Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTom

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:02

Nog zo n overheerlijke chocotaart! het water loopt me al in de mond!
Ben benieuwd naar je woezel en pip creatie!
wil er ook nog is zo een maken voor een sponsoring voor het goede doel...
Vrienden van ons hebben de hele dag in de feesttent met de feestweek een actie die in het teken staat van Woezel en pip, de opbrengst gaat dan ook naar de foundation van Woezel en pip...en vroegen mij of ik er iets leuks mee kon doen...dus ikd acht als ik nu een woezel en pip taart maak, deze aan hun sponsor die ze kunnen veilen dan doe ik ook iets leuks voor ze :-)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:31

Ook een mooie varkentjestaart :9

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:38

trisca schreef:
Laat ik nu ook net een "pigs in the mud" taart gemaakt hebben voor vrijdag :o

Vond het echt super om te maken!!

Ben benieuwd, heb de tik-tak mini's van de c1000 gebruikt voor de zijkant in de hoop het iets minder machtig te maken. Is gevult met 2 lagen zelfgemaakt bramen-vulling :9

Afbeelding

morgen ga ik mij wagen aan de woezel en pip taart.. De poppetjes zijn al klaar :)

vind de Jaws taart geweldig hoor!! Is de haai nog biscuit??

Ja de haai is biscuit ;)

Die van jou ziet er ook echt overheerlijk uit :9 , zelf gemaakte bramenvulling :~ , klink ook ergggg lekker!!
Ben ook beneiuwd naar je Woezel en Pip creatie :D

TinkerTom, lijkt mij een heel goed idee :j , mooi dat je zo iets kan doen voor het goede doel van Guusje Nederhorst.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:45

Kinke schreef:
Ingrid, mocht je de taart nog een eind moeten vervoeren terwijl hij al gestapeld is dan is het verstandig om het wel te doen :)
Ik zou er wel cake cards ipv kartonnetjes tussen doen, die zijn een stuk steviger.

De taart blijft hier :j want mijn moeder viert haar verjaardag bij ons omdat we veel meer plek hebben dan bij hun thuis!

Maar is twee kartonnetjes op elkaar niet stevig genoeg? Heb ik bij de andere stapel (2 lagen) ook gedaan.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:09

Jawel dat is stevig genoeg hoor :j Ik stapel altijd met kitkat en dubbele kartonnetjes. Kartonnetje met de witte gladde kant richting de onderste taart erop, dan wat plakbandjes en vervolgens een tweede kartonnetje erop met de witte gladde kant richting de boventaart. Zo heb ik ze tot 4 hoog gestapeld gehad. Wel dan met een dik cakeboard of een dikke plank onder de hele stapel.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:48

Ik heb ook een cakeboard wat eronder gaat en dat vind ik nog leuk eruit zien ook :D .

Heb nu een schets gemaakt voor de taart voor m'n moeder en hij word echt super mooi ( denk ik dan hé := ).
Lila met wit en de bloemen paars en wit. Ben alleen aan het twijfelen of ik een waterval van
bloemen erop maak of groepjes met bloemen.
Bovenop komen twee harten die ik rechtop wil zetten met de naam en leeftijd erop.
Nu nog in het echt waar gaan maken _O-

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:52

Klinkt goed! Voor wanneer was het ook alweer?

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:18

Even een stipje in het nieuwe topic. Ben net terug van vakantie. Als ik bijgekomen ben van de vlucht kijk ik nog snel even de pagina's na :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:28

Mayo schreef:
Klinkt goed! Voor wanneer was het ook alweer?

Het is voor 20 augustus. Komt mooi uit, want heb dan nog vakantie, dus alle tijd om voor te bereiden en de vele
bloemen te maken :j

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:51

Ben benieuwd naar de foto's :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:10

Ik heb de vorige stapel gemaakt met enkele kartonnetjes. :=
En kitkats erin. Ga nu dus ook maar met dubbele doen.
gisteravond 4 biscuits gebakken, net de botercreme voor t afsmeren gemaakt, en de botercreme mix voor de vulling, met aardbei. De andere laag wordt aardbeienjam met stukjes aardbei erop.

Ik heb een hele grote hulp vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Alhoewel ik blij zal zijn als ie zo op bed ligt. :')

Vanmorgen ging ik fondant roze kleuren. Meneer wou helpen, dus hij mocht ook kneden. Maar het was wel erg veel dus lastig voor hem. Toen dacht ik, ik haal er een stuk af, mag hij dat kneden. Dus ik geef het hem, stopt ie het zo in z'n mond. :oo

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:13

:')
Wel lief zo'n hulpje. Nu vinden ze dat nog leuk ;)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:19

Wat lief Samantha dat je zoontje wil helpen <3 .
MIjn zoontje wil ook nogal eens helpen, maar het liefst bakt en bekleed hij heel de taart zelf := . HIj vind het zo leuk
om iets leuks te maken van de taarten. Hij mag dan meestal cc maken van mij als ik met een taart bezig ben.
En ook bij hem gaat er meer marsepein z'n mondje in dan op de taart :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:39

Ja hij ook hoor, ik heb hem ook wel eens CC laten bekleden ja. Maar hij stopt idd ook alles in z'n mond. Vind dat eigenlijk niet zo geschikt voor die kleintjes, die hele happen kleurstof.
En als hij het niet meer leuk vind, zal z'n zusje wel mee willen helpen, die wordt over 2 dagen 1 jaar, het is haar taart die we gaan maken.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:54

Oeh, herkenbaar Samantha!

Afgelopen weekend heeft mijn taarten-hulpje (van bijna 3 jaar) ook weer meegeholpen.
Rolt een stukje fondant uit, prikt er een vormpje uit, keurt het fondant-vormpje standaard af voor de taart en stopt het in zijn mond!!
Je begrijpt dat hij van mij maar een klein stukje fondant krijgt om zijn "afkeur-creaties" te maken, hahahaha!

Ben erg benieuwd naar je taart!!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:09

Mijn zoontje is 'al' 10 jaar maar vind het heerlijk om al dat marsepein te proeven := .

Maar Valina, hoe was het in Hoeven?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:13

haha, alles afkeuren dus.
Nou ik geef hem ook niet veel meer, hij heeft net mogen helpen mixen en proeven van de aardbeienbotercreme. Nu gaat ie zo naar bed en kan ik de taarten vullen. Alleen jammer dat als hij naar bed gaat, de ander wakker wordt, maar die vermaakt zich wel in de box hoop ik.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:32

Ik kom ook even binnenvallen.
Ik ben tegenwoordig vaak bezig met cupcakes bakken. Nu wilde ik ze laatst vullen met een spuitzak, maar op het moment dat ik 'm er weer uit haalde zegmaar, liep alle vulling uit de spuitzak over de cupcake heen. Was niet helemaal de bedoeling. Heb toen maar een appelboor gepakt en het zo gevuld.
Is er een manier om dit te voorkomen? (dat de vulling uit de spuitzak loopt) Ik dacht aan het dikker maken van de vulling, maar ik wist niet hoe ik dat dan zou moeten doen?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:35

wat heb je voor vulling gebruikt dan?

Heerlijk zo n keukenhulpje ;)
Mijn jongste van 7 komt af en toe ff koekeloeren en fondant jatten...maar dan vertrekt ieweer :D gelukkig

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:46

Ik heb af en toe een hulpje die bij voorkeur de fondant)arsepein in z'n mond stopt ipv op de taart. Hij is 33 :+

@josie: heb jij trouwens een originele blanda van de ikea of een ander bol rvs schaaltje? Ik heb ze wel eens bij de action gezien en die heb ik laten staan omdat ik het vlakke stukje te groot vond.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:54

@ TinkerTom
Ik had chocolade vulling gebruikt, had het recept van een site. Cucpakerecepten.nl volgensmij.
Bestond uit chocolade, slagroom en vanille extract.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:00

hmm als het te dun is kun je beter met een klein koffielepeltje vullen, dat deed ik in het begin.
En anders een botercreme vulling gebruiken met een smaakje, dan kun je wel makkelijk met een spuitzak vullen.
Heb ook een keer jam in de spuitzak gedaan, gaat op zich ook wel maar loopt er ook snel langs uit

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:05

Ja ik heb het later maar met een appelboor gedaan. Gaatje dr in maken en de vulling erin doen, dat ging we goed. Maar ik wilde het eigenlijk gewoon met de spuitzak doen, leek met makkelijker. Maar dat bleek dus niet zo te zijn. :P

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:33

Ik doe altijd met een appelboor, is ff wat meer werk maar uiteindelijk vind ik het wel handiger

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:01

IngridB schreef:
Maar Valina, hoe was het in Hoeven?

Oh ja, gisteren tijdnood dus niet meer verder verteld,...

Gos,.. hoe heette het winkeltje nou ook alweer,....
(ik kijk vanavond even op de kassabon, want ze hebben ook een site!)

Nee, het is geen knutselwinkeltje.
Het zit recht tegenover de Rabobank en ze hebben alleen maar spullen voor taarten en cupcakes, dus het is geen "gewone" hobbywinkel zeg maar.
Vond alleen het aanbod, voor een winkeltje, gruwelijk tegenvallen.

Wel hebben ze fondant (merkloos) in hele gave kleuren.
Rood is daar dus ook écht knálrood !!
€ 2,00 voor een pakje van 250 gr.

Ik heb er die brush-kwast gekocht en glitters voor erin.
Werd er heel fijn geholpen.

Wat ze wel hadden, waren leuke boeken met taarten en cc's, welke in het Nederlands waren.
Duidelijk en kleurrijk en ook betaalbare prijzen.
Heb elders (webshops daar gelaten) nog niet zo'n keuze aan boeken gezien.
Ze haalde ook gewoon de folie van het boek, zodat je er even in kon kijken.

Ze geven ook workshops, dat is in dezelfde ruimte.

Ik zal vanavond eens even de sitenaam opzoeken.

*kan niet uitstaan dat ik er nu niet op kan komen,... het was iets met "bonte,....."*

Edit: http://www.hetbontetaartje.nl/Winkel.html