Nou er staat weer een biscuit in de oven, dit keer met een betere mixer gemaakt (heb m'n mixer teruggebracht waar ik m'n vorige taart mee had gemaakt, wat een gammel ding, wist toen waarom hij maar 20 euro kostte ). Er kwam een veel mooier en voller beslag van. Dat is te merken ook, ik zie nu al dat hij veel hoger rijst, hij is nu al haast tot de bovenkant, die wordt me toch hoog als er nog 2 laagjes vulling tussenkomt Ben benieuwd
Mayo
Geplaatst: 16-10-09 17:26
Vaag, klinkt de biscuit weer nat Hij is tot op de rand van de bakvorm gerezen en ik heb voor een vierkante 20x20 vorm 330 gr biscuitmix, 5 eieren (M) en 33ml water gebruikt, 12 minuten op stand 3 gemixt (was een goed opgeklopt 'luchtig' beslag. Moest 35 minuten in de oven (onder-bovenwarmte: 10 min 135 graden, 10 minuten 150 graden en resterende tijd 170 graden), uiteindelijk nog bijna een kwartier extra gegeven, omdat m'n satéprikker klam bleef. Dat staat ook zo in het schema wat ik heb Hij ziet er gewoon normaal uit verder, alleen heeft een nat geluid Hij is wel ieeeeetsje ingezakt in het midden, maar goed de bovenkant ligt nu onderop
asjemenou
Geplaatst: 16-10-09 20:23
Hoe bedoel je nat? Is hij wel goed gaar dan?
Als je denkt dat hij klaar is, moet je voorzichtig op je kapsel duwen met je vingers. Niet met het puntje van je vinger, maar een paar platte vingers zeg maar. Als het kapsel mooi terug veert en je ziet er niks meer van.dan is hij gaar en hoort hij helemaal niet in te zakken.
Je hoort het kapsel wel als je erop drukt, lijkt een beetje op de luchtbelletjes die ontsnappen ofzo.
Oh-oh.. Ik ga morgen voor het eerst biscuit maken en ik heb al problemen met een gewone cake Ik ben heul benieuwd, en als het écht niet lukt maak ik wel gewoon cake.. Gelukkig heb ik assistentie (beter: heeft zij assistentie in de vorm van mij )
Hmm, op de verpakking stond dat de biscuit 30 minuten in de oven moest maar ik heb het maar 15 minuten langer gedaan, want hij was nog helemaal niet goed! Dat had ik met cakes ook telkens, weet echt niet wat ik fout doe
Verder issie prima gelukt voor zover ik nu kan beoordelen, ik verbaas me er telkens weer over hoe licht 'ie is!
Imd; dat kan natuurlijk aan je oven liggen Maar over het algemeen doe ik dingen ook wat langer of nét iets heter in de oven, dan op de verpakking staat hoor