Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jennyj01 schreef:Soesita voor jou is het dan misschien handiger om naar 1 of 2 koolhydraat momenten te gaan. Zo doe ik het zelf ook. Dat is gewoon wat overzichtelijker en simpeler in te passen.
Sannanasje schreef:Soesita, is het dan niet juist makkelijker om overdag je eetpatroon aan te passen? Neem aan dat dan de kinderen op school zitten, dus die zien niet dat mama anders eet.
nientje78 schreef:@Soesita; mss kun je je ook aanmelden op de facebook site van kha eten.
Daar komen ook veel en lekkere recepten voorbij.
https://www.facebook.com/groups/koolhydraatarm/
_Anneruth schreef:Thanks voor jullie feedback! Ik denk dat ik dan toch ergens iets niet helemaal goed doe. Vetten probeer ik namelijk ook te mijden en mijn eiwitten haal ik uit soja producten en eieren maar wellicht dat dat niet goed is. Tegelijkertijd val ik nu nagenoeg niet af, terwijl ik voor mijn gevoel niet veel calorieën binnen krijg.
Wil iemand eens kijken naar mijn eetschema en daar op schieten?
ontbijt
450 ml. sojamelk
8 eetlepels havermout
1 appel
handje rozijnen
(maak ik pap van)
lunch:
2 gekookte eieren
of
500 ml kwark
of
maaltijdsalade
diner
maaltijdsalade
of
400 gram gekookte groenten soms met vegavlees soms ook niet.
Als ik een koekje of chocolaatje aangeboden krijg, kan ik dat helaas slecht afslaan en soms als ik echt zin heb eet ik een zakje m&m's of dropjes (liefst suikervrij).
Dit eet ik gemiddeld 2 weken. Als mijn vriend er is (die werkt offshore en is 2 weken op en 2 weken af) dan eet ik iets vaker ongezond in de zin van een keer een patatje of pizza of brood. En eet ik ook vrijwel dagelijks vlees. Pasta, rijst of aardappelen eten we vrijwel niet meer.