Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:24

nouja, ik kan wel weer een hele waslijst opnoemen met waarom dit gewoon erg slecht is, geloven doe je me toch niet
Kijk, als je meer eet en vooral gezond meer heb je ook niet zo'n behoefte om slecht te eten. Het moet een gewoonte worden.

Maarja, ik geloof dat ik tegen het plafond banketstaaf. Je hoeft inmiddels niks meer af te vallen, zit zelfs tegen ondergewicht aan, en in je laatste bericht naar mij toe gaf je aan graag een gezond schema te willen en beter te gaan eten. Dat je je slecht voelt als je teveel eet zit tussen je oren, want a. kom jij van zijn lang zal ze leven nog niet op TEVEEL uit voor je leeftijd, lengte en gewicht en b. je kan ECHT beter teveel gezonde dingen eten dan te weinig en dat compenseren met vanallerlei troep.

Maarja

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:34

Zeg laura

Wat kan ik eten met "weinig calorietjes", véél eiwiten en geen gek veel vet gehalte. Want mijn eiwitinname op een dag is altijd erg laag vind ik. (rond de 20%, dus ik zit vrij hoog in koolhydraten door fruit, yoghurt en volkoren broodthingies).
Verder dan een eitjes (evt zonder het geel) kom ik nl. zelf niet.
Een stukje zalm ofzo ok ... Maar die is dan ook weer vrij vet. Waardoor mijn vetinname weer stijgt.

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:58

Laura schreef:
nouja, ik kan wel weer een hele waslijst opnoemen met waarom dit gewoon erg slecht is, geloven doe je me toch niet
Kijk, als je meer eet en vooral gezond meer heb je ook niet zo'n behoefte om slecht te eten. Het moet een gewoonte worden.

Maarja, ik geloof dat ik tegen het plafond banketstaaf. Je hoeft inmiddels niks meer af te vallen, zit zelfs tegen ondergewicht aan, en in je laatste bericht naar mij toe gaf je aan graag een gezond schema te willen en beter te gaan eten. Dat je je slecht voelt als je teveel eet zit tussen je oren, want a. kom jij van zijn lang zal ze leven nog niet op TEVEEL uit voor je leeftijd, lengte en gewicht en b. je kan ECHT beter teveel gezonde dingen eten dan te weinig en dat compenseren met vanallerlei troep.

Maarja

Maar, veel mensen eten vóór een dieet nog neit eens 1500, waarom zou je dan om af te vallen wel zoveel eten.
Op reclames zeggen ze altijd mens eet GEMIDDELD 2000 kcal maar dat betekent dus niet dat iedereen zoveel eet.
Als ik iedere dag 1500 kcal zal eten zou ik niet afvallen en daar heb ik ook helemaal geen trek in (wel met snoep natuurlijk, maarja dan zit je ook zo aan die calorieen).
Ik ga ook niet dooreten als mijn lichaam zegt dat ik genoeg heb gehad. calorieen zeggen niet zoveel hoor gewoon naar je lichaam luisteren.

Heb vandaag ongeveer 600/700 gehad al maar das nog weinig tegenover normaal dat ik in de stad ben altijd effe langs bakker bart enzo
Alleen nog avondeten en vanavond flink wat baileys dus zit vandaag wel hoog.
En weer een stuk pizza denk ik, heb altijd zo'n vreetbuien als ik alcohol drink

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:59

Belsje schreef:
Zeg laura

Wat kan ik eten met "weinig calorietjes", véél eiwiten en geen gek veel vet gehalte. Want mijn eiwitinname op een dag is altijd erg laag vind ik. (rond de 20%, dus ik zit vrij hoog in koolhydraten door fruit, yoghurt en volkoren broodthingies).
Verder dan een eitjes (evt zonder het geel) kom ik nl. zelf niet.
Een stukje zalm ofzo ok ... Maar die is dan ook weer vrij vet. Waardoor mijn vetinname weer stijgt.

Waarom zonder eigeel? daar zitten juist de meeste eiwitten!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 17:09

In eiwit en eigeel zit ongeveer evenveel eiwit alleen zit in eiwit stukken minder vet dan in het geel .
En er staat eventueel ... Als ik 1 ei eet eet ik dat mee op ... Maar dan kan ik nog drie witjes ook meeeten als het hardgekookte zijn ofzo (vind dat geel in hard gekookte versie ook niet lekker)

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 17:14

Ik vind alleen eiwit ook lekkerder..
Maar toch, het is gewoon slecht om zo weinig te eten.
Als je dan 1x een zak chips of een stuk taart neemt kom je meteen aan.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 17:34

Dat is wel weer zo
Ik denk altijd dat ik best wel veel eet, maar nu heb ik met m'n avondeten erbij 765 kcal.. en ja, dat is idd te weinig. Maar ik pak straks nog wel wat iets van cashewnootjes ofzo

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 17:45

Mazzel-meid schreef:
Ik lees eigelijk alleen mee, plaats zelf weinig.., maar wauw, Laura! Wat een superresultaat zeg! Super

Ik ben deze week ook wel weer redelijk goed bezig,
mijn dagje vandaag;

Ontbijt; 2 boterhammen kipfilet

tussendoor; appeltje

Lunch: 2 boterhammen kipfilet

tussendoor; paar wortels

Zit nu op 388 kcal

Misschien dat ik morgen wel weereens op de weegschaal ga staan, hopelijk is het niet te erg..

Niet te hopen dat je vanavond plotseling nog een eind moet fietsen of rennen;Dan zou het wel eens fout kunnen gaan.......

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 17:56

FlairS schreef:
Niet te hopen dat je vanavond plotseling nog een eind moet fietsen of rennen;Dan zou het wel eens fout kunnen gaan.......

Hoe bedoel je dat?
Ik moet vanavond nog een stukkie hardlopen, maar dat overleef ik wel hoor

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 17:58

In eigeel zit vnl vet, in eiwit zit eiwit (goh )

Belsje:
eiwitbronnen: kipfilet, ei, tonijn uit blik op waterbasis, kalkoenfilet, kwark, magere yoghurt.

Poison: Niet met je eens. Als je EERLIJK uitrekent wat de gemiddelde mens binnen krijgt, daarbij alle stiekeme dropjes en glaasjes cola optelt, kom je veelal best over die 1500. Jouw eetpatroon is nu dus: op goede voedingstoffen bezuinigen, en de calorieen die je daarmee bespaart aanvullen met slechte dingen zoals pizza en baileys. Niet zo goed dus. Dat calorieen niet alles zeggen ben ik helemaal met je eens, ik was ook nooit een calorie-teller, tot bleek dat je dan toch snel te laag gaat zitten. Waarom dooreten als je lichaam aangeeft dat je vol zit? Dat moet je ook niet doen, maar je moet 5/6 keer per dag een kleine gezonde maaltijd eten. Daar word je niet propvol van, maar je komt WEL aan je gezonde dagelijkse behoefte, en guess what; je valt af.
Want ik gok dat jij dat hiermee niet bereikt.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 17:59

Mazzel-meid schreef:
FlairS schreef:

Hoe bedoel je dat?

Omdat je wel erg weinig calorieen binnen hebt gekregen en je met hardlopen best veel calorieen verbruikt.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:00

Mazzel-meid schreef:
FlairS schreef:

Hoe bedoel je dat?

Ik snap niet dat een intelligente meid als jij zo'n plaat voor de kop kan hebben.
Ik zal speciaal voor jou nog eens een kleine post maken wat er in je lichaam gebeurt als je op 300 kcal pd gaat hardlopen.....

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:01

Wtf is kwark :p

Dat heb ik nu dus al zovaak zien voorbijkomen en het enige wat ik vind waar kwark opstaat is een emmertje van een halve kilo uit de lidll met vruchtensmaakjes.
Is dat het?
Of bestaat daar ook een natuursmaakje van?

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:45

Laura schreef:
In eigeel zit vnl vet, in eiwit zit eiwit (goh )

Belsje:
eiwitbronnen: kipfilet, ei, tonijn uit blik op waterbasis, kalkoenfilet, kwark, magere yoghurt.

Poison: Niet met je eens. Als je EERLIJK uitrekent wat de gemiddelde mens binnen krijgt, daarbij alle stiekeme dropjes en glaasjes cola optelt, kom je veelal best over die 1500. Jouw eetpatroon is nu dus: op goede voedingstoffen bezuinigen, en de calorieen die je daarmee bespaart aanvullen met slechte dingen zoals pizza en baileys. Niet zo goed dus. Dat calorieen niet alles zeggen ben ik helemaal met je eens, ik was ook nooit een calorie-teller, tot bleek dat je dan toch snel te laag gaat zitten. Waarom dooreten als je lichaam aangeeft dat je vol zit? Dat moet je ook niet doen, maar je moet 5/6 keer per dag een kleine gezonde maaltijd eten. Daar word je niet propvol van, maar je komt WEL aan je gezonde dagelijkse behoefte, en guess what; je valt af.
Want ik gok dat jij dat hiermee niet bereikt.

Duh dat er in eiwit eiwitten zitten weet ik ook wel, maar ik heb toch ooit eens van JOU gelezen dat de MEESTE eiwitten (en goede vetten) in t eigeel zitten.
Bovendien vind ik het eiwit alleen naa niks smaken.

Nee mn eetpatroon is niet op goede dingen bezuinigen en aanvullen met pizza. Niet te snel conclusies trekken, ik had het over vandaag en niet mijn standaard dag.
En tuurlijk drink ik op z'n tijd lekker wat alcohol en eet ik wat lekkers, ik geniet van het leven, zullen jullie ook eens moeten doen ipv de hele dag droge boterhammen en eiwitten te eten en uit te rekenen hoeveel % voedingstoffen je binnen krijgt
Sommigen slaan echt teveel door of hebben niets beters te doen ofzo, want als je gewoon naar je lichaam luistert val je heus wel af.

Gok/denk maar over je eigen, want ik heb al aardig wat bereikt en als je een beetje slim bent laat je het gewoon nooit tever komen.

Maargoed ga gerust allemaal door met iedere dag sporten, calorieen tellen, %'en uitrekenen en vooral geen alcohol drinken en lekker uit eten te gaan want ojee dat is je eetprogrammaatje verstoord.
Ohja blijf ook niet te lang in bed liggen want dan ben je ook helemaal de kluts kwijt wat je eet programma betreft!

Ik ga zo lekker de kroeg in met m'n baileys en pizza

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:46

Maar Poison, ik las ergens dat jij anorexia hebt gehad, of vergis ik me?
Dus vind jij jezelf niet slim, want je hebt het dus wel te ver laten komen?

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:52

Ik heb het niet tever laten komen. Ik ben nooit dik geweest, wou enkel 5 kilootjes minder en dat is me ruim gelukt.
Ik zou mezelf haten 80 kilo woog! never dat ik ook zwaarder wordt dan 60 kilo.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:55

Dus dat was jij niet?

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:58

Jawel dat was ik maar geen anorexia maar boulimia.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:59

Poison schreef:
BlaBla

Wat een flauwe post zeg
Daar ga ik niet eens op in.
Doeg

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:04

Poison schreef:
Jawel dat was ik maar geen anorexia maar boulimia.

Dan weet je imo niet waar je mee bezig bent

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:07

En wat is dat dan precies?

Sorry maar dat gekat op elkaar, Laura probeert alleen maar te HELPEN! Af en toe lijkt het net alsof mensen denken dat dat niet zo is, en ze alles beter weten, maar volgens mij is zij wel degene die hier het meeste weet van eten enzo zo'n beetje. En aangezien haar resultaat zal het gerust geen onzin zijn!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:26

Dan kots je je eten uit..

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:37

Ow oke, heel verstandig ja!

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:54

Belsje schreef:
Wtf is kwark :p

Kwark is wat ze hier platte kaas noemen Belsje... In de gb hebben ze er potten van 250-500 en 1000g van en kleine potjes per portie... In naturel en met fruitsmaakjes... Staat bij de yoghurt enzo...

Poison, je reactie vind ik eigenlijk wel een beetje vreemd... Klinkt alsof je in de aanval schiet om je te verdedigen...

Trouwens, denk dat hier in dit topic heel goed de nadruk wordt gelegd op het feit dat eten niet je hele leven moet gaan beheersen... En dat verstandig eten ook inhoud dat je je af en toe eens moet kunnen laten gaan... In een goed eetpatroon is daar ook ruimte voor zonder dat je gaat freaken dat je gaat aankomen na een dagje ongezond eten... Dus ik vind je reactie ook een beetje 'over the top'.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 22:39

Ik ben erg blij met de verstandige opmerkingen van Laura!!!!!