Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamara1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:18

Ik kom even binnen vallen, ik volg sinds kort dit topic :)

Ik kwam deze tegen bij de Action voor €0,49 per stuk :)

Afbeelding

Ingredienten zijn:
Rood:
Gedroogde dadels, rauwe amandelen, rauwe gojibessen 9%, gedroogde kokos, cacaopoeder 4%, haver noten, lijnzaad, rauwe geplette cacaobonen 2%, agavesiroop, geconcentreerde druivensiroop.

Geel:
Gedroogde dadels, gedroogde banaan 25%, rauwe amandelen, hennep-eiwit 5%, lijnzaad, haver noten, agavesiroop, geconcentreerde druivensiroop.

Blauw:
Gedroogde dadels, gedroogde cocos 20%, rauwe cashewnoten, chiazaad 5%, haver noten, lijnzaad, agavesiroop, geconcentreerde druivensiroop.

Ik moet ze overigens nog proeven of ze lekker zijn :')

Magrathea

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:21

Oeh lekker! Vegan verpakte repen zijn altijd zo duur :(

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:16

Nice! Ik ga ze ook proberen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:17

O trouwens ik wil toch even heel blij melden dat ik vorige week een Vegafit-pakket heb gewonnen via Facebook *\o/* Dit door een zielig verhaal op te hangen over de armetierige studenten die ik en mijn vriend zijn _O-

tamara1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:50

Leuk! Eetsmakkelijk alvast! :Y) :9

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 01:01

Ohh wat relaxt! Eet smakelijk vast :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 07:58

Oh wat gaaf dat je zo’n pakket hebt gewonnen! Wat zit er in?

En die Action repen ga ik ook proberen, al klinkt het niet echt lekker :+

Bij ons kerstdiner wordt er gezorgd voor de groente, maar moeten we zelf voor de vleesvervangers zorgen. Nu wil ik eigenlijk geen simpele vervangers kopen, maar echt iets lekkers maken. Hebben jullie nog ideeën?
Ik maak sowieso portobello carpaccio en oesterzwam ragout, maar verder..?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:53

Overmorgen wil ik een kerstdiner maken voor mij en een vriend, bij hem thuis. Hij heeft alleen geen oven. Hebben jullie tips voor wat lekker en feestelijk kan zijn? Ik dacht even aan gevulde paprika (met risotto ofzo) maar kan dat zonder oven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:53

Risotto kan prima zonder oven maar gevulde paprika's lijkt me toch wel lastig, die gaan hier bij mij toch wel altijd in de oven. Denk dat het niet zo lekker gaart zonder..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:59

ik heb zelf thuis wel een oventje, misschien kan ik ze daar op de 1 of andere manier opwarmen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 19:00

Als je ze al in de oven gebakken hebt kan je ze denk ik wel in een pannetje even voorzichtig weer opwarmen hoor, dat lijkt me niet echt een probleem. Alleen goed uitkijken dat de onderkant dan niet verbrandt! Misschien stomen ofzo?

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:07

Je zou portobellocarpaccio bij jou thuis in de oven kunnen maken en dat als koud voorafje naar hem mee kunnen nemen. Als hoofdgerecht kun je bijvoorbeeld ook vegan beef stew met gekookte aardappels / aardappelpuree maken met daarnaast agavesiroop-mosterdspruitjes. De carpaccio en vegan beef stew staan hier al vaker gelinkt, het spruitjesrecept (honing vervangen door agavesiroop oid): https://lekkertafelen.nl/recepten/honin ... spruitjes/. Kan allemaal op het fornuis gemaakt worden. :D

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:21

Ik heb op reis regelmatig gevulde paprika's in een hogere koekenpan gemaakt en dan met een deksel er overheen. Dan kun je je eigen oven creëren, werkt echt prima :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 21:16

Bedankt voor de ideeën! De beef Stew wordt hem niet, hij lust totaal geen wijn, maar ik ga eens naar die andere dingen kijken :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 21:19

Mijn zoontje had vandaag kerstdiner op school, waarbij iedereen hapjes mee moet nemen. Er is altijd genoeg vegetarische keuze in zoete gerechtjes en tomaatjes en zo, maar 1 kind had naast de wraps met vlees ook een speciaal bakje mee voor mijn zoontje met een vegetarische variant van de wraps. Zo lief dat er speciaal moeite voor gedaan werd. Mijn zoontje was er super blij mee, en heeft de wraps ook lekker opgegeten, terwijl hij normaal bij zulke gelegenheden meer van de zoete hapjes is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 21:29

Aardappelen uit de braadpan zijn ook altijd heeel lekker :~

Sharani, leuk zeg! Had je toevallig op Facebook voor suggesties gevraagd? Ik zag namelijk in een bepaalde groep iemand iets vragen over hapjes op school voor vandaag :)

Vandaag was de laatste dag van de groentenman op de markt voor de komende 2 donderdagen dus ik heb even flink ingeslagen en mijn vriezer ligt nu heerlijk vol met allerlei groenten, en er staan nog 2 grote pannen soep klaar die ook de vriezer in gaan :D (voor de nieuwsgierigen: courgettesoep met een beetje sojamelk en tomatensoep met meegekookte in-sojamelk-geweekte-cashewnoten, beiden gepureerd) Daar word ik altijd zo blij van, een goed gevulde voorraad met gezond eten *\%/*

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:37

Wat leuk voor hem, Sharani!

En lekker, zo'n vrieskist :). Ik heb helaas alleen zo'n slecht vriezend vakje bovenin mijn koelkast. Geen ruimte voor meer.

Ik las op internet iets over blancheren van paprika. Daar ga ik morgen gewoon even testen! Paprika blancheren, daarna even aanbakken in een pan, daarna vullen :) ik ga hem vullen met gele rijst, champignons, doperwtjes, cashewnoten en een beetje kaas :) Ik ben benieuwd of het lukt :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:15

Sheran ik schuif de paprika altijd gewoon in de oven terwijl ik de vulling aan het klaarmaken ben. Nietend de oven voorverwarmen maar zo erin schuiven en dan op 180 graden. Tegen de tijd dat ik klaar ben met de vulling zijn de paprika’s lekker zoet.

Lijkt me lekkerder dan blancheren. Maar als dat goed lukt is dat natuurlijk wel veel makkelijker.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:55

Je zou ook kunnen kiezen voor een portobello of courgette? Die zijn iets makkelijker in de pan :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:51

Zijn portobello's echt makkelijker in de pan? Die moet je toch echt garen? Bij een paprika is het niet zo erg als hij rauw is :). Nelleke: gewoon thuis in de oven en dan bij hem even in de pan opwarmen?

Courgette vind ik zelf echt niet lekker, dus dat wordt hem niet, maar bedankt!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:07

Niet per se makkelijker, wel gewoon goed te doen. Ik zou wel een braadpan adviseren

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:34

Of juist een grilpan, dan krijg je daar ook nog wat leuks van mee :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:40

Hebben we beide niet, we hebben alleen wok en koekenpan. Vegetarische studenten...
Ik probeer wel wat :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:34

Potobello in de wok of koekenpan, dekse erop en lekker laten garen. Als laatste even kort aanbakken in de pan en klaaaaaar

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:03

Ik heb net wat getest en het was heerlijk :)

Ik heb de bovenkant van de paprika eraf gehaald en de paprika gekookt en daarna afgespoeld met koud water. De vulling was rijst, gekookt met kurkuma (dus eigenlijk gele rijst), lente-ui, kastanjechampignons, stukjes cashewnoot, doperwten en daar doorheen een beetje geraspte kaas. Kruiden met kerrie, peper en beetje zout. Paprika een beetje aangebakken, vulling erin en klaar. Dit ga ik zeker vaker maken!