Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Suliko schreef:Is wel alleen goed te doen met verse boerenkool, niet uit de vriezer helaas! Voor de volgende keer
Heb je nog iets lekkers bedacht voor savoiekool? Want daar heb ik ook zoveel van in de tuin. Ik kan stamp maken en ik kan het in de römertopf doen met gehakt en aardappeltjes. Ik las net dat ik het ook kan invriezen, dus dat eventjes gevraagd hoe dat moet.
Suliko schreef:pien_2010 schreef:
Heb je nog iets lekkers bedacht voor savoiekool? Want daar heb ik ook zoveel van in de tuin. Ik kan stamp maken en ik kan het in de römertopf doen met gehakt en aardappeltjes. Ik las net dat ik het ook kan invriezen, dus dat eventjes gevraagd hoe dat moet.
Oh ja, daar weet ik wel wat mee! Sowieso wokken met ui en kerriekruiden is erg lekker.
Maar afgelopen kerst had ik gevulde savooiebladeren gemaakt, met rijst, kastanje en cranberry, super lekker. Daar kun je natuurlijk allerlei variaties op bedenken voor vullingen! Was ook erg simpel om te maken, alleen het rollen kost wat tijd. Doordat het nog even in de oven gaat is het makkelijk van te voren te maken, ik had het toen voor zowel 1e als 2e kerstdag gemaakt een dag van te voren.
Dit is het recept: https://www.greatbritishchefs.com/recipes/vegan-gluten-free-stuffed-cabbage-rolls-recipe/amp
friezenfan2 schreef:Pien als ik nu vertrek hoe laat ben ik dan bij jouw?
Het ziet er weer heerlijk uit. Jullie komen de winter wel door geloof ik.