Suiker suiker suiker suiker!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Suiker suiker suiker suiker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:56

Deze cola(light)verslaafde en snoepie-monster houdt het al 2 weken vol zonder. Dus gaat best goed.

Het is me alleen niet helemaal duidelijk hoe het nou zit met natuurlijke suikers. Fruit zit natuurlijk ook vol met suiker en dat is niet erg, maar hoe veel is goed?
Had laatst dit tussendoortje in m'n handen, maar als je zo kijkt zit er mega veel suiker in. Wel allemaal natuurlijke suikers als ik het zo zie, maar dan nog. Dus wat heb je nodig aan suikers en wat is te veel?

http://www.justnuts.nl/#!fruitfull-apple--cinnamon/cgzf

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:04

Natuurlijke suikers zijn goed, maar zoals met alles, wel met mate. 3 à 4 stukken fruit per dag moet kunnen lijkt me. Ik zou je tussendoortje vervangen door gewoon de dingen te eten die erin zitten, er zit wel geen suiker bijgevoegd maar het blijft 'processed food' en in appelsap zit heel veel suiker. Of je kan zelf mueslirepen maken :9

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:05

Gister heb ik een pannekoek met suiker gegeten en een speculaasje. Ben ruim een week suikervrij geweest. Ik ga vanaf nu ook echt weer suikervrij zijn, maar soms heb je van die dagen.. :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:08

Dit was gewoon een eenmalig iets. Ik eet verder nooit tussendoortjes oid. Ging het alleen niet redden tot het avondeten haha, dus moest onverwacht even wat kopen.
Vind muesli ed echt niet lekker :r :=

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 11:11

Ik blijf het ook lastig vinden hoor :( ik ben niet het type wat heel rigoureus een ander dieet kan aannemen. Liever eet ik dan wel wat ongezonde dingen er bij, maar dan wat minder :')

Thee zonder suiker is wel helemaal gelukt. Drink al 1,5 week zonder nu :D

Ook merk ik dat ik geen zin heb om veel tijd vrij te maken voor het zelf maken van dingen.. Een fruit smoothie is tot daar aan toe, maar zelf brood maken etc, het kost me te veel tijd :') mijn werk en hobby's nemen al veel tijd in beslag en dan staat het zelf maken van dingen toch helaas niet hoog op mijn prioriteiten lijst merk ik... :Y)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:13

Ik vind 3 à 4 klinken als tamelijk veel merrylegs. Ik op 1 à 2 waarvan 1 sowieso een banaan is. Ik eet heel veel groente. Bij alle drie de gangen is er wel iets van groente.

Thesserd, kun je geen dingen in het weekend maken oid? Ik heb ook weinig tijd. Dus meestal bak/kook/whatever ik dan voor de week vooruit!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:15

Ik heb precies hetzelfde Thesserd!! De wekker gaat om 5:30 en meestal lig ik niet voor 23:30 in bed. En dan ben ik echt de hele dag bezig. Dus ervoor of erna zit er niet echt in.

Heb gister wel een "Blender to Go" gekregen. De mengbeker is tegelijk een bidon.
Wil me nu dus wel gaan verdiepen in smoothies/sapjes etc. Moet ik wel ietsjes eerder op staan, maar kan ik wel gezond ontbijt maken voor in de trein :D
Heb nooit een blender of wat dan ook gehad, dus moet me nog even inlezen :D

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:15

manzano schreef:
Deze cola(light)verslaafde en snoepie-monster houdt het al 2 weken vol zonder. Dus gaat best goed.

Het is me alleen niet helemaal duidelijk hoe het nou zit met natuurlijke suikers. Fruit zit natuurlijk ook vol met suiker en dat is niet erg, maar hoe veel is goed?
Had laatst dit tussendoortje in m'n handen, maar als je zo kijkt zit er mega veel suiker in. Wel allemaal natuurlijke suikers als ik het zo zie, maar dan nog. Dus wat heb je nodig aan suikers en wat is te veel?

http://www.justnuts.nl/#!fruitfull-apple--cinnamon/cgzf

Een mens heeft suikers nodig, echter niet de toevoegde suikers, enkel natuurlijke suikers. Deze suikers krijg je binnen door fruit te eten. In fruit zitten ook vezels (zoals een appel, veel vezels), doordat je tegelijk vezels binnen krijgt wordt het suiker langzaam in je bloed opgenomen en krijg je niet de suikerpieken en dalen. Vandaar dat fruit eten vele malen beter is als fruit drinken!
In fruit zit dus inderdaad suikers, in het ene fruit meer als het ander. Druiven bijvoorbeeld heel veel. Ik hou zelf maximaal 2 stuks fruit aan op een dag, en gooi smorgens nog wat in een smoothie. Onbeperkt fruit eten is dus ook niet goed, volgens mij wordt gemiddeld 2 stuks aangeraden, afhankelijk van de grootte en welk soort fruit :)
Op internet zijn mooie schema's te vinden met de hoeveelheid suiker per soort fruit!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 11:22

@Danique, in het weekend zou kunnen inderdaad, en savonds heb ik ook wel eens tijd, maar die tijd besteed ik nu aan mijn hobby's (gehandicapten manege, mijn honden en het fotograferen daar van, gamen, bezig met ontwerpwerk voor m'n pa etc). Ik verveel me nooit en dat betekent dat ik tijd van iets in moet leveren hier voor, en ik merk dat ik het daar niet belangrijk/leuk genoeg voor vindt. Dit weekend wel even weer lekkere smoothie maken en fruit inkopen daar voor. Dat is nog goed te doen haha.

Manzano haha pfoe korte nachten voor jou! :+ maar dat idd, altijd bezig...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:30

Omdat ik altijd gewend was om aardig door te eten op kantoor (gewoon snaaigedrag) had ik vorige week een klein bakje (zo'n halve van de AH) met druiven op m'n bureau gezet. Prima manier om snoepen af te leren. Als je echt wat wil pak je gewoon een druif (en ik ben er niet dol op dus vreet niet meteen de hele bak leeg). Na de werkweek was het nog niet eens op. Maar ben nu wel van m'n snaaigewoonte af.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:38

Vaak is het door breken van de gewoonte het lastigste.

Daarom moet je het in je hoofd echt willen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:42

Ja precies!! Wel leuk om te merken.
Er ligt namelijk ook al ruim een week een reep chocolade op m'n bureau.......... en die ligt er nog steeds braaf.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:13

met 3 à 4 bedoelde ik het maximum aantal fruit per dag ;) met 2 stukken fruit zit je denk ik ook wel goed.
Dat snaaien heb ik ook, maar ik heb een reuzezak notenmix gekocht en doe daar elke dag 50-75 gram van in een klein potje, vult goed en lekker ook. Al heb ik gisteren wel een stuk cake gegeten. :o

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 13:13

smurfje schreef:
Vaak is het door breken van de gewoonte het lastigste.

Daarom moet je het in je hoofd echt willen

Idd... Dat ik niet te veel wil eten dat lukt wel, want dat doe ik ook niet. Maar gezond boven gemak verkiezen gaat me lastig af :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:08

Vandaag niet suikervrij: ben al sinds vanochtend kotsmisselijk, toch naar school gegaan. Door mijn salade werd ik nog misselijker. Heb een broodje knakworst en een muffin gekocht. Zit nu vast op station Roermond met de trein...

Niiennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:42

Hier nog een zeer slechte dag...gebak op het werk:( erg jammer, klein stukje van gehad. Thuis vervolgens aan het snaaien gegaan. Nu erg misselijk. Vind ik dan weer positief om het af te leren;) hahaha..

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:43

Kan gebeuren nienke.

Het stukje taart was nog te overzien. Maar het snaaien thuis. Hihi. Straf staat gelijk om de hoek

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:12

Ik denk dat je ook niet roomser dan de paus moet willen zijn. Af en toe een uitzondering maken zou voor mijn gevoel gewoon moeten kunnen. En dan de draad weer oppakken.
Het snaaien daarna herken ik wel, al valt het nu al een paar maanden mee.

Beterschap, Nienke en Cyella.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:30

Hier is het even slecht gesteld :') Toch bezweken aan de suikerbehoefte tijdens het studeren... Nog 2 dagen en dan beginnen we gewoon weer opnieuw!

Niiennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:13

Hahah, snaai drang is nu weer lang weg..nu lekker op de bank met een litertje thee.. ff zuiveren;)
verbied me zelf ook niet alles, maar is zo jammer. Ben al vanaf november bezig en ging super, nu weer ff iets strenger zijn voor mezelf.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:41

Hier vanaf maandag strikt bezig en tot nu toe lukt het prima :)

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:23

Ik ben vanaf januari opnieuw gestart met actief bodieboost en dus de hele week gezond en 2 lekker dingen per week. Ik probeer zoveel mogelijk suikervrij te eten, maar weet wel dat in mijn vleesvervangers en mayo nog suiker zit. Ook de honing die ik 's ochtends door mijn yoghurt doe is natuurlijk ook suiker.

Als ik ga beginnen met de 40 dagen zonder suiker challenge, dan skip ik de honing in mijn yoghurt en koop ik mayo zonder toegevoegde suikers!
Hebben jullie tips voor het eten van vleesvervangers zonder suiker? Of kennen jullie toevallig een merk wat geen suiker bij de vleesvervangers stopt? Of wordt het dan gewoon een visje bij het avondeten?

Als ik suikervrij ga eten, ga ik dit combineren met bodieboost. De 2 jokers per week moet ik dan alleen even vervangen door twee dingen die ik zelf gemaakt heb waar geen suiker in zit, dus daar ga ik dan lekker mee experimenteren! :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:42

Ik ben ook sinds deze week suikervrij! Dit in combinatie met opkomende griep en de vrouwelijke feestweek vraagt wel veel van me, maar ik ben still going strong! :D

Ik eet trouwens wel fruit en ruwe honing.

Niiennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:18

Wat houdt bodyboost in Mzorro??
Honing kan opzich wel...in de suikerchallenge gaat het toch ook om de toegevoegde suikers etc? of mag je dan helemaal niets?

Vrouwelijke feestweek is inderdaad een drama om dan goed bezig te blijven..vind ik ook lastig hoor!!
Goed hoor dat het je lukt!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:33

Sugarchallenge start echt suikervrij, dus ook zo min mogelijk natuurlijke suikers. Dit is om echt af te kicken van suikers. Daarna mag je weer opbouwen met natuurlijke suikers.

Vleesvervangers zonder suikers ken ik niet helaas... wij houden het zelf bij kip want we lussen geen vis, maar vis is anders een goede gezonde optie. Vlees eten wij amper meer, zit zoveel troep in.. als we eens vlees eten dan sowieso biologisch maar zelfs dat proberen we echt zo min mogelijk te doen.

Even om jullie goede hoop te geven, als je lang genoeg volhoudt komt er een punt dat het niet meer moeilijk is om gezond te eten zonder veel suikers, je hebt er gewoon geen behoefte meer aan. Het heeft mij zo'n 5 maanden gekost maar inmiddels zit ik op een punt dat ik suikers gemakkelijk kan laten staan en het nieteens lekker meer vind. En ja, ik was echt een zoetliefhebber :D