[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:48

Ja dat dacht ik ook, maar helaas Scheve mond

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:01

Blinnii schreef:
Susan ;
Nou voor mij is één keer in de twee weken privéles nog steeds te veel, ik heb geen 50 euro per maand extra over daarvoor.
Ik verdien opzich wel genoeg, maar er zijn ook nog andere dingen waar mijn geld heen moet.
Maargoed de groepslessen zijn gratis, dus dan rijd ik daar gewoon wat vaker in mee. Lachen

met die lessen van evert had ik aan 1x per maand genoeg. kon ik weer 3 weken zelf sleutelen en dan de 4e week weer les. ideaal zo voor mij.

he ingrid, mocht je eindelijk in de buurt werken? Clown

sanne, plast de kat dan tegen de boom?

karin, wat balen van die lekkage zeg! wat nu? woon je in een huurhuis?

aniek, jammer dat het vandaag niet ging. wel fijn als je daar een paar keer kan gaan trainen. sowieso zijn uitstapjes altijd wel goed. alleen balen dat het een uur rijden is met peerd en wagen....

mijn dag uberslecht vandaag:
o: stukkie appeltaart
t: halve pistolet kaas
l: droog bolletje
t: franse frietjes, kleine mcshake
a: verse groentensoep en stokbrood met kruidenboter

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:04

Druk met paarden, modden en andere dingen, dus post niet maar lees wel mee. Lachen

Ik heb ook ongeveer 1x in de maand les, dan blijft het betaalbaar en ik krijg per les genoeg huiswerk mee om even zelf te oefenen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:05

imre, je gaat niet stoppen met hier posten vanwege je groene kleurtje hoor! denk d'rom!

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:06

Ik ga ook overleggen met mijn instructrice om 2 keer per maand te doen ofzo. Door omstandigheden is dat de laatste keren gebeurd en merk dat ik met het huiswerk van 2 weken terug nog steeds zoet ben Lachen

Ik woon inderdaad in een huurhuis. Ik zou in principe naar de huurdersbelangencommissie kunnen gaan, maar het punt is dat ze me wel altijd hebben geprobeerd te helpen. Het is blijkbaar gewoon moeilijke lekkage Boos!

Angelique, ech nie zo'n gezonde dag, maar wel lekker Tong uitsteken

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:15

Wees maar niet bang hoor Angelique. Haha! Ik vind jullie veel te fantastisch om te stoppen met posten!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:17

benangelique schreef:
aniek, jammer dat het vandaag niet ging. wel fijn als je daar een paar keer kan gaan trainen. sowieso zijn uitstapjes altijd wel goed. alleen balen dat het een uur rijden is met peerd en wagen....

mijn dag uberslecht vandaag:
o: stukkie appeltaart
t: halve pistolet kaas
l: droog bolletje
t: franse frietjes, kleine mcshake
a: verse groentensoep en stokbrood met kruidenboter

Ja idd, sinds ik geregeld met hem bij onze vereniging rijdt gaat het al veel beter indoor. Maar deze bak is gewoon heel veel te zien.

En balen van je dagje Ach gut Morgen weer fris beginnen! Knipoog

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:41

Ik probeer altijd zo'n 3 keer in de maand te lessen..

1 of 2 keer samen (kost me dan 17,50 voor een uur) en nog een keer alleen (30 euro voor een uur)... En mocht nu ook weleens een keer een half uurtje (normaal doet ze dat niet, maar omdat hij zo jong is mocht dat wel een keer, dan kost het me 17,50 euro) Onze bak is dan ook niet fijn... en daar wel heel fijn, dus om in de winter dan toch nog beetje regelmatig goed te kunnen rijden doe ik wel regelmatig lessen en tjaa vind het ook wel belangrijk omdat Pablo nog erg veel moet leren en ik ook nooit eerder een paard zelf heb doorgereden / dingen aangeleerd (alleen zadelmak gemaakt, maar nooit doorgereden)

Aniek, wel fijn dat je een keer mag oefenen daar Lachen

Karin, is te hopen dat ze t nu dan eindelijk goed oplossen die lekkage... anders blijf je bezig zeg!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:54

Ik voel me zó slecht Verdrietig
Ik vertelde iemand dat ik het niet leuk vind als iemand oordeeld over het rijden van mij, tewijl ze mij nooit hebben zien rijden (dat gebeuren met bijrijdsters enzo wat ik jullie volgens mij al heb verteld). Zegt diegene: nou misschien is het juist goed voor Madeira om doorgereden te worden door andere. Ik zeg, ik leer het vanzelf wel toch.. ik bedoel, krijg goed les enzo. Nu heb ik 't gevoel of ik Madeira mishandel ofzo, omdat ik alleen op haar rijdt (ja, af en toe een nicht, vriendin, schoonzus ofzo, maar ik voornamelijk). Mag ik jullie mening? Want anders moet het maar zo als ik het toch niet kan volgens iedereen Verdrietig

Het liefst zou ik het zelf doen.. Ik heb haar sinds 8 oktober en ik vind dat het aardig gaat, ze is hartstikke braaf enzo.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:06

Het is altijd goed voor een paard om af en toe door iemand anders gereden te worden, zeker als diegene handiger is dan de eigenaar zelf. Ja Dat hoef je helemaal niet persoonlijk op te vatten hoor Paulien. Lachen Ik heb voor mijn jonge paard nu een vaste bijrijder die Z-dressuur rijdt, dus veel meer kan dan ikzelf. Zij zet de puntjes op de i, terwijl ik mijn eigen dingen train. Werkt echt super! Voordat zij er was had ik hulp van een vriendin die ook Z rijdt en een meisje dat veel beter IJslanders kan rijden dan ik. Echt, ik vind het alleen maar fijn. Ook in mijn omgeving ken ik aardig wat mensen die een bijrijder hebben die beter kan rijden dan zijzelf. Is geen schande hoor, en het maakt het voor jou ook makkelijker! Als Madeira een bepaalde oefening beter kan, dan heb jij die ook sneller onder de knie. Ze zeggen toch niet dat jij slecht kan rijden?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:10

Imre, komt het wel op neer. ''Laat haar maar rijden door iemand die beter kan rijden.'' Maar als jij gewoon lekker plezier hebt met je paardje, waarom moet dat dan.. Ik hoef heus niet in de Z te komen. Maar ik wil wel wat het beste voor haar is... Dus dan maar iemand zoeken die mijn paard beter kan berijden... Vind het niet leuk, maar wat het beste voor haar is wil ik graag doen.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:22

Je moet niets Paulien! Het is jou paardje, en je moet zelf beslissen wat je wilt! Als jij lekker zelf met haar aan de gang wilt en haar/jezelf dingen wilt leren dmv lessen is dat toch prima Lachen

Ik doe dat ook hoor, ik heb ook geen ervaring met het doorrijden van paarden (alleen zadelmak maken en dat je er buiten op kon rijden, maar niet dressuurmatig doorrijden) en ja Pablo moet nog heel veel leren.. maar vind ik juist leuk en met bijna iedere week les komt dat ook zeker goed Lachen En mijn instructrice raadde 't me juist af, om andere op hem te laten rijden. Omdat Pablo heel snel leert en dus ook snel verkeerde/andere dingen leert als ik iemand anders erop laat. En denk dat het voor hem juist verwarrend is als er op dit moment twee verschillende personen op hem gaan rijden, omdat hij het allemaal nogal moeilijk vind. Maar goed zo denk ik erover... En het zal ook zeker wel goed zijn om iemand er op te laten die aardig hoog rijd, kan je paard ook veel van leren natuurlijk maar dan moet diegene wel op dezelfde manier rijden als jezelf doet. Maar ik vind het ook leuker om m'n pony alles zelf te leren, met de juiste begeleiding lukt dat ook zeker, maar wel belangrijk is dan dat je regelmatig les hebt. Lachen (maar dat vind ik helemaal niet erg, ik houd van lessen haha Haha! )

Dus Paulien, lekker doen wat je zelf wilt Lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:24

Ja, ik wil het liefst ook zelf doen. Maar hoor steeds dat het 'beter voor je paard is'. En ik wil het beste voor mijn paard... Ik krijg ook super begeleiding. Daar ben ik erg blij mee. En neem ook zeker 1x per week privéles. Ja

En ik laat wel is mijn nicht ofzo er op rijden (kan erg goed rijden) maar dat is 1x in de 100 jaar (als je snapt wat ik bedoel). Ik ben voornamelijk haar ruiter zeg maar.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:42

Ik rij mijn beide paarden 3x in de week en ze worden allebei nog 1x in de week door iemand anders gereden. Ik vind het erg belangrijk dat er af en toe een andere ruiter op zit.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:45

Waarom vind je dat zo belangrijk Irme? Vind je dat niet juist verwarrend voor je paard? Net als bij pablo, die is nog jong en moet nog erg veel leren (en dan heb ik het alleen nog maar over de basis, dat moet hij ook nog op een goede manier leren) dan lijkt mij dat juist verwarrend, in zo'n fase lijkt mij duidelijkheid en consequent zijn er belangrijk en dat wordt lastig als er twee verschillende mensen op rijden en dingen willen leren...

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:47

Je paard leert misschien iets sneller als je er iemand op laat rijden die verder is als jij zelf. Maar je hoeft natuurlijk helemaal niks. Met de juistje begeleiding/les kom jij er heus ook wel met Madeira!!

Ik rij juist het liefst een paard (Poes in mijn geval) gewoon zelf. Tuurlijk kan er wel eens iemand anders op, maar heb liever niet dat er regelmatig andere mensen op rijden. De een rijdt nou eenmaal anders als de ander, kent je paard niet etc. etc.
Poes is nog al zacht in de mond en een eerdere instructrice heeft er eens opgezeten die met een nogal strenge hand rijdt. Met als gevolg dat hij 2 week achter de teugel bleef lopen.

Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Het is jouw paard en jij beslist wie er wel of niet op komt. Als jij lekker met les je gangetje gaat en het gaat goed, is dat prima. Wil jij eens kijken hoe het is als er iemand anders op rijdt, moet je er iemand anders op laten.
Er is niks slecht aan zelf op je paard rijden en samen groeien, zeker niet met goede begeleiding!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:52

Voordeel van een eigen paard is dat je zelf de extra ruiter/bijrijder kan uitzoeken en als ze niet bevalt ook weer kan wegsturen. Lachen Ik had nogal een eisenpakket en ben er de eerste weken ook bij geweest als de dames kwamen rijden om er zeker van te zijn dat het goed ging. Jónas is ook snel verreden, dan ben ik inderdaad ook weer twee weken bezig om hem normaal te laten lopen. Daarom voor hem een bijrijder die lekker met hem in het bos rijdt en niet teveel aan zijn knopjes zit. Voor hem is het belangrijk dat hij regelmatig loopt, niet dat hij verbetert. Dat doe ik zelf wel.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:55

Tja het ligt er aan wat voor Paulien de meerwaarde ervan is.
Redenen voor een bijrijder zijn imo;
a) als je zelf niet genoeg tijd hebt om je paard de beweging en aandacht te geven.
b) als je graag wilt dat je paard hogerop komt als sportpaard, maar dit zelf niet (binnen een gewenste tijd) kan bereiken.

Maar als je gewoon lekker recreatief wil rijden en je hebt zelf ook genoeg tijd om je paardje lekker te rijden, waarom zou je dan een bijrijder nemen...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:47

Bij mij mag echt wel is een vriendin/nicht/schoonzus rijden. Maar die ken ik, zijn niet vreemd voor me. Lachen

Aniek, ik heb genoeg tijd en ik wil gewoon kijken waar wij komen. Het maakt me niet uit als dat geen Z ofzo is, of zelfs geen L. Ik vind het veel belangrijker dat ze zich ontspant bij mij en mij vertrouwt. Lachen

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:51

Nou super toch! Waarom zou je dan iemand anders je paardje laten rijden, zolang jullie veel plezier hebben samen.

Als je ooit tegen iets aan loopt waar jij de ervaring niet voor hebt kan je altijd nog iemand vragen om een paar keer te helpen. Maar zou het iig zelf proberen!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 09:27

Goedemorgen dames! Lachen

@Aniek: je hebt gelijk Lachen. Maar als mensen zeggen 'het is beter voor je paard' word ik altijd zo onzeker, bang dat ik voor het verkeerde kies voor Madeira..

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:36

Meid, je moet niet zo onzeker zijn. Gewoon doen wat je zelf wilt! Tuurlijk kun je naar advies van anderen luisteren maar je uiteindelijk beslis je zelf. En het is ook niet zo dat als je iets kiest dat dat verkeerd is, je kiest gewoon voor iets anders dan die anderen zeggen. Maar dan kom je er ook wel. Bijna alles is te leren dus met lessen kom je er wel. En als je dan uiteindelijk een keer ergens tegen aan loopt wat niet lukt kun je altijd nog overwegen iemand anders erop te laten. Maar dat kan altijd nog. Ga gewoon lekker zelf rijden nu, en geniet ervan Lachen

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:41

Idd Paulien, ik ga met Pivanti mee... gewoon doen wat jou het beste lijkt... ik kan me niet voorstellen dat jij een keuze maakt die slecht voor Madeira zou zijn!

Nou, ik heb bijna alle kerst- en verjaardagscadeautjes binnen, morgen nog even half staatslot kopen en dan ben ik helemaal klaar...
En morgen even naar de kapper en de nagelstyliste voor een nieuwe set gelnagels.. en daarna nog naar de sportschool en onder de zonnebank... Poeh, dat wordt een lekker druk dagje... Haha! Oja, ik moet ook nog drank halen voor de verjaardag van m'n vriend, en hapjes natuurlijk... Vingers aflikken

Vandaag dan maar lekker rustig aan doen

Mijn dag:
O: klein kommetje kellogs met magere aardbeienyoghurt
T: 2 mandarijntjes
L: tosti kaas
T: plakje zelfgebakken appelkaneelcake
A: ?
T: ?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:01

Ik heb even niet bijgelezen, geen tijd voor, sorry! Lachen

Ontbijt : bruin pistoletje, ene helft met kipfilet en de ander met abrikozenjam
tussendoor : - laat ontbijt (of misschien nog een appel ofzo)
Lunch : wit kaiserbroodje met iets
tussendoor : ..
Avondeten : gourmetten bij collega = ons kerstdiner! Haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:05

Ik denk dat ik inderdaad lekker zelf ga rijden Haha! kan altijd nog kijken. Ben gewoon echt veelste bang dingen fout te doen he.

Belinda, ik vind het erg netjes, misschien nog wat fruit tussendoor?