Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:58

O: havermout met amandelmelk, chia, kaneel
T: stukje chocolade
M: pasta met ei
T: kinderbueno
T2: stukje caprice des dieux (kaas)
A: aardappels met spruitjes en vegetarische filet, magere platte kaas met sap van rode vruchten
T: rest van pasta
T2: stukje kaas

D: 1l water

Over de maaltijden zelf ben ik wel redelijk tevreden, al was de lunch vandaag ook maar iets snel klaargemaakt met de restjes van gisteren door tijdsgebrek, maar het is al een heeeeeel pak beter dan vorige week. Ik heb iets meer dan een liter water gedronken, dus ook dat is een verbetering. Tijdens de slaaptraining heb ik ook frisdrank eens laten staan voor water, daar was ik achteraf wel trots op. Jammer dat ik vandaag zo weinig fruit gegeten heb, euhm zo weinig, gewoon geen zeg maar. Ik heb enkel het sap van ontdooide diepvries rode vruchten bij mijn platte kaas gedaan. Mijn moeder wou het weggieten want zij had rode vruchten gegeten. Daar had ik dan wel weer een beter plan mee. Op zich heb ik maar 2 zoetigheden gehad, enja dan 2 keer een stukje kaas. Voorlopig ga ik het ook houden op 2 tot 3 zoetigheden per dag. Eerst de maaltijden helemaal op peil hebben en het drinken. Mijn plan is om vanaf maandag echt maar 2 zoetigheden te eten en dan de week erop, of over 2 weken naar 1tje te gaan. 1tje mag er sowieso wel bij blijven, mits ik er behoefte aan heb.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 01:19

__Leonie schreef:
Vandaag wat meer gegeten dan gister.
Werd namelijk wakker van de honger.

O: havermout met yoghurt, lijnzaad, kaneel en banaan.
L: 2 oerbrood sneeen met kaas, tomaat en komkommer. 2 vk crackers, 1 met pindakaas en komkommer de ander met appelstroop
T: 2 vk crackers met pindakaas
A: tagliatelle met een paddestoelen saus, rucola en kaas.

B: 30 min fietsen

Voel me nog steeds niet lekker. Ben erg vermoeid terwijl ik naar mijn idee toch meer dan genoeg zou moeten slapen.

Mijn lijstje zit misschien net iets te veel koolhydraten, maar op praktijk is ook nog wel veel verbranden met veel staan en lopen.
Verder behalve mandarijnen ook niet veel in huis dus doe het hier maar eventjes mee.

Avond eten was niet optimaal tijdens praktijk. Witte pasta en bijna geen groente.
Heb misschien twee champignons gezien.
Gelukkig al bij lunch groente gegeten.
Weer blij met mijn lijstje. Volgens mij is dit ook veel beter dan wat het gisteren was :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:18

P&W komt altijd te laat voor mij, vanavond even terugkijken. :)

Ik mag ook wel wat meer gaan eten van mezelf. Gisteren bij het avondeten twee keer opgeschept omdat ik zo'n trek had. Dus overdag gewoon wat meer voortaan. Vanmorgen gelijk mee begonnen door vier eetlepels havervlokken aan mn smoothie hoe te voegen. En ik zit daar inderdaad voller van.

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:29

Wij hebben andere zenders en programmeringen dan in NL Fleur -O-

Dat ziet er goed uit Leen, en met twee stukjes kaas is niets mis :)

Mooi zo Dani!

Mooi lijstje Leonie :)

Ik voel mij vandaag heel erg opgeblazen; ik ben binnen het uur na mijn avondeten in slaap gevallen :=
Vandaag rustdag qua sporten, dus een dagje wat minder zal me goed doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:30

Ik stuur je de terugkijklink wel even via PB, Bhri :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:35

Hebbes, dank je :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:37

P&W ga ik ook nog terugkijken, ben heel benieuwd!

Grmbl al dat gesnaai van de afgelopen dagen (patat+snack, chips, wijntjes, taart...) maakt dat ik er een beetje papperig uitzie :=

O: 40g havermout, sojamelk, gedroogd fruit
T: Banaan
L: Volle yoghurt met havermout, lijnzaad, kokos en pure chocola; 2 mandarijnen
T: 2vk knäckebröd met avocado en kipfilet
A: Pittige broccolipasta
B: 12km fietsen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:40

Leuk stukje Gast7391! :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:51

Mmmm klinkt lekker Plien!

T: Kop zwarte thee
O: 60 g havermout, 300 ml amandelmelk, amandelschaafsel, lijnzaad; beker ongezoete sojamelk; thee
B: Paarden verzorgen
T: Appel
L: 50 g ongekookte volkoren spaghetti, saus van tomatenpuree, kappertjes, paprika en een beetje champignons; geraspte kaas
T: Banaan + sinaasappel
A: 150 g aardappelen, sojaburger, bloemkool met knoflook, even aangezet in olijfolie en 2 struikjes gestoofde witlof
T: 150 g kwark, 60 g cottage cheese, frambozen, bramen, tl paardenbloemjam; thee

1830 kcal te verbranden, zo'n 1800 kcal in het lijstje (kan beetje verschillen afhankelijk van groente vanavond); 88 g eiwit.

Edit: Innige deelneming Eline :(:)
Laatst bijgewerkt door Bhriseis op 29-01-14 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:55

Ik vind je lijstjes met de dag beter worden hoor Leen :j

Jeetje wat leuk Gast7391! Als ik vandaag tijd heb ga ik het ook eens even kijken.

Wat leuk Phor dat je mensen zo goed kunt helpen met hun eetproblematiek. Ik hoop zelf ook die kant op te gaan met mijn nieuwe studie.

Mijn lijstje van gister ga ik niet plaatsen, wat een dramadag. Maandagavond laat stond een van mn ooms ineens op de stoep helemaal in shock, met de mededeling dat een van mn andere ooms (zijn broer en mn moeders broer dus) heel plotseling overleden was. Hele familie in shock, praktisch niet geslapen en gister moest ik toch 'gewoon' naar mn werk. Hele ochtend en begin van de middag misselijk van alle emotie, en later in de middag juist ontzettend veel trek (logisch) en toen daarna weer heel misselijk omdat het voornamelijk ongezonde dingen waren. Maargoed, even een dag om snel te vergeten ook qua eten. Vandaag mezelf en de rest van het gezin maar even goed verwennen, heb een dagje vrij gelukkig.

Planning:

O: 60 gr havermout, 50 gr zomerfruit DV, 150 ml sojamelk + water, 15 gr lijnzaad, 10 gr chia zaad, 10 gr tarwezemelen.
T: eiwitshake
L: spelt-groentebrood (van mn werk, zooo lekker, 100% spelt en biologisch) + grote kop biologische pompoen/linzensoep
T: groene-smoothie van spinazie, mango, banaan en mss avocado
A: Citroenrisotto van quinoa (dus geen risottorijst maar quinoa, werkt echt heel goed) met champignons, groentebouillon en parmezaanse kaas
T: nog even kijken waar ik zin in heb

D: water en thee
B: Killer Abs level 2, stal en paddock uitmesten, 3 pony's trainen (grondwerk, longe)

Moet de kcal nog even berekenen, als het te weinig is pak ik nog wat extra tussendoor bij mn smoothie.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:13

Jeetje bedankt Bhris :o

Ik ga vanavond even naar je stukje kijken, Gast7391, ben superbenieuwd!

Eliine, wat een rotdag zeg en gecondoleerd :(:) Zorg maar goed voor iedereen en vergeet jezelf niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:16

Wat heftig Eline, sterkte!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:37

Jeetje wat naar Eline. Sterkte!

Mijn lijstje van gisteren:
O: Eiwit shake (chocolate milkshake :9), klein bakje fruitsalade (appel, sinaasappel, kiwi, meloen)
T: -
L: 2 BB, 1 met kaas 1 met serrano ham, eiwit shake
T: -
D: onverwacht overwerken dus waldkorn broodje met manchego en chorizo, bakje wortel salade
T: eiwit shake
T: plakje cake :=

40 g vet, 99 g eiwit, 133 g koolhydraten
1253 calorieën (hele dag op kantoor gezeten, voelde me niet helemaal lekker).

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:07

Gecondoleerd eline. Veel sterkte de komende tijd

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:10

sterkte Eline, dat zijn gene toffe dingen :n :(:)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:16

Sorry voor de wijzigingen in mijn lijstje!
Ik zou vanavond voor het eerst een Classical techniques-les kunnen meepikken in ballet. Dus morgen rustdag; ik schrap dan een Blogilates-workout :)

T: Kop zwarte thee
O: 60 g havermout, 300 ml amandelmelk, amandelschaafsel, lijnzaad; beker ongezoete sojamelk; thee
T: Appel
L: 65 g ongekookte volkoren spaghetti, saus van tomatenpuree, kappertjes, paprika en een beetje champignons; geraspte kaas
T: 2 bananen + sinaasappel
A: 210 g aardappelen, sojaburger, bloemkool met knoflook, even aangezet in olijfolie en 2 struikjes gestoofde witlof
T: 150 g kwark, 60 g cottage cheese, frambozen, bramen, tl paardenbloemjam; thee

2090 kcal tegenover 2090 te verbranden kcal :) 94 g eiwit; ik ben best blij met dit lijstje.

Innige deelneming Eline :(:)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 12:18

Eline, wat naar! Gecondoleerd en veel sterkte! :(:)

Gast7391, ik ga later vandaag P&W even terugkijken. Ben erg benieuwd! Zelf tevreden over het gegaan is?

Takkie, wat een verbetering tov andere lijstjes die ik wel eens van je heb gezien! Fijn dat je op jezelf woont, helemaal zelf bepalen wat je koopt en eet :)

Lekker lijstje Bhris, veel plezier vanavond met je balletles! Paardenbloemjam, daar heb ik nog nooit van gehoord :D zelfgemaakt?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:25

@Mirriej: Bereken even via valtaf hoeveel je BMR inactief is. Tel daar al je beweging op een dag bij op, en je ziet wat je aan kcal verbruikt op een dag. Afhankelijk van je doel (afvallen, stabiliseren, bijkomen), pas je je kcal-inname aan. Bij afvallen is de minimum grens BMR inactief + beweging - 500 kcal :)

Inderdaad Takkie, dat ziet er al een heel stuk beter uit! Top! Hoe bevalt het alleen wonen jou?

Hihi nee Many; schoonmoeder had een artisanaal streekpakket cadeau gekregen; ik zag het potje staan en er zat het woord 'paard' in, dus besloot ik te proeven :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:43

Ik wil daar een noot bij plaatsen: zolang je geen 150kg weegt vind ik het onverstandig om er 500kcal af te halen. Ga liever voor 10-15%. Dus bij een verbruik van 2100kcal trek je er 210-305kcal vanaf :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:48

Zou het kunnen dat het mede daardoor fout is gelopen bij mij Phor?
Ik schrik er nu best van hoeveel ik verbrand op een vrije dag; ik dacht écht dat ik nauwelijks boven mijn BMR inactief uitkwam met mijn benodigde kcal; ik vulde het vaak ook niet in op valtaf, en at gemiddeld zo'n 1800 kcal, ook op dagen waarop ik én een uur sportte én de paarden bekapte, etc etc.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:52

Dat denk ik wel, meis :) Bij echt zware mensen kun je er gerust 500kcal af halen, maar jij bent een sprietje joh! (bedoeld als compliment!) Je verbranding heeft denk ik een goeie knauw gehad.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:58

Oei, dan moet ik ook maar wat meer eten vandaag. Kom uit op 1563 uit eten tov 2037 verbrand (BMR inactief + 40min fietsen). Dan neem ik vanavond nog wat kwark met honing denk ik.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:10

En dan ging ik ook nog eens snoeien in de koolhydraten :roll:

Hoe gaat het met jouw eten vandaag Phor? Laat Mini-phor nog steeds zijn of haar willetje gelden? ;)

Mooi zo Plien :)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:19

Mag ik ook mee komen kletsen :)? Ik probeer via verantwoord te eten zo'n 20 kg af te vallen.
Ben vanaf vandaag ook begonnen met alles in te vullen op valtaf.nl maar dat lukt niet, hij slaat mijn ingevulde eten niet op ofzo?! Meer mensen daar problemen mee?
Mocht er iemand zijn die een Ierse/Engelse site heeft waar mee je dit in kunt vullen graag, aangezien ik in Ierland woon en dus Ierse producten gebruik....
Ik lees al een tijdje mee en zie echt geweldige lijstjes voor bij komen, echt heel goed bezig meiden!

Hier alvast mijn lijstje van vandaag
O: 60 g havermout met rozijnen, cranberries, kokosschilfers, zonnebloempitten en lijnzaad
L: salade met couscous, avocado, lenteui, cherrytomaat, little gem en rucola melange met een lepel rode pesto
T: 3 mandarijntjes, bakje honingmeloen
A: koolraap, pastinaak, wortel uit de oven met wat bloemkool en een kip cordonbleu-achtig iets
B: 30 d shred dag 11 (oh my wat is level 2 moeilijk; ik ben niet zo handig en lenig dus snap er gewoon niks van :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:21