Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:00

Recept:
http://www.mindyourfeed.nl/recepten/ont ... elf-maken/

Kokosmelk kan je weglaten.

Daarna gewoon normale yoghurt(tip van Annemiek!) toevoegen en dat goed verdelen met een beetje suiker(Dat is voor de bacteriën om te kunnen groeien). Dat in gesterriliseerde potjes doen en 2 uurtjes op 35-40 graden in de oven zetten. Dan 2 uur laten rusten en daarna dop erop en in de koelkast.

Klinkt als veel werk, maar dat valt reuze mee. Het zijn maar 3 handelingen die je moet verrichten in feite.
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 09-08-15 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:00

Ik vond em zonder iets erbij wat flauw van smaak idd. Daarna heb ik geprobeerd met citroensap en zout, en dat kwam al meer in de buurt van melk inderdaad.
Yoghurt heeft idd suiker nodig om te groeien, dus dat proef je niet meer erna, ik wist alleen niet zeker of in rijst al genoeg suiker zit. Als je er niks meer van proeft dan heeft de yoghurt idd alle suiker nodig gehad :)

Zelf laat ik mijn (soja)yoghurt 18 uur lang op 35 graden staan, dus misschien is ie daardoor niet heel veel ingedikt bij jou.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 09-08-15 11:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:02

8nnemiek schreef:
Ik vond em zonder iets erbij wat flauw van smaak idd. Daarna heb ik geprobeerd met citroensap en zout, en dat kwam al meer in de buurt van melk inderdaad.
Yoghurt heeft idd suiker nodig om te groeien, dus dat proef je niet meer erna, ik wist alleen niet zeker of in rijst al genoeg suiker zat.

Ik denk niet dat ze die complexe suikers in rijst kunnen gebruiken, hoe dan ook proefde ik geen suiker meer dus ik denk dat je sowieso iets moet toevoegen. Volgende keer ga ik de smaak goed proberen te maken en daarna kan ik er altijd nog yoghurt van maken.

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:20

Tillie20 schreef:
Hannepan schreef:
Ach, ik lust sowieso geen mayo (of koude sauzen in het algemeen) :+
hier bakken we een deel van ons brood zelf (met zo'n broodbakmachine), is best makkelijk en zoveel lekkerder!

Vanavond gaan we hier eten voor mijn verjaardag (die is morgen pas), biologisch-vegetarisch restaurant waar je ook vegan, glutenvrij,..kan eten als je wil
http://www.restaurantdelevensboom.be/visie/

En hoe was het eten? (:

Ik heb gisteren zelf rijstmelk gemaakt en daarna er yoghurt van gemaakt. Was heel goed gelukt en was bijna gratis aangezien rijst bijna niks kost. Alleen moet er wel echt een smaakje aan zitten, daar moet ik nog iets op verzinnen.

Het was erg lekker :9

Ik heb zelf geprobeerd amandelmelk zelf te maken, maar dat was niet te drinken haha. Sindsdien koop ik mijn melk en yoghurts maar in de winkel xD
Als wil ik het ooit wel weer eens zelf proberen

Ik heb voor mijn verjaardag van mijn ouderse en pakketje gekregen uit bio-supermarkt hier in de buurt (http://biosenza.be/) :P
Een kookboek, zemelenkoekjes, een aantal smoothies, 2 zakjes van noten/pittenmix voor bv. in havermout of yoghurt, en een setje van doucheproducten.

Tillie20

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:44

Fijn dat het lekker was! Leuke cadeau's heb je ook gekregen zeg!

We gingen gisteren afhaal halen die ook falafel hadden, was net dat dus op -O-
Wel een heel leuk gesprek gehad met diegene over waarom ik vegetarisch/vegan ben etc.
Heb me maar een frietje gepakt, maar voelde me meteen zo vettig, dat is gewoon geen 'echt' eten :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:26

Frietjes zijn echt mijn guilty pleasure! Met frietsaus en extra veel uitjes! (Die raspatat voor in de oven thuis is echt jammie!!!)

Edit: sorry, bovenstaande zit ei in. Wist ik niet. :x

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:34

Hier ook regelmatig frietjes :j Maar wel van eigen aardappelen en in de actifry :9 En dan met een beetje mosterd :9

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:32

Zo'n actifry lijkt me ook wel wat alleen ben ik bang er in de praktijk toch geen gebruik van te maken.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:56

Hahaha! Als je frietjes lekker vind is er natuurlijk absoluut geen probleem ;)
Ik ben gewoon niet van vettig eten. Als ik zo'n friet vastpak voelt het voor mij alsof er een kilo vet en zout op gegooid is :P

Ik heb liever dan normale aardappeltjes of puree ervan. Maar ieder zijn ding natuurlijk ;)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:10

Goedemorgen iedereen :)

Frietjes zijn heerlijk! Vooral verse zelfgemaakte frietjes en dan gewoon lekker in de frietpan <3 Oven duurt mij te lang hahaha! Een van mijn beste vriendinnen woont in Denemarken en die kennen helemaal geen frietpan. Vind ik zo grappig. Zij doen frietjes altijd in de oven en die zijn zo lekker! Onze frieten vind ze heel erg vies en vet :o :=

Rijstmelk lijkt mij echt heel erg vies... :o Sojamelk daarentegen vind ik wel heel lekker door de koffie, maar puur drink ik het niet. 's Ochtends drink ik graag Soja-choco of Almond-choco.

Vanavond willen mama en ik graag een veganistische burger eten, hebben daar allebei super veel zin in. Heeft iemand van jullie nog smakelijke suggesties om het nóg lekkerder te maken? :9

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:16

xMercury schreef:
Goedemorgen iedereen :)

Frietjes zijn heerlijk! Vooral verse zelfgemaakte frietjes en dan gewoon lekker in de frietpan <3 Oven duurt mij te lang hahaha! Een van mijn beste vriendinnen woont in Denemarken en die kennen helemaal geen frietpan. Vind ik zo grappig. Zij doen frietjes altijd in de oven en die zijn zo lekker! Onze frieten vind ze heel erg vies en vet :o :=

Rijstmelk lijkt mij echt heel erg vies... :o Sojamelk daarentegen vind ik wel heel lekker door de koffie, maar puur drink ik het niet. 's Ochtends drink ik graag Soja-choco of Almond-choco.

Vanavond willen mama en ik graag een veganistische burger eten, hebben daar allebei super veel zin in. Heeft iemand van jullie nog smakelijke suggesties om het nóg lekkerder te maken? :9

Sausje erbij? (:

Ik vind zelf de kokosmelk ook heel lekker om 'zo' te drinken zegmaar. Met een beetje cacoa is het ook lekker als chocomelk.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:18

Sausje is een must!! Zat zelf te denken aan gewoon ketchup, dat is zo lekker haha.

Kokosmelk lijkt me dan wel weer heel lekker!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:28

Gatverdamme ik lees net een uitleg met foto's over kippen eieren... Yuk dat is zooooo vies!! Eieren smaken echt niet meer.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:31

Ik heb al echt een jaar denk ik geen ei meer gegeten. Ik vond het eiwit sowieso altijd smerig, alleen het eigeel vond ik lekker. Als ik er nu aan terugdenk moet ik in gedachte bijna overgeven. Zo'n half gekookt ei.. bah..

Snap nu echt niet meer dan mensen eieren en zuivel consumeren :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:37

Tillie20 schreef:
Hahaha! Als je frietjes lekker vind is er natuurlijk absoluut geen probleem ;)
Ik ben gewoon niet van vettig eten. Als ik zo'n friet vastpak voelt het voor mij alsof er een kilo vet en zout op gegooid is :P

Ik heb liever dan normale aardappeltjes of puree ervan. Maar ieder zijn ding natuurlijk ;)

Hier ook, frietjes van de frituur vind ik ook niet lekker. Veel te veel vet, dat zijn wij ook niet meer gewend..
In de actifry doe ik er een theelepeltje olie over, en that's is. Die zijn heel lekker!

Kwam er gisteren achter dat er een indisch restaurant vlakbij is geopend. Ik denk, in india zijn toch ook heel veel vegetariërs.. Menukaart opgezocht, en inderdaad een hele pagina vol met lekkere vegetarische en veganistische maaltijden *\o/* Dus daar gaan we dit weekend eens eten.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:07

Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:18

Hallo! Mag ik me ook melden? :)
Ik ben sinds ik uit huis ben volledig van vlees af gestapt en de laatste tijd ook nauwelijks nog zuivel en ei. Ik eet in elk geval geen zuivel of ei direct meer, maar ik eet heel vaak buiten de deur en wil anderen er eigenlijk niet mee lastig vallen dat ze alle pakjes moeten gaan scannen op een fractie melkeiwit ofzo :+ Dus daar ben ik niet zo streng op. Dan bevestig je alleen maar dat vooroordeel dat veganisme vet moeilijk is enzo :=

Ik ben zelf vooral van mening dat je best doen om het goede te doen beter is dan helemáál niks doen. Ik kan er echt heel erg verdrietig van worden als ik blij vertel bijna geen dierlijke producten meer te eten en me zó goed erbij voel, en dat er dan iemand zegt "maar die chips die je daar eet, die is misschien wel gebakken in dierlijk vet! HA!" Alsof de vega politie je dan verbant uit alle Facebookgroepen over veganisme en dat je dan maar verplicht elke dag biefstuk moet gaan eten. Want hè, als je wel eens een steekje laat vallen, dan ben je natuurlijk net zo slecht als iemand die dagelijks een pond dood dier wegeet. -O-

Edit: ik zie een paar pagina's terug iets over rodeo. Maken jullie wel onderscheid in paardenrodeo (bareback en saddle bronc riding) en stierenonderdelen? Paardenrodeo is net zo zielig als gewoon paardrijden: het bokken is gewoon iets wat ze geleerd is, genoeg filmpjes te vinden waaruit dat blijkt. Net als dat een springpaard leert om te springen en een dressuurpaard om zijn figuren te lopen. Plus, de rodeopaarden zijn vaak heel kostbaar, gekke eigenaar die dat dier schade toe laat brengen. :) Die paarden hebben het echt wel beter dan het gemiddelde recreatiepaard, ze werken in totaal misschien een paar uur op een heel jaar, en de rest staan ze uit hun neus te vreten in de wei.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:47

Oh nee Tillie die foto gaat me weer zo aan het hart!

Welkom Magrathea :D Dan kunnen wij samen goed door een deur. Ik ben ook niet 100& veganistisch, maar beperk het echt allemaal zoveel mogelijk en dan ben ik altijd heel trots op mezelf :P Het is heel vervelend dat mensen zo doen... Ik had afgelopen week ook nog een discussie over de vlees- en melkindustrie. Je krijgt dan tegenargumenten als: 'Als iedereen stopt met vlees eten, dan worden er heel veel mensen werkloos', 'De koeien hebben het echt wel goed' en 'Waarom hebben we anders snijtanden'. Ik word daar zo moedeloos van :(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:52

Ja... Helaas kan ik de reacties zo voor je opdreunen :P

Werkloosheid --> Zou je dat ook zeggen als iemand stopt met roken? "Wat doe je nu, de sigarettenfabrikanten hebben ook gezinnen die ze moeten voeden!" Bovendien, je stopt niet met eten in zijn geheel, dus ergens anders creëer jij werkgelegenheid, bij iemand die kikkererwten teelt ofzo :Y)
Koeien hebben het goed --> Als ik mijn kat nu oppak en doodsteek denk ik niet dat iemand zegt dat die kat het goed heeft. Of dat ie een goed leven heeft gehad ofzoiets. Mijn katten willen leven, die koe net zo goed.
Waarom hebben we snijtanden --> Iedereen die dit argument gebruikt mag per direct terug naar biologieles en even kijken naar de hoek- en snijtanden van ECHTE omni- en carnivoren. Als je denkt dat dat ook maar enigszins lijkt op het menselijke gebit... Eh tja -O-

Oja nog zoiets: "Maar je voert je kat wel vlees." Ja duh, mijn katten gaan dood zonder, ik niet, kijk maar ik leef gewoon :D . Zag dat Linda hetzelfde probleem had, leuk om jou hier tegen te komen trouwens *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:30

@Magrathea, inderdaad leuk om jou ook in dit topic tegen te komen, welkom! Wij zijn trouwens wel echt heeeel raar, we houden niet van kinderen en ook niet van vlees, voor de mensen niet te bevatten gok ik zo. :')

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:00

Zeer vermoeiende discussie!!

Katten worden volgens mij blind zonder vlees, honden kunnen wel zonder.

Ik vind kinderen ook niet leuk :') Moet er zelf ook echt geen hebben. Mijn kindjes in de klas en nichtje en neefje zijn heel leuk, maar daar houdt het ook bij op haha

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:02

[***] schreef:
@Magrathea, inderdaad leuk om jou ook in dit topic tegen te komen, welkom! Wij zijn trouwens wel echt heeeel raar, we houden niet van kinderen en ook niet van vlees, voor de mensen niet te bevatten gok ik zo. :')

Ja echt, kinderen en bacon, verder is er niks om voor te leven -O- Tragisch.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:30

Haha, hier ook geen grote kinderliefhebber, om het maar een beetje tactisch te zeggen :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:21

Ik ben ook geen enorme kinderfan, al vind ik sommige kindjes die ik van dichtbij heb zien opgroeien wel lief. :+ Al moet ik wel bekennen dat ik vaak de ouders van de kinderen ergerlijker vind dan de kinderen zelf. :=

Magrathea, wij zijn volgens mij ook al jaren gelijkgestemden op bokt. :D Leuk je hier te zien.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:03

Ik dacht net hetzelfde Nelleke :+