Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:56

Leen_: kan me wel voorstellen hoe moeilijk dat is. Ik ben een heel ander, minder aangenaam, persoon als ik niet genoeg of niet genoeg heb geslapen. Nog eventjes doorzetten en binnenkort mag er al een half uurtje bij! Persoonlijk is het bij mij ook zo dat als ik voor het slapen op mijn laptop/iPhone/pc zit, ik slechter slaap. Tv minder last van.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 21:00

Many schreef:
O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad en honing; appel
T: 2 mandarijnen
L: kommetje broccolisoep, puylinzen (50gr ongekookt) met 50gr tofu, een halve zoete aardappel en 2 handen rauwe spinazie
T: boekweitcracker met pindakaas en banaan, 1 blokje pure chocolade (92%)
A: stamppot andijvie met paprika, tofu en een paar kikkererwten
T: misschien een handje noten

B: Ripped level 3 Vandaag geef ik mij knie maar écht eens rust, misschien wel verstandig :+

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:09

Wow wat gaat dit topic hard zeg! :oo
Maar Venthe wat balen zeg :(:) Goed dat je dat prestatiegerichte en perfectionisme herkend, zijn goede eigenschappen maar kunnen je ook hartstikke tegenwerken. Geniet vanavond van het uit eten want echt heel gaaf van je broer!
Zo'n mugcake wil ik ook nog een keer maken ziet er ook heerlijk uit zeg op de foto :D Maar eerst eens wat dingetjes opzoeken over rauwe eieren want had juist geleerd dat dat niet goed was.
Fijn dat je een eyeopener gehad hebt Mandy! Het berekend hebben geeft toch een zeker gevoel, dus nu lekker aan de slag met je altijd nette lijstjes wat uitbreiden :)
Die slaaptraining lijkt me echt heel heftig Leen, als het uiteindelijk maar resultaat heeft want pfoe..
Balen van je rug Judith :(:) moest stiekem wel lachen om je opmerking over dat onvrijwillige afstappen :P
Wauw wat ontzettend gaaf Gast7391! :D Succes vanavond!
Rustig aan Many!

O: 90 gram havermout, 10 gram omega3zadenmix, 175 ml halfvolle melk & 1 appel
L: 88 gram waldkornbrood (12 gram kaas, 8 gram pindakaas), 1 mandarijn, 81 gram komkommer, 3 cherrytomaatjes, plakje roggebrood met 8 gram appelstroop
T: 1 mandarijn, 28 gram whey
A: 41 gram verse worst, 133 gram aardappel, 173 gram broccoli
T: 315 gram magere yoghurt met 8 gram whey, 10 gram beschuit, 14 gram walnoot, 30 gram body&fitmuesli, 10 gram goijbessen
T: 1 appel
D: 2xkoffie, veel water en groene thee
B: 35 min fietsen, ochtendje stal, 1 uur powerworkout

Nou vandaag redde ik het niet om mee te eten dus was er eten voor me bewaard. Toevallig was mijn vader weg dus woog het af en het was dus echt heel weinig :wow: Gelijk groot tussendoortje genomen zodat ik toch rond de 2000kcal uitkwam maar dit gebeurt vaker want mag hier mijn avondeten niet afwegen. En ik het gek vinden dat ik bij pap weleens ongewild wat gewicht verlies :=

flooooo

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:12

Mijn lijstjes worden telkens door jullie als goed gezien, wanneer ik deze invoer kom ik daar op uit. Minder dan kinderen in ontwikkelingslanden is zwaar overdreven. ;) Ik probeer toch zeker een aantal kilo kwijt te raken.. Bovendien werk ik met een diëtiste.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:13

1200 is bizar weinig. Door wereld instanties wordt onder de 1800kcal als honger toestand gezien, vandaar die opmerking.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:14

Leen wat lastig van je slaap zeg :(:)
Mandy veel plezier met je workout!
Lekker avondeten Sonja!
Horse die mug cake ziet er mooi uit, ik maak ook wel is mug cakes maar je kunt ze natuurlijk ook uit de mug halen en opeten, dat ziet er veel leuker uit dan uit zo'n mok te zitten lepelen :)*
Oamaru ben je nog steeds in Australie, bevalt het daar? :)
Bhri m'n cupcakes/muffins waren lekker! 't is niet te vergelijken met een gebakje vind ik, maar wel een extra lekker tussendoortje (en verantwoord, +/- 85 kcal per dingetje) en vult nog wel behoorlijk! --> Kristie een idee voor jou om ook zoiets te maken als je het lastig vind om goede tussendoortjes te vinden?
Wow tof Gast7391, ik ga zo je link even aanklikken, eerst even m'n verhaal verdertypen ;)
Magli :(:)
Lis lastig als het in andere huizen wat anders gaat dan dat je eigenlijk zou willen, ik moet ook altijd een beetje zoeken als ik bij m'n vader ben, dus ik ken het gevoel wel ;)

O: 20 gr havermout, 20 gr grutten, 1 appel, 15 gr cranberrymix, kaneel, gemberpoeder, cacaopoeder
T: have peer en een muffin (havermout, speltmeel, appel, peer, rozijnen, ei, wat agavesiroop, kaneel) Horse, ze zijn nu veel beter gelukt :9

Planning verder:
L: smoothie (rode biet, stengel bleekselderij, kiwi gold, glas sinaasappelsap, 1.5 tl chia)en evt een plak roggebrood met pindakaas en een plakje kaas
T: ik kan het vast niet laten om nog een muffin te nemen :') dat kon ik inderdaad niet laten
T (dacht dat ik weg moest maar dat hoefde later niet meer): bakje kant en klare tomatensoep met extra pompoen en wortel erdoor en een plak roggebrood met pindakaas

A: sperziebonen met een plakje cheddar, kikkererwtenburger en gewokte witte kool, aubergine, wat mosterd, cashewnoten, geitenkaas
T: kwark met fruit denk ik

B: 2x 5 km fietsen naar stal, uurtje dressuren en stalwerkzaamheden, blogilates dag 8 (moet alleen de blogilates nog doen)
D: 2x 135 ml geklopte melk en 170 ml koffie

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:17

phormicola schreef:
1200 is bizar weinig. Door wereld instanties wordt onder de 1800kcal als honger toestand gezien, vandaar die opmerking.

Prima, maar ik voel mij hier goed bij. Geen hongergevoel en voldoende eten. Alleen minder loze ckal. Veel puur eten en ook voldoende. Zal nog eens melden wat ik op een dag eet.( Dit is een gemiddelde dag, vandaag zat ik wat later door uitslapen):

O: Boterham met magere smeerkaas + water + glas sap
T: een biscuit + koffie
L: twee boterhammen met rookvlees + thee
T: 2 kiwi's.
D: 200 g groente, aardappelen, 100 gr vlees.
T: fruit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:27

is echt heel weinig , ook, of misschien juist wel om af te vallen.
ik heb ook heel lang veel te weinig gegeten en niet direct dat ik honger had bij dat dieet, maar uiteindelijk wel eetbuien
en na jaren weinig eten, maar wel op den duur eetbuien
nog steeds maatje 46 :?
inmiddels eet ik meer dan wat een dietiste me zou vertellen dat ik moet eten, wel anders dan de dietiste me zou vertellen (ik eet vrijwel geen boterhammen, light troep komt hier het huis maar heel sporadisch binnen etc ) maar zit er wel weer beweging in mijn lijf wat betreft kiloos

je lijf gaat bij dergelijke lage calorische inname in de spaarstand, vooral alles vasthouden want er is zo weinig, als je dan een dag , of paar dagen wat meer eet kom je ook direct aan want je lijf denkt "oeh , voedsel, opslaan voor de magere tijden"
dus ga je snel weer minder eten, waardoor je in spaarstand blijft en die kiloos maar heel slecht kwijt raakt.
ik zou als ik jou was je bmr eens berekenen, kijken wat je verbrand daar boven op (dus sporten/ bewegen etc) en daar je rantsoen op baseren ,
ik heb ook aardig wat met dietistes gestoeid in het verleden, maar mij heeft het niet geholpen,

als jij je er goed bij voelt en het werkt voor jou , prima natuurlijk, maar het is echt een heel lage inname
mocht je er nu niets mee opschieten is het misschien raadzaam om over een andere boeg te gooien .
eventueel commentaar van medebokkers is ook echt niet bedoelt als kritiek , mee als bezorgdheid denk ik.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 28-01-14 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:29

Ja, gaan de kilo's nu een beetje Sonja? :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:36

mijn broek word te ruim en mijn riem gaat losser zitten, so i think yes
weegschaal heb ik niet dus ga uit van wat mijn kleding doet :P
maar ik merk sowieso dat het allemaal wat minder flubber word zeg maar :')
moet nog steeds hard mijn best doen om de balans eiwit/vet/khd goed te krijgen/houden
en de gezondste keuze te maken, want anders zit je al snel veel te hoog met KHD
maar volgens mij gaat dit wel werken :j
bak meer energie ook trouwens

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:36

mandy358 schreef:
Herkenbaar Bhriseis, als ik iets gezonds heb gemaakt word ik helemaal happy want dan voel ik me zooo gezond :') of als ik hard gesport heb en daarna op de bank zit met een kop thee en een bak kwark zie ik de eiwitten me spieren bijna herstellen :=
Jeetje Leen_ lijkt me erg moeilijk om gezond te eten met die slaaptraining, erg knap hoe je bezig bent!
Danoesje, wat een heerlijke voorraad :D
Venthe, wat rot zeg :(:) wel super van je broer!
Fijn dat het beter gaat Phormicola! Moest wel gniffelen toen ik je ontbijt zag, jij hebt altijd zulke perfecte lijstjes en nu bij ontbijt een appelflap :') maar je goed voelen in op dit moment veel belangrijker dan lijstjes :D
Horse_xx ziet er lekker uit :9 vind het idee van rauwe ei altijd zo raar :')
Misschien is je lijstje iets te mager met zulke lange dagen Leonie_? Dat je zo moe bent

Bedankt voor de feedback op lijstje van gister! Gister nog wat magere kwark met sinaasappel en 1 el muesli genomen, het was idd een beetje te weinig.

Vandaag
O: magere yoghurt met peer en 4 el muesli erdoor (incl noten/rozijnen)
B: 9 km fietsen
T: appel
B: 9 km fietsen
L: 1 polderlanderboterham met kaas en komkommer, 2 waldcornbeschuiten met pindakaas
B: 2 km fietsen, 40 minuten stalwerk
T: helft van smoothie (magere yoghurt, 1 banaan, dv frambozen
A: worteltjes met hummus, aardappelen, vleesvervanger. Stukjes fruit (peer/banaan/manderijn)
B: sportschool groepsles burn workout *\o/*
T: andere helft smoothi + appel

Afgemaakt, vanaf morgen grotere veranderingen!
Alles gelezen, maar nog even blokken voor laatste pta morgen.
Wat gaaf zeg Gast7391 :D
Laatst bijgewerkt door mandy358 op 28-01-14 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:46

Sonja_vR schreef:
moet nog steeds hard mijn best doen om de balans eiwit/vet/khd goed te krijgen/houden

Oh wat goed *\o/* Ondanks dat iedereen die ik help z'n doel heeft bereikt of aan het bereiken is en ik het inmiddels betaald als leuk hobby bijbaantje doe ben ik toch altijd weer enorm verrast als ik hoor dat m'n hulp werkt _O-

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:07

Hier ook even een dagje, omdat ik even niet weet of ik goed zit. Zit vandaag hoger in kcal dan normaal, maar als ik mijn bmr bereken, moet ik in rusttoestand maar 1419 kcal binnen krijgen en met mijn beweging rond de 1900, dus dan zal ik om af te vallen toch rond die 1400 moeten blijven?
Lees namelijk dat jullie lijstjes vaak zo weinig vinden, maar als je net als mij klein bent (160cm) is dat toch niet erg?

Dagje vandaag:
O: 500ml magere yoghurt met chiazaad en 40 gram muesli
T: 2wortels
L: 5 kleine speltboterhammen met kipfilet
T: smoothie van banaan, mango, framboos en klein beetje magere yoghurt
A: cherrytomaatjes, komkommer, 175 gr kipfilet
T: 3 wortels, 2 mandarijnen

Zit hierbij rond de 1650 kcal.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:14

phormicola schreef:
Sonja_vR schreef:

Oh wat goed *\o/* Ondanks dat iedereen die ik help z'n doel heeft bereikt of aan het bereiken is en ik het inmiddels betaald als leuk hobby bijbaantje doe ben ik toch altijd weer enorm verrast als ik hoor dat m'n hulp werkt _O-

weet je wat het grote voordeel is Phor, jij hebt ervaring met het hele proces, je hebt het zelf doorlopen en uit moeten vinden wat voor jou werkt. dat maakt het ook veel geloofwaardiger allemaal ;)
de dietiste die voeding en diëtetiek heeft gedaan maar zelf nooit meer dan 3 kg te zwaar heeft gewogen en alles wat ze me vertelt van de opleiding heeft en me blueband en light troep aan smeert...daar kan ik niks mee :n maar die snappen het ook niet echt (dat zijn de dietistes waar ik dan mee te maken heb gehad)

Ik weet op zich wel waar ik voor op moet letten etc, maar ik ben zo ontzettend chaotisch en impulsief dat ik er toch een zootje van maak, jouw leidraad is simpel genoeg om lekker overzichtelijk te zijn , maar ook vrij genoeg om lekker in te varieren en in te vullen.
het erge is , jij zegt kwa grove lijnen niets anders dan wat ik zelf dacht, maar ik durf mezelf er niet helemaal in te vertrouwen en daarnaast geef je me de goeie tips (macro verhoudingen etc ) en heb je al vrij duidelijk laten zien dat het haalbaar is, ook als je een emo etende muts bent zoals ik :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:22

Uiteindelijke lijstje, avond eten niet super gezond maar wel lekker! (vriendin kookt en gingen naar de bios :) )
O: 50 gr havermout/melk rozijnen/lijnzaad
T: appel
L: 100 gr speltbrood (2 met 2 gebakken eieren en 1 met zuivelspread), tomaat en komkommer + 1 beschuit met zuivelspread + Sinaasappel
A: 2 Meergranen tortilla uit de oven met wat rode pasta saus, parmaham, geitenkaas, zongedroogde tomaat en wat rucola
T: Zoute stokjes
B: uurtje fietsen, half uurtje abs, half uur yoga

Bijlezen is moeilijk dames in jullie schrijftempo! Máár eind van deze week is mijn eigen huis weer in orde en heb ik mooi weer tijd. Dus sorry :D

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:44

Laura1589 schreef:
O: magere kwark zoals elke ochtend + 1 speltcracker met hagelslag
T: grote banaan
L: 2 vk boterhammen met kipfilet en 3 trostomaatjes + 1 kommetje verse kippensoep
T: mandarijn + kiwi
T2: 2 gedroogde abrikozen + ong 10 nootjes uit notenmix
A: chicken tonight met kipfilet, rijst, paprika en sla
T: speltcracker met bio- pindakaas + nog 1 speltcracker met kaas

B: 40 minuten fietsen + 1 uur zumba + nog 20 minuten fietsen

Ongeveer 2000 kcal gegeten, maar beweging nog niet eraf gehaald

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:16

O: Broccoli (150g); Bloemkool (158g); een vb met kaas; champignons en paprika.
T: Twee mandarijnen
L: Sojayoghurt met lijnzaad, havermout, en abrikoos.
T: Appel
A: Bloemkool (145g); één kippenvleugeltje (in olijfolie bereid); stukjes kipfilet (103g); prei (252g)
T: 50 gram ongezouten pinda's :9
T: Appel

Totaal van ongeveer 1564 kcal. Zal waarschijnlijk wel iets hoger liggen aangezien ik geen etiketje van de vb brood had en dus maar de gemiddelde vb heb genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:33

ik kruip hier weer binnen, woon nu anderhalve week op mezelf :) . Zit nog veel thuis maar probeer me van de bank te krijgen , heb alleen op zaterdag een baantje..

O : 4 crackers met kaas en zoethout thee
T : Rijstwafel
M : Cracker met spek en glas limonade
T : Noodles van yum yum :9
A : Broccoli met aardappelen en kip burger
T : Appel
T : 2 boterhammen met jam en limonade

Het is slecht maar ik mag alleen op zaterdag snoepen , ik koop geen lekkers maar krijg her en der wat en als ik zin in lekkers heb pak ik eerder een appel aangezien het lekkers op is en dan moet ik wel :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:35

Heel erg bedankt voor je mooie woorden Sonja :o Rekenen kan iedereen, maar inzicht krijgen in wat nodig is op een bepaald moment voor een bepaald lichaam is veel 'intuitiever' en ik heb het gevoel dat ik dat nou juist te bieden heb :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:41

Uiteindelijk:

O: 1 digestive (in bed), mok Special K met magere melk, 1 appelflap, 2 mokken sinaasappelthee en nog een digestive
T: 1 wit bolletje met pindakaas, 1 appel, 2 digestives
L: salade van kidneyboontjes, blikje mais, 1 gele paprika, 2 augurkjes, +/- 75gr gebakken biefstukreepjes, citroensap, beetje zout
T: 2 witte puntjes met brie, 1 digestive (heb hier heul lang van vol gezeten)
A: 75gr biefstuk, 1 aardappel geprakt met ongeveer 200gr spinazie a la crème
T: 3 schepjes B&J knock off, misschien nog een handje naturel chips en de digestives gaan weer naast het bed voor het geval dat

Ik heb echt veelsteveel van m'n avondprakkie genoten, idioot gewoon :+

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:42

Netjes phor! Hopen dat deze goede dagen nu door gaan zetten!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:43

Volgens mij is het nu veelsteveel juist :') Ben blij dat ik straks weer een beetje kan gaan fitnessen!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:04

O: 80 g haver, 300 ml amandelmelk, amandelschaafsel, lijnzaad; beker ongezoete soja, thee
B: 30 min. Blogilates Abs & thighs
B: Paarden verzorgen
L: 4 sneetjes synergiespeltbrood (130 g); geitenkaas, tl pesto, tomaat, komkommer, olijven, cottage cheese, kruiden; 1 sinaasappel na (14.00 u)
T: 150 g magere kwark, 50 g cottage cheese, tl paardenbloemjam, paar braambessen, paar frambozen (16.00 u)
T: 150 100 g sojavanillevla (17.00 u)
T:1 appel (18.30 u)
B: 1 uur balletles
A: Bio-veggie-take out: Salade met witte kool, knolselder, rode biet, rode kool, komkommer, sla, kiemen, tomaat; dressing + haver en een soort van pittige bruine rijst, puree van pompoen en 1/2e verse veggieburger; paar hapjes pasta van vriends bord gejat

Phor: Klopt exact wat je zegt: ik begrijp niet hoe je het doet, maar het lijkt alsof je mijn lichaam beter kent dan ikzelf. En waar ik al eens kan denken: "Hm, misschien moet ik het zus of zo doen", durf ik het uiteindelijk niet, omdat ik bang ben dat het dan compleet mis zou gaan. Maar als jij het zegt - en je hebt zo wat alles zelf uitgetest - denk ik er niet eens over na en doe ik het gewoon. Mocht je ooit een praktijk hebben, zou dat echt een fantastische sterkte zijn, dat al je klanten je gewoon blindelings vertrouwen.

Wat goed Sonja! *\o/*

Gast7391: Is het online te bekijken? Ik zou het ook heel graag zien!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:16

Bhri op uitzendinggemist.nl zoeken op programma Pauw en Witteman, datum van vandaag, maar het zal nu nog niet te zien zijn aangezien het nu bezig is. Hier staat de tv nu net aan, ik hoop dat FSCA niet al geweest is, anders kijk ik de herhaling er wel meteen achteraan ;)

Mijn lijstje + 4 stukjes witte chocola en 160 gr magere kwark met 60 gr witte druiven, 50 gr appel, 10 gr cranberry mix = 1900/2000 kcal tegenover 2318 verbrand, tevreden alleen iets te hoog in kdh.

Phor wat fijn dat je er mensen zo goed mee kunt helpen, 'gesprekje' tussen jou en Sonja is leuk om te lezen :j

Lekker lijstje Chantal!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:40

Super interessant verhaal Gast7391! En leuk om een gezicht achter de lijstjes te zien. :)