Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MirZam

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:23

sokje87 schreef:
MirZam schreef:
Helaas is het bewegen vandaag niet gelukg, vanmiddag erg slecht neiuws gekregen van de paarden tandarts. Kelly's gebit si zo slecht dat toen de tandarts een kies trok er zo twee mee uit vielen. De rest zit ook los dus is een kwestie van tijd voordat die eruit vallen.
Morgen maar wat extra sporten, vandaag stond mijn hoofd er niet naar..

En nu?

Ze mag/kan voortaan alleen nog natte brokken eten, zolang haar dat lukt is dat prima. Hooi kan echter niet meer, dus moet ik haar lucerne geven. daarbij krijgt ze er slobber bij en vitaminen en een paar keer in de week Zemelen. Gelukkig kwam de tandarts samen mt een dierenarts en die kon vertellen wat dan het beste zou zijn voor Kelly. Wat rijden betreft voorzag de tandarts geen problemen, maar wil er vandaag al even op dus ik probeer het gewoon met een halster *is natuurlijk niet het echte werk*, wie weet gaan we wel bitloos als ze dat goed doet.

Maar kortom erg sneu voor mijn moppie, maar wel de reden waarom ze zo mager is, dus hoop dat ik dat nu bij kan gaan voeren, wat moet ze veel pijn gehad hebben door hooi te moeten eten Nagelbijten / Gniffelen
Hopen dat ik het allemaal kan blijven betalen.. maar dat is een beetje bijzaak..

Mijn Dagplanning:

O: 2 cracottes met light cervelaat, glas melk
T: kijken bij wedstrijd van een vriendin, vrees niks dus
L: 2 carcottes met light cervelaat
T: Boodschappen doen en Kelly 'rijden', hierna wellicht een grapefruit.
A: Nog onbekend.

Beweging, Kelly rijden, en half uurtje home trainer.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:45

Haha doe je goed Vork

Mijn planning:
9.00 uur: proteïne + water + 200 gram kwark
Dan 2,5 uur wandelen met Hieke
13.30 uur: kipfilet + ijsbergsla
Bruin broodje met 20+ kaas
15.00 uur: proteïne + water
Omelet met ei + stukjes ham & kaas
Dan heb ik een waterpolo wedstrijd
16.00 uur: appel
18.30 uur: vis/vlees + ijsbergsla
Dan Celine rijden (op de fiets er naar toe)
19.00 uur: Kaas
22.00 uur: proteïne + water

Dan lekker uit Go jij! Go jij!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:47

Ah wat jammer Mirzam...hoe oud is ze?

O: 2 boterhammen 20+ smeerkaas, cappuccino
T: Appeltje
L: Maaltijdsalade Lidl, eventueel nog een vezelcracker [ofzoiets] erbij
T: Kwark/ cup a soup
A: Veg. hamburger, volkoren rijst met groenten

Als ik dit gaat lukken heb ik een goeie dag !

[ik doe dit weekend trouwens niet aan Zonddag, heb ik niet verdiend Haha!]

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 09:48

Mirzam, wat balen zeg van Kelly Scheve mond hopelijk knapt ze snel weer beetje op Lachen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:42

fourth schreef:

Nou ik wel! Heb deze week helemaal niks lekkers gegeten! Dus nu mag ik wel iets van mezelf Haha!
Heb nog ijs van vorig weekend en nog yoghurt snoepjes, want daar had ik nog niet eens de helft van opgegeten Lachen Vandaag gezond avondeten, morgen denk ik óf roti halen óf zelf frituren. Allebei even slecht volgens mij Tong uitsteken

Planning voor vandaag.. hhmm:
O: Liga Milkbreak
T: -
L: 2 bruine pistolletjes met kipfilet
T: appel, druiven
A: macaroni
T: bakje ijs

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:28

ladyjoy schreef:
fourth schreef:

Nou ik wel! Heb deze week helemaal niks lekkers gegeten! Dus nu mag ik wel iets van mezelf Haha!
Heb nog ijs van vorig weekend en nog yoghurt snoepjes, want daar had ik nog niet eens de helft van opgegeten Lachen Vandaag gezond avondeten, morgen denk ik óf roti halen óf zelf frituren. Allebei even slecht volgens mij Tong uitsteken

Planning voor vandaag.. hhmm:
O: Liga Milkbreak
L: 2 bruine pistolletjes met kipfilet
T: appel, druiven
A: macaroni
T: bakje ijs

Hihi geniet ervan Haha! Vooral van dat ijs kan ik heeel jaloers worden. Maar goed, eh, nog geen drie dagen geleden heb ik een halve liter chocoladeijs op dus ik moet niets zeggen Haha!

Als ik komende week een beetje me aan mn schema's kan houden haal ik fijn weer een bak B&J volgend weekend Lachen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:31

Een halve liter? Jeetje! Hahaha ik heb deze week prima vol gehouden, op 1 waterijsje na maar dat vind ik niet zo erg. Drink niks anders dan water dus je kan het vergelijken als 1 glas fris Haha!

Ga aankomende week wel zondigen denk ik, want mijn maandelijkse periode komt eraan en dan ben ik niet te genieten Bloos Dus dan neem ik aankomend weekend wel niks.

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:12

MirZam schreef:

Mijn Dagplanning:

L: 2 bruine broodjes met haring en een glas melk
A: Nog onbekend.

Beweging, Kelly rijden, en half uurtje home trainer.

Lunch is alweer aangepast..

Kelly's exacte leeftijd is niet bekend, maar al wel op leeftijd, vermoedelijk rond de 20..

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:20

Ik had vanochtend tijdens mijn werk zoooo'n honger, niet normaal. Scheve mond
Ik dacht; dat wordt een vreetbui als ik thuiskom (had al allemaal lekkere dingen in gedachten Bloos ) maar heb me keurig aan de twee boterhammetjes gehouden!! Wel met 'slecht' beleg, maar ach. Lachen

O: bakje magere joghurt met wat vlokken, plakje ontbijtkoek
L: 2 volkoren boterhammen (chocopasta, grilworst), wat druiven
A: bbq
T: ?

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:24

O: 2 boterhammen 20+ smeerkaas, cappuccino
T: Appeltje
L: Maaltijdsalade Lidl, 3 vitwit boterhammen met 20+ smeerkaas
T: Kwark/ cup a soup
A: Veg. hamburger, volkoren rijst met groenten

Def. update. Door school ben ik wel erg gewend geraakt aan veel brood, mja. Ben wel redelijk actief bezig vandaag met huishoudelijk activiteiten e.d., stofzuigen, straks een badkamer schrobben, wasjes doen en ophangen...

@ladyjoy: Het was dat ik die bak met iemand moest delen, anders was ik rustig voor de hele liter gegaan Bloos IJs is zoooo lekker.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:56

Hehehehe ja nou dat deed ik eerst ook altijd hoor! Zo'n 2/3 jaar geleden, at ik echt heel vaak ijs. En tjah, dat kan je nu aan me zien Boos! Dus ik probeer het nu maar bij 1 bakje/schaaltje te houden als ik het al neem Bloos

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 14:23

Jenna schreef:
O: yoghurt en fruitmix
T: 2 crackers
L: appel en een peer
T: appel
A: brocolli en zalm
T: (geen idee nog.Ligt er een beetje aan of ik er trek in heb)

Aangepast;)
Heb wel een uur gefiets in de zijkregen om een beetje te compenseren voor gisteren Haha!
Moet zeggen dat dat me goed beviel !

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:44

Regen? Waar?
't Begint hier nu iets te bewolken, verder de hele dag nog zon gehad...
Affijn, 'k was zo veel van plan vandaag, maar er is net niks van gekomen. Yorrick vertikte het ook om te slapen... Vervelend ventje... 'k Zal zo nog even een was ophangen, de andere zal al wel droog zijn denk ik. Ik wou Verena's bedje verven, maar met 2 koters is dat niks. Hetzelfde met in de tuin werken. Met alleen Verena is het tot daar aan toe, maar mer Yorrick er ook nog bij.
Zal ze zo eerst fruit geven (en mezelf), en dan moet ik nog in huis opruimen, maar ook dat heeft zo verrekte weinig zin met die 2 smeerpoetsen.

verena krijgt een nieuw bed, en daarvoor heb ik eigenlijk een plaatje nodig van K3, maar dan niet geprint, maar uit een tijdschrift. iemand nog een zinnig idee in welk tijdschrift ik K3 kan vinden?

Heb vanmiddag ook een keer of 50 (!) geprobeert de schouwburg in Drachten te bellen voor kaartjes van Bert Visscher. Constant in gesprek natuurlijk,

Volgens mij ga ik deze dag maar bestempelen als een pokke-dag....

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:56

Ik heb ook een pokkedag. Bij ons al de halve dag regen, nu is het droog maar heb ik nergens meer zin in. Vind het al te laat, over een uurtje zijn de winkels al weer dicht.. pff..

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:51

Riëtte schreef:
Regen? Waar?
't Begint hier nu iets te bewolken, verder de hele dag nog zon gehad...
Affijn, 'k was zo veel van plan vandaag, maar er is net niks van gekomen. Yorrick vertikte het ook om te slapen... Vervelend ventje... 'k Zal zo nog even een was ophangen, de andere zal al wel droog zijn denk ik. Ik wou Verena's bedje verven, maar met 2 koters is dat niks. Hetzelfde met in de tuin werken. Met alleen Verena is het tot daar aan toe, maar mer Yorrick er ook nog bij.
Zal ze zo eerst fruit geven (en mezelf), en dan moet ik nog in huis opruimen, maar ook dat heeft zo verrekte weinig zin met die 2 smeerpoetsen.

verena krijgt een nieuw bed, en daarvoor heb ik eigenlijk een plaatje nodig van K3, maar dan niet geprint, maar uit een tijdschrift. iemand nog een zinnig idee in welk tijdschrift ik K3 kan vinden?

Heb vanmiddag ook een keer of 50 (!) geprobeert de schouwburg in Drachten te bellen voor kaartjes van Bert Visscher. Constant in gesprek natuurlijk,

Volgens mij ga ik deze dag maar bestempelen als een pokke-dag....

Komt ie in de Lawei?

Hier geen regen, juist heel benauwd en klam, dus het zit er wel aan te komen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:09

Oee vandaag was ik zo blij dat ik ben afgevallen!
Heb namelijk op kleine Amica gereden. Bloos En Amica is 1.10 m. Bloos

We zijn haar op het moment aan het inrijden, en dat gaat niet heel soepel. We hebben een klein licht meisje dat er op rijdt, maar die kan niet ontzettend goed rijden. Het gaat prima, maar ze mist gewoon de ervaring die oudere mensen hebben. En Amica is een ontzettende bitch. Afijn, vorige keer is het meisje er afgevallen, redelijk hard, maar ze durfde er weer op. Gelukkig maar, de rest van de tijd ging het toen wel goed. Bokken maar ze bleef zitten.
Vandaag nam ik het zekere voor het onzekere en heb ik Amica eerst een tijd gelongeerd voor het rijden, de energie eruit. Toen zadelen en het meisje erop. Nou ze zat nog niet of Amica begonnen. Rennen, steigeren, bokken, echt gemene bokken, opzij springen etc. Ik had haar wel aan de longeerlijn maar kon weinig beginnen, ik kon niet in de buurt komen. Het meisje bleef ontzettend goed zitten maar Amica wist niet van ophouden, en uiteindelijk viel ze toch. En flink hard. Ach gut Nou je snapt het al, ze durfde er niet meer op. Kan ik goed begrijpen, maarja, ik zat wel met die pony. Je zag het aan Amica's koppie; Yes, zo werkt dat dus. Amica is een duiveltje en ik wist zeker dat ze het de volgende keer weer zou doen. Dus ik zeg tegen de moeder van het meisje (is tevens instructrice); mijn handen jeuken om dat kleine kreng even aan te pakken (was een opmerking, ik was het helemaal niet van plan), waarna zij zei; doe dat dan! Qua gewicht kan het nog net, je bent alleen veel te lang. Maar voor 1 keer moet het kunnen, Amica moet aangepakt worden.
En voor ik het wist zat ik. Bloos
Nouja ik kreeg ook een bokkannonade om mijn oren, en zat eerst niet al te stevig (jeumig wat een kleine pasjes maakt dat beest Bloos! en een piepklein zadeltje met ieniminie beugeltjes Haha! ) maar ben wel blijven zitten, en Amica gaf al snel op. Toen gingen we over naar de 'staak'fase. "Als ik nu stilsta protesteer ik ook!" dacht ze. Dus toen heb ik het meisje maar op Amo gezet, en ben daar met Amica achteraan gaan rijden. Ging hartstikke goed, zelfs nog een stukje gedraafd. Kreeg de nodige bokken te verduren, maar Amica had wel door dat het geen nut had gelukkig. Lachen
Het meisje heeft er zelf ook nog even op gezeten op het laatst, dat ging weer goed. Maar de komende tijd gaat er eerst een ander meisje op rijden met meer ervaring, Amica moet potverdorie maar eens leren dat niet alles lang leve de lol is.

Nouja het komt er dus op neer dat ik blij ben dat ik gewicht kwijt ben, anders had ik nóóit op Amica kunnen (en willen) stappen. Nu is het ook eenmalig, ik doe het haar ruggetje niet vaker aan, maar ik kon haar tenminste even corrigeren. Lachen
Laatst bijgewerkt door Mocca op 23-09-06 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:10

Oeps heel verhaal geworden. Schijnheilig

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:36

Wat leuk Mocca! Dat is nu natuurlijk ook zo, we kunnen weer op kleinere pony's zonder dat ze bezwijken onder ons gewicht *LOL*

Ik heb net een flinke vreetbui gehad. Ik kwam terug van winkelen en had te weinig gedronken en gegeten, toen ik thuis kwam (na fietsen) was ik dus helemaal aan het bibberen, duizelig, dorst enzo.

Dus mijn dag:
t: plakje ontbijtkoek (vanmorgen ff geholpen met opzadelen paarden en toen weer naar bed gegaan)
o: twee maaltijdcrackers met veel te veel jam + chocolademelk + tomaat
t: appeltje
l: twee crackers met appelstroop
t: halve grote stroopwavel van de markt Bloos + appeltje
t2: evergreen, heel wat koekkruimels, peer Bloos!

En straks nog:
d: pompoensoep met croutons Vingers aflikken en pannenkoeken.

En in de stad een minirok gekocht, nieuwe tas en een hoedje Lachen Ohja, we gingen voor een cadeautje voor een vriendin die vanavond haar verjaardag viert *LOL*

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:53

Vanochtend weer een halve kilo lichter, echt heel vreemd :/

Ik zit nu op 1100 calorieen, zo nodig een stukje pizza en dan is het wel weer genoeg..

@ Annetje: leuk leuk leuk! Nieuwe kleren zijn altijd leuk. Haha!
Wel om 5 uur al begonnen, dus lange dag gehad. Lachen

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:04

Hij komt idd in de Lawei.
Ik heb net weer gebeld, en er waren nog een paar kaarten over!

Begin mei volgend jaar gaan wij dus lachen bij Bertje Visser!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:12

Wow Mocca wat een verhaal! Wel goed dat je dat gedaan hebt! anders blijven ze het doen, hopen dat het geholpen heeft.

Ik weet nog neit wat ik vanavodn meot gaan eten, heb net een uur! 26 km gefietst op de home trainer.. was wel ff lekker, gisteren had ik immers niks gedaan..

Ik zit nu trouwens in twee weken op 3,8 kilo.. Ja

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:12

Riëtte schreef:
Hij komt idd in de Lawei.
Ik heb net weer gebeld, en er waren nog een paar kaarten over!

Begin mei volgend jaar gaan wij dus lachen bij Bertje Visser!

Ow leuk Bert Visser!
Ik ga april volgens jaar naar Arie en Silvester Haha!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:24

MirZam schreef:
Wow Mocca wat een verhaal! Wel goed dat je dat gedaan hebt! anders blijven ze het doen, hopen dat het geholpen heeft.

Ik weet nog neit wat ik vanavodn meot gaan eten, heb net een uur! 26 km gefietst op de home trainer.. was wel ff lekker, gisteren had ik immers niks gedaan..

Ik wil ook een hometrainer Boos!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:25

ladyjoy schreef:
MirZam schreef:

Ik wil ook een hometrainer Boos!
Whaha, heb de mijne voor 75 euro op marktplaats gekocht, werd nog thuis gebracht ook Haha!
Zit ook een calorieteller enzo op en hartslagmeter.. Ja

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:37

MirZam schreef:
Mijn Dagplanning:

L: 2 bruine broodjes met haring en een glas melk
A: Gebakken ei met twee bruine bolletjes.

Beweging, Kelly rijden, en uur home trainer.

WEER aangepast..