...eerst 7 jaar op mijn vorige locatie.Daar had ik het redelijk onder controle...er stond veel Bezemkruiskruid en een enkele JKK.Nu verhuisd en dacht ik van die zooi af te zijn...helaas werd ik getracteerd op Klein kruiskruid
en Jkk.Vorig jaar fanatiek geweest met Kleinkk uit te roeien.Dat stond tussen het pas gezaaide gras...
Afkloppen...nu zo goed als onder controle en de zandbaan is geen punt meer nu we een frees hebben aangeschaft.Krijgt de kans niet meer
Gras is verdeeld in 8 ruime paddocks en de 1e helft gaan we eind augustus doorzaaien zodat het daar ook geen enkele kans meer krijgt.
Verder zeer goed in de gaten houden....je krijgt vanzelf een haat/liefde relatie met deze plant.
Ik vind hem prachtig en deze plant heeft een fantastische overlevingsstrategie...alleen hij is en blijft zwaar giftig.Gelukkig eten mijn jongens het niet maar ik zal altijd blijven zorgen dat de plant niet daar groeit waar ik hem niet wil hebben.
Zodat als ik in de toekomst het stuk wil gaan hooien er geen risico meer is

)
van nu nog 2-3cm lang en 1 cm breed... maar dat is zo'n ding die uit moet groeien....