Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:32

Bedankt voor de tip, Many!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:36

Nee, mijn vriend en ik studeren dezelfde richting, en in het weekend/vakanties/blokperiodes blijven we altijd bij zijn ouders, omdat dat makkelijker is om voor de paarden te zorgen. Maar ik ben eigenlijk wel van Gent, en Denderleeuw is toch wel ontzettend saai in vergelijking :')

Wat spannend dat we dezelfde winkels doen :D Kindbars, die ken ik niet, ga ik volgende keer uittesten!

Leen: Ik at elke dag 1 kleinigheid met suiker; dus een bakje vruchtenyoghurt, 1 koekje... Meer niet. Toch heb ik me drie dagen koortsig, trillerig en barslecht gevoeld door het stoppen met suikers. Ik greep dan naar bananen (werkte toen achter de kassa en kon niet veel anders snel naar binnen proppen), maar echt helpen deed dat maar eventjes. En net dat vond ik zo'n eye opener: ik gaf mijn lichaam suiker en at echt véél (115 g havermout als ontbijt) en toch had ik rammelende honger.
Probeer jezelf te omgeven met de allerlekkerste gezonde dingen, en sta jezelf toe om er van hartelust van te eten. Mentaal kan dat wel een beetje helpen :(:)

Emily: Ik sluit me helemaal aan bij Many. Volgens de ES-kliniek is 1 mandarijn vb. niet 1 stuk fruit, maar hoor je 3 mandarijnen te eten.

Lekker avondeten Fleur!

Ziet er een net lijstje uit Eline, ik zou me ook geen zorgen maken om kcal :)

Zodiacje: cacaonibs zie ik hier vaak voorbijkomen, is dat een soort van raw chocolate snoepje?

Cranberries door de havermout klinkt wel lekker Allstar!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:38

Super blij met mijn dag vandaag :) . Netjes aan mijn lijstje gehouden.

Oamaru, lange vlucht, waar ben je heen geweest? In een airbus? Werd daar zelf wel echt goed verzorgd toen naar australie met eten/drinken

Fleur_yen Bedankt :) hmm lekker tzaziki!!

Las wat over suikerklontjes, net bij radar over hoe we voor de gek gehouden worden en hoeveel suiker er in geconcentreerde fruitsappen ene kellogs bv zitten enzo! Wist dat het veel was, maar zoveel!

Plien lekker van genieten van alle jarigen :P !

Phor lekkerbek die baby van jou inderdaad :D

Bhri tot vrijdag. Dan kan ik mijn huis weer in orde maken. Maar moet ook werken tot zondagavond, heb 3 verjaardagen. Dus maak het weekend het schoon en mijn slaapkamer in orde maar ben nauwelijks thuis. Mijn keuken inrichten kan pas volgende week omdat ik niet alles alleen kan sjouwen :P . Mijn fornuis ga ik van de week emt de BTW weken bestellen bij mediamarkt maar dat zal ook nog wel 2 weken kunnen duren dus dan nog ff vooruit met de oven en een elektrische bakpan :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:41

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:45

robbedoes__ schreef:
O: 40 gr havermout, 230 ml amandelmelk, 1,5 banaan, 11 gr 70% pure choc, 5 gr chia (heerlijk ontbijtje :9 )
T: rijstwafel met pindakaas
L: 1 geroosterde speltboterham met tonijn uit blik en sla, 1 vk cracker met 20+ smeerkaas, 1 kiwi gold
T: 150 gr magere kwark, 30 gr blauwe bessen, 4 gr honing
T: vk cracker met een beetje hagelslag
A: stukje varkenshaas, 3 opscheplepels doperwten, paar gebakken aardappels, sla met rode ui, komkommer en pijnboompitten
T: handje ongezouten notenmix

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:50

Ja is idd echt raar om over dingen in Gent te praten op Bokt :p. Toen ik hier voor de eerste keren meelas, keek ik echt raar naar alle dingen die jullie aten :p. Kwark is hier 'platte kaas of verse kaas', en nog altijd verwoorden jullie dingen anders.

Vandaag goede dag:

O: 08u15-08u30: halfvolle melk, magere kwark 100 Gr., kiwi, havermout
T: 10u40: mandarijn
T: 11u20: 2 x grote tas soep, 1 x mandarijn
L: 13u15-13u30: kippenbrochette (veel kip), Provençaalse saus (met oa tomatenconcentraat en dus veel suiker las ik hier, wel verse groentjes), pasta (witte)
A: 19u15-19u30: 3 bh, kippewit tomaat sla, halve banaan boter, Chaumes kaas boter tomaat sla.
Zoetekoek met boter

B: 40 min lopen, heeft deugd gedaan, straks nog wat leren -.-

Water en halve blik Ice Tea (gisteren de andere helft).

Voor mij is dit een goed lijstje :). Ik tel geen calorieën ofzo, zou mijn hoofd te zot maken.

Edit: hebben nog mensen dit.. In de ochtend kan ik dus na 2 uur een grommende maag hebben, maar dan in de namiddag kan ik best tot de avond wachten zonder honger te hebben? Heb na m'n middageten wel vaak zin in zoets!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:12

Anoniem schreef:
Mijn lijstje so far, ik zit nog steeds laag qua eiwitten...

O: havermout met appel, scheutje kokosmelk en water
T: -
L: 4 vk crackers met pindakaas, sambal en komkommer; 1 vk boterham met gekookt ei
T: appel, banaan, 2 vk crackers met pindakaas, wortel
A: 2 kleine meergranenwraps met guacamole, tomatensalsa, kip, paprika, ijsbergsla, sour cream en pijnboompitten
T: ?

B: klein stukje gefietst

Geniet van je ijs Phor! :Y)

+ stuk 75% choc

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:19

@Magli: Misschien omdat je op je laatste lijstje afgaande, veel uitgebreider luncht dan ontbijt?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:24

Dank je Karin, ik had het ook al even gegoogeld maar het was me niet volledig duidelijk. Rauwe cacao dingetjes dus. Wil ik wel eens uittesten.

Ik heb het omgekeerd Magli; ik kan tot 14 u zonder tussendoortjes wachten met de lunch, maar in de namiddag zou ik een hele dag eten. Vreemd he. Zoete trek kan wijzen op een ietwat gevoelige bloedsuikerspiegel, las ik bij Amber Albarda.
Net lijstje :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:26

Wat is kippewit? Klinkt heel vies :P.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:26

Mooi lijstje heb je eline!

Haha magli, na zo'n lunch snap ik dat wel.
maar om je vraag toch te beantwoorden; bij mij
is het vooral afhankelijk van de tijden dat ik eet (werk onregelmatig) maar in de middag heb ik ook wel wat minder snel trek dan in de ochtend.

Thanks karin voor je link als antwoord op bhris!

Moet zeggen, de eerste keer dat ik die cacao nibs at was ik diep diep teleurgesteld, echt nietsmet lekker zoete chchocolade te maken maar nu ik het steeds door mn kwark gooi vind ik het wel echt een goede toevoeging. Het geeft een lekker knabbeltje en toch ook wel een beetje extra lekkere smaak.
vergeet steeds mn moerbeien erbij te zetten, diezijn wel echt heel lekker!

Haha fcsa, volgens mij zie ik wel vaker dat je
Later toch nog die pure chocolade toevoegd :=
Lekker én gezond, groot gelijk!!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:28

O: smoothie met banaan, aardbeien, mineola, havermout en verse spinazie
T: appel, plakje ontbijtkoek
L: 2,5 boterham (kaas, kipfilet, 1/2 vruchtenhagel)
T: Kiwi, peer
T: 2 rijstwafels met smeerkaas, blokje kaas
D: spruitenstamppot, bakje vla

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:29

Many, hennep proteïne is de beste plantaardige bron van eiwitten, dus ga ervoor :D

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:33

Namens mezelf ook bedankt voor de link karin.
zit m eens te lezen en staat veel meer in dan ik tot nu toe had gelezen zoals dat de cacao beter niet met een melk product genomen kan worden. En ik het iedere dag maar in mn kwark roeren haha :o

ook lees ik nu dat het zoveel energie zou geven.
ik eet het een uurtje voor het slapen en lig de laatst tijd wel vaak wakker.... ga toch maar eens in de ochtend nemen dan, kijken of ik verschil merk! Misschien kan ik dan eindelijk weer slapen als een roosje.

Heb mn kwarkje overigens nu net op dus oeps haha

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:33

Oei, is dat zo'n grote lunch? :p ik heb niet alle pasta opgegeten, vond ik al een hele prestatie :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:34

Dus het heeft toch een aparte smaak Zodiac? Ik ben nieuwsgierig, van die raw chocolate repen vond ik wel lekker, maar dat leek ook nog wel op zwarte chocolade.

Beter dan Whey met smaakjes Phor? Want erg lekker vind ik die smaakjes niet -O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:36

Hmmm, beter weet ik niet! Smaakjes is gewoon leren waarderen :+

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:36

Die repen ken ik niet. Ik vond het vooral "aarde achtig" smaken en iig niet zoet. Maar misschien ook omdat ik dat niet verwachtte. Vind het nu wel lekker.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:39

Ja, vooruit, dat is helemaal waar Phor.
Ik zou ook echt al die speciale poedertjes overal doorheen gooien, ik voel me dan nadien zo gezond hihi :')

Hmm, ik las overigens aambeien in plaats van moerbeien, maar die lijken niet zo lekker te zijn in yoghurt Zodiac :+
Ik ga even googelen wat dat is; dat ken ik eigenlijk niet, moerbeien.

Kippewit is in België trouwens kipfilet (het wit van een kip ;) )

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:42

Tiggs schreef:

_O- ik wilde net reageren, gátver klinkt als kippenstront.

Maar zie het al, kipfilet klinkt beter!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:43

Mijn laatste tussendoortje werd:
290 gram magere yoghurt met 18 gram beschuit, 10 gram whey & 1 mandarijn daarmee op 1850 kcal vandaag. Net ook nog even paardgereden dus vrij mager dagje, maar gisteren zat ik hoog dus niet erg.

Moest wel lachen Eske om je ''stukjesfobie'' vroeger kon ik daar ook echt niet tegen dus heel herkenbaar :') Gelukkig nu geen probleem meer, dus je kunt eraan wennen :) Maar zoals meerdere al zeiden kwark kun je echt lekker maken, puur vind ik het ook niks maar met (gedroogd) fruit, nootjes, beschuit, verantwoorde muesli, cacao nibs enzovoorts vind ik het heerlijk.

Leen, ja helaas zit er in frisdranken en overigens ook in vruchtensappen uit de supermarkt enorm veel suiker :(:) Heel eerlijk denk ik dat je er echt even helemaal van af moet stappen en je een tijd naar moet voelen voordat je een stabiele bloedsuikerspiegel krijgt.. Fruitsuikers zullen vast op zo'n moment iets van verlichting geven maar stoppen met frisdrank en je suikerrijke eetpatroon is denk ik niet 123 te vervangen door een paar stukken fruit. Misschien je wat inlezen over het afkicken van suikers? Zodat je weet wat je te wachten staat en of je dat wel wilt maar ook wat de voordelen zijn op lange termijn.

Die cacaonibs heeft mijn broertje ook en leen ( :Y) ) ik weleens plus ze zitten ook door mijn muesli van de bodyenfitshop heen. Ik vind ze best lekker, tis geen chocolade inderdaad maar met wat dingetjes door de yoghurt/kwark smaakt goed :)

O lees nu de post van zodiacje.. Ik gooide het dus ook door de kwark :+ Even die site bekijken zo haha.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:44

Kippestront en aambeien, wij zijn zó gezond bezig met zn allen :=

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:45

NeverGiveUp schreef:
Tiggs schreef:

_O- ik wilde net reageren, gátver klinkt als kippenstront.

Maar zie het al, kipfilet klinkt beter!

Haha ja dat dus ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:46

zodiacje schreef:
Haha fcsa, volgens mij zie ik wel vaker dat je
Later toch nog die pure chocolade toevoegd :=
Lekker én gezond, groot gelijk!!

Haha klopt. Heb al een hele tijd geen chocola gegeten en had er ineens zo'n zin in :)

Choconibs heb ik ook een tijd gegeten, had idd wel het idee dat het meer energie geeft.
Laatst bijgewerkt door FCSA op 27-01-14 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:47

En ik dacht serieus altijd dat wanneer er kippewit in lijstjes stond jullie het eiwit van een ei bedoelden :P