LisErm94 schreef:En ik dacht serieus altijd dat wanneer er kippewit in lijstjes stond jullie het eiwit van een ei bedoelden
Same here

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eliine schreef:@Magli: Misschien omdat je op je laatste lijstje afgaande, veel uitgebreider luncht dan ontbijt?
zodiacje schreef:Kippestront en aambeien, wij zijn zó gezond bezig met zn allen
phormicola schreef:Tot nu toe:
O: 1 banaan (in bed), 1vb pindakaas (ging dus niet lekker), 1 appel, 2 slokjes cola
L: 40gr pandanrijst met diepvriesdoperwtjes (geheel af laten koelen), gemengde sla en een beetje zout
T: klein bakje special K met magere melk, 7 digestive koekjes met pure chocola, appelflap
__Leonie schreef:Vandaag weer een praktijk dag lijstje.
O: havermout met yoghurt, kaneel, lijnzaad en banaan
L: 2 sneeen donker oerbrood met kaas, tomaat en komkommer. Volkoren cracker met pindakaas en komkommer.
A: rijst met boontjes en paprika, lepel satesaus, varkensvlees in een of ander sausje en een stuk kroeppoek
B: 45 min fietsen
D: water
Vandaag niet echt veel honger tot nu toe, voel me nog steeds niet lekker.
Wel allemaal komkommer en tomaat gehaald voor op brood te doen.
Maakt de lunch toch iets lekkerder.
Verder moet ik even kijken of ik na praktijk nog honger heb. Anders heb ik nog mandarijnen liggen.
Zat trouwens nog te kijken, maar het de groene thee van AH Basic zit geen suiker in gelukkig.
En die drink ik altijd dus dat komt mooi uit
Plien91 schreef:LisErm94 schreef:En ik dacht serieus altijd dat wanneer er kippewit in lijstjes stond jullie het eiwit van een ei bedoelden
+1
ChantalSmook schreef:Leen waarom moet je nog 6,5 uur wakker blijven als je om 7 uur eet? Gister at ik ook pas om half 9 en rond 11 ben ik gaan slapen. Wat ik gegeten had, had mijn lichaam echt nog nodig. Als je het lastih vind om met een volle maag te slapen kun je ook wat meer groentes eten en bv pasta ed wat verlagen en dat eerder op de dag pakken. Groente is sneller verwerkt door je lichaam
O: 50 gr havermout/melk en lijnzaad
T: appel
L: 2 gebakken eieren met speltbrood, tomaat en komkommer
T: Sinaasappel
A: Tortilla met rauwe ham geitenkaas en rauwkost ofzo(vriendin ging het koken)
T: ?
B: uurtje fietsen, wat cardio, abs en ga wat oefenen met kracht training als ik me op mijn gemak voel met alle mannen
Leen_ schreef:O: havermout met amandelmelk, chia, kaneel en banaan
T: balisto koekje, apro soya banaan
M: 4 boterhammen met kaas en groenten
T: grany koeken, glas witte limonade
A: spaghetti, magere platte kaas en mangosiroop
T: 2 kleine koekjes, stukje chocolade, water
T2: mandarijn, water
T3: kinderbueno
Wat vervelend dit... Ik heb om 19u gegeten, wat betekend dat ik dan nog 6,5u moet wakker blijven. Het is zo verleidend om toch snel wat koeken te halen. Ik had dan al een mandarijntje gegeten, maar ik had nogsteeds honger. Volgende keer smeer ik me beter een boterham... Maargoed, ik ben toch al heel trots op wat ik tot nu toe veranderd heb. De limonade drink ik normaal nooit, maar we was niets anders meer op stal en ik had toch veel dorst.
Mijn plan is nu ook om 1,5l water per dag te drinken. Daar kwam ik vroeger nooit aan. Water helpt me wel om me af te leiden om te snoepen.
Wat mijn plan dus is: max. 1 'ongezondje' per dag (koeken, snoep, chocolade,...) 1,5l water, fruit als tussendoortje, gezond ontbijten (ik at vroeger nooit ontbijt, enkel een busje soyamelk met banaan en een koek, en voor de rest veel groenten en proberen zoveel mogelijk vers te koken (geen microgolf lunches)
Lijkt me wel een haalbaar doel? Van daaruit kan ik dan achteraf nog meer kijken naar wat er precies in mijn eten zit. Ik denk dat ik me nu plots ineens te veel heb gefocust op wat ik wil bereiken in plaats van het in stapjes te doen.
Dadelijk weer een havermoutje klaarmaken, eindelijk een gezond ontbijt gevonden wat ik smorgens binnenkrijg
KarinvdM schreef:Eiwit stijf kloppen, dan suiker of zoetstof toevoegen (pas op met wat voor zoetstof je het doet, van sommige zoetstoffen plumpt je mousse onmiddelijk in) en cacao (ik gebruik rauwe cacao) en dat er doorheen kloppen.
Dani_ schreef:Ik heb ook macapoeder. Deed weleens een theelepel door mn smoothie. Maar oh mijn god wat is dat smerig!! Staat dus al weken ongebruikt in de kast nu...
Judith_ schreef:Leen_ schreef:O: havermout met amandelmelk, chia, kaneel en banaan
T: balisto koekje, apro soya banaan
M: 4 boterhammen met kaas en groenten
T: grany koeken, glas witte limonade
A: spaghetti, magere platte kaas en mangosiroop
T: 2 kleine koekjes, stukje chocolade, water
T2: mandarijn, water
T3: kinderbueno
Wat vervelend dit... Ik heb om 19u gegeten, wat betekend dat ik dan nog 6,5u moet wakker blijven. Het is zo verleidend om toch snel wat koeken te halen. Ik had dan al een mandarijntje gegeten, maar ik had nogsteeds honger. Volgende keer smeer ik me beter een boterham... Maargoed, ik ben toch al heel trots op wat ik tot nu toe veranderd heb. De limonade drink ik normaal nooit, maar we was niets anders meer op stal en ik had toch veel dorst.
Mijn plan is nu ook om 1,5l water per dag te drinken. Daar kwam ik vroeger nooit aan. Water helpt me wel om me af te leiden om te snoepen.
Wat mijn plan dus is: max. 1 'ongezondje' per dag (koeken, snoep, chocolade,...) 1,5l water, fruit als tussendoortje, gezond ontbijten (ik at vroeger nooit ontbijt, enkel een busje soyamelk met banaan en een koek, en voor de rest veel groenten en proberen zoveel mogelijk vers te koken (geen microgolf lunches)
Lijkt me wel een haalbaar doel? Van daaruit kan ik dan achteraf nog meer kijken naar wat er precies in mijn eten zit. Ik denk dat ik me nu plots ineens te veel heb gefocust op wat ik wil bereiken in plaats van het in stapjes te doen.
Dadelijk weer een havermoutje klaarmaken, eindelijk een gezond ontbijt gevonden wat ik smorgens binnenkrijg
Je krijgt slaaptraining omdat je slecht slaapt? Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de oorzaak en reden als ik zo vrij mag zijn.![]()
Wat voor in de avond misschien een idee is om later nog een tussendoortje met eiwitten te nemen. Suikers kunnen voor een instabiele bloedsuikerspiegel zorgen, vandaar dat fruit met noten of yoghurt bijvoorbeeld voor minder schommelingen zorgt. Maar alleen suiker kan ook er voor zorgen dat je actiever wordt, misschien dat het bevorderlijker is voor je slaap als je groente (al dan niet met een dip/hummus/pindakaas), yoghurt/platte kaas, noten (met gedroogd fruit, maar beide zijn caloriebommen, niet teveel dus) eet?
Wat betreft je doelen, die lijken mij heel goed! Ik denk dat hoe langer je in het topic zit hoe meer kennis je op zult doen. De ene eet zo en de ander eet zus, uit eindelijk is het vooral belangrijk dat je eet op een manier die bij jou past. Het topic is ook heel handig om zelf je eetgedrag overzichtelijk te krijgen, zelf te kunnen reflecteren en om feedback te krijgen.
Is het een idee om elk doel afzonderlijk te doen? Gedragsverandering heeft tijd nodig en soms is de kans op terugval groter als je veel tegelijk wil doen. Dan zou je komende week bijvoorbeeld kunnen beginnen met het goede ontbijten, een week later voeg je daar het drinken van 1,5 liter water bij ( ik zelf heb een liter fles van spa die ik vul met water, tijdens het studeren, lezen e.d. is die fles zo leeg. Andere wennen zich zelf aan om bij elk eetmoment eerst een glas water te drinken e.d.) zo kun je door gaan tot je alle doelen hebt toegevoegd. Anderzijds zijn er natuurlijk ook mensen die het liefst alles over een andere boeg gooien en dat goed vol houden.