die croissantjes vullen inderdaad veel minder. maar de bollen zijn ook heel veel eiwit. ik eet wel veel broccoli hoor! denk toch ook wel 350 a 400 gram.
F_Orumster
Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-11 20:30
Ok Voedingssupplementen worden wel aangeraden (eigenljk voor ieder mens) Ik ben zelf aan de magnesium-zink gegaan, ivm kramp onderbenen weet ik daaraan tekort te hebben. Ook neem ik omega3 omdat k zelden vis eet (en als ik het eet eet ik de magere. Rest vind ik vies en zielig). En vit B. Vit c en d krijg ik denk k wel voldoende binnen. Vezels krijg ik ook te weinig, vandaar de poging fibrex te eten.
pillen slikken wil nog wel lukken, maar ik heb hier alleen maar kauw vitamines... brrr dat gaat mij niet lukken hoor! verder slik ik niets extra, heb niet het idee dat ik wat mis. ik eet wel vlees en vis.
Ik zou ook vitamines bij moeten slikken,misschien morgen maar eens halen. Ik heb geen idee hoe lang ik die pannenkoekjes bak,het lekkerst vind ik ze als ik ze op matig vuur lang bak.Dan zijn ze lekker kroky!Ik gebruik gewoon magere kwark vd AH of C1000. Ik hoef ook eigenlijk niet meer af te vallen maar merk dat ik veel fitter ben met al die eiwitten. Ook mijn nagels zijn niet stuk te krijgen en die waren altijd heel slap.
Neejoh, bah, gewoon doorslik vitamines halen Mbv eetmeter (goeie tip van phormolica) of een vitaminemeter kun je je dagmenu invullen en kijken of je iets te weinig neemt. Ondanks 200g kwark en nog groenten kreeg ik de melding te weinig calcium. Ik had ook al gelezen ivm mijn krampen in de benen 's nachts.
@ Ambre ik voel me ook fitter met weinig khd! De eiwitten ben ik nog niet over uit, haha. Wel ideaal omdat je daarmee lang vol zit.
4,9 vanmorgen eraf! Oooohhh wat had de 5 leuk geweest. Ik ga wel vanaf vanavond een weekendje zondigen want ik vier mijn verjaardag maar maandagochtend gaan we weer strak verder!
Nou die aardbeien komen uit de volgende fase, ik heb vorig jaar heel streng in de eerste fase gezeten, ging ook echt goed totdat ik naar Amerika ging en ik terugkwam en geen zin meer had....toen heb ik het wat laten versloffen maar gelukkig niet eens echt veel aangekomen. Nu had ik opnieuw goeie moed maar omdat ik totaal nu nog een forse 15 kg kwijt wil, moet ik het vol kunnen houden en dat lukt alleen door mezelf niet van alles te ontzeggen. En ja ik val gewoon af want ik blijf onder de 20/30 khd per dag!
Die aardbeien vallen namelijk reuze mee, ik snij er een stuk of vijf dan door de yoghurt en deze week was ik jarig dus heb er iets meer op. De wasa cracker is de vezelrijk, die is 5 khd per cracker, deze week heb ik ze niet eens op overigens maar ik heb soms gewoon trek in iets te kauwen in plaats van sla, eieren, vlees of vis en op mijn werk is dat gewoon handig.
Ik probeer om mijn eetgewoonten zodanig in te richten dat ik dit heeeeeel lang vol kan houden en me er ook nog prettig bij voel! Dan heb ik namelijk de grootste kans van slagen. Overigens ben ik nu totaal met hetgeen ik vorig jaar afgevallen ben al 14 kg kwijt.
Dubbel gefeliciteerd daff! Je moet inderdaad een weg zoeken in wat goed te doen is voor jou, je moet er toch je hhele leven aan dus t moet wel leuk zijn.
Ik ben morgen exact 2 week bezig en nu 2.5kg kwijt.hoeft van mij ook niet snel, want snel kan toch geen vetweefsel zijn (niet alles). Wil nog wel wat vetweefsel kwijt maar ik denk niet echt in kilo's. Moet nog wat bij de bovenbenen en billen weg, taille is nooit een probleem.
Heb laatste tijd sneller stroeve tanden. Ga ik nou voor t eerst in mn leven tandsteen afzetten?
Zonnetje81
Geplaatst: 29-07-11 09:27
Goed van je hoor *jaloers* .
Maar als ik zoiets zou volgen dan eet ik vooral veel (slechte) vetten maar werkt dat uiteindelijk niet tegen je??
Dubbel feest in huize Daf! Morgen is die laatste ons er vast ook wel af.
Ik was vanmorgen ook aangenaam verrast door de weegschaal. Hij stond nu op -2,7 kilo in 10 dagen! En het kan me niet schelen of het vet is of niet, eraf is eraf (een kilo water aan je billen is ook geen gezicht, toch?). Ik hoef nog maar 2,2 kilo tot de 65 kilo (ik kan me niet heugen wanneer ik dat voor het laatst heb gewogen, toen ik 16 was misschien?) en daarna ga ik rustig door tot 62 kilo. Geen idee of dat realistisch is hoor, met 65 kilo heb ik een kleine maat 38 dus dat is al prachtig. Ik heb weer helemaal de slag te pakken. Ik heb WHJE een beetje verlaten (eet dus geen graanproducten meer behalve wat zemelen en beperk mijn groenten niet), maar doe ook niet echt Atkins. Ik probeer wel mijn kh's uit groenten te halen ipv uit graan en zuivel en eet een stuk vetter dan mag bij WHJE. Ik voel me er prima bij!
Anna, is dat een bijkomen iets, extra tandsteen? Ik heb dat normaal dus amper, maar sinds deze week heb ik constant een ruw laagje een de binnenkant van mijn voortanden. Zo irritant! Heb al een half uur met de tandenborstel staan rauzen, maar dat helpt niets.
Hoi meiden! Ik ben terug van vakantie en heb me voorgenomen ook weer khdarm te gaan eten! Lijkt me gezellig om met jullie mee te praten. Ik wil 7 tot 10 kilo afvallen!
O: griekse yoghurt met scheutje sv siroop T: niks want zit er vol van M: Salade van tomaat en feta T: Augurk met gebraden gehakt A: salade en gehakt omwikkelt met ham T: Weet ik nog niet, misschien een handje pinda's omdat het weekend is
Mijn lijstje vrij 1 zijdig want geen tijd om thuis te gaan eten. Eet niet echt op vaste tijden,snaai tussendoor. O:400 gr magere kwark met zemelen T:dukankoek M:2 hardgekookte eieren T:dukankoek,hardgekookt ei A:2 rundervinken met sla en komkommer(dressing van magere kwark,mosterd en wijnazijn) T:misschien nog wat magere yoghurt
En dan........is het weer koolhydraatweekend!!!!!!
F_Orumster
Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-11 11:31
Mrijn, ik heb nog nooit tandsteen gehad, en heb sinds dit ook een ruw laagje aan de binnenzijde wat niet weg te poetsen lijkt. Dat zou wel een jammere bijkomstigheid zijn.
Mijn sol.gesprek is denk ik goed gegaan, heb n voorgevoel. Maar gister net gehoord dat huidige baan een jaar verlengd kan worden... nu zit ik in dubio...
Zonnetje81
Geplaatst: 29-07-11 11:32
Ambre: proef je die zemelen goed in de kwark? En hoe maak jij die dukankoek?
Mrijn, ik heb nog nooit tandsteen gehad, en heb sinds dit ook een ruw laagje aan de binnenzijde wat niet weg te poetsen lijkt. Dat zou wel een jammere bijkomstigheid zijn.
Mijn sol.gesprek is denk ik goed gegaan, heb n voorgevoel. Maar gister net gehoord dat huidige baan een jaar verlengd kan worden... nu zit ik in dubio...