Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Many schreef:De lezing was interessant trouwens, het ging voornamelijk over de werking van macronutriënten (eiwitten, koolhydraten, vetten) in het lichaam en waarom je dus sommige producten beter kunt laten staan. Een deel wist ik al wel, maar toch nog een boel nieuwe informatie gehoord. Ik probeer nu bijvoorbeeld wel bewust wat meer eiwitten te eten, zeker omdat dat als vegetariër soms nog best lastig is. Deze mevrouw raadde alleen wel aan om pasta, rijst, brood, aardappelen etc (vrijwel) helemaal achterwege te laten, maar dat is aan mij niet echt besteed
Klinkt interessant idd! Wie gaf de lezing?
dressagelady schreef:ik word ontzettend misselijk van iets vloeibaars s'ochtends en normaal eet ik gewoon brood, dat valt goed.Mexicaanse maaltijdsoep, vertel![]()
Ayla ik denk eerlijk gezegd dat het komt door de hoeveelheid suiker die je binnen krijgt, je valt van de ene in de andere suikerdip op het moment dat je je ontbijt al mee begintmisschien een idee om je dag met een kom yoghurt/kwark, fruit en muesli/noten/zaden te beginnen? Zit je veel langer vol van en is gezonder
mandy358 schreef:Heel erg bedankt Plien91!
ah ik lees kiespijn, vervelend![]()
O: volkoren knäckebrod met een halve banaan erop, schaaltje magere yoghurt met andere helft banaan erdoor
T: vkbb met appelstroop
L: 2 vkbb, een met appelstroop en een met komkommer, 5cherrytomaatjes
T: 2 volkoren knäckebrod, een met appelstroop en de andere kaal, appel
A: kop 'soep' (groente boullion met soepgroenten) gebakken aardappeltjes doperwten 2 kleine vegatarische balletjes (samen 110 kcal), 4 aardbeien
T: schaaltje magere yoghurt met 4 walnoten erdoor
D: water en thee
B: 20 kilometer fietsen, 2 uur op stal bezig geweest, ruim half uur paardrijden, 5 kilometer skeeleren
Pfoe ik eet nu stukken meer dan eerst omdat ik te weinig kcal binnen kreeg, maar wat lastig is dat! Heb nu het gevoel dat ik veel te veel eetwat vinden jullie van mijn lijstje vandaag?
NeverGiveUp schreef:Rare dag... verslapen, sollicitatie blabla.
O; (10:30) bakje muesli en sap met appel, banaan, tomaat en paprika
T; (12:00) glas sap van vanochtend met grote schep chiazaad
B; drie uur schoonmaken, half uur fietsen
T; (15:00) appel
L; (16;00) havermout met honing, pindakaas, walnoot, rozijnen en kaneelpoeder.