[HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Re: [HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:54

Hihi ok, ik dacht ik dacht even voordat ik me brutaal gelijk voorstel zonder het eerst netjes te vragen ;)

Marjolein, 25 jaar. 1.85 lang en op het moment 74 kg. Dat klinkt niet als teveel, maar voel me er niet lekker bij. Ik kom van de ruim 85 kg af na een knie operatie. in ongeveer een jaartje tijd dus ruim 10 kilo afgevallen, en nu op weg naar het laatste beetje, maar in je eentje is het laatste beetje toch lastig. Ik wil uiteindelijk naar 70 kg.

Mijn gemiddelde dag:

O: glas sap, en als het lukt een bakje yoghurt (na een bijna een jaar proberen wordt ik nog iedere ochtend misselijk en last van mn maag met ontbijt)
T: een reep (muesli of happers oid) of een zakje kellogs breaks
M: 3 boterhammen of crackers met 20+ kaas of 20+ smeerkaas, mager beleg etc, met een stuk fruit of komkommer.
T: Een appel of reep
A: Aardappetjes, groente en vlees, of pasta oid
T: Een koekje of een pak crackertjes, en af en toe een zakje chips (als ik daar nou toch eens vanaf kan blijven hihi)

Verder probeer ik een paar keer per week een stuk te skaten, of met mn paardje te wandelen (ernaast) alleen die is nu kreupel dus dat gaat even niet...
Als het goed is binnen nu en een maandje ook weer naar de sportschool, na eindelijk een sportmaatje te hebben gevonden! (hoop dat dat doorgaat, dan heb je tenminste een stok achter de deur om te gaan)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:10

Als jij je mag melden Muppetmayo, mag ik dat vast ook wel. ;)

10 weken geleden gestopt met roken en inmiddels zo'n 12 kilo aangekomen. :o Nu ben ik het echt zat, want de weegschaal geeft 83,3 kg aan en ik pas echt alleen nog maar vormeloze kleding met veel elastiek in de taille.
M.i.v. vandaag ben ik dus op dieet.

Ik ben 46 (oef wat klinkt dat bejaard!!) jaar, 1.70 m lang en woog vanmorgen dus 83,3 kg. :(
Naast paardrijden, ben ik 3x per week in de sportschool te vinden waar ik wat krachttraining en cardio doe.

Snoepen ben ik mee gestopt, net als met de koelkast leegeten tussen 4 en 6. Ik kook redelijk gezond en vetarm.
's Morgens ontbijt ik met cornflakes/muesli met melk, tussendoor plakje ontbijtkoek, 's middags 1 volkoren boterham met huttenkase en bieslook, glas karnemelk erbij, rond 16.00 uur een cup a soup helder, fruit en nog een volkorenboterham met een heel klein beetje roomboter.
's Avonds vis of vlees, uit de oven of grillpan, groenten en aardappelen/rijst/pasta. Ligt er maar net aan waar het gezin trek in heeft. ;)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:12

Welkom Betteke ;)

Klinkt wel heel gezond wat je zo eet :)

Was ik ook helemaal vergeten op de schrijven, meestal in de middag nog een kopje opkikker, dan die heldere.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:14

Eh.. ja dit was dag 1 hoor, nu nog kijken of ik dit een half jaar vol kan houden. :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:16

Probeer echt meer te ontbijten.
Ik ken het zelf dat je de eerste tijd echt ontzettend misselijk bent, en ik zelf heb er ook langere tijd over gedaan om er aan te wennen, en nu, als ik nu niet ontbijt, dan ga ik om een uurtje of 10 van men stokkie, en het ontbijt is gewoon ontzettend belangrijk!

Een muesli reep bevat vaak veel (slechte) suikers! probeer dus ipv zon reep een stuk fruit, of zelfs 2! En neem er een kopje koffie/thee of iets gezonds te drinken er bij.

Wat voor boterhammen eet je? Wit, bruin, volkoren?
3 crackers als lunch is echt niet genoeg :n.

Je middag tussendoortje is erg weinig, neem bijvoorbeeld als middag tussendoor 2 crackers met mager iets er op, en later op de middag nog een appel of iets dergelijks. ( dit mag je ook omruilen hoor ;) )

Verder is het wel netjes, als avond tussendoortje vind ik het niet erg dat je een koekje of een pakje crackertjes eet, chips is natuurlijk niet zo goed.
Maar het koekje of pakje crackers mag best, je mag af en toe best iets lekkers! :j

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:17

Het is bij mij bijna een jaar lang goed gegaan, en toen had ik er genoeg van. Merk dat ik weer iets aankwam.
Nu wil ik dus echt echt echt die laatste paar kilo's kwijt, maar vind het heel moeilijk om me ertoe te zetten merk ik.Ben inmiddels alweer 3 keer begonnen ofzo ;)
Net als sporten, dat vind ik wel leuk, maar niet in mn eentje dus...

Ik pak van die fruit repen? OF hoe heten die dingen ;) Die light repen framboos enzo. ZIjn ook niet heel erg goed, maar vallen mee qua calorieen. Zal er idd op letten dat ik meer fruit eet. Vind t vaak wel lekker, maar het klaarmaken op mn werk... En in een bakje wordt t vaak zo bruin.

Als ik brood eet, eet ik volkoren of meegranen boterhammen. Of van dat hele donkere, bijvoorbeeld pain de boulogne enzo.
Dat zakje chips moet ik ook minderen idd :+ Ik weet het, maar als ik dan zo op de bank zit dan roept ie zo hard naar me :+ Als ik niet in huis heb gaat t goed, maar af en toe moet t even hahaha.
Laatst bijgewerkt door muppetmayo op 24-08-09 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:17

@ Betteke: welkom :wave:
Lees even mijn laatste post door, geldt ook een aantal dingen voor jou.
En misschien is het goed dat jullie beide ( muppetmayo&betteke) even de openingspost doorlezen :)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:20

Zijn die Kellog's breaks eetbaar trouwens?
Ik heb altijd wel trek in hartige dingen, zoetigheid heb ik geen moeite mee om dat te laten staan, maar kaas, worst en toastjes met gerookte zalm en zo vind ik wel ernstig lekker.

Muppetmayo, ik zit op een sportschool met een compleet computerprogramma. Alleen je personal code intoetsen en alles wordt voor je geregeld, behalve het bewegen dan. :+

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:22

Ik vind die kellogs breaks best goed te doen eigenlijk :) Heb meer het idee dat ik koekjes aan het eten ben hihi.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:25

Ell_en schreef:
@ Betteke: welkom :wave:
Lees even mijn laatste post door, geldt ook een aantal dingen voor jou.
En misschien is het goed dat jullie beide ( muppetmayo&betteke) even de openingspost doorlezen :)

Heb ik gedaan, thanks!
Dat van die time-out koekjes wist ik dus niet, die heb ik altijd in huis. Helaas zijn mijn beide dochters getailleerde tuinslangen. Die snoepen zich ongans en komen werkelijk niks aan.
T' is niet eerlijk. ^)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:28

Ik heb het ook weer doorgelezen :) Hoop weet ik ookwel, maar het sluipt erin he ;)

Ik ga ook de time outs eens in huis halen :)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:42

Ba: allebei :D haha
Ben benieuwd naar de foto's!!

Welkom aan de nieuwelingen :)

Ik ga tukkie doen! Morgen weer sporten en gezond eten ;)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:56

MM, welkom :D wij kennen elkaar al :D
Betteke, welkom!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 07:23

Hey Madeir :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 07:37

goedemorgen betteke en mayo! jullie eten beiden te weinig, waardoor je stofwisseling veel te traag wordt.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:05

Goedemorgend dames!
Welkom betteke en mayo! :)

Kellog's breaks zijn lekker, maar zo klein qua tussendoortje. Eén keer geprobeerd, maar heb toch liever een goede portie fruit :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:06

Vind t lastig om meer te eten. tenminste, krijg steeds het idee van als ik meer eet kom ik weer aan. Stom he ;)

Over dat ontbijt, kan ik dat ook bijvoorbeeld pas om 9 uur eten? (sta meestal tussen half 7 en half 8 op) Dan ben ik al even wakker, dan krijg ik iets makkelijker iets naar binnen.
benangelique volgens mij kom ik jou de laatste tijd overal tegen op bokt ;)

Janice_T88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:35

Welkom Betteke en Mayo (ben er zelf ook nog niet zo lang)

Wat/wanneer je eet goed in de gaten houden en planning maken is een must.
Teveel en vooral veel vettig is niet goed let ook op tussendoortje ik heb gisteren b.v. druiven gehaald ipv slechte,zoete dingen.

BA en Ingrid welke onderdelen doen jullie op je sportschool zoal ?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:50

haha, dat kan mayo!

je kan je ontbijt best wat uitstellen trouwens. een goede dagindeling staat in de OP. kijk daar naar. Toen ik naar een dieetiste ging, moest ik veel meer eten dan ik deed en toch viel ik (flink) af.

druiven zijn niet het beste tussendoortje qua fruit janice; er zitten veel suikers in, net als in geel fruit.

op de sportschool doe ik vooral conditie en vetverbranding: burn, zumba, combat, ROM, steps.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:57

Aaaaaahhh welke sportschool zit jij benangelique? Ik wil ook aan de zumba, maar dat geven ze niet nog niet...

Misschien dat ik in R dam nog maar een sportschool ga zoeken, lijkt me erg leuk iig :)

Janice_T88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:07

Zumba is wel erg leuk om te doen ook op de sportschool,
zal je eens na moeten vragen waar ze dat geven.

Wel fruit is wel ok dan als tussendoor BA ?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:08

Goeiemorgen! Vanmorgen flink natgeregend naar mijn werk, gelukkig had ik een regenjas aan en een petje op. Bleh.

O: volkorencracker met pindakaas, shake van weightcare
T: nectarine, handje nootjes
L: 3 bb - 1 met pindakaas/komkommer en 2x 20+ smeerkaas, pakje sinaasappelsap
T: 2 wasa's met 20+ smeerkaas
D: pastasalade
T: ?

Beweging: 2x 30min fietsen, vanavond lesgeven

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:59

Goeiemorgen :O
Zo, ik heb het klokje rond geslapen, had het nodig geloof ik :=

Welkom nieuwelingen, jullie eten idd niet al te veel :n
1 boterham als lunch is veel te weinig!

Ik doe op de sportschool eigenljik voornamelijk fitness, kracht en cardio. Ook tegenworodig regelmatig spinnen en heel af en toe pak ik es een lesje bodypump ofzo mee :)

Janice_T88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:00

Imre 2 x 30min fietsen dat is mooie beweging ja!
Ingrid hoeveel keer in een week/maand doe je dat regelmaat is wel beter voor je lijf als zo af en toe denk ik misschien ?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:05

Is naar mijn werk, dus daar kom ik niet onderuit. ;)