Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Colorado schreef:Overigens wat geshopt voor gezonde snacks daarnet. Ik ga zo aan de slag om Chunky Chocolate Buckwheat Granola te maken, ik ben benieuwd!
Colorado schreef:Colorado schreef:Overigens wat geshopt voor gezonde snacks daarnet. Ik ga zo aan de slag om Chunky Chocolate Buckwheat Granola te maken, ik ben benieuwd!
Oeeh, hij is echt ontzettend lekker!Ik heb overigens wel alle extra suikers weggelaten, die zijn ook absoluut niet nodig, ik vind hem zo al best wel zoet eigenlijk.
Many schreef:Century, heb je wel eens overnight oats (ook wel tomorroats genoemd) geprobeerd? Die zet je de avond van tevoren klaar, dan hoef je ze 's ochtends alleen nog maar uit de koelkast te halen. En je kunt natuurlijk altijd je wekker tien minuten eerder zetten, dan heb je meer tijd voor een goed ontbijt.
Voor je lunch zou je eventueel kunnen gaan mealpreppen: in het weekend een grote hoeveelheid rijst/peulvruchten/groente/vlees klaarmaken en in de koelkast zetten. Dan hoef je de avond van tevoren alleen nog maar van alles een beetje in een bakje te doen, en klaar is je gezonde lunch. Of kook een extra portie avondeten en neem dat de volgende dag mee naar je werk.
Ik weet natuurlijk niet of je bepaalde doelen hebt (afvallen, aankomen, strakker worden), maar een gezond dieet bestaat naar mijn idee vooral uit verse producten. Veel groente, voldoende eiwitten en vetten, goede koolhydraatbronnen en geen (snelle) suikers. Kijk je wel eens in het lijstjestopic? Daar zitten veel meiden die gezond/clean eten. Misschien kun je daar wat inspiratie opdoen