Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:16

En zo word ik echt kotsmisselijk van de geur van komkommer... Zat laatst naast een meisje in de bus die zonder schaamte een komkommer af zat te happen, ben twee haltes voor mijn eindbestemming uitgestapt omdat ik echt dacht dat ik ging overgeven.. :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:43

Ik heb eigenlijk niets dat ik echt zo vies vind. Mijn moeder heeft eens spruitjes gesmoord in kerrie saus en ik geef toe dat dat iets te ver ging voor me. Dat was werkelijk walgelijk :D

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:47

Excuseer mij voor het binnenvallen in het topic, maar ik heb een issue waar ik niet uit kom. Ik heb de zoekmachine al even gebruikt, maar daar kwam ik geen antwoord op mijn vraag van tegen.
Na een tijdje normale pasta te hebben gegeten heb ik vandaag volkoren pasta gekocht. Nu staat er op mijn volkoren pasta etiket dat de hoeveelheid koolhydraten per 100 gram 28.3 gr zou zijn en 148 kcal. Op het etiket van mijn normale pasta staat dat er per 100 gram, 72 koolhydraten zou zitten en 355 kcal.
Nou vond ik dat verschil wel heel erg groot. Op voedingswaardetabel.nl heb ik het nogmaals opgezocht, daar wordt aangegeven dat de hoeveelheid koolhydraten 65 en 67 gram zijn, en 352 en 359 kcal. Daar is het verschil weer heel erg klein.

Nu weet ik niet welke richtlijn ik ervoor moet aanhouden en loopt heel m'n planning in de soep =( is er hier iemand die mij kan vertellen welke richtlijn ik aan zou moeten houden?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:55

Dat is per gekookte pasta :)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 21:01

Op beide etiketten staat gekookt volgens aanwijzingen. Dus dan is 1 van de twee gewoon fout en die ggeeft de ongekookte waarde aan?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 21:02

Je volkoren pasta is gekookt, je normale pasta niet. Wat er verder ook op staat :+

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 21:03

Oké dank je ^^ dat verklaard een hoop

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:05

van volkoren pasta eet je ook automatisch minder omdat het meer vult.

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:54

Weet iemand misschien wat de voedingswaarde is van een kippenbout? Heb het al opgezocht maar kom er niet echt uit..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:41

Na een lange tijd dit topic niet bijgehouden te hebben, meld ik mij weer. :)

Heeft er iemand ervaring met tarwegras (als ik de naam goed heb onthouden) qua smaak? Ik ben verschillende smoothie/milkshake recepten aan het uitproberen als ontbijt en kwam deze ook tegen namelijk.

Zou tegen vermoeidheid en en energieopwekkend moeten werken.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:27

Tarwegraspoeder is viiieees haha! Je moet in ieder geval heel erg aan de smaak wennen in het begin. In smoothies met banaan of andere sterke smaken is het wel te doen. Maar je moet het niet over je ontbijtyoghurt strooien zoals ik laatst deed, echt niet te eten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:48

Ik vind tarwegraspoeder op een of andere manier heel erg smaken naar een soort gedimde hele zoete drop. Ik vond het niet heel erg, maar ik zou het idd niet aanraden om over je yoghurt te strooien :') In een smoothie met rood fruit, banaan en sinaasappelsap is het geen probleem :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:29

Ik vind tarwe gras heerlijk juist :') Maar voor de gezondheid hoef je dat soort dingen echt niet in huis te halen. Andere voedingsmiddelen bevatten dezelfde stoffen en zijn geen rib uit je lijf.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:43

Ik las dat spinazie dezelfde stoffen ongeveer bevat (en ook makkelijker te verkrijgen). Ik schrok al van de prijs, alleen omdat het zogenaamd biofood is, is de prijs flink hoger dan aanverwante groente.
Jammer, dit recept ging echt om tarwegras als hoofdbestanddeel, nu maar kijken voor iets anders.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:32

Ik zag dat ze nu ook spelt pasta en allerlei soorten bulgur, quinoa en couscous bij de AH hadden.

Weet iemand gezonde hartige snacks?
Ik snak af en toe echt naar zoutw dingen om te eten.

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:03

als ik zin heb in chips (zout), neem ik daarvoor in de plaats een handje grond-pinda noten, geroosterd, maar ongezouten. Mijn honger naar hartige snacks is dan meestal wel over.

Soms zondig ook wel eens en neem ik een gedroogd worstje :n

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:09

Wat is daar dan zo erg aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:23

Een gedroogd worstje kan ik ook heeeeel erg van genieten! Ik ben een beetje aan het combineren tussen het 's morgens drinken van shakes en het minderen op mijn koolhydraten.. Mag een hele hoop af en ik merk dat dit voor mij goed werkt. Gedroogd worstje wordt binnen koolhydraatarm eten heel erg aangespoord, als je die Facebook pagina bekijkt is het bijna het antwoord op alles :') Je moet niet een heel pak bifi-worstjes op een dag gaan eten, maar als tussendoortje of 's avonds iets om op te knabbelen is prima!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:47

Gefeliciteerd Phor!
Het lijkt wel alsof we steeds minder mogen eten en alles het stempel 'ongezond' krijgt... :=
*neemt nog een stukje chocolade*

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:51

Nou ik wilde ook wat gaan posten maar toen ik dat stukje over dat worstje las dacht ik dit is wel heeel erg. :D

Ik probeer ook zo gezond mogelijk te eten, ik maak veel zelf en eigenlijk niks uit pakjes. Ik eet wel brood, maar meestal met desem ipv gist. Zou nog wat meer fruit mogen pakken. :)

Overigens is gezond eten imo ook eten dat voor de geest zorgt, en ik zou doodongelukkig worden als ik alleen nog maar havermout met cacaonibs mocht. :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:05

Ik wil niet te vaak noten eten omdat mijn vriend daar allergisch voor is en dan mag ik hem niet meer kussen :D .

Gedroogde worstjes als in bifi worstjes vind ik niet zo lekker.

Hihi, sommige mensen kunnen wel overdrijven ja wat betreft ongezonde dingen :P .

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 16:10

Wat ik heerlijk vind is wat pompoen- en zonnebloempitten met een drupje olie bakken in de koekenpan tot ze bruin zien, met wat zeezout eroverheen :D

Met een gedroogd worstje is vast niets mis, maar aangezien dit het 'gezond eten'-topic is, snap ik de manier van formuleren wel. Voel me zelf ook sneller opgelaten om iets dat niet 100% gezond is in dit soort topics te zetten, terwijl ik er IRL weinig moeite mee heb :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:17

Ik vind het super leuk om hier mee te kletsen en dingen op te doen, en natuurlijk voel ik me er beter bij om te posten dat ik vanavond lekker een stuk zalm met quinoa/bulgur en courgette ga eten... Maar je moet jezelf ook wel gelukkig houden en ik kan echt genieten van het ene bifi-worstje wat ik op een dag mag _O- Ik vind het vooral prettig omdat ik het voor mezelf kan reguleren. Ik kan tegen mezelf zeggen dat ik 1 worstje mag, maar ik vind het moeilijk om tegen mezelf te zeggen dat ik 1 schaaltje chips mag. Vaak ligt de zak daar dan maar een beetje te loeren en dan wil ik eigenlijk gelijk de rest van de zak leeg eten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:30

Eet en drink met mate toch? Een beetje genieten van je leven hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:32

Precies. Het beste dieet is het dieet waar jij blij van wordt! Afvallen kan erg leuk zijn, als je het maar leuk voor jezelf maakt :)