Even een beginnersvraagje, maar mijn randjes worden bij het snijden zo rafelig, nu had in in niet keurig de marsepein steeds verplaatst met uitrollen, heeft het daar iets mee te maken? En gebruiken jullie poedersuiker om op uit te rollen of smeren jullie met crisco?
ik gebruik crisco maar ik werk met fondant en kwa snijden is of je mesje niet scherp genoeg of hij is vies. meestal kun je het rafeligen weg vegen met je vinger.
Nou dames pme 2 is ook in de pocket helemaal happy
Wauw wat een mooie taarten allemaal! Ik heb ook al die dingen thuis.. heb twee taarten gemaakt 1 keer met een beertje erop en de andere keer een puzzeltaart! maar zo netjes als hier dat lukt me nog niet hoor haha en ze vinden hier die taarten niet zo lekker, dus als ik éen maak dan betekent dat ik hem ook zelf helemaal moet opeten
DIVA2
Geplaatst: 28-09-13 22:27
Gefeliciteerd Gaby! Nu de derde(icing) ook nog?
Zoals beloofd hierbij nog mijn Groene Elf. Tevens ook de vlinder die ik vandaag heb gemaakt. Die komt eind deze week op een hele speciale(gevoelsmatig de speciaalste ooit!!) taart.
dankjewel allemaal vind je elf erg mooi moet je voor die workshop je eigen airbrush apparaat hebben of niet? ja de 3e icing moet nog weet alleen nog niet wanneer heb pas in november weer echt werk dus denk volgend jaar
Nee, je hebt hier geen eigen airbrush voor nodig. Kim zorgt voor alles, dus ook voor een beklede dummie. Hoe luxe wil je het hebben Ik neem wel altijd mijn eigen airbrus mee, die schijnt namelijk net iets fijner te werken.
Purkii
Geplaatst: 28-09-13 22:55
Dancertje Gefeliciteerd, prachtig geworden Irene ook weer prachtig....die groene elf taart lijkt zowat wel licht te geven ..schitterend
Purkii
Geplaatst: 28-09-13 23:01
Ik heb vandaag 3 !!! taarten gemaakt voor m'n dochter, die heeft morgen haar laatste werkdag in een kleinschalig woonproject voor dementerende mensen. Ze wilde haar collega's en de bewoners tracteren en ik heb dus voor elke afdeling een taart gemaakt....wat een werk...das eigenlijk te gek 3 op een dag...en was ook nog eens nr 7 van deze week...gekkenhuis hier
Mooi zeg! Ik heb vandaag ook een poging gedaan. Biscuit gemaakt mrt 2 schepjes cacao dr door. Choco cake. Mislukt. Na 45min was hij nog niet.makkelijk los te krijgen bodem zat nog vast. Ga in t vervolg wel met alu werken.
Heb dr toch nog een auto van weten te maken. Vriendlief vond t lekker iig.
Mischien moet je bij de biscuitmix ipv alleen cacao nog meer toevoegen...ik weet het zo ff niet uit m'n hoofd maar dacht poedersuiker
Tieneke
Geplaatst: 29-09-13 00:10
Hallo allemaal, mag ik me hier voorstellen? Ik ben Tiene, 25 jaar en woon in Hasselt, België. Sinds een tijdje ben ik begonnen met het experimenteren met cupcakes en heb ik allerlei spullen gekocht om taarten te maken/decoreren, alleen...kwam het er dus niet van, tot gisteren. Gisteren heb ik mijn allereerste (of ja, drie, had drie pogingen nodig door de combi-oven) taart gebakken ooit en vanmorgen heb ik hem dan versierd, of toch een poging gedaan. Mijn vriend was jarig en hij had sowieso taart gekocht voor het bezoek, dus ik mocht de mist in gaan (hij wist trouwens van niets). Was best wel tevreden en zeker reacties van anderen zijn dan leuk. Het kuikentje/eierschaal/plaatje met tekst zijn van marsepein, daar is m'n vriend namelijk dol op. De rest is suikerpasta (Callebaut). De taart was gevuld met een laag jam en een laag braambessenbotercreme (echte braambes en ook een beetje patidess). Zonet weer een biscuit gebakken, deze keer ging het al stukken beter, voor mijn moeder haar verjaardagsfeestje morgen. Dat wordt er eentje met mango/passievrucht. Ben benieuwd of het me dan al beter lukt Hopelijk vinden jullie mijn eerste poging meevallen
@snackie: volgens mij moet je voor een chocolade biscuit een deel van de biscuitmix vervangen door cacao en niet alleen cacao toevoegen. Het exacte recept kan ik me zo niet voor de geest halen, maar volgens mij staat die wel op dlt. @Tieneke: ik vind hem zelfs heel erg goed geslaagd voor een eerste poging! Erg leuke taart!
Weet iemand een winkel in Utrecht waar ik taartmaak spullen kan halen...
SpikkelFire
Geplaatst: 29-09-13 10:30
Ziet er supergoed uit! Knap voor een eerste keer
Deze afgelopen dagen gemaakt met mn zieke kop, daardoor was ik niet helemaal tevreden (barstjes in het fondant, de baby is erg oranje en de kraaltjes zaten een beetje scheef) over alles maar was allang blij dat ik het had overleefd. De ontvangers (kennissen van me) waren er héél blij mee gelukkig! Taart is geïnspireerd van een plaatje van google.
Purkii
Geplaatst: 29-09-13 10:41
mooi hoor Tieneke..supergoed gelukt! En spikkelfire...leuk geworden hoor!
Bedankt allemaal Ik heb er vanmorgen nog eentje gemaakt, voor mijn moeder haar verjaardag. Zal hem straks tonen
DIVA2
Geplaatst: 29-09-13 13:03
Snackie schreef:
Danku! De biscuit smaakte goed. Alleen de bodem plakte aan t blik. als ik de volgende x bak, dan aluminium folie in t blik
Bakpapier, doe dat maar onder in het bakblik. Is beter dan de aluminiumfolie.
Goed hoor Tineke, voor zo'n eerste keer. Kijk maar uit nu, berslaving ligt op de loer
Leuke babytaart.
Tieneke
Geplaatst: 29-09-13 18:23
Verslaving ligt idd op de loer Moeder vierde haar verjaardag vandaag met onze familie, dus heb ik gisteren een biscuit gebakken om 23u (lukte eindelijk van de eerste keer) en dan vanmorgen om half 8 gevuld etc. Het lukte al iets beter om te bekleden, al had ik bij het laatste stukje de indruk dat ik te dun had uitgerold. Had een scheurtje maar heb dat verborgen met de herfstblaadjes. Verder had ik deze keer geen belletjes of andere scheurtjes of zo. Had het ook gemarmerd met iets lichter groen. Sommige herfstblaadjes heb ik op het laatste moment bijgemaakt, waardoor ze niet zo mooi afgewerkt konden worden, maar ja. De vulling was lichter dan mijn vorige taart: twee lagen gehakselde mango en om af te smeren botercreme met nog wat mango en passievruchtensmaakstof. Hij was bijzonder lekker, al zeg ik het zelf Mijn broer van 11 jaar ouder vond het geweldig en bleef foto's nemen. Hij heeft collega's op het werk die veel bakken en hij zei: "Nu kan ik eens laten zien wat mijn zus kan maken!" Was wel gek, haha, hij zei dat zo trots, ben ik niet gewoon van m'n grootste broer