Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:47

LisErm94 schreef:
En ik dacht serieus altijd dat wanneer er kippewit in lijstjes stond jullie het eiwit van een ei bedoelden :P

Same here :)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:48

Eliine schreef:
@Magli: Misschien omdat je op je laatste lijstje afgaande, veel uitgebreider luncht dan ontbijt?

Ik zag hier dat veel mensen 's avonds warm eten maar ik eet inderdaad 's middags altijd 'uitgebreider'. 's avonds probeer ik zelf eigenlijk wat te beperken (als dat lukt) omdat je dan toch niet meer veel verbrandt.. Dacht ik zo :)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:49

Anoniem schreef:
LisErm94 schreef:
En ik dacht serieus altijd dat wanneer er kippewit in lijstjes stond jullie het eiwit van een ei bedoelden :P

Same here :)

Nee toch! :+ iedere keer het geel eruit halen voor onze cholesterol natuurlijk!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:55

Bhriseis schreef:
Kippewit is in België trouwens kipfilet (het wit van een kip ;) )
Kippenvlees is toch altijd wit? :?
Ik dacht ook aan eiwit. :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:57

zodiacje schreef:
Kippestront en aambeien, wij zijn zó gezond bezig met zn allen :=

Natuurlijk is het allemaal wel he *D

Haha Lis, handig een broer met zo'n voorraad!

Magli: Wanneer je je kcal over de dag eet, maakt voor je gewicht niets uit. Maar als jij je prima voelt bij 's middags meer eten is dat prima, dan kan je meteen gebruik maken van al die energie. Overigens hoeft een bord pasta 's middags niet meer kcal te bevatten dan een stapeltje boterhammen; veel bokkers eten hier een uitgebreide lunch in de plaats van brood.

Karin: Maar filet is extra wit, wegens geen adertjes ofzo, weet ik veel :P In elk geval, als je zo'n kip van het spit gaat halen, is de filet mooier wit dan de vleugeltjes. Die zijn soms wat grijzig of rozig. Denk ik. :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:57

LisErm94 schreef:

+1 :))

magli

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:00

Ik ga eens op een dag lukraak een goed lijstje van hier nemen en helemaal hetzelfde doen. :p
Bhriseis: ja begrijp wat je wil zeggen. Nuja papa maakt altijd eten en wil niet te lastig doen :). Kan hem mss wel eens volkoren pasta en zilvervliesrijst aansmeren ;).

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:01

Plien91 schreef:
LisErm94 schreef:

Ik ook :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:18

phormicola schreef:
Tot nu toe:

O: 1 banaan (in bed), 1vb pindakaas (ging dus niet lekker), 1 appel, 2 slokjes cola
L: 40gr pandanrijst met diepvriesdoperwtjes (geheel af laten koelen), gemengde sla en een beetje zout
T: klein bakje special K met magere melk, 7 digestive koekjes met pure chocola, appelflap

A: 60gr witte rijst, doperwtjes, boomstammetje, sla
T: klein bakje naturel chips

Voor de nacht hou ik mijn geliefde digestives bij de hand.
Ik ben na de koekjes helemaal niet meer misselijk geweest!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:21

@Many, Ik beweeg niet heel veel
@Plien, Volkorenpasta met verse tomatensaus klinkt erg lekker! Ga ik binnenkort ook eens maken.
@Brihseis, Als ik het goed begrijp eet je erg gezond en sport je goed, maar val je niet af -O- Y;(
@Fleuryen, thanksie!
@horsexxx, Wat is en mugcake?
@Venthe, Dat is goed shoppen bij de tuinen!
@Phor, beterschap Y;(
@Zodiac, thanks! :) Als het lukt eet ik...
@Dani, Op basis van wat maak je een groene smoothie? Jus d'orange?..
@Kristie, Wat knap zoveel kilo afgevallen die laatste 7 gaan je zeker lukken :))
@Chantalsmook, Jummie je lijstje klinkt lekker +:)+

Sorry voor de rest waarop ik niet heb gereageerd! Wat gaat dit topic snel :#

Vandaag:
O: magere yoghurt met muesli, lijnzaad en sesamzaadjes
M: 3 wasa crackers met kipfilet
T: 1 banaan
A: 3 kommen kippensoep, 4 wasa crackers met smeerkaas
T: 1 smoothie aardbeien kiwi

Wilde eigenlijk nog 250 gram kwark, maar stop voor vandaag en hoop dat dit binnen blijft.

Mijn vriend heeft banaan/ei pannenkoeken voor morgen voor mij gemaakt, die ga ik morgen proberen te snaaien tussendoor!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 01:40

O: havermout met amandelmelk, chia, kaneel en banaan
T: balisto koekje, apro soya banaan
M: 4 boterhammen met kaas en groenten
T: grany koeken, glas witte limonade
A: spaghetti, magere platte kaas en mangosiroop
T: 2 kleine koekjes, stukje chocolade, water
T2: mandarijn, water
T3: kinderbueno

Wat vervelend dit... Ik heb om 19u gegeten, wat betekend dat ik dan nog 6,5u moet wakker blijven. Het is zo verleidend om toch snel wat koeken te halen. Ik had dan al een mandarijntje gegeten, maar ik had nogsteeds honger. Volgende keer smeer ik me beter een boterham... Maargoed, ik ben toch al heel trots op wat ik tot nu toe veranderd heb. De limonade drink ik normaal nooit, maar we was niets anders meer op stal en ik had toch veel dorst.

Mijn plan is nu ook om 1,5l water per dag te drinken. Daar kwam ik vroeger nooit aan. Water helpt me wel om me af te leiden om te snoepen.

Wat mijn plan dus is: max. 1 'ongezondje' per dag (koeken, snoep, chocolade,...) 1,5l water, fruit als tussendoortje, gezond ontbijten (ik at vroeger nooit ontbijt, enkel een busje soyamelk met banaan en een koek, en voor de rest veel groenten en proberen zoveel mogelijk vers te koken (geen microgolf lunches)
Lijkt me wel een haalbaar doel? Van daaruit kan ik dan achteraf nog meer kijken naar wat er precies in mijn eten zit. Ik denk dat ik me nu plots ineens te veel heb gefocust op wat ik wil bereiken in plaats van het in stapjes te doen.
Dadelijk weer een havermoutje klaarmaken, eindelijk een gezond ontbijt gevonden wat ik smorgens binnenkrijg :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 01:48

__Leonie schreef:
Vandaag weer een praktijk dag lijstje.

O: havermout met yoghurt, kaneel, lijnzaad en banaan
L: 2 sneeen donker oerbrood met kaas, tomaat en komkommer. Volkoren cracker met pindakaas en komkommer.
A: rijst met boontjes en paprika, lepel satesaus, varkensvlees in een of ander sausje en een stuk kroeppoek

B: 45 min fietsen
D: water

Vandaag niet echt veel honger tot nu toe, voel me nog steeds niet lekker.
Wel allemaal komkommer en tomaat gehaald voor op brood te doen. :)
Maakt de lunch toch iets lekkerder.

Verder moet ik even kijken of ik na praktijk nog honger heb. Anders heb ik nog mandarijnen liggen.

Zat trouwens nog te kijken, maar het de groene thee van AH Basic zit geen suiker in gelukkig.
En die drink ik altijd dus dat komt mooi uit :)

Zo lijstje af. Ben pas net terug van praktijk dus duik zonder iets te eten mijn bed in.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:38

Leen waarom moet je nog 6,5 uur wakker blijven als je om 7 uur eet? Gister at ik ook pas om half 9 en rond 11 ben ik gaan slapen. Wat ik gegeten had, had mijn lichaam echt nog nodig. Als je het lastih vind om met een volle maag te slapen kun je ook wat meer groentes eten en bv pasta ed wat verlagen en dat eerder op de dag pakken. Groente is sneller verwerkt door je lichaam :)

O: 50 gr havermout/melk en lijnzaad
T: appel
L: 2 gebakken eieren met speltbrood, tomaat en komkommer
T: Sinaasappel
A: Tortilla met rauwe ham geitenkaas en rauwkost ofzo(vriendin ging het koken)
T: ?
B: uurtje fietsen, wat cardio, abs en ga wat oefenen met kracht training als ik me op mijn gemak voel met alle mannen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:40

Plien91 schreef:
LisErm94 schreef:

Dacht ik ook. Venthe, jouw ingrediëntenkennis zal iets meer up to date zijn als die van mij, studie is alweer een paar jaar geleden. Maar volgens mij als op een Nederlandse verpakking kippeneiwit staat is het ook eiwit van een kippen ei toch?

In mijn lijstjes ook echt, ik haal gewoon de eierdooier er uit een geef die aan de honden. :Y)

Ik ben vorige week voor het eerst naar een chiropractor geweest, mijn hele wervelkolom blijkt echt behoorlijk focked up te zijn. Hoewel ik wel complimenten kreeg over mijn kennis, mijn spieren en mijn bewegelijkheid. Heb eerst een kleine behandeling gehad en op wat spierpijn na geen grote reacties gehad. Maar ook niet meer kunnen sporten, ik heb enorme honger en dan vooral in suikers en mijn spieren voelen echt als pap. Ik moet er niet aan denken om een burpee of squat te doen, idee alleen al zorgt dat ik door mijn benen zak.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:41

ChantalSmook schreef:
Leen waarom moet je nog 6,5 uur wakker blijven als je om 7 uur eet? Gister at ik ook pas om half 9 en rond 11 ben ik gaan slapen. Wat ik gegeten had, had mijn lichaam echt nog nodig. Als je het lastih vind om met een volle maag te slapen kun je ook wat meer groentes eten en bv pasta ed wat verlagen en dat eerder op de dag pakken. Groente is sneller verwerkt door je lichaam :)

O: 50 gr havermout/melk en lijnzaad
T: appel
L: 2 gebakken eieren met speltbrood, tomaat en komkommer
T: Sinaasappel
A: Tortilla met rauwe ham geitenkaas en rauwkost ofzo(vriendin ging het koken)
T: ?
B: uurtje fietsen, wat cardio, abs en ga wat oefenen met kracht training als ik me op mijn gemak voel met alle mannen :')

Omdat ik slaaptraining moet volgen, ik mag nu enkel van 01.30 tot 6.30 slapen. We eten altijd samen hier, dus dan heb ik tegen 11u weer honger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:53

Leen_ schreef:

Wat vervelend dit... Ik heb om 19u gegeten, wat betekend dat ik dan nog 6,5u moet wakker blijven. Het is zo verleidend om toch snel wat koeken te halen. Ik had dan al een mandarijntje gegeten, maar ik had nogsteeds honger. Volgende keer smeer ik me beter een boterham... Maargoed, ik ben toch al heel trots op wat ik tot nu toe veranderd heb. De limonade drink ik normaal nooit, maar we was niets anders meer op stal en ik had toch veel dorst.

Mijn plan is nu ook om 1,5l water per dag te drinken. Daar kwam ik vroeger nooit aan. Water helpt me wel om me af te leiden om te snoepen.

Wat mijn plan dus is: max. 1 'ongezondje' per dag (koeken, snoep, chocolade,...) 1,5l water, fruit als tussendoortje, gezond ontbijten (ik at vroeger nooit ontbijt, enkel een busje soyamelk met banaan en een koek, en voor de rest veel groenten en proberen zoveel mogelijk vers te koken (geen microgolf lunches)
Lijkt me wel een haalbaar doel? Van daaruit kan ik dan achteraf nog meer kijken naar wat er precies in mijn eten zit. Ik denk dat ik me nu plots ineens te veel heb gefocust op wat ik wil bereiken in plaats van het in stapjes te doen.
Dadelijk weer een havermoutje klaarmaken, eindelijk een gezond ontbijt gevonden wat ik smorgens binnenkrijg :)

Je krijgt slaaptraining omdat je slecht slaapt? Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de oorzaak en reden als ik zo vrij mag zijn. :o
Wat voor in de avond misschien een idee is om later nog een tussendoortje met eiwitten te nemen. Suikers kunnen voor een instabiele bloedsuikerspiegel zorgen, vandaar dat fruit met noten of yoghurt bijvoorbeeld voor minder schommelingen zorgt. Maar alleen suiker kan ook er voor zorgen dat je actiever wordt, misschien dat het bevorderlijker is voor je slaap als je groente (al dan niet met een dip/hummus/pindakaas), yoghurt/platte kaas, noten (met gedroogd fruit, maar beide zijn caloriebommen, niet teveel dus) eet?

Wat betreft je doelen, die lijken mij heel goed! Ik denk dat hoe langer je in het topic zit hoe meer kennis je op zult doen. De ene eet zo en de ander eet zus, uit eindelijk is het vooral belangrijk dat je eet op een manier die bij jou past. Het topic is ook heel handig om zelf je eetgedrag overzichtelijk te krijgen, zelf te kunnen reflecteren en om feedback te krijgen.
Is het een idee om elk doel afzonderlijk te doen? Gedragsverandering heeft tijd nodig en soms is de kans op terugval groter als je veel tegelijk wil doen. Dan zou je komende week bijvoorbeeld kunnen beginnen met het goede ontbijten, een week later voeg je daar het drinken van 1,5 liter water bij ( ik zelf heb een liter fles van spa die ik vul met water, tijdens het studeren, lezen e.d. is die fles zo leeg. Andere wennen zich zelf aan om bij elk eetmoment eerst een glas water te drinken e.d.) zo kun je door gaan tot je alle doelen hebt toegevoegd. Anderzijds zijn er natuurlijk ook mensen die het liefst alles over een andere boeg gooien en dat goed vol houden.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:48

Ik koop mijn superfoods tegenwoordig bij Body&fit. prijzen zijn daar prima, weet niet wat de kwaliteit is in verhouding met andere winkels. Van de week was er vanalles in de aanbieding dus is de moeite van het overwegen zeker waard!

Afbeelding
Achteraan staat een potje maca-poeder en in het zakje zit rauwe cacao. Boven een bepaald bedrag betaal je ook geen verzendkosten dus ik laat het graag lekker lui op mijn werk bezorgen, dat voelt net als een cadeautje voor mezelf :P Als ik nu de keukenkast open doe en naar 'mijn' plankje kijk, met daarbij nog noten, muesli, havermout, vanillepoeder, kaneel en nog zo het een en ander, voel ik me spontaan gezond :)

Phor, blijkbaar wil je baby junkfood hebben hihi.
Laatst bijgewerkt door danoesje op 28-01-14 10:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:49

Doei: Wat een bijlees :wow: Veel beterschap! Zijn er geen voedingsmiddelen die het misselijk zijn wat tegenhouden?
Ik wou overigens geen gewicht meer kwijt, wel wat vet verbranden. Maar toen kwam ik plots een paar kilo bij :')

Jippie Phor! Ik hoop dat je dé remedie gevonden hebt!

Veel succes vandaag Leen :)

Jeetje Judith, hoe komt het? Te ver gegaan bij het sporten of is je rug een gevoelig punt?

Oh lastig Chantal, nog even doorbijten!
Haha ja die mannen in de fitness zijn heel erg :=

Magli: Ik vond je lijstje netjes hoor :)

Wat een mooie voorraad Danoesje!

Oke, vandaag is een uitdagende dag qua plannen!
Vanavond balletles tot 20.45, en hopelijk kan ik vriendlief overtuigen om naar de bio-vega-take out te gaan in plaats van de snackbar...
Ik heb mijn lijstje zo gemaakt dat ik gewoon een paar tussendoortjes moet schrappen mocht hij perse ongezond willen eten. Het avondeten heb ik geschat op zo'n 700 kcal; 2 x warme groente, een grote salade met van alles er op, een halve bioburger en een half bord gezonde koolhydraten. Ik zit nadien altijd enorm vol, dus het zal zo wel iets zijn.

O: 80 g haver, 300 ml amandelmelk, amandelschaafsel, lijnzaad; beker ongezoete soja, thee
B: 30 min. Blogilates Abs & thighs
B: Paarden verzorgen
L: 4 sneetjes synergiespeltbrood (130 g); geitenkaas, tl pesto, tomaat, komkommer, olijven, cottage cheese, kruiden; 1 sinaasappel na (14.00 u)
T: 150 g magere kwark, 50 g cottage cheese, tl paardenbloemjam, paar braambessen, paar frambozen (16.00 u)
T: 150 g sojavanillevla (17.00 u)
T: 1 appel (18.30 u)
B: 1 uur balletles
A: Bio-veggie-take out (22.00 u)

Ik heb de tussendoortjes maar opgekrikt om mijn verbranding flink op gang te krijgen, en daarom mijn lunch iets kleiner gemaakt (ong. 500 kcal)
Totaal: 2250 kcal verbranden, ongeveer 2250 kcal op het lijstje, 100 g eiwitten

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:05

Ik heb ook macapoeder. Deed weleens een theelepel door mn smoothie. Maar oh mijn god wat is dat smerig!! Staat dus al weken ongebruikt in de kast nu... :P

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:06

KarinvdM schreef:
Eiwit stijf kloppen, dan suiker of zoetstof toevoegen (pas op met wat voor zoetstof je het doet, van sommige zoetstoffen plumpt je mousse onmiddelijk in) en cacao (ik gebruik rauwe cacao) en dat er doorheen kloppen.

Thanks! Gemaakt gisteravond. Met rauwe cacao en honing. Wilde een beetje kokosrasp toevoegen, maar toen storte 'ie wel in helaas... toch maar opgegeten. Ach alles met de smaak van chocolade is gewoon lekker. :o

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:09

Dani, hahaha vind je het echt zo vies? kun je dan niet beter capsules kopen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:16

Dani_ schreef:
Ik heb ook macapoeder. Deed weleens een theelepel door mn smoothie. Maar oh mijn god wat is dat smerig!! Staat dus al weken ongebruikt in de kast nu... :P

Ik doe de maca in warme havermout met een flinke hoeveelheid kaneel, dan ben je de vieze smaak kwijt. Eerst beginnen met een klein beetje maca.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:21

Judith_ schreef:
Leen_ schreef:

Je krijgt slaaptraining omdat je slecht slaapt? Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de oorzaak en reden als ik zo vrij mag zijn. :o
Wat voor in de avond misschien een idee is om later nog een tussendoortje met eiwitten te nemen. Suikers kunnen voor een instabiele bloedsuikerspiegel zorgen, vandaar dat fruit met noten of yoghurt bijvoorbeeld voor minder schommelingen zorgt. Maar alleen suiker kan ook er voor zorgen dat je actiever wordt, misschien dat het bevorderlijker is voor je slaap als je groente (al dan niet met een dip/hummus/pindakaas), yoghurt/platte kaas, noten (met gedroogd fruit, maar beide zijn caloriebommen, niet teveel dus) eet?

Wat betreft je doelen, die lijken mij heel goed! Ik denk dat hoe langer je in het topic zit hoe meer kennis je op zult doen. De ene eet zo en de ander eet zus, uit eindelijk is het vooral belangrijk dat je eet op een manier die bij jou past. Het topic is ook heel handig om zelf je eetgedrag overzichtelijk te krijgen, zelf te kunnen reflecteren en om feedback te krijgen.
Is het een idee om elk doel afzonderlijk te doen? Gedragsverandering heeft tijd nodig en soms is de kans op terugval groter als je veel tegelijk wil doen. Dan zou je komende week bijvoorbeeld kunnen beginnen met het goede ontbijten, een week later voeg je daar het drinken van 1,5 liter water bij ( ik zelf heb een liter fles van spa die ik vul met water, tijdens het studeren, lezen e.d. is die fles zo leeg. Andere wennen zich zelf aan om bij elk eetmoment eerst een glas water te drinken e.d.) zo kun je door gaan tot je alle doelen hebt toegevoegd. Anderzijds zijn er natuurlijk ook mensen die het liefst alles over een andere boeg gooien en dat goed vol houden.

Ja, ik denk dat ik inderdaad misschien per week alles wat ga aanpassen. Ik merk dat ik nu ook meer dan ooit zin heb in chocolade en snoep,... Als ik dat al wat minder, maar me dan vooral focus op ontbijt en drinken bv. en dan achteraf ook het snoep minder ed.
De reden waarom ik slecht slaap? Ik heb 6 jaar geleden een ongeval gehad waardoor ik een hersenletsel heb opgelopen. Ik ga hiervoor naar een neuroloog, deze stuurde me 2 maanden geleden door naar een slaappsycholoog omdat ik hoofdpijn kreeg door weinig te slapen, en weinig sliep door de hoofdpijn. Dus het werd alleen maar erger en het bleef een cirkeltje. Aangezien de neuroloog nog geen medicatie heeft gevonden wat goed werkt tegen de hoofdpijn hadden we besloten om eerst het slapen aan te pakken.
Maar ik ben er ook wel van overtuigd dat mijn slechte slaap ook veroorzaakt wordt door slechte voeding.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:23

Leen, eet je 's avonds veel suiker? Merk aan mezelf dat ik dan vaak slecht slaap. En zaken als Sleepytime-thee en dergelijke, is dat wat voor je? Of een beker warme melk? Soms helpt het ook om te gaan lezen tot je zo moe wordt dat je ogen maar wat graag dicht willen:)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:30

Voorlopig gaat het slapen wel goed, ik ga mijn bed in om 1.30 en ik val inslaap rond 2u. Alleen om 6.30 eruit is wat moeilijker, maar ik heb wel bijna alle dagen aan 1 stuk doorgeslapen.
Straks moet ik terug naar de training, misschien dat ze me dan al zeggen wat vroeger te gaan slapen :)

Het probleem is dat ik om rond 18 a 19u eet. Dan is het dus nog +- 6 u tot ik mag gaan slapen.In die tijd heb ik de gewoonte om snel maar wat koeken te nemen. Ik probeer nu al veel te drinken als ik zin krijg om wat te eten, of een stuk fruit of rozijnen te eten. Edit: ik kan ook weinig doen in die 6u want ze gaan hier allemaal rond half 11 slapen, dus dan moet ik iets stil doen. Vanaf 2u voor ik va slapen mag ik ook geen tv kijken van de slaappsycholoog.
Vanavond ga ik eens kijken wat het doet als ik om 22a23 u een boterham oid eet. Want als ik dan de koeken op heb denk ik echt "was het dit"... En dan besef ik pas dat ik ze beter had laten staan.
Ik denk ook wel altijd voor ik iets neem of ik daar nu echt blij van ga worden.

Edit: thee drink ik niet zo graag, alleen als ik ziek ben. En warme melk... Gewone melk mag ik niet, maar amandel/soya melk kan je vast ook wel warm drinken? Dan kan ik dat eens proberen.