Dolce Gusto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zera

Re: Dolce Gusto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:26

Dat heeft een.beetje een kaneel smaak. Ja en iets thee achtigs. Hij ruikt lekker. Dus daa heb je het ook mee.gehas

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:28

@ Zera dankje voor je reactie.
Ben zelf geen thee type maar wil die wel een keer proberen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:47

ik vind hem niet super veel naar thee smaken haha hij is moeilijk te omschrijven maar ik vind hem wel heel lekker :) en apart.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:04

Koffie met een thee-smaak, ik kan er niet echt aan wennen. Probeer hem dus ook maar niet, bang dat ik met een
vol doosje blijf zitten.. Straks eindelijk de Caramel Latte proberen!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:58

Siets schreef:
Koffie met een thee-smaak, ik kan er niet echt aan wennen. Probeer hem dus ook maar niet, bang dat ik met een

Uh, het is geen koffie? :') Het komt uit het apparaat waar je ook koffie meezet, maar het is gewoon thee hoor, geen koffie :+

Ik wil hem wel graag proberen, ga binnekort toch maar via de website bestellen denk ik :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:11

Qua online alleen smaken heb ik bij de Makro hier alleen de Vanille Latte Macciato gevonden :+

Koffiesiropen: die van Monin zijn erg lekker, maar ik heb het liefste de 1883 siroopjes van Routin :9

(Eerst een bodempje chocolat chip cookiesiroop van monin, en dan de latte macchiato eroverheen geeft en mooie laagjes, en na roeren een heerlijke bak koffie :9 )

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:14

Alwiene schreef:
Siets schreef:

Uh, het is geen koffie? :') Het komt uit het apparaat waar je ook koffie meezet, maar het is gewoon thee hoor, geen koffie :+

Ik wil hem wel graag proberen, ga binnekort toch maar via de website bestellen denk ik :j

He? Het ziet er toch duidelijk uit als Latte Macchiato op de foto? Ik dacht dat het gewoon Latte Macchiato was met
de smaak van Chai Tea, net zoals bijvoorbeeld de vanille en caramel variant?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:16

Als het een Chai Latte Macchiato is dan is het inderdaad gewoon koffie :j dat maken ze bij de coffee company ook wel eens :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:37

Nee, echt niet het is thee. Als je hem opzoekt op de DG website staat er bij "wat zit erin" ook gewoon een theecapsule vermeld waar bij andere dingen een koffiecapsule vermeld staat. Het is gewoon thee uit je koffiezetapparaat, net zoals er theepads zijn voor senseo :j

Dat het er een beetje zo uitziet komt doordat het 'latte' is, thee met melk dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:41

Vraagje, ik heb geen dolce gusto apparaat, maar ik wil graag cappuccino maken met mijn apparaat :+ Ik kan alleen geen cappuccino capsules vinden, hoe werkt dat? :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:47

Anthea schreef:
Vraagje, ik heb geen dolce gusto apparaat, maar ik wil graag cappuccino maken met mijn apparaat :+ Ik kan alleen geen cappuccino capsules vinden, hoe werkt dat? :')

Uh die vat ik niet, als je géén DG hebt dan heb je ook niks aan capsules en ben je in het verkeerde topic denk ik :o Als je wél een DG hebt, er zijn bij veel winkels gewoon Cappuccino capsules te koop hoor :j Weet niet waar je allemaal gekeken hebt, maar ik kan ze hier bij de meeste supermarkten gewoon kopen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:51

Ik vind de DG zelf niet zo heel degelijk aanvoelen, vandaar.

Maar de DG heeft dus wel cappuccino capsules? :?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:19

Apart :) Ik denk dat ik bij mij van mij dan maar gewoon wat moet gaan mixen :D
Hoe gaat dat bij de DG dan met de melk?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:23

De melk komt ook uit een capsule. Alles met veel melk maak je met twee capsules, één koffiecapsule en één melkcapsule. Weet niet eens wat er precies inzit een soort poedermelk ofzo denk ik, maar het is wel erg lekker. Wat voor apparaat heb jij dan?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:28

ik heb gister hazelnoot siroop gekocht bij de makro, hmm echt super lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:30

Moet je dan ook weer aparte melkcapsules kopen of? Sorry, weet er niks vanaf maar ben benieuwd :')

Chauffeur is onderweg, die van mij moet nog binnen komen. :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:33

Bij de DG heb je een doosje capsules waarvan de een helft koffiecapsules zijn en de andere helft melk. :j

Oeh een nespresso, heb ik ook een poos gedronken, maar dan moet je echt zelf de barista gaan uithangen: melkschuimer erbij enzo.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 14:35

die machine lijkt wel op de pixi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:40

Pixie is 100 euro goedkoper en geen cappuccino/melkschuimer :) Hij lijkt er wel op ja :))

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:51

Anthea schreef:
Pixie is 100 euro goedkoper en geen cappuccino/melkschuimer :) Hij lijkt er wel op ja :))

Maar je weet wel dat Dolce Gusto capsules niet in een Nespresso apparaat gaan he? Omgekeerd ook niet trouwens, Nespresso gaat wel op capsules, maar die passen niet in een DG. DG heeft wél cappuccino capsules, Nespresso voor zover ik weet niet. Zo te zien moet er bij die van jou verse melk in en moet je dan zelf Cappuccino maken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:08

Ja weet ik :D Ik heb net het welcome pakket besteld, 92 euro lichter maar 250 capsules rijker.
Heb 'm net uitgeprobeerd, inderdaad kopje espresso zetten en dan 2/3e melk. Heerlijk, smaakt hetzelfde als in de horeca :9

Hoe duur zijn ze bij de DG? Ik vind de capsules van Nespresso best wel prijzig. Hij zal in ieder geval niet gebruikt worden voor visite of gewoon koffie drinken. :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:13

Ze zijn allebei erg duur, dat klopt :j Dolce Gusto is tegen de 5 euro (verschilt wat per winkel, tussen de 4,69 en de 5 euro) voor een doosje van 16 capsules. Voor sommige koffies heb je genoeg aan 1 capsule, maar dingen als Latte Macchiato, cappuccino etc heb je 2 capsules voor nodig. Een kopje koffie kost dus ca. 30 tot 60 cent. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:26

Eigenlijk gewoon zelfde prijs als Nespresso dus. Dat is ook 30-60 cent.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:37

Jans schreef:
Eigenlijk gewoon zelfde prijs als Nespresso dus. Dat is ook 30-60 cent.

Heb je bij Nespresso dan ook dat je 2 capsules moet gebruiken?