Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Blinnii schreef:Susan ;
Nou voor mij is één keer in de twee weken privéles nog steeds te veel, ik heb geen 50 euro per maand extra over daarvoor.
Ik verdien opzich wel genoeg, maar er zijn ook nog andere dingen waar mijn geld heen moet.
Maargoed de groepslessen zijn gratis, dus dan rijd ik daar gewoon wat vaker in mee.

Ik vind jullie veel te fantastisch om te stoppen met posten! benangelique schreef:aniek, jammer dat het vandaag niet ging. wel fijn als je daar een paar keer kan gaan trainen. sowieso zijn uitstapjes altijd wel goed. alleen balen dat het een uur rijden is met peerd en wagen....
mijn dag uberslecht vandaag:
o: stukkie appeltaart
t: halve pistolet kaas
l: droog bolletje
t: franse frietjes, kleine mcshake
a: verse groentensoep en stokbrood met kruidenboter
Morgen weer fris beginnen!

Dat hoef je helemaal niet persoonlijk op te vatten hoor Paulien.
Ik heb voor mijn jonge paard nu een vaste bijrijder die Z-dressuur rijdt, dus veel meer kan dan ikzelf. Zij zet de puntjes op de i, terwijl ik mijn eigen dingen train. Werkt echt super! Voordat zij er was had ik hulp van een vriendin die ook Z rijdt en een meisje dat veel beter IJslanders kan rijden dan ik. Echt, ik vind het alleen maar fijn. Ook in mijn omgeving ken ik aardig wat mensen die een bijrijder hebben die beter kan rijden dan zijzelf. Is geen schande hoor, en het maakt het voor jou ook makkelijker! Als Madeira een bepaalde oefening beter kan, dan heb jij die ook sneller onder de knie. Ze zeggen toch niet dat jij slecht kan rijden?
En mijn instructrice raadde 't me juist af, om andere op hem te laten rijden. Omdat Pablo heel snel leert en dus ook snel verkeerde/andere dingen leert als ik iemand anders erop laat. En denk dat het voor hem juist verwarrend is als er op dit moment twee verschillende personen op hem gaan rijden, omdat hij het allemaal nogal moeilijk vind. Maar goed zo denk ik erover... En het zal ook zeker wel goed zijn om iemand er op te laten die aardig hoog rijd, kan je paard ook veel van leren natuurlijk maar dan moet diegene wel op dezelfde manier rijden als jezelf doet. Maar ik vind het ook leuker om m'n pony alles zelf te leren, met de juiste begeleiding lukt dat ook zeker, maar wel belangrijk is dan dat je regelmatig les hebt.
(maar dat vind ik helemaal niet erg, ik houd van lessen haha
)
Ik had nogal een eisenpakket en ben er de eerste weken ook bij geweest als de dames kwamen rijden om er zeker van te zijn dat het goed ging. Jónas is ook snel verreden, dan ben ik inderdaad ook weer twee weken bezig om hem normaal te laten lopen. Daarom voor hem een bijrijder die lekker met hem in het bos rijdt en niet teveel aan zijn knopjes zit. Voor hem is het belangrijk dat hij regelmatig loopt, niet dat hij verbetert. Dat doe ik zelf wel.

. Maar als mensen zeggen 'het is beter voor je paard' word ik altijd zo onzeker, bang dat ik voor het verkeerde kies voor Madeira..
Oja, ik moet ook nog drank halen voor de verjaardag van m'n vriend, en hapjes natuurlijk... 

kan altijd nog kijken. Ben gewoon echt veelste bang dingen fout te doen he.