Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 15:37

Chantal, met ongebroken lijnzaad kan je lichaam inderdaad niet zoveel. Komt er ongebruikt weer uit, zeg maar :)) Heb je een vijzel? Daarmee kun je de zaadjes kapot stampen. Je kunt ook proberen ze even in de blender/keukenmachine te doen. Niet te lang malen, dan krijg je lijnzaadmeel.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:53

Weer beetje normaal doen vandaag, na al dat gevreet van afgelopen dagen.

Terug van nachtvlucht, laat m'n bed uit.

O/L: 3 weetbix met low fat milk en handje druiven, pepermuntthee
T: Druiven, stuk papaya
A: Frietjes uit de oven van zoete aardappel, meergranenwraps met tomaat, cottage cheese, advocado sla komkommer en pijnboompitjes
T: Yoghurt met een paar walnoten

Nette lijstjes allemaal! Maartje, hoe bevalt je cursus? :) Ben zo benieuwd!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:57

@Brihseis
Ik merk dat het met vet het ergste is! Frituur, vlees in croma %)
En ook gevulde koeken, koekjes, brood, stokbrood, limonade, sinaasappels, appelsap, snoep dat lijkt het nog erger te maken. Ooit vond ik die dingen heerlijk met mate! Nu ben ik er een paar keer zo hondsberoerd van geweest moet er echt niet aandenken.
Heb nog niet iets gevonden wat echt de misselijkheid weghaald/stopt... Tips zijn welkom!

@horsexxx Ooooh de mugcake ziet er prachtig uit :~

@phor hihi opeens trek in chinees!

Zonde voor de toets! Vooral als je er zo hard voor hebt gewerkt :(:) Mag je hem nog herkansen?

O: 400 gram kwark met muesli
T: 1 appel met kaneel
Ben heel misselijk nu durf nog niet de banaan ei pannenkoeken te eten ben bang dat alles er dan uitkomt. Mijn hondjes voelen ook dat het niet goed gaat ze liggen heel voorzichtig bij me.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:01

Many een vijzel is een goed idee! Maar eens kijken daarvoor :)

Doei, doe rustig aan. Beter schap!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:04

O: 2 speltboterhammen (jam)
B: 5 km fietsen
T: Appel
L: 3 speltboterhammen (kaas, pindakaas, Nutella)
B: 5 km fietsen
T: Banaan
A: 2 witte boterhammen met vissticks, eventueel nog een 3e boterham?
B: een uur paardrijden
T: ?

Meestal eet ik brood op dinsdag vanwege paardrijden, wat we nu gaan proberen, is op maandag iets meer koken zodat ik de restjes dinsdag op kan warmen, zodat ik gewoon warm eet ipv brood, net wat gezonder.
(Ik moet al om half 6 eten, en m'n moeder heeft geen zin om om 5 uur al te gaan koken als ze net thuis is, en ik heb daar geen tijd voor op dinsdag).

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:06

Phor, pas maar op dat je straks geen kleine met spleetoogjes krijgt :P Chinees is best lekker op zijn tijd trouwens :D

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:08

Phor, hahaha zo appart wat je lichaam inneens met je doet terwijl het nog eigenlijk maar 7 weken is. Maar gelukkig heb je weer zin in wat dingen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:23

Hahaha Danoesje :D

Venthe: Wauw, wat een top prestatie! Dan wacht je broertje nog een bijzonder mooie toekomst tussen de profs?

Oei Doei, wat erg :(:) Hoe reageer je op een glas melk?

Haha Phor, dat is wel een beetje ver om langs te fietsen :P

Ja hoor Chantal, ik vind dat ook heel naar. Ze zijn ook allemaal stil, en plots gaan ze luider kreunen als je langs loopt :roll:
Ik kan me wel voorstellen dat yoga niet je ding is als je naar de sportschool bent gegaan om even te knallen.

Jaaa Mandy, dat heb ik dus ook! Dan zie ik mijzelf zo transformeren 8-)

Geniet van je cupcakes Fleur :) Smaken ze naar echte cupcakes?

Ik vind het echt even wennen dat ik zooo veel moet eten := Ik heb altijd het gevoel dat ik maar een beetje op mijn luie kont zit te bokken tijdens vakanties, maar volgens valtaf verbrand ik nog best veel, dus ik zal maar braaf luisteren. Er zijn ergere dingen :Y)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:23

Hahaha Danoesje :')
Dankje ChantalSmook!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:36

phormicola schreef:
O: 1 digestive (in bed), mok Special K met magere melk, 1 appelflap, 2 mokken sinaasappelthee en nog een digestive

T: 1 wit bolletje met pindakaas, 1 appel, 2 digestives
L: salade van kidneyboontjes, blikje mais, 1 gele paprika, 2 augurkjes, +/- 75gr gebakken biefstukreepjes, citroensap, beetje zout

De zin in Chinees is alweer vertrokken dames :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:39

Bhri, heb je nu vakantie? Lekker!
Op vrije dagen/vakantie eet ik juist gezond, weinig verleidingen en ben ik juist ook lekker actief omdat ikt ijd heb om te sporten, wandelen, fietsen :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:43

Jep, tot 10 februari ergens :) Ik had vrijstellingen en daardoor maar drie examens, die ook nog eens vroeg in de periode vielen. Ik moet wel bijna aan mijn 2e thesis beginnen, maar goed, misschien dat ik daar morgen eens met halve dagen aan begin te werken.

Het zit in mijn hoofd hoor; ik wil altijd zodanig veel doen dat het lijkt alsof ik niks heb gedaan :') Ga ik een half uur een boek zitten lezen, word ik alweer nerveus.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:45

Daar moet je toch wel aan werken Bhris, dat komt geobsedeerd over :(:) Er is niets mis met stil zitten en onthou dat je lichaam niet goed vet kan verliezen als je altijd maar aan het sporten en in de weer bent. Tijdens de rust gebeurd de magie ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:46

Is het ook; iets met kinder-assepoestertaferelen :roll:

Ik probeer er wel aan te werken! En die laatste zin ga ik onthouden :j

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:13

Beterschap doei! :(:)
Dat is een goed idee EskeGirl :)
Lekker Bhrisies! :D

Oke er voeld zich hier eentje heel erg dom :')
Ik kan geloof ik niet zo goed overweg met valt af
Ik heb een appel opgezocht, aangedrukt, maar hoe voeg je het nu toe in je lijstje?
En bij activiteiten, doen jullie dan BMR puur + beweging?

Ah ik zie nu dat als ik het op mijn mobiel doe ik wel iets kan toevoegen!
Alleen ik kan niet bijvoorbeeld magere yoghurt vinden?

Sorry voor de vele vragen!
Laatst bijgewerkt door mandy358 op 28-01-14 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:15

O: groene smoothie (bleekselderij, basilicum, appel, sinaasappel, mango, chiazaad, lijnzaad, curcuma, water)
T: 1 banaan
L: 1 speltboterham met houmous, tomaat en pijnboompitten, 1 speltboterham met appelstroop en 30+ kaas, stuk groene paprika, paar worteltjes
T1: twee plakjes gerookte kipfilet, paar walnoten
T2: twee kiwi's
T3: eierkoek :o
A: zuurkoolstamppot met wilde ganzenworstjes
T: ik ga denk ik mousse maken van avocado in de blender, rauwe cacao, honing, kokosrasp, hazelnotenolie erdoor roeren en goji's on top <3

D: 1,5 liter spa, groene thee, brandnetelthee
B: half uur stevig gewandeld

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:21

Sonja_vR schreef:
baby wants junkfood...i say give it what it wants ;)

ontbijtje : havermout met rijstmelk, appel, rozijnen en lijnzaad met een flinke snuf kaneel en twee zachtgekookte eitjes.
avondeten: een soort van chili met kip en borlottibonen (want daar had ik zin in ), en zoete aardappel en pastinaak uit de oven

tussendoor strakjes nog een banaan, een mineaola en een handje walnoten.
twee sneetjes allinson volkoren met heks'nkaas

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:46

O: banaan-ei-havermout pannenkoekjes met 100 gr aardbeien
T: rijstwafel met pindakaas
L: 1 speltboterham met appelstroop, 2 vk crackers (pindakaas en 20+ smeerkaas met komkommer), 1 kiwi gold
T: 3 dadels, 1 popcornwafel
A: zeebaars met knolselderijpuree en worteltjes met gember
T: denk kwark met fruit

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:51

Mandy: Ik doe altijd BMR inactief + beweging. Dan hoef je de stappen niet in te vullen die je vb zet naar de wc :)
Gewoon sport er bij, of als je een half uur fietst oid :)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:59

Ah oke dankjewel! :D
Dan kom ik op een verbruik van 2365 (uur burnworkout sportschool, 20 km fietsen, 40 minuten stal:licht tuinieren ingevuld)
Ben voeding in gaan voeren, alleen weet ik heel vaak grammen niet en kan dingen niet vinden. Heb nu globaal op voedingscentrum berekent en kom ik 1660 gegeten. Wel een beetje groot verschil, had ik niet verwacht!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:03

Houd je eens gedurende 1 week bezig met alles op voorhand af te wegen, en je weet het al heel snel ongeveer van buiten :) Dat scheelt echt enorm. Maar ik schrik er niet van dat je maar op 1660 kcal uitkomt, want jouw lijstjes zijn altijd voorbeeldig netjes maar wel aan de magere kant.

Probeer voor jezelf misschien te bepalen hoeveel je lunch, ontbijt en avondmaal moeten bevatten. Eet je graag veel tussendoortjes, kan je vb. 3 x 500 nemen ongeveer. Eet je liever vollere maaltijden, dan vb. 3 x 600 kcal :)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:05

Het is ing wel een eye opener dat ik gewoon zonder moeite eens even wat meer kan eten!
En dit verklaard misschien ook wel de eetbuien :n
Gaat nu verandering in komen!
Morgen ipv enkel een appel, maar eens een appel met pindakaas dip nemen :9
Dankjewel Bhriseis! :D

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:14

ChantalSmook schreef:
Leen sorry, dacht dat je pas zo laat wilde gaan slapen omdat je zo laat gegeten had, maar het was juist moeilijk om niets te kunnen eten terwijl je wel zo lang wakker moet blijven :)
Hou je de dag een beetje vol met die paar uur slaap? Wel balen dat het zo in een circkel werkt voor je. Ik hoop dat het snel zal gaan werken..

Goh het lukt wel, maar het is echt zwaar. Ik ben nu 2 weken bezig, vandaag weer moeten gaan en helaas het nieuws gekregen dat ik nog een week moet doorzetten met 01.30-06.30 omdat mijn slaappatroon nog niet goed genoeg was. Als alles goed is mag ik volgende week een half uur langer slapen. Zo wordt dat dan uitgebreid.
Maar het is echt vreselijk, heb 2 dagen gehad dat ik spontaan begon te huilen toen mijn wekker ging, ik heb dagen dat ik zo kwaad ben op iedereen omdat ik zo prikkelbaar ben, ik heb dagen dat ik rechtstaand in slaap val,... Maar ik merk wel dat ik wel al beter slaap dat vroeger. Dus nog een paar weken doorzetten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:16

mandy358 schreef:
Het is ing wel een eye opener dat ik gewoon zonder moeite eens even wat meer kan eten!
En dit verklaard misschien ook wel de eetbuien :n

jups, sounds about right :D
ik at dus ook structureel best wel te weinig, dan zijn eetbuien niet zo heel erg raar :n
nu ik meer eet, heb ik half niet zo veel eetbuien :n
je lijf moet er wel aan wennen, houd misschien tijdelijk wat meer vast ivm opeens voldoende voeding krijgen , maar dat trekt bij :j

Leen, sterkte met je training :j maar als je nu al wel verbetering merkt aan hoe je slaapt , dan is het denk wel beter vol te houden als dat je nog niets aan verbetering had gezien
hou vol :)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 28-01-14 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:16

ChantalSmook schreef:
Many een vijzel is een goed idee! Maar eens kijken daarvoor :)

Doei, doe rustig aan. Beter schap!

Geen glad hakmes? Geen idee hoe ze echt heten, maar ik leg altijd een handje lijnzaad op een snijplank en hak het met het mes fijn, is een paar tellen werk.

Citaat:
Jeetje Judith, hoe komt het? Te ver gegaan bij het sporten of is je rug een gevoelig punt?

In het verleden een aantal keer onvrijwillig af gestapt tijdens het rijden. Waarschijnlijk is dat de oorzaak.