend niet de boodschappen laten doen want dan komt ie dus wel thuis met bergen koekjes en chips en vervolgens eet hij het niet op waardoor het mij de hele tijd aan zit te kijken haha.

Kortom, lekkere weekje bij mijn ouders gehad maar nu wil ik weer terug :P
Trouwens iemand had het over de bodyenfitshop. Wat een uitvinding! Heb van alles aan geklikt en hoefde niet eens te slikken toen ik moest betalen, nu wachten tot het wordt bezorgd :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:23

Horse_xx: Dit is berekend volgens Myfitnesspal. Ik heb aangegeven zittend beroep en 0,5 kilo per week afvallen en dan krijg ik als doel 1.330 calorieën per dag. Ik ga er dus vanuit dat dit ook aan de hand van BMR is. Als ik sport eet ik wel meer. Nu sport ik tijdelijk iets minder, maar normaal 4-5 dagen per week dus die dagen eet ik ook meer.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:24

Wat een goed nieuws Phor! En een heel net lijstje inderdaad :)

Kiwipitje: Wij kunnen niet weten of het te weinig is, aangezien we niet weten wat je verbrandt. Maar 1300 lijkt mij best laag?

Sarina: Begin misschien met 1 maaltijd per dag te veranderen, en zo altijd een stapje meer? Als ontbijt is havermout echt heerlijk. Je zal het wel moeten leren eten, want de eerste keren is het ontzettend vies. Maar het is supergezond en je zal in de voormiddag niet de behoefte voelen om te snaaien :)

Verder sluit ik me aan bij Phor. Gewoon dingen leren eten.

Haha Venthe, aan het shoppen geweest :D

Fleur; ik vind dat ook altijd lastig. De ene balletles ben ik aan het hijgen en puffen bijvoorbeeld, de andere balletles niet. Of grondwerken, nog zo iets. Ik ren altijd actief mee, maar hoe ga je dat invoeren?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:29

Ik heb een zittende baan. Heb net via een site gekeken en daar kwam uit voor BMR 1.490 dus zou iets meer dan 100 calorieën op een dag meer mogen eten. Ben alleen bang dat ik dan niet afval. Val nu ook maar mondjesmaat af en wil toch echt wel over een goeie twee-drie weken die laatste anderhalve kilo tot doel 1 kwijt zijn (heb steeds kleine stapjes als doel).

Maar dan ga ik zo nog een pannekoekje oid maken :))

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:31

Nog een vraagje; met die bananen pannekoekjes gebruiken jullie dan 1 ei of 2 eieren? En voor die mugcake?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:32

O: groene smoothie (spinazie, rucola, basilicum, havervlokken, mango, sinaasappel, appel, curcuma, lijnzaad, chiazaad, water)
T: 1 banaan
L: 1 speltboterham met huttenkase, tomaat, rode paprika en pijnboompitten. 1 speltboterham met appelstrooop en geitenkaas. 1 rijstwafel met roomboter en plakje old Amsterdam
T: twee speculaasjes
T2: 1 appel, 2 kiwi's
A: quinoa met paksoi en prei. Gebakken in een scheut kokosmelk en rood pepertje. Twee mini kipdrumsticks uit de oven gemarineerd in zelfgemaakte marinade van kokosmelk, gember, rode peper, sojasaus, peterselie.

Mijn avondeten was weer goddelijk lekker al zeg ik het zelf. :D

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:33

zal even aan mijn moeder vragen of ze havermout wil kopen. zelf eet mijn moeder altijd brinta, is dit net zoiets?