Taarten decoreren XXII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:20

Jolien87 schreef:
Hoe lang duurt het trouwens ongeveer voor ze helemaal uitgehard zijn?
Er zit nu al wel een korstje op, maar de binnenkant is nog zacht(er).
Kan het gewoon verder uitharden wanneer ze verpakt zijn, of moet dit echt eerst helemaal hard zijn?
En kan ik de flower drops in de koelkast hard laten worden, of worden ze dan echt keihard? Of wordt dit weer zachter als ze op kamertemperatuur zijn?

EDIT:

De cakejes zelf zijn niet helemaal mooi vlak geworden. Ze zijn allemaal wat boller geworden en komen boven de rand uit, maar voor het decoreren heb ik ze liever mooi gelijk aan het randje.
Is het een optie om de bolling weg te snijden? Wordt dit vaker gedaan?

ik snij altijd voorzichtig een beetje weg tot ik juist een mooi bolletje heb hou niet van die platte cupcakes

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:22

wat is een coupler ring?
Het idee van een snoepzak is ook nog een optie, alleen loop je niet het risico dat door de druk, de naad losscheurt? Of valt dit mee?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:23

dancertje schreef:
Jolien87 schreef:
Hoe lang duurt het trouwens ongeveer voor ze helemaal uitgehard zijn?
Er zit nu al wel een korstje op, maar de binnenkant is nog zacht(er).
Kan het gewoon verder uitharden wanneer ze verpakt zijn, of moet dit echt eerst helemaal hard zijn?
En kan ik de flower drops in de koelkast hard laten worden, of worden ze dan echt keihard? Of wordt dit weer zachter als ze op kamertemperatuur zijn?

EDIT:

De cakejes zelf zijn niet helemaal mooi vlak geworden. Ze zijn allemaal wat boller geworden en komen boven de rand uit, maar voor het decoreren heb ik ze liever mooi gelijk aan het randje.
Is het een optie om de bolling weg te snijden? Wordt dit vaker gedaan?

ik snij altijd voorzichtig een beetje weg tot ik juist een mooi bolletje heb hou niet van die platte cupcakes

Dat is ook weer zo. Maar de meerderheid is wel een behoorlijk stuk hoger geworden. Maar bijsnijden kan dus wel. Thanks :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:23

S_in_BalanceJarig

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:25

Jolien, ik heb nu 2x cupcakes gemaakt, waarbij ik ze uit de oven omgedraaid heb in de vorm nog en iets erop gelegd, hierdoor zijn ze mooi plat geworden. Moet er wel bij zeggen dat ze ook niet tot ver buiten de vorm waren gerezen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:27

Valt wel mee hoor, ik heb eerder dat het plastic zelf uitlubbert wanneer de druk te hoog wordt dan dat de naad scheurt. De naad bij snoepzakken is ook hetzelfde als bij wegwerpspuitzakken.
Overigens heb ik dat uitlubberen maar één keer gehad toen ik er cakebeslag in had gedaan. Daarvoor heb ik tegenwoordig een horeca spuitzak die ik iedere keer na gebruik uitkook.

coupler ring:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/-p-1502.html

gebruik ervan:
http://easteuropeanfood.about.com/od/re ... ybag_4.htm

Ik gooi trouwens een plank op mijn cupcakes als ik ze uit de oven haal maar voordat ik ze uit het muffinblik haal. Dan word de bolling naar beneden gedrukt en krijg je mooie vlakke cupcakes. Voor een perfect gevulde cupcake moet je 43 gram beslag per papiertje aanhouden.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:27

Ik snij ze ook weleens bij hoor de CC.

wat was de verhouding ook alweer voor witte ganache?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:59

http://suikertaartjes-wavy-taart.blogsp ... nache.html

Ik vind er een groot verschil zitten tussen de snoezakken en de wegwerp spuitzakken.
De eerste gaan inderdaad lubberen en werken k*t met icing. Bij de tweede kan je veel nauwkeuriger werken maar ook bij deze scheurt de naad weleens open.
Coupler?? IDEAAL!!!!!!
Je wisselt zo makkelijk het ene voor het andere mondje. Ook wat dat betreft ben ik om, hahhahahaha.

Cc met bolletje? Plank erop! Krijg je mooie platte bovenkant waar je weer mooie dingen op kan plakken.

Ik ben druk aan de klus met de apentaart. Nog laaaaahhhaaannngggg niet af.
Heb een nieuwe mold gebruikt van Karen Davies. De Amy Lace. Verschrikkelijk duur maar wel heel mooi.
Laag 1 is bekleed, laag twee staat afgesmeerd te wachten in de koelkast.
Apie staat erbij.
Gezellige boel daar :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:09

Ah, geweldig de tip met de plank, dat ga ik zeker proberen de volgende keer.
Het is ook weer niet zo dat de CC's compleet de pan uitgerezen zijn, de buitenste rand zit keurig ter hoogte van het papiertje. Alleen de 'hoedjes' zijn vrij hoog waardoor de marsepein / fondant er niet mooi overheen valt.
Ik ga ze voor het decoreren proberen bij te snijden en de volgende keer de 'plankentruc' toepassen :)

Ik zie nog niet helemaal goed hoe die coupler werkt, ik ga er nog eens wat plaatjes over zoeken.
Past deze alleen op de Wilton-tips of zijn deze universeel?
Ik zal eens langs de snoepwinkel gaan en vragen of ik wat snoepzakken mag "bietsen" O:)

Correctie: Ik heb op youtube het volgende filmpje gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=Mp9uXBf1L5g
Ik ben nu al fan! _/-\o_

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:14

Ik gebruik ze ook op mijn snoepzakken :j
Snoepzakken hebben wel een net iets scherpere punt, maar het is op dat punt al zo smal dat dat niet veel meer uitmaakt.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:15

Idd, broodplank op je cc's dan zijn ze weer mooi plat!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:24

Ik zie dat die ringen in sets van 4 op deleukstetaartenshop.nl worden verkocht.
Zijn deze ringen allemaal even groot?
En zit daar ook dat andere deel bij waar je het aan moet vastdraaien?
En kan je alleen de Wilton-tips hierop gebruiken?

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:35

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:45

Beste bokkers, ik wilde niet alle topic's doorworstelen en stel mijn vraag gewoon maar even hier omdat ik geen idee heb of er wel eens een taart van gemaakt is maar mijn neefje van 6 wil as zondag een Draculataart van zijn tante, de traditie is vorig jaar geboren zeg maar omdat zijn moeder, mijn zus 2 jaar geleden is overleden en ik maak elk jaar een taart voor hem, wat hij ook wil, maar mocht iemand hem al gemaakt hebben dan hoor ik het graag, vorig jaar zijn we in het diepe gesprongen wat taarten bakken betreft en werd het een Jumbo, heel goed gelukt voor de eerste :), veel te veel boter :) maargoed,, inmiddels hebben we er een hobby bij en de taarten gaan prima gelukkig, mocht iemand al een keer een Dracula hebben gemaakt met veel bloed en spinnen :) dan hoor ik het graag, of tips ook welkom, alvast bedankt !

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:45

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:21

Nou, ik bak al lang, maar wil wel eens iets anders dan de gewone cakes! Nu wil ik online wat bestellen, maar ik ben belgisch. Niemand een belgische website waar ik (goedkoop) aan mijn spullen kom? :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:25

Een complete coupler koop je per 1. Maar wat zijn ze fijn als je het spuiten leuk gaat vinden, dan wil je ook voor elke kleur een zak met coupler kunnen maken. Je hebt ook grote coupler voor de grote spuitmonden zoals de 1M.

Ik heb couplers van Wilton en van PME, kan je gewoon door elkaar gebruiken. Alleen wil het ringetje van 1 van de merken, niet om de coupler van het andere merk... Weet even niet meer welke dat was... maar dat maakt voor de spuitmondjes niet uit :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:57

Ach die ene keer dat de coupler niet past kan je toch ook prima gewoon het spuitmondje van binnenuit de zak naar buiten steken?

Chips volgens mij heb ik een probleem. Heb vanavond de roze en witte drops gespoten maar volgens mij willen ze niet meer los. Heb geprobeerd met een plamuurmes de bloempjes los te steken maar de randjes van de bloempjes breken af :( gaat dit nog goed komen als ze een nachtje door drogen? Of wordt dat morgen opnieuw spuiten? Heb ze nu onverpakt op de plank laten liggen in de keuken...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 00:11

Waar heb je ze op gemaakt? Echt op de plank zelf? Proberen waard om het nog een nachtje te geven, maar vrees dat je best eens morgen opnieuw zou kunnen staan spuiten. Ik zou ze anders op bakpapier maken de volgende keer. Dan komen ze vast en zeker goed los.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 00:12

Geduld. Kans is groot dat ze morgen wel los laten. Behalve als je op een plank heb gespoten...... :D
Je kan ze het beste spuiten op zo'n snelhechter. Dat plastic van dat hoesje kan je buigen, bloemen vliegen er dan zo af.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 00:17

Dat wordt dus opnieuw spuiten morgen. Heb een aantal op de siliconen mat gedaan maar toen deze vol was ben ik verder gegaan op een plastic snijplank.
Argh frustratie!!!

S_in_BalanceJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 06:59

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:44

Hallo :)
Ik kom me ook maar eens melden, vind het altijd zo cool om te zien wat jullie allemaal maken!
Heb zojuist mijn allereerste marsepeintaart afgemaakt.
Hij is gruwelijk mislukt maar op zich denk ik wel lekker _O-
AfbeeldingHeb hem gevuld met jam en botercrème (door de botercrème heb ik ook jam gedaan voor wat meer smaak).
Is toch nog heel lastig moet ik zeggen. :+
Biscuit was trouwens vreemd genoeg (ondanks onze mini combi magnetron) wel redelijk goed gelukt.
Afbeelding

edit; huh, een normaal formaat foto schijnt ineens heel lastig te zijn..
Laatst bijgewerkt door xAlice op 21-06-12 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:46

Zo jullie gaan weer hard,
zag weer een hoop leuke dingen voorbij komen,oa een mooi aap.
Gister voor het eerst een geboortetaartje gemaakt toen ik op kraamvisite ging.
Helaas werd er weinig van gezegd en zo weg gezet,altijd jammer als
Je zo iets erbij geeft...