Groene smoothies! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:27

_Tara_ schreef:
x_tico schreef:
Ik heb voor het eerst een smoothie met groente gemaakt. Resultaat: niet te eten!! Omg wat smerig.. En ik ben een hele makkelijke eter..
Spinazie, beetje rode kool, paprika, peer, appel en water..

Dat vind ik ook wel heel, hoe zeg je dat, gedurfd om voor je eerste groente smoothie er meteen spinazie, rode kool en paprika in te doen :P Ik zou begonnen met banaan en spinazie. En dan echt maar een handje spinazie.

Dat dacht ik eigenlijk ook meteen :=

Ik ben begonnen met banaan, bessen, beetje sinaasappelsap en 50 gr spinazie ofzo. Zeker banaan is overheersend qua smaak waardoor het lekker fruitig blijft smaken en je de spinazie zo wegdrinkt

Grapjasjes12

Re: Groene smoothies! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:41

Rode kool kan wel, maar dan zou ik het verder wel combineren met peer, appel en banaan, kaneel erbij en opdrinken. Met spinazie en paprika erbij had ik het ook niet weg kunnen krijgen ben ik bang :')

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:45

Nou nee, ik lust veel, ook vreemde combinaties, maar bovenstaande combi.... moet er niet aan denken!
Ook best wel gewaagd voor de eerste smoothie :-)

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:27

Ik drink nu dik een maand groente smoothies, heb vlees en margarine/vloeibaar bakboter uit mijn maaltijden verbannen, bak alleen nog maar in Biologische Kokosolie en ben in één maand zeker een kledingmaat slanker geworden, misschien wel twee !!!
Twee weken geleden een nieuwe spijkerbroek gekocht en die trek ik nu al weer over m'n heupen naar beneden :')

Ik start de dag nu met: (light) sojamelk, 0,75 stengel Bleekselderij, 1 Kiwi, 1 banaan, 2 grote handen bladspinazie, 4 blaadjes kropsla, klein handje Cranberries en schepje Chia zaadjes.

Ik barst van de energie *\o/*

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:58

Ik heb ergens gelezen dat je te veel nitraat binnen kunt krijgen. Zou iedere dag spinazie wel goed zijn dan?

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:54

Margee schreef:
Ik heb ergens gelezen dat je te veel nitraat binnen kunt krijgen. Zou iedere dag spinazie wel goed zijn dan?

Nee hoor, geen probleem !
[url]http://www.gezondenzo.net/spinazie-–-de-goede-en-slechte-eigenschappen-van-spinazie[/url]

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:22

Alleen voor mensne die al last hebben van hun nieren is het geen goed plan :)

Ik probeer het fruit te minderen in m'n smoothies en meer groenten te gebruiken. Wel lastig hoor, het is al snel niet lekker meer!
Komkommer is een hele simpele toevoeging trouwens, je proeft 't totaal niet :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:27

Ik vind komkommer toch wel een smaakje geven aan mijn smoothie. Maar niet vies!
Ik werk eigenlijk elke ochtend met een halve banaan in mijn smoothie als enige fruit. Overdag eet ik dan nog gewoon mijn fruit. Als ik er groente in doe met een iets sterkere smaak doe ik er soms een beetje citroensap doorheen.

In het weekend mag ik mezelf soms een beetje 'verwennen' dus dan doe ik er wel wat extra fruit bij, of zoals vanmorgen ipv yoghurt wat kokosmelk :9

Had vanmorgen helaas geen bananen meer (of avocado) en dat vind ik wel lekker als basis. Heb nu een smoothie op met venkel, bleekselderij, halve appel, beetje citroensap, kokosmelk, spelt- en havervlokken en chiazaadjes. Hij was niet vies, maar appel in een smoothie is niet echt mijn ding.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:44

Of het nou wel of niet goed is, ik wil niet elke dag spinazie in mn smoothie. Ik wissel het telkens af met andere soorten groenten. Mijn basis is eigenlijk altijd een banaan plus een citrusvrucht of avocado met nog een fruit soort. En ik gooi er dan bij wat ik in huis heb.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 07:52

als ontbijt net banaan, melk, sinasappelsap, appel, spinazie en lijnzaad

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:14

Mijn ontbijt van net, kokosmelk, sojayoghurt (allebei een heel klein beetje :+ moest op), halve banaan, romaine sla, wortel, bleekselderij, gember, kaneel, haver- en speltvlokken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:18

Klinkt lekker _Kiki_!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:03

Doet iemand wel eens zevenblad in een smoothie?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:18

Ik heb er net weer eentje op met mango, banaan, water, spinazie en komkommer. Om toch iets te kauwen te hebben, heb ik er een schepje onbewerkte muesli in gedaan vlak voordat ik het ging drinken :) Hij smaakte prima!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:19

Ik heb vandaag tarwekiemen in een smoothie gedaan, heeft één van jullie daar ervaring mee? Ik had het idee dat het m'n smoothie 'pittig' maakte, erg vreemd!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:55

KarinvdM schreef:

Zevenblad? Als in dat rottige plantje dat , zodra het eenmaal in je tuin is, niet meer weg te krijgen is? :=

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:07

Ik ben ook wel benieuwd naar zevenblad. Heb ook gehoord / gelezen dat het blad van paardenbloemen erg lekker is. Zou toch wat zijn, ipv vloeken op al dat onkruid gooi je het gewoon door de smoothie :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:19

Negerzoen schreef:
KarinvdM schreef:

Zevenblad? Als in dat rottige plantje dat , zodra het eenmaal in je tuin is, niet meer weg te krijgen is? :=

Ja dat is dat onkruidplantje. :') geen ervaringen er mee door de smoorde trouwens. Wel met paardebloemblaadjes. Tenminste door de salade e.d. is het prima te eten. Wel lekker uit eigen tuin plukken. Niet waar auto's en honden langs komen. ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:41

Ja, dat is dat rottige onkruid. Schijnt een prima eetbaar plantje te zijn en werkzaam tegen jicht.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:00

Ik heb weer een lekkere creatie gemaakt! :D ik word steeds beter in het combineren van groente en fruit! Gelukkig maar, want mijn eerste paar smoothies waren een verschrikking :=

Ik zit nu aan een smoothie van 100 gram rauwe andijvie, stuk komkommer van een cm of 6, 5 waspeentjes, handje bevroren mango, minneola, een takje verse munt en een glas water. Hij is erg lekker! Ook geschikt voor een beginner. De andijvie proef je vrijwel niet. De munt was een goede zet, die ga ik onthouden!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:43

Van de week ben ik ook eens aan groene smoothies begonnen. :) Heb een basis gemaakt van een paar handen boerenkool (meisje achter de kassa was wat verbaasd dat ik nu nog boerenkool kocht, haha), een appel, paar stengels bleekselderij en een halve komkommer. Was best wel lekker!

Vanmorgen wat meer boerenkool erbij gedaan en ook de brandneteltoppen waar ik eerst thee van heb getrokken. Was opzich wel lekker, maar heb er wel een beetje soya yoghurt voor de smaak bij gedaan, hmm, dat maakt het echt een traktatie. ;)
Ik maak alles met mijn staafmixer dus het is echt een drabje, niet echt een sapje, haha.

Zevenblad weet ik niet goed welk plantje het is, binnenkort eens kijken. Van de week wel wat paardenbloembladeren geproefd op mijn broodje met tomaat en hummus. Niet mijn favoriet, maar ook zeker niet vies.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:05

ik d8 dat paardenbloembladeren giftig waren

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:19

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:03

Ik heb afgelopen zaterdag eindelijk een blender gekocht en vanmorgen mijn eerste smoothie gemaakt.

HIj was nog niet groen want de spinazie die ik had was a la creme en dat kun je niet gebruiken.

Dus tussen de middag ga ik even naar de winkel en haal ik even spinazie, bleekselderij e.d.

Had dus vanmorgen eentje met kiwi, aardbeien, banaan, magere yoghurt en havermout.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:29

Wat een leuk topic! Ik heb besloten om ook te beginnen met groene smoothies. Maak al heel vaak 'gewone smoothies', met aardbei/banaan/sinaasappelsap etc., dus een kleine moeite om er ook eens iets groens bij in te doen. Zal m'n eerste creatie binnenkort eens posten!