Even een vraagje; voor het recept van de red velvet heb ik eenvorm van 22,5cm doorsee en 5 cm hoogte nodig. Deze heb ik niet maar welke kan ik beter gebruiken; springvorm van 24 of 26 en deze zijn beide 6cm hoog.
Voor kristie: ik zal het morgen even op de computer typen ben nu via de telefoon online
Dat had ik dus ook maar denk voor het geval hij gaat overlopen ik de 26cm pak.
Kristie
Geplaatst: 19-04-14 22:11
Daar zit ook wel wat in, dan zou ik voor de 26 gaan
Lidewijke
Geplaatst: 19-04-14 23:34
Ik zou voor de 24 gaan.. Ligt qua volume het dichtste bij wat er in het recept staat. Ik heb ook werkelijk nog nooit een cake of zelfs biscuit weten overlopen.. Steekt wel eens hoger dan de rand omhoog, maar overlopen?
Is inderdaad een optie die 2 bakvormen. Ik heb nu de spullen nog niet in huis en vanmiddag een simpel projectje; lemoncake. Alleen dan uit pak. Me vriend had laatst hele voorraad gehaald haha.
Eerste spaaractie word een tafelmixer. Helaas ook weinig ruimte ervoor maar daar valt vast een oplossing voor te vinden. Wil.max 100 euro eraan uitgeven.
Noax, ben benieuwd naar jou kaneelbroodjes! Ik had er wel 45 deze keer!
Ladyflame: heelijk lemoncake! Welk merk heb je? Ik vond laatst een pak van de lidl, was erg lekker. Vorige week nog gekeken, maar deze hadden ze niet meer.
Ik heb vandaag weer school, ga zo Moscovietjes maken (soort cakejes met rozijnen en krenten), en een korstdeeg (bladerdeeg) die ik morgen ga verwerken (tot zoute koekjes) en soezen die ik morgen ga verwerken. (met gekleurde fondant en gele room).
Ik doe dus de bakkersopleiding thuis heb ik soms geen puf meer om nog iets te maken. Deze week ga ik thuis nog wel een taart maken voor de verjaardag van mijn vriend, maar geen hoogstandjes. iets van Monchou of kwarktaart.
Valerie93
Geplaatst: 22-04-14 11:30
FuGeLiCu schreef:
Noax, ben benieuwd naar jou kaneelbroodjes! Ik had er wel 45 deze keer!
Ladyflame: heelijk lemoncake! Welk merk heb je? Ik vond laatst een pak van de lidl, was erg lekker. Vorige week nog gekeken, maar deze hadden ze niet meer.
Nou ik had dus kaneelbroodjes gebakken, ze moesten nog 8 minuten toen het een beetje raar begon te ruiken hier dus ik ging even kijken, ik was net op tijd.. Ze waren beetje donker geworden maar alsnog heel lekker, hoe lekker moeten ze dan wel niet zijn als ze niet aangebrand waren Maar is de eerste keer dat ik dit recept gebruiktte, volgende keer oven lager Vond het wel een heel fijn recept! En ook heel makkelijk!
Ik had de oven op 200 staan en toen 20 min. Dat was toen ik de hele ovenplaat vol had. Daarna had ik nog een aantal broodjes over, op een kleinere plaat gebakken, deze waren op 200 na 15 min al wel klaar. Anders moet je dat volgende keer proberen?
Vond gisteren nog cranberries in de diepvries, eens kijken wat ik daar binnenkort mee kan maken...
nientje78
Geplaatst: 23-04-14 15:20
Dr oetker heeft wat nieuws, cheesecake met frambozensaus. Heb het net gemaakt en het is echt heerlijk. Vraag me alleen af hoe ik ga voorkomen dat de koelkastdeur dicht blijft zodat mijn man vanavond ook nog wat heeft
Ik meld me ook als dat mag! Bak ook erg graag. Vooral kwarktaart en dan dingen daar aan toevoegen vind ik erg leuk. Ben van plan van het weekend kwarktaart met m en m's te gaan maken
Die cheescake met frambozensaus klinkt heerlijk! Wilde iets met cranberries maken, maar heb denk ik morgen perzik over (gaat door een salade), dus daar maar iets voor verzinnen. Is ook mooi oranje voor koningsdag
Pfft nou de m&m taart is niet helemaal wat ik in gedachten had... Er is op de 1 of andere manier heel veel sap uitgekomen. Heb ik anders nooit met kwark taart, zou dit door de m&m's komen? De hele bodem is zacht, 1 grote derrie.
Wou ook chocola smelten vanmiddag om er over heen te doen, maar brandde gelijk aan... Heeft iemand daar tips voor?
nientje78
Geplaatst: 26-04-14 19:17
Jammer dat de taart is mislukt. Hoe had je m&m's gecombineerd met de taart? gewoon er bovenop of erdoorheen?
Hoe smelt je de chocolade? in een pannetje of aubair marie? gas hoog of laag...kan ook een verschil maken heb ik gemerkt