Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Girley_ schreef:Hoi! stille meelezer hier die nu eindelijk begonnen is met klaarmaken van een stukje grond om eens wat te gaan zaaien. Heb al wat flespompoenen staan die nu een paar bloemetjes vertonen, iemand enig idee of dat nog wat kan worden of dat ik die pas volgend jaar mag verwachten? En kun je nu bijvoorbeeld ook nog uien/sla/spinazie/worteltjes zaaien of ben ik nu echt te laat?
Girley_ schreef:Hoi! stille meelezer hier die nu eindelijk begonnen is met klaarmaken van een stukje grond om eens wat te gaan zaaien. Heb al wat flespompoenen staan die nu een paar bloemetjes vertonen, iemand enig idee of dat nog wat kan worden of dat ik die pas volgend jaar mag verwachten? En kun je nu bijvoorbeeld ook nog uien/sla/spinazie/worteltjes zaaien of ben ik nu echt te laat?
Sonja_vR schreef:op een gegeven moment lijkt het steeltje iets te verhouten, dan zijn ze echt klaar en ook vrij goed bewaarbaar, bij vroeger oogsten kunnen ze ook wel klaar zijn, maar minder bewaarbaar.
kynshiri schreef:Girley_ schreef:Hoi! stille meelezer hier die nu eindelijk begonnen is met klaarmaken van een stukje grond om eens wat te gaan zaaien. Heb al wat flespompoenen staan die nu een paar bloemetjes vertonen, iemand enig idee of dat nog wat kan worden of dat ik die pas volgend jaar mag verwachten? En kun je nu bijvoorbeeld ook nog uien/sla/spinazie/worteltjes zaaien of ben ik nu echt te laat?
sla lukt nog perfect. misschien kan je pluksla nemen, dat is sneller eetklaar en zo lang het nog groeit, kan je plukken he
spinazie zaai je ofwel in het voorjaar, ofwel in het najaar. gewoon niet op het heetste van de zomer. Dat kan nu dus stilaan.
uien en wortelen hebben een langere groeitijd. uien zou ik niet meer doen nu, maar als je een wortelsoort neemt die vanaf heel vroeg tot heel laat in het seizoen gezaaid kan worden, lukt dat nog net wel denk ik.
ayo schreef:Breghje schreef:Leuke foto's Ayo, en een heel handig rekje over je preiplantjes. Als je het niet erg vind, denk ik dat ik het idee jat.
Ja het is meer uit nood geboren, er struinen hier nogal eens vechtende katten door de tuin en die letten niet zo op jonge plantjes helaas.
Madeliefje schreef:Antheman schreef:Zoooooooo lekker gegeten net!
Gefrituurde venkelschermen en courgettebloemen. Nieuwe aardappeltjes en afgemaakt met dille, rozemarijn, basilicum en oregano. Beetje sla en postelein erbij.
ziet er lekker uit!! Let wel op groene aardappels eten zijn giftig!!