Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:34

Judith, ik heb nog nooit van kippenwit gehoord als ik heel eerlijk ben :P
Bhri, tjonge wat een gepuzzel denk wel dat je het goed hebt op gelost zo

Nou ik ben heel verdrieitg :'( Mijn toets niet ehaald waar ik zo erg hard voor had geleerd. Scheelt dat ik echt niet de enige ben ben maar jeetje wat voel ik me dan een mislukkeing (ik ben nogal perfectionistisch en soms iets te fanatiek/prestatiegericht.. I know moet dat los laten maar makkelijker gezegd dan gedaan zit mezelf er soms behoorlijk mee in de weg)
Gisteravond trouwens goed vol gehouden op mijn kommetje soep en stokbroodje, was om half 11 thuis en had toen wel behoorlijk trek dus klein schaaltje kroepoek gegeten.
Vandaag
O: 250 ml magere yoghurt, 5 el ontbijtmix, 1 peer (niet helemaal opgegeten) grote kop thee
T: Cappuchino
L: 2 volkorenboterhammen, 3 plakjes rookvlees, 1 sneetje volkorenroggebrood, halve plak 30+ kaas, dun laagje halvarine, 10 plakjes komkommer
T: ?
A: uiteten....
We gaan vanavond uiteten met mijn broer en ouders + onze aanhang, omdat mjin broer een top prestatie heeft geleverd tijdens de wereldbeker baanwielrennen in mexico! Team goud, en individueel brons en goud!

KarinvdM

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:37

Je kan ook voor een banaan kiezen Leen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:46

Het is prima om 's avonds te eten hoor! Ik eet om 23:30 altijd m'n laatste dingetje. Pak een boterham, een stuk fruit, een bakje kwark met noten, groenten met een dippie, etc.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:07

Oei Venthe, wat ontzettend jammer!
Maar soms heb je nog zo hard je best gedaan, krijg je echt een heel vreemde toets voor je neus geschoven, en lukt het niet, omdat je echt iets anders had verwacht... Niet zo hard zijn voor jezelf, je hebt je best gedaan, meer kan je niet doen. Volgende keer weet je wat je kan verwachten, en lukt het zeker weten wel!

Leen: Kan je ook je maaltijden niet groter maken? Zodat je echt helemaal propvol zit? Dan ga je toch ook naar minder tussendoortjes (en dus snoep grijpen) denk ik?

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:12

Judith_ schreef:
Wat voor in de avond misschien een idee is om later nog een tussendoortje met eiwitten te nemen. Suikers kunnen voor een instabiele bloedsuikerspiegel zorgen, vandaar dat fruit met noten of yoghurt bijvoorbeeld voor minder schommelingen zorgt. Maar alleen suiker kan ook er voor zorgen dat je actiever wordt, misschien dat het bevorderlijker is voor je slaap als je groente (al dan niet met een dip/hummus/pindakaas), yoghurt/platte kaas, noten (met gedroogd fruit, maar beide zijn caloriebommen, niet teveel dus) eet?

Wat betreft je doelen, die lijken mij heel goed! Ik denk dat hoe langer je in het topic zit hoe meer kennis je op zult doen. De ene eet zo en de ander eet zus, uit eindelijk is het vooral belangrijk dat je eet op een manier die bij jou past. Het topic is ook heel handig om zelf je eetgedrag overzichtelijk te krijgen, zelf te kunnen reflecteren en om feedback te krijgen.
Is het een idee om elk doel afzonderlijk te doen? Gedragsverandering heeft tijd nodig en soms is de kans op terugval groter als je veel tegelijk wil doen. Dan zou je komende week bijvoorbeeld kunnen beginnen met het goede ontbijten, een week later voeg je daar het drinken van 1,5 liter water bij ( ik zelf heb een liter fles van spa die ik vul met water, tijdens het studeren, lezen e.d. is die fles zo leeg. Andere wennen zich zelf aan om bij elk eetmoment eerst een glas water te drinken e.d.) zo kun je door gaan tot je alle doelen hebt toegevoegd. Anderzijds zijn er natuurlijk ook mensen die het liefst alles over een andere boeg gooien en dat goed vol houden.

Vind ik echt een goede tip. Ik vond (ben er nog altijd niet zo goed in) het enorm overweldigend allemaal. Maar nu weet ik wel al dat mijn ontbijt altijd gezond is. Er was een tijd dat ik dan gewoon geen brood meer at, terwijl ik wel van een dagelijkse gewoonte van 2 x per dag boterhammen kwam. Nu probeer ik echt te denken: nooit honger hebben (of behalve net voor het eten), en snoepen met mate. Dat van het drinken is ook echt waar. Ik zet altijd en overal een fles water voor mijn neus. Ik kon vroeger nog geen glas drinken (drink niet veel in het algemeen) maar nu toch echt wel minstens een liter per dag.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:18

Woooow jullie gaan heeel snel!

Venthe, jeetje wat balen zeg :(! Maar je weet in ieder geval dat je, je best hebt gedaan toch?

Doei, dit is een mugcake
Afbeelding
Kun je maken door een banaan te prakken, daar een ei aan toe te voegen en wat havermout. Goed doorroeren en in een mok doen en dan 2 minuten in de magnetron. Mok op de kop op een bord zetten en dan heb je een cakeje :) Ik heb er nog wat blauwe bessen op gedaan.

Lijstje vandaag:
O: 60 gr havermout, 5 gr lijnzaad, 4 gr kokos, 2 gr cacao
T: 180 gr sinaasappel, rijstwafel, 11 gr pindakaas
L: 60 gr quinoa, 60 gr paprika, 80 gr courgette, 100 gr kipfilet
T1: 200 gr Appel, rijstwafel, 13 gr kalkoenfilet
T2: 150 ml magere yoghurt, 5 gr whey
A: Nog geen idee

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:25

Ik ben vannacht niet wakker geworden met honger *\o/* Gaat écht goed nu :D

Tot nu toe:

O: 1 digestive (in bed), mok Special K met magere melk, 1 appelflap, 2 mokken sinaasappelthee en nog een digestive

Ik hoop dat ik vanmiddag wat gezonds kan eten zonder problemen :) Ga het gewoon proberen!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:34

Venthe :(:)
Balen joh!

Fijn phor! Komt vanzelf in een ritme

leen, ik eet savonds nog wat kwark. eiwitten zijn best goed savonds en het vult ook lekker.
Fruit eet ik savonds niet meer. Fruitsuikers zijn zo slecht niet maar heb het liefst in de avond zo min mogelijk suikers

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:40

Bleeeuh ik was even vet misselijk net op werk (en niet zwanger hehe) Bakje yoghurt met kaneel er tegenaan en ben weer het vrouwtje:P
o: beetje havermout met cacao, hennepzaad, tutti frutti en noten
t: appel
t2: bakje volle yoghurt met kaneel, zoetstof.
l: groentesoep (blikje) en ??
t: halve avocado met kip
a: zelf gemarineerde kipsaté met broccoli

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:48

Ah Venthe wat balen joh :(:) Maar gefeliciteerd met je broer, wat gaaf zeg!

Leen, het verschilt heel erg per persoon, maar misschien is het een idee om je calorieen bij te gaan houden? Dan zie je meteen wat de slechtere tussendoortjes inhouden en dat is meestal wel extra motivatie om het niet te gaan eten. En je mag zeker al trots op jezelf zijn inderdaad, super dat je zo bezig bent met het veranderen van je eetpatroon, daar zul je je ongetwijfeld beter door voelen als je wat meer gewend bent :j

Ik zat gister echt enorm vol gister na m'n avondeten maar qua kcal was het gewoon niet veel omdat het vooral uit groente bestond. Nog wel een stukje 86% chocola en een bakje kwark met appel en aardbei gegeten en nog niet superveel kcal (1600/1700), maargoed zonder honger en met allemaal gezonde dingen vind ik het wel prima.

Vanochtend nog steeds een vol gevoel
O: 20 gr havermout, 20 gr grutten, 1 appel, 15 gr cranberrymix, kaneel, gemberpoeder, cacaopoeder
T: have peer en een muffin (havermout, speltmeel, appel, peer, rozijnen, ei, wat agavesiroop, kaneel) Horse, ze zijn nu veel beter gelukt :9

Planning verder:
L: smoothie en evt een plak roggebrood
T: ik kan het vast niet laten om nog een muffin te nemen :')
A: in ieder geval sperziebonen en een kant en klare tomatensoep met extra pompoen en wortel erdoor (veeeel minder lekker dan zelfgemaakt, maar die dingen die nog in de kast staan moeten toch een keer op) + nog een vegaburger denk ik
T: kwark met fruit denk ik

Verder zullen er sowieso nog wel wat noten en misschien nog wat fruit bijkomen

B: 2x 5 km fietsen naar stal, uurtje dressuren en stalwerkzaamheden, blogilates dag 8 (hoop dat ik alles ga redden qua tijd)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:55

Vandaag:

O: 4 cracottes zonder beleg
T: 2 biskwies
L: 2 volkorenboterhammen met light smeerkaas
T: fruit
D: kip + sla + gebakken aardappels + rauwkost + vruchtenyoghurt
T: fruit

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:58

cracottes <3 <3 <3 daar eet ik in en paar dagen een pak van weg dus die koop ik niet meer :P

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 13:59

phormicola schreef:
Many, hennep proteïne is de beste plantaardige bron van eiwitten, dus ga ervoor :D

Fijn, thanks! Nog even wachten tot Body & Fitshop het weer in het assortiment heeft, en dan ga ik dat maar eens proberen :D Gelukkig voel je je weer wat beter! Mini-phor stelt je nu al behoorlijk op de proef, dat wordt nog leuk :))

Verder veel mooie lijstjes!

O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad en honing; appel
T: 2 mandarijnen
L: kommetje broccolisoep, puylinzen (50gr ongekookt) met 50gr tofu, een halve zoete aardappel en 2 handen rauwe spinazie
T: boekweitcracker met pindakaas en banaan
A: stamppot andijvie met paprika en tofu (of iets anders vegetarisch, heb nog het eea in de vriezer wat ook maar eens op moet)
T: misschien een handje noten

B: Ripped level 3

Ik mag nog minimaal drie weken niet hardlopen, heb een slijmbeursontsteking in mijn knie dus hoe meer rust, hoe beter. Maar helemaal niks meer doen vind ik niet echt een optie :)) Daarom ga ik Ripped gewoon afmaken, maar het gehups in de cardio vervangen door bijv. boksen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:08

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:16

Vandaag wat meer gegeten dan gister.
Werd namelijk wakker van de honger.

O: havermout met yoghurt, lijnzaad, kaneel en banaan.
L: 2 oerbrood sneeen met kaas, tomaat en komkommer. 2 vk crackers, 1 met pindakaas en komkommer de ander met appelstroop
T: 2 vk crackers met pindakaas
A: Tijdens praktijk iets.

B: 30 min fietsen

Voel me nog steeds niet lekker. Ben erg vermoeid terwijl ik naar mijn idee toch meer dan genoeg zou moeten slapen.

Mijn lijstje zit misschien net iets te veel koolhydraten, maar op praktijk is ook nog wel veel verbranden met veel staan en lopen.
Verder behalve mandarijnen ook niet veel in huis dus doe het hier maar eventjes mee.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:21

Herkenbaar Bhriseis, als ik iets gezonds heb gemaakt word ik helemaal happy want dan voel ik me zooo gezond :') of als ik hard gesport heb en daarna op de bank zit met een kop thee en een bak kwark zie ik de eiwitten me spieren bijna herstellen :=
Jeetje Leen_ lijkt me erg moeilijk om gezond te eten met die slaaptraining, erg knap hoe je bezig bent!
Danoesje, wat een heerlijke voorraad :D
Venthe, wat rot zeg :(:) wel super van je broer!
Fijn dat het beter gaat Phormicola! Moest wel gniffelen toen ik je ontbijt zag, jij hebt altijd zulke perfecte lijstjes en nu bij ontbijt een appelflap :') maar je goed voelen in op dit moment veel belangrijker dan lijstjes :D
Horse_xx ziet er lekker uit :9 vind het idee van rauwe ei altijd zo raar :')
Misschien is je lijstje iets te mager met zulke lange dagen Leonie_? Dat je zo moe bent

Bedankt voor de feedback op lijstje van gister! Gister nog wat magere kwark met sinaasappel en 1 el muesli genomen, het was idd een beetje te weinig.

Vandaag
O: magere yoghurt met peer en 4 el muesli erdoor (incl noten/rozijnen)
B: 9 km fietsen
T: appel
B: 9 km fietsen
L: 1 polderlanderboterham met kaas en komkommer, 2 waldcornbeschuiten met pindakaas

Vanavond burn workout in de sportschool, zin in *\o/*

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:23

O: 40g havermout, sojamelk, appel, kaneel, speculaaskruiden
T: banaan
L: Volle yoghurt met mango, lijnzaad, kokos, pompoenpitten, zonnebloempitten en chocolade
T: 2 vk knäckebröd met kipfilet en avocado
A: ? eet bij schoonouders
T: Paar hapjes op verjaardag

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:28

Ja, erg he Mandy :D Maar precies wat je zegt hoor, ik voel me liever niet beroerd dan dat ik gezond probeer te eten en het nauwelijks wegkrijg!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:30

baby wants junkfood...i say give it what it wants ;)

ontbijtje : havermout met rijstmelk, appel, rozijnen en lijnzaad met een flinke snuf kaneel en twee zachtgekookte eitjes.
avondeten: een soort van chili met kip en borlottibonen (want daar had ik zin in ), en zoete aardappel en pastinaak uit de oven

tussendoor strakjes nog een banaan, een mineaola en een handje walnoten.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:12

Precies Phormicola, beter iets dan niets eten :D

Waar berekenen jullie per dag je verbruikte kcal? :)
Ik zie als ik google eigenlijk altijd alleen maar bereken voor hoeveel je gemiddeld per week sport.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:14

Op valtaf.nl :)

Ik heb ineens heel erg veel trek in Chinees eten en dan speciaal in een gerecht met balisaus van een specifiek restaurant, waar ik heel ver vandaan woon :')

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:16

Dankje! Ik denk dat ik maar eens per dag ga kijken wat ik verbrand en binnenkrijg, even een aantal dagen om inzicht te krijgen. :)

Heel erg leuk en interresand trouwens om te lezen over je eetpatroon en specifieke trek of afkeer naar bepaald voedsel Phormicola :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:25

Leen sorry, dacht dat je pas zo laat wilde gaan slapen omdat je zo laat gegeten had, maar het was juist moeilijk om niets te kunnen eten terwijl je wel zo lang wakker moet blijven :)
Hou je de dag een beetje vol met die paar uur slaap? Wel balen dat het zo in een circkel werkt voor je. Ik hoop dat het snel zal gaan werken..

Venthe balen van je toets maar wat gaaf van je broer zeg! Dat is wel een lekker etentje waard :)

Horse die mugcake ziet er heel raar uit maar het klinkt best lekker! Jammr dat ik mijn lunch net op heb :)

Phor doen ze niet aan thuis bezorgen :P ?

Bhri voel jij je er bv niet ongemakkeljk bij? Ik heb in principe de licensie om de grote hal in te gaan maar zag in de kleine zaal ook de materialen die ik voor nu wilde gebruiken dus daar toch maar voor gekozen i.p.v. al dat testosteron hihi

Hm mijn zus heeft hele lijnzaad gekocht i.p.v. gebroken voor me (ze vroeg of ze wat mee moest nemen nog), nou stond me er iets van bij dat heel lijnzaad geen zin heeft als je het zo eet?

Wilde meedoen aan de yoga/pilates les om eens te proberen voor mijn balans e.d. Heb het een half uur volgehouden en de les uitgegaan. Nadruk lag op yoga, ik had er echt het geduld niet voor en begon me te ergeren :') . Daarna nog maar een half uurtje wat geoefend met ABS, squats en wat materiaal die we in de fitnesscursus gebruikt hadden. En in ieder geval 40 minuten moeten fietsen doordat ik naar de sportschool ging dus ondanks dat half uurtje niet-leuke yoga toch wat beweging gehad.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:28

Nee helaas, Chantal, ze zitten in een andere provincie _O- M'n vader woont er wel vlakbij en die komt zondag langs. Als ik er dan nog trek in heb geef ik wel ff een belletje :+

Mandy: gelukkig is het nog enigszins komisch dan :D

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:32

Bedoel het niet verkeerd hoor! Natuurlijk heb ik liever dat je je goed voeld :D
Maar dat het wel interresand is om te lezen dat je nu bijvoorbeeld opeens zoveel trek in chinees hebt. Zo hoor je ook wel eens over een augurken obsessie bij zwangere vrouwen :')

Frustrerend als niet lukt het ChantalSmook!