Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 11:43

MightyJoe, welkom ten eerste.
Te jong... een eetstoornis ontwikkelen lijkt me ten allen tijde ongezonder ;)
Zoals je misschien kan lezen in dit topic, hing ik ook tegen een eetstoornis aan. Wat jij zegt, jezelf vanalles ontbieden, honger hebben (omdat je van dingen als brood etc honger krijgt!) dan toch doorslaan en vervolgens bewust overgeven. Ik herken je post dus volledig en kan dus alleen maar positief antwoorden nnu.
Mij helpt het, want heb de hele dag een verzadigd gevoel! En wíl geeneens een koekje (voorheen de trigger van een eetbu + overgeefsessie en die vind ik nu ook vies overigens, zo chemisch zoet). En door het bannen van suiker heb je ook geen zin in suiker.
Geregeld is het tussendoortje tijd (en atkins, southbeach etc adviseren je nadrukkelijk tussendoortjes te eten) en dan heb ik nog lang geen trek! Maar je neemt wel wat zodat je een dalpunt voor bent. Ik eet nu dus lekker meer dan eerst en toch een beetje kg kwijt in 2 weken. Afvallen is niet mijn voornaamste doel maar wel van de eetstoornis af te geraken waar ik toch al een jaar in zit, en van die drang naar suiker af te komen. Dit gaat nu erg goed! Dus ik kan het je alleen maar aanraden!

MightyJoe

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:04

Oke bedankt voor je reactie! Ik moet denk ik ook eerst me richten op van het afkomen van de suikerverslaving/eetverslaving. En als ik die eetbuien vanzelf niet meer heb dan val ik vast ook af in combinatie met sporten :) Ik zal vanavond even op internet me gaan inlezen.. Kan ik genoeg informatie zoeken want ik zit nu in Frankrijk dus het is een beetje moeilijk om nu te beginnen. Nu heb ik hier ook elke dag een eetbui*schaam*.. maarja! Thuis kan ik voor mij zelf boodschappen doen en ik kan hier er al een beetje rekening mee houden :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 12:22

begin met vullende dingen te eten, dat kan in frankrijk ook. Eten met veel eiwitten, je maag verteerd dat niet zo snel.
Ontbijt bv met ei zónder brood. Laat de frites staan, eet geen stokbrood. Zaken waarvan je snel weer honge4r hebt.
Zit je bij een supermarkt? Kwark ligt bij mij heel lang. Heb nu ontbeten met gebakken ei en kwark, daar draai ik úren op.
Ga je uit eten? Neem een vleesje met een roomsaus en blijf van de frites af.

Als je thuiskomt van vakantie doe je er goed aan een strengere fase te doorlopen (2weken). Dan eet je max 40g khd die dan vooral uit groenten komen en dan kom jij wel van je suikerverslaving af. Het ging mij verrassend makkelijker af dan ik dacht (lees, ik kon een lepel jam zo wel opeten, nu vind ik dacht echt vies).
Komt wel goed met jou, ga eerst lekker genieten op vakantie, maar je kan alvast beginnen goede keuzes maken en laat je verrassen hoe lang bv 2 gebakken eieren op de maag liggen.

Je kan een Atkins of southbeach boek kopen op marktplaats. Ik heb het SB Optimaal effect boek voor €4 gekocht (wel gebruikerssporen bij de recepten).

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:26

Oh lekker gebakken ei :9 Dat kan ik inderdaad wel doen hier. Ik eet hier nu als ontbijt en lunch brinta ( kh bom haha! ) of andere ontbijtgranen. En ik kan wel kijken voor kwark in de supermarkt. Moet ik dan magere of volle kwark? Want met mijn gezond eten deed ik altijd alles light en mager kopen. En als ik gebakken ei at haalde ik het eigeel er uit ( vet ). maar dat heb je juist nodig dacht ik bij kh arm? En ik bak in olijfolie is dat goed?

en hoe kan je kwark dan iets zoeter maken? Normaal deed ik er altijd een schepje zoetstof door maar is er dan ook een andere optie?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 12:32

Brinta en ontbijtgranen zullen zorgen dat je sneller honger hebt.

Op atkins stimuleren ze vollere producten te kopen, bj southbeach de magere.
Als je de khd echt schrapt, moet je energie uit vet gaan halen dus zeker niet het vet ook schrappen.
Maar nu je wellicht nog niet volledig khd arm eet is het niet onverstandig denk ik om nog niet te volle producten te eten. Ik eet altijd magere kwark, ik zit er vol genoeg van namelijk.
Kwark begon ik te zoeten en af te bouwen tot ik het lustte met niks. Met zoetstof fop je jezelf eigenlijk, al heb ik er niet zoveel last van dat ikdan meer zoet wil. Je kan het even aftasten.

Eigeel zit dan weliswaar het vet in, maar ook gezonde stoffen. En het vult lekker.
Er is onderscheid te maken tussen goede en slechte vetten, die uit chips is fout en uit ei geen probleem hoor!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:42

Oke duidelijk! Ik maak gewoon nu de ontbijtgranen die ik heb nog op en daarna ga ik die volledig schrappen. En ik heb hier geen zoetstof dus ik zal wel gelijk aan kwark zonder zoet moeten gaan wennen haha!

Oke bedankt! Ik moet ook leren om niet meer naar de kcal te kijken. Ik weeg alles heel nauwkeurig af en houd precies bij wat ik binnen krijg.. Dus is een hele switch voor me :) maar dit werkt niet voor me en ik den ik denk dat kh arm wel voor mij werkt :j

Edit:
alleen als je op je streef gewicht bijvoorbeeld zit, en ik zou weer eens een paar keer per week brood willen eten, zou dit dan gewoon kunnen? Of bij avondeten een keer een aardappel? Of is dit echt voor altijd zeg maar?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:16

Zoetstof mag bij Dukan wel,en alle andere lightproducten ook.Ik mag dan alleen geen vet.
Olijfolie mag je nooit verhitten hoor,wel direct bij het te bakken product in de pan doen,maar niet eerst heet laten worden.Is nog al kankerverwekkend.

Bij mij helpt het minder eten ook niet,ik moet het idee hebben dat ik gewoon mag eten wat ik wil alleen bepaalde producten niet.Anders krijg ik ook vreetbuien(bv s'avonds nog pannenkoeken met Nutella gaan eten etc)

Probeer vandaag beetje matig te doen,na gisteren uit eten met pasta en witte chocotaart was ik 0,7 kg zwaarder.
Snap wel dat dat eerder vocht is,maar toch beetje jammer....

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:01

Quellian schreef:
Siamsmeesje, wat zal dat fijn voelen, knap zeg!!

Dat zeker :j
Ik heb al ruzie gehad met m'n huisarts en de diabetes-verpleegkundige, omdat ik eerst af wilde vallen terwijl zij me gelijk aan de insuline wilden zetten.
Wat er in pakweg 40 jaar aangroeit, krijg je er echt niet af in 3 maanden :+

Maar ben nu heel erg blij dat ik m'n gelijk heb bewezen op de weegschaal :j

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:32

ambre, serieus? Ik warm olijfolie altijd eerst op in de pan zodat het goed verspreid! Oeps!

Maar ik heb nog een vraagje, ik sport graag en ik doe dus vaak paardrijden en 3x per week hardlopen. Ik wou nog naar de sportschool maar kan dit allemaal wel met een koolhydraatarm dieet? Of kan ik de sportschool dan maar beter achterwege laten?

En ik ga morgen dus boodschappen doen,
wat kan ik allemaal halen? Ik ben er helemaal nieuw mee dus kom maar op :))

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:14

ik heb nu Fase1 van Atkins gedownload. Mag ik dit alleen eten of zijn er nog meer dingen die ik mag :) ? Bijv. sperziebonen ofzo? Want bij fase 2 staan veel meer groentes.. Of kan ik beter gewoon eerst dat eten wat bij Fase 1 staat?

En mag je gewoon magere kwark in fase 1?

Of is south beach beter? :o?
Sorry voor al mn vragen haha :P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:20

Ambre, dat wist ik ook niet, van de olijfolie!

Siamsmeesje, jouw lijf en keuze toch? :)
Ik ben zonder medeweten van de arts gestopt met diabetesmedicijnen en a.s. dinsdag wordt mijn suiker getest. Spannend :D :D

MightyJoe, gewoon lekker na je vakantie beginnen met afvallen. Nu eerst nog echt vakantie vieren :D

Vandaag een beetje gefaald. We waren een stuk wezen rijden en uiteindelijk waren we bij m'n zus en zwager op de camping. Ze aten broodjes hamburger, maar ik zonder brood, heb dus 3 hamburgers met fritessaus en augurk op. Daarna nog een half hapje chocopasta en de kleine man nog geholpen met z'n softijsje :+ Morgenochtend spijt met het weegmoment :D

Slaap lekker :evaw:

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 01:40

Ik zit nu aan mn galgenmaal, ik ben er klaar voor!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 07:13

Mijn vliegtuig gaat straks vertrekkenx, tot later!

@ mighty, je kan even kijken naar methoden en bepalen wat jou t beste past qua eten enzo.
Om van suikerverslaving af te komen kan ik je de korte strengere fase aanraden. Strenger als in, weinig khd, verder mag je veel eten namelijk!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:09

F_Orumster, bedoel je met de korte strengere fase gewoon fase 1?

Ik ik vind southbeach meer iets voor mij! Alleen wanneer mag ik dan kwark eten? in fase 2?
Alleen ik lus van het groentelijstje alleen maar champignons, olijven, en sla en ijsbergsla en bloemkool en broccoli :P maarja.

Ik ga zo voor het eerst ontbijten met 2 gebakken eieren. Ben benieuwd :) en de eigeel mag je dus gewoon erin laten? En als ik nu gebakken ei eet mag ik dat dan vanmiddag weer of moet ik dan wat anders maken? geen idee wat.. :P Het is wel ingewikkeld haha!

veel plezier op vakantie!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:16

Goedemorgen!

Ik kan je aanraden Mightyjoe om je een beetje in te lezen want dat scheelt een hoop vragen.....dan weet je ook waarom iets wel en niet werkt en dat helpt om jezelf om te vormen. Dan zul je ook gaan nadenken bij wat je naar binnen werkt en dat is de bedoeling (van elke verandering van eten trouwens). Alleen dan gaat het op lange termijn werken.

Ik ben weer fris van start gegaan met twee lepels yoghurt en heb twee gekookte eitjes bij me. Gaat helemaal goedkomen. Heb top weekend gehad maar zal hier niet uitweiden wat ik allemaal op heb hahaha.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:20

Ik ga thuis denk ik ook het boek halen ofzo, ik zit nu op het forum te kijken en daar zie ik dat iedereen in de 1e fase wel gewoon magere kwark eet :j Het is wel echt een hele omschakeling zeg! haha

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:21

Als je op je streefgewicht bent kan je uitvogelen hoeveel KH je kan eten zonder aan te komen: dus probeer je dan uit of je aankomt van een boterham of een aardappel, zoniet, dan kan je het eten. De meeste mensen blijven op gewicht als ze 100 g KH of minder eten. Een normale boterham bevat ongeveer 45 g KH dacht ik. Suiker (en alles waar suiker in zit) wordt te allen tijde afgeraden.

Light producten bevatten vaak meer KH dan de normale variant.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:35

Goedemorgen!

Daffodil, lekker gegeten van het weekend dus? :D

F_Orumster, geniet van je vakantie!!

Vanmorgen zei de weegschaal 62,8kg, dus ik ben tevreden :) Nu -5,2kg.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:51

Need I say more :D :D
Afbeelding

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:56

Afbeelding

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:58

Zozo, jij hebt je best gedaan! Alles zelf gemaakt? :wow:

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:59

De taart niet, die heeft mijn zus gemaakt maar de rest wel ja.....

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:03

En het was heerlijk :9 :D

Mijn lijstje voor vandaag:

O: notenkoek en tig koppen thee
T: beetje optimelkwark
L: salade met tomaat en feta
T: plakjes worst
A: soepje met vooral veel groenten en gehakt
T: geen idee

Afgelopen weekend was een drama. Zie bewijs hierboven en zoiets had ik zondag ook maar dan met pizzaslices, chips, wijngums, chocolade want dat was een kinderfeestje.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:03

Hahaha Zoo, ik heb ontbeten met taart!

Maar vandaag gaat dat weer helemaal goedkomen, als bewijs ben ik inmiddels al drie keer naar de wc gerend.....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:08

Zooist, jij was bij Daffodil op de verjaardag? :D

Mijn dag vandaag wordt niet heel geweldig, want ik had vanmorgen geen tijd meer om ei te bakken, dus...

O: Atkins reep
T: Bifi worstje
L: 2 Baker crackers met boterhamworst
T: Bifiworstje
A: geen idee nog