Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:38

Monique1985 schreef:
Ja!

Echt een aanrader dus?

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:49

PriscaZ schreef:
prakkie schreef:
Ik denk dat de rondjes vd cc worden bedoeld...

Van de cc's inderdaad. Dan zouden ze helemaal af zijn :)

Achja... :Y)

Samantha ik vind het een mooi boek! Staat goed beschreven hoe het allemaal moet!

MissBonny

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:07

Wat een geweldige taarten zijn er ingzonden voor het thema Lente ! :D

Ik had nog even een vraagje over de wel bekende koekiemonsters CC. Ik ben hard opzoek naar blauwe cocos, maar hier in de Makro is het niet. Iemand anders een idee? Zit er anders aan te denken om naar blauwe hagelslag opzoek te gaan of het eventueel met blauwe muisjes te doen.. Alleen lijkt me dat resultaat toch een stuk minder? Moet er 45 maken, dus wil het ook allemaal weer niet te duur maken.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:17

Volgens mij kleurt iedereen hier de kokos zelf gewoon blauw met kleurstof

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:20

Hmm.. ik zoek liever een ander alternatief hihi ;) Maar bedankt!

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:04

Ik heb toen zelf de kokos blauw gekleurd. En dat viel qua prijs best te doen. Ging ook heel gemakkelijk en snel!

Wat is die karwei taart mooi geworden!! En jouw CC ook, die olifant vind ik helemaal geweldig (de andere dieren ook hoor).

Ik heb gelezen dat bij stapeltaarten er een soort dikke saté prikkers in moeten. (weet de goede benaming niet) Voor de stabiliteit. Maar ik zie dat je ze van plastic kan kopen en van hout. Op internet zie ik veel mensen met hout werken (op voorbeeld filmpjes hoe je taart moet maken). Plastic lijkt me persoonlijk schoner. Maar ook minder stevig, gezien die hol zijn.

Wat is jullie ervaring?! Hout of plastic?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:05

Geen van beide. :D Ik heb kitkats op maat gesneden, en erin gedaan.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:09

cupcakes staan in de oven, blijkbaar iets te veel deeg gebruikt per cupcake. Het zijn nu net enorme paddenstoelen...

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:12

Ik heb toen suiker blauw gekleurd omdat veel kinderen kokos niet lekker vinden. :)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:13

Marietje_007 schreef:
Ik heb toen zelf de kokos blauw gekleurd. En dat viel qua prijs best te doen. Ging ook heel gemakkelijk en snel!

Wat is die karwei taart mooi geworden!! En jouw CC ook, die olifant vind ik helemaal geweldig (de andere dieren ook hoor).

Ik heb gelezen dat bij stapeltaarten er een soort dikke saté prikkers in moeten. (weet de goede benaming niet) Voor de stabiliteit. Maar ik zie dat je ze van plastic kan kopen en van hout. Op internet zie ik veel mensen met hout werken (op voorbeeld filmpjes hoe je taart moet maken). Plastic lijkt me persoonlijk schoner. Maar ook minder stevig, gezien die hol zijn.

Wat is jullie ervaring?! Hout of plastic?

Of van die stokjes van koek, weet zo 123 niet hoe die heten. :o

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:15

Ik had blauwe en witte muisjes gedaan. Had nog het idee om alle witte eruit te halen, maar na 10 was ik het al beu. Ik had dus een blauw/witte koekiemonster.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:28

milou123 schreef:
Ik heb toen suiker blauw gekleurd omdat veel kinderen kokos niet lekker vinden. :)

Dat is slim!! Vond kokos vroeger ook echt niet lekker! Maar scheelt dat ik de koekiemonstur muffins aan een vriend gaf die 26 was geworden ;). Als ik ze ooit nog voor kinderen maak ga ik ook suiker gebruiken!

Kitkat is ook een idee als stokjes. Maar ik wil niet een te zoete taart. En denk dat het "vloekt" met de vulling. (Limoenbavarois).
Stokjes van koek weet ik niet zo gauw wat je mee bedoeld. :o

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:31

Sommigen stutten ook met rietjes, weet alleen niet of dat stevig genoeg is...

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:33

zo volgende week heb ik kampioens wedstrijd en wil een leuke kleine stapeltaart maken iemand leuk ideE??

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:34

Ik stut altijd met rietjes gaat prima...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:55

KitKats lijken me zo dik, je hebt ook dunnere chocolade "stokjes": Amicelli.
Afbeelding
Die zijn nog errug lekker ook :D

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:58

Even een stipje

Ik weet niet of het al voor bij is gekomen, en of ze het al lang in het assoritment hebben, maar ik heb toevallig vorige week een taart snijder (zo'n zaagje) en een spuitzak met verschillende mondjes bij de ikea gekocht voor ik geloof 4.50.

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:09

Leuke CC's en die Karwei taart is ook leuk! Vooral die cmband, hoeveel cm was hij bij jou? Bij mij was hij 75 cm :D

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:25

dat boek waar jullie het over hebben : boek van Wendy? Wat is dat voor boek? aanrader dus?
Hebben jullie een linkje misschien?

Kreeg net een mail dat de spullen bij TNT zijn, dus kan vast deze week mijn eerste taart maken. Nu hebben we 3 gezinsleden die niet tegen koemelk kunnen, hebben jullie nog tips?

Heb al wel recepten kunnen vinden voor biscuit en vulling, maar misschien hebben jullie uit ervaring nog tips of linkjes?

de linkjes die ik heb :
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/2/Basisbiscuit/
http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/

dank je voor de tip Dionne! Zag in de openingspost wel al iets over wat je kan halen bij ikea.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:27

*\o/* mijn vriend was vandaag in Geldermalsen dus kon mooi even langs taart en decoratie rijden om wat leuke spulletjes van mijn verlanglijstje te halen!!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:33

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:34

Anc schreef:
KitKats lijken me zo dik, je hebt ook dunnere chocolade "stokjes": Amicelli.
Afbeelding
Die zijn nog errug lekker ook :D

Die bedoelde ik ja. Nog lekker ook. :D

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:24

haha ja maar met Ammicelli kan ik dat echt niet. Die zijn op voordat de taart af is hahaha. :o
Wel een slim idee!
Rietjes had ik al gelezen dat dat bij zwaardere taarten niet werkt. Dus bijvoorbeeld drie lagen in elkaar stort. Maar goed ik wil beginnen met twee lagen ;) Moeilijk zat voor mij.
Bij drie lagen adviseren ze geloof ik ook er een hele lange doorheen te steken. (ik had you tube filmpje gekeken hoe je een topsy turvy taart moet maken).

Ik ga het proberen met Ammicelli, die moet ook kunnen met vulling! Ben benieuwd hoe het wordt :D

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:31

wie heeft ooit wel eens een kampioensbeker gemaakt van marsepein???

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:16

Marietje_007 schreef:
haha ja maar met Ammicelli kan ik dat echt niet. Die zijn op voordat de taart af is hahaha. :o
Wel een slim idee!
Rietjes had ik al gelezen dat dat bij zwaardere taarten niet werkt. Dus bijvoorbeeld drie lagen in elkaar stort. Maar goed ik wil beginnen met twee lagen ;) Moeilijk zat voor mij.
Bij drie lagen adviseren ze geloof ik ook er een hele lange doorheen te steken. (ik had you tube filmpje gekeken hoe je een topsy turvy taart moet maken).

Ik ga het proberen met Ammicelli, die moet ook kunnen met vulling! Ben benieuwd hoe het wordt :D

Een hele lange er doorheen? >;) Dat kan toch niet, want je hebt er karton tussen zitten? ik maak tegenwoordig stapels van 3 en dat gaat ook goed met de rietjes... Mijn bakcollega die doet het al heel lang die doet het ook! Alleen zijn het dan wel de maten 20cm, 15cm en 10cm, dus niet hele grote (c.q) zware!