Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NieneWiep schreef:Voor 1 bolletje gebruik ik voor vullen en afsmeren 120 gram boter. Dan heb je ruim genoeg, maar ik doe er ook nog chocopasta door dus dan wordt het wel meer.
NieneWiep schreef:Ja, ik gebruik de mix. Dan doe ik dus 120 gram boter en reken ik de rest van de verhoudingen daarvoor uit.
NieneWiep schreef:Inderdaad wat Mocca zegt, dit haal je niet in de supermarkt. Je zult het toch echt moeten bestellen, of de marsepein bij de Jamin halen maar dat is echte flutkwaliteit.
Dus als ik jou was zou ik iets anders gaan bedenken, bijvoorbeeld bedekken met ganache of zelf marshmellow fondant maken. Dit is heel simpel, heb je alleen een paar marshmellows en poedersuiker voor nodig.
Je doet een hand marshmellows in een bakje met een eetlepel water en doet dit in de magnetron net zo lang tot dat het een mooi papje is. Dan ga je roeren met een vork en voeg je gelijkmatig poedersuiker toe, net zo lang tot dat het niet meer lukt om met de vork te roeren. Dan bestuif je je aanrecht dik met poedersuiker en leg je daar de bal op. Dan ga je kneden en meer poedersuiker toevoegen totdat het aanvoelt als een mooie, soepele substantie zeg maar. En dan heb je marshmellow fondant! (Je hebt echt veel poedersuiker nodig, wel 600 gram ongeveer)
Dit kun je gewoon kleuren, je kunt je taart ermee bekleden en je kunt ermee boetseren. Heel simpel en goedkoop! En makkelijk als je geen marsepein of gewone fondant in huis hebt.
NieneWiep schreef:Als je genoeg poedersuiker toevoegt wordt het gewoon kneedbaar, net als marsepein.
Marlies94 schreef:Oh wat zien die er leuk uit zeg!Ook dat kikker taartje! Echt heel knap.. Alleen is het jammer dat ik niet zo van marsepein houd, maar mijn moeder wel
Grobegni schreef:Ik heb ook wat dingetjes besteldBinnenkort dus ook aan de taart!
Vraagje aan Nienewiep: Hoe blijven je bloemetjes zitten? Plakt marsepein aan marsepein of gebruik je iets om ze vast te plakken?