Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:07

Ik heb echt een beetje een dilemma, ik wil afvallen maar ondertussen ook bakken en daar lekker van mee eten. Best moeilijk om iets te bakken en het dan zelf niet te kunnen pakken of proeven.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:17

Je mag mijn darmen inclusief darmafwijking wel even lenen... Ben je er zo van genezen! :')
Ik bak heel graag maar kan het meestal niet eten. Dus ik bak, bewaar een deel voor mijn ouders en de rest neem ik mee naar mijn werk (waar ze er overigens heel blij me zijn) of naar de buren.

Maar wel lastig inderdaad.. Kan je er ook niet mee helpen.

Klinkt onwijs gaaf zeg, SF!! Jaloers! :D

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:02

Fee_ schreef:
Je mag mijn darmen inclusief darmafwijking wel even lenen... Ben je er zo van genezen! :')
Ik bak heel graag maar kan het meestal niet eten. Dus ik bak, bewaar een deel voor mijn ouders en de rest neem ik mee naar mijn werk (waar ze er overigens heel blij me zijn) of naar de buren.

Maar wel lastig inderdaad.. Kan je er ook niet mee helpen.

Klinkt onwijs gaaf zeg, SF!! Jaloers! :D

Zo te horen heb jij coeliaki?? Ik heb al mijn eigen darmafwijking(colitus ulcerosa)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:10

Ai dat is ook naar! Vriendin van mij heeft het ook.
Heb geen coeliaki. Ik ben geboren met een Divertikel van Meckel, ontdekt toen ik 12 was en toen hebben ze een halve meter darm (stuk van de dikke en dunne darm) moeten verwijderen. Heb er nog last van en kom daar ook nooit vanaf. Moet opletten met wat en hoeveel ik eet. De ene dag kan ik het ene wel hendelen en de volgende dag weer niet. Best wel lastig. :+

Valerie93

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:16

Dat klinkt ook niet fijn...

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:19

Owh wat irritant al die darmproblemen! Ik heb het een beetje, voornamelijk stressgevoelig. En ook als ik ziek ben is dat mijn zwakke punt. Merk ook dat als ik een tijdje ongezond eet dat het dan niet meer goed gaat haha.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:24

Bij mij dachten ze eerst spastische darm of iedere keer buikgriep na 5 jaar eindelijk eens echt onderzoeken gehad en toen kwam colitus eruit... heb redelijk zware medicijnen waar ik nog steeds doorheen breek met de ontstekingen.
Met eten merk ik het alleen als ik erg vet eet of als er veel marinade op vlees zit.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:31

Ik had er al lang vanaf moeten zijn, van alle klachten. Maar ik ben gewoon een apart geval. Ze verwachten ook niet dat ik er ooit nog vanaf kom, aangezien het alleen maar erger word en ik steeds vaker een dip heb.
Heb wel een chronisch B12 te kort omdat ik dat niet meer kan opnemen aangezien ik dat stuk darm mis. Dit krijg ik dus om de zoveel tijd via een injectie. Maar dus wel vaak en snel heel moe. Daarnaast ook nog een aantal andere voedingsstoffen die ik niet genoeg kan opnemen en dus een heel stijf lichaam, zere gewrichten.
En stress zoveel mogelijk vermijden. Loop daar ook voor bij een psycholoog, die helpt me daarbij. Alles ene oor in andere oor uit. Doe ik dat niet, val ik zo vijf kilo af. Verder geen medicijnen, die zijn er niet.

Spastische darm word zo snel gegeven. Zonder dat er echt onderzoek is geweest, echt belachelijk!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:33

Zo dan heb ik nog redelijk geluk met mijn 'problemen'. Dokter zei tegen mij idd toendertijd ook spastische darm, maar het is de laatste jaren al een stuk minder dus dat zal het niet zijn bij mij.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:39

Fee kan jij wel gewoon werken of heb je dat moeten opbouwen??
Ik merk als ik zwaar werk doe waar veel loop enzo dat ik echt heel veel pijn heb

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:44

Ja ik werk wel fulltime maar gaat inderdaad niet altijd even makkelijk. Zeker als ik 8 uur op een dag werk, heb ik het zwaar. Krijg dan pijn in mijn lijf, darm krampen en snel moe. Als ik aan het werk blijf gaat het, maar zodra ik thuis ben stort ik in, zeker als ik een slechte periode heb.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:47

Ik ben dierverzorger met mijn opleiding maar ben nu maar bezig voor administratief medewerker omdat ander werk eigenlijk niet meer gaat

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:51

Oh dat is echt balen zeg... Zo jammer dat je iets graag wil en het gewoon niet kan.. :(:)

Ik werk bij McD als crewtrainer (mensen opleiden, coachen maar ook gewoon de normale werkzaamheden zoals kassa of hamburgers bakken :)) ). Ben toen ik mijn HAVO diploma had gehaald niet meer begonnen met een opleiding. Weet nu nog steeds niet wat voor opleiding ik wil doen. Wil veel, maar dat trek ik inderdaad net zoals jij gewoon niet. Maar voorlopig houd ik het zo nog wel vol. :j

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:57

Ik heb gister gesolliciteerd voor horecamedewerker in een bakkerij,(hopelijk om later echt te mogen bakken)
Het zal zwaar worden maar wil het zo graag

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 08:49

Oei vervelend! Ik herken wel een aantal dingen die jullie noemen in mezelf, vet of erg gekruid eten en stress. Ooit wel eens bij de huisarts geweest, die zei idd spastische darm...

Dit weekend ga ik echt de amandelcake eens proberen. Gaat nu ook echt gebeuren, want anders zijn de eieren over datum en dat is natuurlijk zonde, haha!

Toitoi voor je sollicitatie ladyflame!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 13:08

Helaas ik ben afgewezen bij die bakkerij

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 13:11

Dat is jammer -O-

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 13:18

Ja zeker maarja weer verder zoeken

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:20

Wat een problemen hebben jullie! Voornamelijk Fee en ladyflame. Zwaar, vooral als je zoiets 'vaags' en onbegrepen hebt. Ook met alle problemen qua werk/inspanning, verschrikkelijk. Kan er zelf helaas wel over meepraten, ik heb ME (ook wel CVS genoemd). Veel vermoeidheid, talloze vage klachten en ook de combinatie met Prikkelbare darm syndroom. Ben je helaas ook niet veel verder mee geholpen behalve dat het een naamkaartje heeft.

Jammer ladyflame dat je bent afgewezen :(:) Wat zou je uiteindelijk graag willen gaan doen? Toch richting het bakken? Is dat ook niet zwaar dan?

Ik heb gisteren ook een baksel gemaakt? Wel een simpele, maar heeeerlijke taart vind ik zelf. Omdat er kwark/slagroom/fruit van binnen zit is hij lekker fris terwijl veel taarten juist extreem zoet zijn. Hierbij de link van het recept: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R9 ... rkboltaart

Zag ook ergens iets over dingen bakken en afvallen of op gewicht letten... Iemand ooit hartige muffins o.i.d. gebakken? Of geëxperimenteerd met bakken zonder suiker? Ik heb zelf een tijdje bij een natuurdokter gelopen waardoor ik o.a. geen zuivel en (toegevoegde) suiker mocht. Nootjes was ik na een tijdje ook wel zat maar toen kwam ik er achter dat er steeds meer recepten komen zonder suiker maar met vervangende producten. Misschien ook eens leuk om mee te experimenteren zodat je je minder schuldig voelt als je een koekje of stukje taart neemt }>

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:57

Ik neem eigenlijk al het werk aan opmoment al is het maar om de conditie van mijn darmen op te bouwen. Bakken doe ik heel graag en als ik van mijn hobby mijn werk kan maken dan zou ik dat graag doen.

Cedriic lijkt me ook heel vervelend met wat jij hebt. Zijn daar gaan medicijnen voor?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:35

Tussen alle darm verhalen door...

Het verjaardagstaartje voor mijn zwager en zijn vrouw en mijn schoonzus.
Met zijn 3-en waren ze samen 101 jaar oud en dat moest ook op de taart staan.
Ze vonden hem heel leuk geworden en viel ook erg in de smaak.

Mijn eerste stapeltaartje :D
Beetje slordig bij de cijfers....tja...wilde hem van het andere bordje halen om te stapelen...scheurt dat stukje af ^)
Verder ben ik wel blij met het resultaat

Afbeelding

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:43

Ziet er goed uit!!

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:38

Leuk bedacht zeg! Wat voor vulling heb je gebruikt?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:07

Ziet er goed uit!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:50

Wat een leuke taart! Erg vrolijk.