Ik denk dat ze trouwens uiteindelijk als puntje bij paaltje komt terug krabbelen omdat het ze te duur is oid. Ik vermoed dat ze vergelijken met de prijs van een vlaai en niet met die van een gedecoreerde taart.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Falona schreef:Goeie vraag Frouk! Ik kreeg van de schoonouders van mijn zusje namelijk de vraag of ik misschien binnenkort voor hun een taart zou kunnen maken. Ik heb aangegeven dat dat kan, maar dat er wel kosten aan verbonden zitten (die ik nog moet berekenen). Maar ja, hoeveel reken je dan?
Ik denk dat ze trouwens uiteindelijk als puntje bij paaltje komt terug krabbelen omdat het ze te duur is oid. Ik vermoed dat ze vergelijken met de prijs van een vlaai en niet met die van een gedecoreerde taart.
Mayo schreef:Samantha_ schreef:Was met marsepein...
Tylose maakt marsepein wel wat steviger en als je er genoeg doorheen doet goed stevig, maar uitharden doet het niet
Falona schreef:Mijn vlinders (FunCakes fondant zonder tylose) hebben een nacht en dag aan de lucht liggen drogen en daarna nog een uur of twee in de oven op 50 graden gestaan. Ze waren hard genoeg om overeind te blijven staan en waren ook nog eens goed eetbaar.
Helaas plakten ze nog teveel aan de ondergrond, waardoor ik de meesten niet heelhuids eraf heb kunnen krijgen, maar ik had er gelukkig genoeg gemaakt.
Ettesil heeft waarschijnlijk een ander merk fondant gehad. Ik weet dat Bakels/Pettinice best wel hard wordt uit zichzelf.
Polivy schreef:Samantha_ schreef:Ok, ga ik dat eens proberen. En dan op de taart plakken met eetbare lijm? (tylose ook?)
Dat heb ik gedaan, maar werkte maar mwa, omdat je ze moet ondersteunen (met papiertjes heb ik het gedaan, maar kan natuurlijk ook met ander materiaal). Iemand op DLT zei dat het makkelijker was om dan met wat royal icing te plakken omdat dat sneller hard wordt en je dus geen ondersteuning meer nodig hebt.