Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pmarena schreef:omdat courgettes in vele variaties zijn. Zo heb je ook ronde courgettesHm, komt van een cougetteplant lees ik(waarom is het geen courgette dan
)
https://www.bioaanhuis.nl/index2.php?cp=52
pmarena schreef:Tja als iemand het proeft en dan serieus naar de kraan moet rennen, lijkt het mij duidelijk dat het geen doorsnee paprika is zeg maar
Hier gisteren maar weer wat gezaaid, winterpostelein, nog wat krootjes en snijbiet, worteltjes, Chinese broccoli enzo... we zien wel of dat nog goed op gaat komen
Breghje schreef:Weet iemand wat ik nu bv nog zou kunnen zaaien in een redelijk beschaduwde border? De rucola kwam daar (tot zoonlief zijn aktie) als een dolle op, dus an sich is er wel genoeg licht, maar ik heb totaal geen verstand van wintergroenten wanneer/wat/waar.
Enige wat me te binnen schiet is winterwortel.
pmarena schreef:Tja als iemand het proeft en dan serieus naar de kraan moet rennen, lijkt het mij duidelijk dat het geen doorsnee paprika is zeg maar
Hier gisteren maar weer wat gezaaid, winterpostelein, nog wat krootjes en snijbiet, worteltjes, Chinese broccoli enzo... we zien wel of dat nog goed op gaat komen
Breghje schreef:Weet iemand wat ik nu bv nog zou kunnen zaaien in een redelijk beschaduwde border? De rucola kwam daar (tot zoonlief zijn aktie) als een dolle op, dus an sich is er wel genoeg licht, maar ik heb totaal geen verstand van wintergroenten wanneer/wat/waar.
Enige wat me te binnen schiet is winterwortel.
natas_joy schreef:Ik heb eindelijk me net gevonden en vanmorgen over de frambozen struik gehangen! Werd helemaal gek van de vogels en hield geen framsboos meer overHopelijk wordt dat nu beter!
Me komkommer groeit dit jaar als een tierelier! Heb denk ik nu al 40 kleine komkommertjes eraan zitten en vandaag weer twee geplukt!
Vorige jaar stelde me pompoen plant niet zoveel voor dus dacht die kan dit jaar wel weer in me moestuin maar hij kruipt inmiddels de hele tuin door, oeps haha!
Heb vanmorgen ook nog wat foto's gemaakt, kwaliteit is niet super want ze komen van me telefoon
Rode bietjes
[ Afbeelding ]
Tomaatjes
[ Afbeelding ]
Geschoten sla gooi ik niet weg maar eten onze alpaca's op, op de foto de kleine van 6 weken
[ Afbeelding ]
Lekker arrogant
[ Afbeelding ]
De Japanse wijnbes waarvan ik nu eindelijk zelf kan eten
[ Afbeelding ]
Komkommer plant
[ Afbeelding ]
anneliesdj schreef:Jolandaa_ schreef:weet iemand wat dit is?
op werk zijn er pepers en paprika's gezaaid en ik heb er enkele paprika's (punt)
mee genomen. heb er enkele verdeeld over bekenden en mijn schoonmoeder heeft er ook een. nu beweert vriendlief dat het een peper is.
ik ben zelf geen paprika fan (op soep na) en wil dus zelf niet proeven. zeker als hij zegt dat ze pittig zijn. ik vind hem ruiken naar paprika. hij is nog wel groen, maar vriendje moest rennen naar de kraan
http://img841.imageshack.us/img841/5764/quct.jpg
Dat is duidelijk een peper, zeker als je vriendje zegt dat hij scherp is.
Ik heb al 2 jaar achtereen een paprikaplant van de aldi gehaald wat later een peper bleek te zijn.
Duurt lang voor ze rood worden maar eens ze kleuren gaat het snel. Je kunt ze heel lang aan de plant laten hangen.
Het is gebruikelijk een tomaat te toppen na de 4e of 5e tros bloemen, dan heb je betere tomaten.
Ik heb vorige week een heel stel in de volle grond gezet, die hadden echt geen ruimte meer in de balkonbakken. Hopelijk kunnen ze nu lekker doorgroeien, ik heb alleen moeite om ze rechtop te houden, iemand een tip?
Antheman schreef:pmarena schreef:omdat courgettes in vele variaties zijn. Zo heb je ook ronde courgettesHm, komt van een cougetteplant lees ik(waarom is het geen courgette dan
)
https://www.bioaanhuis.nl/index2.php?cp=52Pattison is er familie van.