Ik heb gisteren voor het eerst zelf sushi gemaakt, best goed gelukt haha! Ik had alleen teveel wasabi in m'n rol gedaan (was zelfs al maar klein beetje), dus dat laat ik de volgende keer wel zitten. Wel een inside out roll gemaakt meteen, vind ik lekkerder dan maki (da's met je nori aan de buitenkant, toch?) Had een rol met zalm/avocado, en een rol met tonijn en komkommer. Voor herhaling vatbaar in ieder geval Nog wel een vraagje: overal op internet wordt weer anders gezegd hoe je je rijst nu moet koken. Hoe doen jullie dat? Qua lengte/hoogte gas en welke pan? Mijn pan was toch te dun denk ik, gezien de onderkant lichtelijk een mini beetje aangebrand was.
Oeh ik als echte sushifan kom ook dit topic binnen vallen. Heeft een van jullie enig idee waar je sojabonen kan halen (nog in schil) ?
Grotere Toko? Hier in Eindhoven heb ik ze wel gezien....
listiglistje
Geplaatst: 31-01-14 20:41
Gefeliciteerd Arie ik had hem Maki of Nori genoemd
IK gebruik altijd een hogere pan met een goede dikke bodem, zo blijft er maar een klein deel aan de bodem kleven.
Voor 500 gram rijst +/- 750 ml water. Ik heb Gas: 2 minuten hoog koken, 5 minuten middel, 8 minuten laag, daarna theedoek over de pan en 15 minuten laten staan.
Ik gebruik altijd de sushi rijst van de AH (ooit een aanbieding dus heb flink ingeslagen toen ) Ik spoel de rijst eerst goed in een vergiet (anders kan je een krijtachtige smaak krijgen of aanbranden) staat overigens niet op de verpakking. Dan met water aan de kook brengen. Als het kookt de deksel erop. Na tien minuten gas uitzetten en zonder deksel eraf te halen nog 15 min laten staan. Ik heb bijna alijd perfecte rijst!
@ Arie; pure verwennerij! En nu? Drie keer per week om de schade in te halen?