Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:34

Zitouna schreef:
Century oei dat is even lastig! Ai ook geknutseld aan jou dat je niet mag/mocht eten?

:j Ik heb een implantaat gekregen, en toen mocht ik ook een aantal dagen niet gewoon eten, moest vloeibaar of heel zacht. Kon ook niet anders want deed best wel pijn.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 11:50

VogeltjeM schreef:
Mijn lijstje van vandaag:
Ontbijt: magere kwark met kaneel en een appel
T: 2 roggebroodsneetjes met suikervrije hagelslag
Lunch: kwart mango, 200 Gr aardbeien en een handje noten
T: ? Misschien nog bleekselderij, heb ik nog in de koelkast
Avondeten: verrassing, want het vriendje kookt :+ heb wel om iets met veel groenten gevraagd.. :P

Vriend maakt rosbief uit de oven met heel veel wokgroenten en broccoli *\o/*

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:53

Colway schreef:
Zit alleen toch wel vaak te dubben hoeveel eieren ik neem, neem er nu max 4 per week, maar vind het eigenlijk hartstikke lekker, heb het al eens eerder gevraagd maar hoeveel eten jullie er per week?

Als ik veel koolhydraten en eiwitten eet, dan neem ik helemaal geen eieren. Maar nu is het weer lekker weer en heb ik m'n kh verminderd en m'n vetten omhoog gegooid. Nu eet ik er 3 per dag.
Eieren zijn goed voor je, ook in enorme hoeveelheden :j

Collie2008

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:01

Oke dus kan met gerust hart verder eten, vriend van me eet er min. 10 per week 9doet veel krachtraining) maar die laat de eierdooier weg

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:03

@ miek140, is dat lekker gewoon roggebrood met alleen komkommer? Wel ubergezond ik doe altijd komkommersalade/komkommer sandwichspread

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:18

Ja :j
Heel hard doorzetten en dan wordt roggebrood bijna lekker :=
Sowieso is komkommer erg lekker met dit weer, ik heb 3kwart komkommer in plakjes gesneden vanochtend.

Wat ook übergezond is maar misschien wel wat lekkerder: komkommerrasp mengen met biogarde kwark en wat citroensap :j Dan heb je ook komkommersalade maar dan goeie ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:25

ohhhh thnx! Die ga ik maken

Ik vind Roggebrood ook best lekker nu, vroeger echt heel ranzig, je went eraan en het vult wel heerlijk

Heb net zonnatura reepje gekocht (sesamzaad) lekker maar echt veel cal :+ Nou ja, heb als lunch aan salade dus dat compenseert weer wat ;-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:25

Hmmm of ik ga de komkommerrasp door griekse yoghurt doen, beetje knoflook en dan citroen....mjammmmmmm

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:31

Is ook erg lekker met radijs!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:36

Aha, hier is het gezonde eettopic :D Mag ik meelezen/vragen om gezonder te gaan eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:02

Colway schreef:
ohhhh thnx! Die ga ik maken

Ik vind Roggebrood ook best lekker nu, vroeger echt heel ranzig, je went eraan en het vult wel heerlijk

Heb net zonnatura reepje gekocht (sesamzaad) lekker maar echt veel cal :+ Nou ja, heb als lunch aan salade dus dat compenseert weer wat ;-)

Die zijn best lekker voor een keertje tussendoor, ik haal ze alleen bij de trekpleister van het huismerk. Dan is dezelfde verpakking nog geen 60 cent. Vind ik sowieso een nadeel bijv. de eat natural repen zijn bijna een euro per stuk. Vind ik best wel aan de prijs. :=

Heb net een roerei om van drie eieren, twee tomaten, een halve paprika en verse baslicum. Tja zo haal ik de tien eieren in de week wel. :+ Ben nu eindelijk in staat om meer te sporten en heb gister 12 en vandaag 10 km gefietst. Tel daar de krachttraining gegeven door vriendje bij op en ik krijg zelfs met dit weer enorme honger.

Maak zelf altijd salade van komkommer rasp (even uit laten lekken en eventeel met radijsjes er door) met wat azijn, peper en zout. Door de kwark met knoflook als tatziki is ook heel erg lekker.

Welkom Cer :)

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:10

Jamaar komkommer met azijn peper en zout doe je niet op brood toch?
Kan je het beter met kwark doen, anders wordt het zo'n zut ;)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:16

Welkom Cer :)

Oeh die komkommersalade klinkt goed! Best een goed idee! Vind dat raspen alleen altijd zo'n ramp.

Vogeltje, waar haal je suikervrije hagelslag vandaan? En wat zit er dan in, en is het lekker?

Zo ik heb net ongeveer een liter smoothie op geloof ik. Hij was super lekker! Met spinazie, grapefruit, sinasappel, limoen, basilicum en banaan en nog chia zaden. Lekker fris met dit weertje!

Vanmorgen weer havermoutpap gehad en zelf mijn amandelmelk gemaakt van geweekte amandelen. Best gezond dagje dus! Ga rond 4 uur nog even dat hapje van gister eten. Heb er nu gemengde volkoren rijst bij gemaakt in elk geval, dus ook met zwarte en rode rijst. Verder vanavond eten wat de pot schaft.

Eieren zijn inderdaad gezond maar wel verzurend dus als je je ph in balans wilt houden zou ik zelf niet te veel eieren eten..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:24

die 10 eieren per week red ik niet, maar ik zou 5/6 al erg lekker vinden

smoothie klinkt lekker, ik ga mezelf echt beloven morgen ook een smoothie te maken, ga alles vanavond alvast klaar zetten. Ga morgenmiddag de roti-omelet proberen en dan savonds een lekkere gevulde salade denk ik. Ben de komende 3 dagen alleen met eten

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:53

Met dit weer zijn die smoothies echt onweerstaanbaar. Had vanmorgen 1 gemaakt met grapefruit,1 avocado en banaan met wat sinasappelsap om het wat dunner te maken.
Gister lekker gebbqt Had zoete aardappel en knolselderij op de bbq gedaan smaakte goed. Hebben het redelijk gezond gehouden ,wel een lekker ijsje toe genomen :)

Lijstje van vandaag :
O: Smoothie
t: niets ,was bezig en toen was het alweer lunchtijd
L: Linzensalade
T: Appel
D: Witlofschotel

Succes met leren Vogeltje!
Colway :vind je het niet saai om alleen te eten? Heb zelf weinig zin om wat uitgebreids te maken als ik alleen ben. Voordeel is wel dat je met niemand rekening hoeft te houden
Judith: Fijn dat je conditie weer vooruit gaat!
Cer : WelKom! Pas wel op, het is verslavend haha

Vanavond da ik bij een clinic van Alex van Silfhout mee rijden. Heb nu al een beetje zenuwen ....(en er heel veel zin in, hoop dat ik veel goede tips krijg)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:57

Ja alleen eten is best saai, ik eet 3 of 4 dagen in de week alleen. Soms kook ik, soms gemakkelijk en soms staat er al wat klaar

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:58

Ik ben eerst nog even aan het zoeken naar een goed ontbijt wat ik snel in elkaar kan flanzen.. Ik lees dat je onbewerkte spullen moet eten (dus geen cereals enzo), maar wat is er dan, wat je door je yoghurt kan doen, havermout ofzo?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:22

Ja havermout of andere losse granen/noten/pitten/zaden zijn goed om door de yoghurt heen te doen!

Mijn broccolikiemen zijn eindelijk ontkiemd. Er zit nog wel zo'n bruin puntje aan zeg maar. Kan je dat dan eten? Hester jij weet dat vast wel. Hoe haal je ze van dat rooster af? Ze stinken trouwens wel haha denk niet dat ze lekker zijn :P Maarja wel gezond..

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:28

Muesli uit de natuurvoedingswinkel (of gewoon uit de supermarkt als die bio-muesli verkopen) kan ook gewoon hoor :)
Wat ik had vanochtend waren dus: havervlokken, lechitinepoeder, tarwezemelen en lijnzaadjes.
4 potten naast elkaar en door elkaar gooien, kost niet veel tijd ;)
Bij de AH hebben ze ingevroren kleinfruit, das ook lekker makkelijk erdoorheen te gooien.
(ik snooz ook minstens 3x teveel 's ochtends ;) )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:35

Ik vraag me dan altijd af waar je die vlokken, poeder, zemelen en zaadjes los vandaan haalt :D

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:39

Bij de natuurvoedingskwinkel! ;)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:41

MaartPaard schreef:
Ja havermout of andere losse granen/noten/pitten/zaden zijn goed om door de yoghurt heen te doen!

Mijn broccolikiemen zijn eindelijk ontkiemd. Er zit nog wel zo'n bruin puntje aan zeg maar. Kan je dat dan eten? Hester jij weet dat vast wel. Hoe haal je ze van dat rooster af? Ze stinken trouwens wel haha denk niet dat ze lekker zijn :P Maarja wel gezond..

Dat puntje is het vliesje van het zaadje, die kan je gewoon eten. Waarschijnlijk is door het warme weer het (stilstaande) water ranzig geworden door de snellere bacterie groei . Met warmer weer kan je het beste iedere dag het water verversen. Je kunt de kiemen boven het roostertje afknippen en dan vanaf de onderkant de worteltjes van het rooster trekken. Om de zaadjes wat sneller te laten ontkiemen kan je ze nat op het roostertje leggen(ik doe de zaadjes op het rooster en dan maak ik ze nat en zet de kraan uit als het water een vingerdikte onder het roostertje is.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:48

Wat is lechitine poeder? :+

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:52

Oh! Ja het water is inderdaad een beetje viezig! Kan ik de kiemen dan nog wel eten?? Hoe maak je ze nat dan? Door ze dus onder de kraan te houden als ze al op het rooster liggen?

Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat je ze eerst moet weken, is dat ook niet handig?

Zou je chia zaden trouwens ook kunnen kiemen?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:59

Vast wel?